• info från föräldramötet

    Föräldramöte 231003 • Info om laget – 26 spelare, 7 ledare • Träningstider, vi är tacksamma för all hjälp med sarg • Frånvaro meddela i god tid via supertext • Lagindelning – ett lag två matchtrupper • Sammandrag – två matcher per matchdag • Matchansvar sekretariat 3 stycken, 2 per match – får gärna använda mikrofon – 4 i kiosk som kan turas om alternativt stå tre perioder per par • Klubbpolicy, finns på laget under dokument, både vad ni kan förvänta er av oss och vad vi kan förvänta oss av er • Cuper - Fortnox 29 december (2lag) - Fair Play cup 5-7 april (1lag) - Hovslätt påsk (1lag) • Försäljning - Newbody - Bingolotter - Adventskalendrar 2st F-12/13/14 16 okt 2023 0kommentarer
  • Ansvarsfördelning säsongen 2324

    Nu finns dokument med ansvarfördelning inför hemmamatcherna upplagt. Vi har precis som förra året bara lagt vilken helg ni är ansvariga, ni får sedan själva dela upp ansvaret. Enklast är om ni skriver i supertextgruppen i veckan innan så vi ser att det är bemannat. Man är själv ansvarig för att byta om man inte kan hjälpa till. Länk till dokumentet Ansvarsfördelningen säsongen 2324 F-12/13/14 16 okt 2023 0kommentarer
  • Fotografering och klädprovning

    Lördagen den 30/9 är det dags för lagfotografering klockan 14:30. Vi samlas i hallen 14:00 för att hinna dela ut och byta om till matchkläder. Ni föräldrar behöver precis som vanligt fylla i fotolapp för att ert barn ska kunna fotograferas. Vi delar ut dem på fredag på träningen och sen finns de även i hallen under fotograferingen. Även matchkläder ska signeras av er föräldrar. Samma dag är det även klädprovning i hallen. Det kommer ut seperat info om det. Vi hoppas att alla läst informationen om NewBody-försäljningen. Vill man ha katalog så finns det i hallen under träningen att få med sig hem. Det är bra att man lägger in sin försäljning löpande så att föreningen kan ha lite koll på hur det går. F-12/13/14 20 sep 2023 3kommentarer
  • Ny säsong

    Snart drar en ny innebandysäsong igång. Här kommer lite viktig info. Vi startar upp med träningar inomhus under vecka 36. Till att börja med kommer vi skicka ut kallelser för att se hur många spelare vi blir men vi kommer efter några veckor återgå till at ni hör av er när ert barn inte kan träna. Vi vet att våra träningar kommer att krocka med fotbollen och självklart är det prio med den sporten fram tills dess att fotbollssäsongen är slut. Träningstder: Tisdagar 16:45-18:00 Fredagar 16:45-18:00 Då vi har tidiga träningar och behöver bygga sarg vid båda är vi tacksamma om ni föräldrar har möjlighet att hjälpa oss med det, ju fler vi är desto fortare går det. Vi bjuder redan nu in till föräldramöte tisdagen den 3 oktober mellan 17:30-18:00 på läktaren medans barnen tränar. Vi är just nu 25 tjejer i laget. Vi har anmält två lag som ska spela 4 mot 4. Nytt för i år är att det inte är seriespel på den här nivån utan det är något man kallar sammandrag. Det betyder att vi spelar inte match varje helg och när vi spelar match så spelar vi två matcher, på bortaplan ligger de efter varandra och på hemmaplan spelar vi med en match emellan våra. Då vi har två lag vill vi redan nu informera om att vi kommer att flytta spelare mellan lagen under säsongen men vi kommer göra allt för att ni ska få reda på i mkt god tid vilka helger det är matcher så ni kan planera utifrån det. Därför kommer redan nu de två första helgernas lagindelning. F12-13/1 spelar match 14 oktober 8:30 och 9:30 i Hovshaga sporthall samt 21 oktober 12:00 och 14:00 hemma F12-13/2 spelar match 14 oktober 9:00 och 10:15 i Karlshamn samt 29 oktober 11:30 och 13:30 hemma F12-13/1 Thea Nora Isabella Zaga Signe Lovis Moa Tuva Nike Nellie Alva Lilly Ulrika Jörgen Elin F12-13/2 Agnes Wilma B Wilma L Elsa Ellie Elise Juliet Nour Linnea J Linnea K Cornelia Lovisa Ella Pär Anna Frida Gabriella Vi kan redan berätta att vi planerar att anmäla oss till Fortnox cup som är 29 december i Växjö, sen tänker vi att vi åker med ett lag med de äldsta spelarna i truppen till FairPlay cup 5-7 april och sedan ett lag till Hovslättcup som är påskhelgen. Mer info om säsongen kommer på föräldramötet. Är det något ni funderar på så hör gärna av er till någon av oss ledare. F-12/13/14 27 aug 2023 0kommentarer
  • Hovslätt cup

    Hej! Information inför Hovslätt cup i Jönköping måndagen den 10 april. Viktigt att ni läser igenom noga så att ni vet vad som gäller under dagen. Tveka inte att fråga om något är oklart. Vi åker till Hovslätt med två lag. Ingelstad IBK 1 Linnea K Lovisa Mollie Nellie Linnea J Lilly Lovis Elsa Nova Zaga Ledare: Anna, Gabriella och Frida Spelschema: 08:45 Hovslätt IK D-hallen plan 2 09:55 Barnarps IF D-hallen plan 2 11:05 Fröjereds IBF D-hallen plan 2 13:25 Husqvarna IK C-hallen 15:45 Tibro IBK D-hallen plan 2 Samling 8:00 i entrén till idrottshuset. Mellan match 1 och 2 och 2 och 3 ansvarar vi för barnen och de behöver ha med sig mellanmål i sin innebandypackning som de kan äta. Vi samlas i vårt omklädningsrum. Lunch äter vi efter match 3 och då är ni föräldrar ansvariga för era barn. Vi samlas igen senast 13:00 i omklädningsrummet. Mellan match 4 och 5 ansvarar vi för barnen. Hämtning och lämning av barnen sker i omklädningsrummet så vi har koll på alla barn. Vi kommer att försöka titta och heja på varandra så mycket som möjligt. Ingelstad IBK 2 Nike Tuva Thea Alva Wilma L Signe Moa Wilma B Isabella Ellie Ledare: Ulrika, Jörgen & Ronja Spelschema: 09:20 Fröjereds IBF C-hallen 10:30 Husqvarna IK C-hallen 11:40 Månsarps IBK D-hallen plan 1 14:35 Hovslätts IK D-hallen plan 2 15:45 Nässjö IBF C-hallen Samling 8:30 i entrén till idrottshuset. Mellan match 1 och 2 och 2 och 3 ansvarar vi för barnen och de behöver ha med sig mellanmål i sin innebandypackning som de kan äta. Vi samlas i vårt omklädningsrum. Lunch äter vi efter match 3 och då är ni föräldrar ansvariga för era barn. Vi samlas igen senast 14:10 i omklädningsrummet. Mellan match 4 och 5 ansvarar vi för barnen. Hämtning och lämning av barnen sker i omklädningsrummet så vi har koll på alla barn. Vi kommer att försöka titta och heja på varandra så mycket som möjligt. Omklädningsrum Då vi säkert får dela omklädningsrum så packa sparsamt och smart. Matcher Matcherna spelas 2x14 minuter med rullande tid. Vi rekommenderar att ni föräldrar laddar ner procup-appen där man hittar all information om matcher och tider. Mat och måltider Frukost äts innan samling. Mellanmål behöver barnen få med sig i sin packning så de kan äta mellan matcherna. Lunch äts efter match 3 för båda lagen och då är ni föräldrar ansvariga för era barn. Vi ber er att inte servera era barn för mycket läsk, godis eller annat sockerladdat tills efter sista matchen, kombinationen socker och fysisk aktivitet över tid ger sällan ett bra resultat. Packning Matchkläder, vattenflaska, innebandyklubba, glasögon, inomhusskor och mellanmål att äta mellan matcherna. Vill man duscha efter sista matchen får man ta med saker till det. Undvik värdesaker då varken vi eller arrangörerna ansvarar för dessa. Förslagsvis har ni föräldrar hand om dem. Parkering Vid Idrottshuset finns parkering i Parkeringshus Järnbäraren med infart från Lagermansgatan (Lagermansgatan är enkelriktad förbi Idrottshusets entré och man kan endast åka in från Gjuterigatan, EJ från Brunnsgatan), Parkeringshus Idrottshuset med infart från Halle Persgatan via Brunnsgatan. Se karta Vill ni era barn eller oss något under dagen så når ni oss på följande nummer. Ulrika 070-3613033 Jörgen 070-3613088 Anna 070-7343275 Gabriella 070-9373406 Frida 070-8633342 F-12/13/14 24 mar 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter