• Dags beställa Julkalendrar samt Bingolotter

    Hej! Även i år kommer vi i IIBK att sälja både Bingolotter till Uppesittarkvällen den 23/12 samt Julkalendrar. Att köpa/sälja bingolotter och kalendrar via Ingelstad IBK är ett sätt att stödja föreningens verksamhet. Såsom tidigare år vill vi först undersöka antal lotter och kalendrar som resp. lag önskar. Bakgrunden till detta är att slippa manuellt plock med enstaka extra lotter/kalendrar samt förhoppningsvis även lyckas sälja lite mer. Både lotterna och kalendrarna kostar 100 kr/st (vi har även tillgång till dubbel- (x2) och trippel- (x3) lotter om någon önskar detta). Föreningens grundrekommendation är att sälja minst 4 bingolotter samt 2 kalendrar per spelare (för representationslagen gäller 8 lotter samt 4 kalendrar per spelare). Men vi är givetvis tacksamma om ni lyckas sälja/köpa fler än så. Vänligen kommentera nedtill på denna nyhet antal lotter och kalendrar som ni önskar. Vi behöver ditt svar via kommentarsfältet nedtill på denna lagnyhet senast 24/11. Efter att ni fått era lotter/kalendrar så säljer och samlar ni föräldrar/spelare in pengar för de lotter/kalendrar som ni begärt. Inbetalning sker via Swish direkt till IIBK på Swishnummer 123 107 1018 senast den 23/12. Ange Bingolotto + Spelaren samt Lag, ex "Bingolotto Anna Andersson, F12-14" (OBS! Varje förälder/spelare är ansvarig för att samla in pengar och betala in direkt till klubben). Här finns ett förslag/mall som med fördel kan läggas ut på arbetsplatser för att kunna hjälpa till med försäljningen: Stöd Ingelstad IBK - Julkalendrar och Bingolotter Tack på förhand! Mvh / Ledarna F-12/13 6 nov 2024 23kommentarer
  • Värnamo cup

    Det börjar närma sig cupen som är den 2 november i Värnamo. Vi kommer att spela i två hallar under dagen. Vi börjar att spela i Tinas ö och samlas där kl 8:45. Behöver ni hjälp med skjuts så skriv i supertext så hjälps vi åt. All mat står man själv för under dagen. Det står i cupinfon att det finns lättare servering i de stora hallarna som vi misstänker är den som vi spelar match tre i. Tider för dagen är Samling 8:45 Match 1 9:50 Landvetter - Ingelstad IBK Tinas Ö Match 2 10:40 Ingelstad IBK - Husqvarna Tinas Ö Match 3 13:20 Ingelstad IBK - Månsarp Park Arena Därefter är vi garanterade minst en match till antingen i A eller B-slutspel. Ni hittar hela spelschemat på cupsidan. Vi är många spelare som ska följa med vilket är super kul. Det innebär att man kommer att behöva stå över en match. Vi återkommer med spelschema för vilka som står över vilken match. Alla ska dock samlas 8:45 även om man står över första matchen. Detta då vi spelar som ett lag och håller ihop. Cupinfo F-12/13 23 okt 2024 0kommentarer
  • Ny lag indelning för F14

    Hej alla föräldrar och flickor födda -14 Vi har hamnat i en situation där vi som klubb behöver göra en förändring av våra träningsgrupper. F 12-13-14 har i dagsläget 30 aktiva spelare i sin träningsgrupp medan F 15-16 endast har 10 aktiva. Detta medför att vi har två träningsgrupper som har svårt att bedriva bra träningar av olika anledningar. Vi som klubb har därför bestämt att vi ska göra om grupperna till F12-13 och F 14-15-16. Detta innebär att våra flickor födda 14 kommer att byta träningsgrupp. F 14-15-16 tränar torsdagar 16:45-18:00 och söndagar 8:45-10:00 med start 3 oktober. Vi kommer fortfarande ha ett samarbete där F13 kommer att stötta upp F14 när de spelar matcher. Är man sugen på mer träning än de två som F 14-15-16 erbjuder är man välkommen på våra tisdagsträningar under förutsättning att man tränat sina ordinarie träningar. Vi är övertygade om att detta kommer att bli bra för alla och vi kommer göra allt för att det ska bli bra i övergången. Pär följer med och fortsätter som tränare tillsammans med Anders Stamming, Daniel Axelsson och Hanna Burén som idag tränar F 15-16. F-12/13 29 sep 2024 2kommentarer
  • Ansvarsfördelning säsongen 24-25

    Hej! Här hittar ni dokument med ansvarsfördelning för säsongens hemmamatcher. Ansvarsfördelning säsongen 24-25 F-12/13 29 sep 2024 0kommentarer
  • Från föräldramötet

    Info från föräldramötet * Träningstider tisdag och torsdag 17:40-19:20, träningen börjar 17:40 så då ska man vara ombytt och klar. OBS endast torsdagar under september månad. * Meddela i god tid om man inte kommer på träning via supertext, skriv gärna även varför, vill man inte göra det där skicka sms till någon ledare. Närvaron ligger till grund för vår träningsplanering så allt för många sena avhopp ställer till det. * Meddela oss i god tid om man vet att man ska vara bortrest någon helg så vi vet hur vi ska kalla till matcher * En träningsgrupp men två lag. F12-13 spelar 5 mot 5 (serie) och F 14 spelar 4 mot 4 (sammandrag) med stöttning av F13 men även F15. * Träningsflit ger matcher för de som spelar 5 mot 5. Vi är något fler än vad vi kan åka med vilket innebär att om man inte tränat kanske man inte blir kallad på match. eller så blir man kallad till ett sammandrag istället (gäller bara F13). Vi pratade om hur viktigt det är attt vi stöttar varandra i detta och inte ser det som att det är sämre att spela där. Vi är ett lag fast vi spelar i två :) * Svara på kallelserna i god tid, har man inte svarat innan tiden är ute kan man inte räkna med att ha en plats. Vid ev sjukdomar hör av er till oss om det är osäkert kring matschspel så vet vi. * Ansvarschema inför matcher för er föräldar läggs ut på laget. De föräldrar som var på mötet ville att man hade en ansvarig match och sen fick de som var ansvariga bestämma vem som gör vad. Det behövs föräldar till kiosk, sekretariat och filmning. Lista på detta kommer upp inom snart. * Fasta målvakter i F12/13 laget men i F14 byts vi åt. * F12/13 spelar 5 mot 5 med match nästan varje helg. Kalendern är snart uppdaterat. Matcherna är 3x15 minuter effektiv tid, alltså tiden stannas när domaren blåser eller bpollen går ut över sarg. Nytt är även utvisningar där vi ska träna på box- och powerplay. * Vi pratade om cuper där vi har en tanke att åka med två lag till Fairplay cup. Vi funderar även på Fortnox cup i mellandagarna. * Försäljning under säsongen. Newbody som precis startat upp samt bingolotter och adventskalendrar till jul. Klubben är tacksamma för all hjälp vi får med detta då det är avgörande för att vi kan bedriva vår verksamhet. * Vi pratade lagkassa då det kostar en del att åka på cup med boende och mat. Alternativ är att ha en lagförsäljning men då först efter jul när klubbens föräljningar är över. Fritt fram att spåna ideér. * Nya matchkläder har delats ut till de som var på första träningen , övriga får vid näösta tillfälle vi träffas. Kläderna är helt nya och tvättas i högst 40 grader utan sköljmedel, vänmd tröjorna ut och in för att spara på trycket. För er föäldrar som inte var på mötet så behöver ni kvittera era barns kläder, ta kontakt med någon av oss ledare när ni är i hallen så löser vi det. Är det något ni funerar på tveka inte att fråga någon av oss. Nu kör vi säsongen 24/25 F-12/13 9 sep 2024 0kommentarer
  • Visa fler nyheter