• Matchindelning säsongen 24/25

    Hej! Lite info kring matcher framöver. Vi är numera 20 utespelare och 2 målvakter i laget. Vi kan inte åka med mer än 15 utespelare och 2 målvakter till match. Vi har sagt att vi ska kalla till match efter träningsflit men det blir svårt då det mäste vara 5 spelare som står över varje match. Vi har därför delat in spelarna i fyra grupper och gjort ett schema för vilka matcher man spelar och vilka man står över. Många av er har varit duktiga på att höra av er om när era barn inte kan spela match. Tyvärr blir det svårt att ta allt det i beaktning när vi gjort indelningen. Vi kommer däremot ta hänsyn till det vid ev. sjukdomar och vi kommer att försöka göra allt för att det ska bli så rättvist som möjigt. Kallelse skickas ut på tisdagar efter träningen, har man däremot inte tränat varken tisdag eller torsdag veckan innan match så kommer vi att kalla någon annan, dvs är man borta på tisdagen så avvaktar vi med att skicka kallelse tills vi vet att man kan träna på torsdagen. Med detta blir det extra viktigt att ni hör av er i god tid både vid sjukdom eller om ni vet om att ni är bortresta eller har andra planer så att vi inte kallar någon som inte kan spela i helgen. Matchindelning säsongen 24/25 F-12/13 6 nov 2024 0kommentarer
  • Dags beställa Julkalendrar samt Bingolotter

    Hej! Även i år kommer vi i IIBK att sälja både Bingolotter till Uppesittarkvällen den 23/12 samt Julkalendrar. Att köpa/sälja bingolotter och kalendrar via Ingelstad IBK är ett sätt att stödja föreningens verksamhet. Såsom tidigare år vill vi först undersöka antal lotter och kalendrar som resp. lag önskar. Bakgrunden till detta är att slippa manuellt plock med enstaka extra lotter/kalendrar samt förhoppningsvis även lyckas sälja lite mer. Både lotterna och kalendrarna kostar 100 kr/st (vi har även tillgång till dubbel- (x2) och trippel- (x3) lotter om någon önskar detta). Föreningens grundrekommendation är att sälja minst 4 bingolotter samt 2 kalendrar per spelare (för representationslagen gäller 8 lotter samt 4 kalendrar per spelare). Men vi är givetvis tacksamma om ni lyckas sälja/köpa fler än så. Vänligen kommentera nedtill på denna nyhet antal lotter och kalendrar som ni önskar. Vi behöver ditt svar via kommentarsfältet nedtill på denna lagnyhet senast 24/11. Efter att ni fått era lotter/kalendrar så säljer och samlar ni föräldrar/spelare in pengar för de lotter/kalendrar som ni begärt. Inbetalning sker via Swish direkt till IIBK på Swishnummer 123 107 1018 senast den 23/12. Ange Bingolotto + Spelaren samt Lag, ex "Bingolotto Anna Andersson, F12-14" (OBS! Varje förälder/spelare är ansvarig för att samla in pengar och betala in direkt till klubben). Här finns ett förslag/mall som med fördel kan läggas ut på arbetsplatser för att kunna hjälpa till med försäljningen: Stöd Ingelstad IBK - Julkalendrar och Bingolotter Tack på förhand! Mvh / Ledarna F-12/13 6 nov 2024 23kommentarer
  • Värnamo cup

    Det börjar närma sig cupen som är den 2 november i Värnamo. Vi kommer att spela i två hallar under dagen. Vi börjar att spela i Tinas ö och samlas där kl 8:45. Behöver ni hjälp med skjuts så skriv i supertext så hjälps vi åt. All mat står man själv för under dagen. Det står i cupinfon att det finns lättare servering i de stora hallarna som vi misstänker är den som vi spelar match tre i. Tider för dagen är Samling 8:45 Match 1 9:50 Landvetter - Ingelstad IBK Tinas Ö Match 2 10:40 Ingelstad IBK - Husqvarna Tinas Ö Match 3 13:20 Ingelstad IBK - Månsarp Park Arena Därefter är vi garanterade minst en match till antingen i A eller B-slutspel. Ni hittar hela spelschemat på cupsidan. Vi är många spelare som ska följa med vilket är super kul. Det innebär att man kommer att behöva stå över en match. Vi återkommer med spelschema för vilka som står över vilken match. Alla ska dock samlas 8:45 även om man står över första matchen. Detta då vi spelar som ett lag och håller ihop. Cupinfo F-12/13 23 okt 2024 0kommentarer
  • Ny lag indelning för F14

    Hej alla föräldrar och flickor födda -14 Vi har hamnat i en situation där vi som klubb behöver göra en förändring av våra träningsgrupper. F 12-13-14 har i dagsläget 30 aktiva spelare i sin träningsgrupp medan F 15-16 endast har 10 aktiva. Detta medför att vi har två träningsgrupper som har svårt att bedriva bra träningar av olika anledningar. Vi som klubb har därför bestämt att vi ska göra om grupperna till F12-13 och F 14-15-16. Detta innebär att våra flickor födda 14 kommer att byta träningsgrupp. F 14-15-16 tränar torsdagar 16:45-18:00 och söndagar 8:45-10:00 med start 3 oktober. Vi kommer fortfarande ha ett samarbete där F13 kommer att stötta upp F14 när de spelar matcher. Är man sugen på mer träning än de två som F 14-15-16 erbjuder är man välkommen på våra tisdagsträningar under förutsättning att man tränat sina ordinarie träningar. Vi är övertygade om att detta kommer att bli bra för alla och vi kommer göra allt för att det ska bli bra i övergången. Pär följer med och fortsätter som tränare tillsammans med Anders Stamming, Daniel Axelsson och Hanna Burén som idag tränar F 15-16. F-12/13 29 sep 2024 2kommentarer
  • Ansvarsfördelning säsongen 24-25

    Hej! Här hittar ni dokument med ansvarsfördelning för säsongens hemmamatcher. Ansvarsfördelning säsongen 24-25 F-12/13 29 sep 2024 0kommentarer
  • Visa fler nyheter