Försäljning av Newbody
Hej! Höstens försäljning är nu igång och även i år kommer vi att sälja produkter från Newbody. Försäljningsperioden pågår till 13/10 och med länken i detta meddelande kan du börja sälja direkt. Instruktion: Klicka på länken https://portal.newbodyfamily.com/reg/TGGYDIS?ut=1_213 Registrera dig, Här kommer du åt din webshop, QR-kod och möjlighet till att dela på sociala medier. Det finns även kataloger i Ingelstad sporthall som dina ledare kommer att dela ut vid nästa träning. Klubben har en önskan och förhoppning att barn och ungdomsspelare som deltar i organiserade matcher lyckas med att sälja 8st paket och för seniorspelare är det numret 10st. Försäljningen görs absolut smidigast via den webshopen som länken ger tillgång till. Uppmana era kunder att välja direktköp! Betalningen samt leverans sköts då direkt av Newbody och du som spelare slipper hantera pengar eller leverans. Skulle försäljningen ske via katalog så behöver varje säljare samla in pengar för att efter avslutad försäljning swisha hela summan man sålt för till Ingelstad IBKs Swish 1231071018 Betalningen ska märkas med samma namn som lagt in order samt lagtillhörighet. Ex Anders Andersson P10. Det är alltså personen som sålt varorna som samlar in pengar och swishar hela summan vid ett tillfälle. Inga enskilda kunder swishar föreningen. Försäljningen kommer att vara oerhört viktig för IBK den kommande säsongen, Lycka till med försäljningen!
HJ18/P09
15 sep
0kommentarer
Inför säsongen 2025/2026 – Ingelstad IBK HJ/P09
Här kommer lite information inför kommande innebandysäsong. Allt är inte helt spikat ännu, men vi vill dela det vi redan vet – och även ge en inblick i vad som fortfarande är under planering. Träningsstart & Träningstider Vi planerar att dra igång träningen vecka 33. Vecka 33–39: Träningar tisdagar och torsdagar – båda passen hålls i Ingelstad. Från vecka 40: Vi byter till måndagar och torsdagar. Torsdagar blir i Ingelstad. Måndagar kommer troligen varvas mellan Ingelstad och Väckelsång (detta är ännu inte bekräftat). Tiderna är ännu inte helt satta, då många lag och samarbeten påverkar schemat. Men måndag/torsdag-upplägget från oktober är i princip klart. Vår ambition är också att erbjuda fler träningsmöjligheter utöver våra ordinarie pass – mer info om detta kommer längre fram. Seriespel Till kommande säsong har vi anmält två lag: Ett HJ-lag Ett P09-lag Matcherna börjar i höst, men datum och tider spikas först i augusti. HJ-serien (för närvarande): CL98IC HJ18 FBC Kalmarsund Ungdom HJ FBC Karlskrona HJ18 Hovshaga AIF HJ18 Ingelstad IBK HJ18 Vetlanda IBF HJ18 Värnamo IK HJ17 Växjö IBK Utveckling HJ18 Älmhults IBK HJ18 P09-serien (för närvarande): Carlshamns IBK P09 CL98IC P09 CL98IC P10/1 Craftstadens IBK Oskarshamn P10 FBC Kalmarsund P11/1 FBC Kalmarsund Ungdom P09 1 FBC Kalmarsund Ungdom P10 FBC Karlskrona P10 Ingelstad IBK P09/10 Slätafly/SK IBK P10 Växjö IBK Utveckling P10/2 USM (Ungdoms-SM) Vi är även i år anmälda till USM, detta år för pojkar födda 2009 eller senare. Kvalet spelas helgen 18–19 oktober i Västervik. Två av tre lag går vidare till regionsslutspel 7–8 februari 2026. Vår grupp ser ut så här: Ingelstad IBK P09/10 Månsarps IBK P09/1 Westerviks IBK P16 SM Cuper Planen är att delta i Warbergsspelen 10–12 april 2026. Vi håller även öppet för att anmäla oss till ytterligare någon cup under säsongen – det tar vi beslut om längre fram. Kickoff Vi siktar på att ha en kickoff med laget under september månad. Det kan vara utmanande att hitta ett datum som funkar för alla med tanke på fotboll och andra aktiviteter – men vi hoppas få till det! Om det inte går i september, planerar vi för ett senare tillfälle under hösten. Vi ser fram emot säsongen som kommer, men först tar vi sommarledigt! / Ledarna Ingelstad IBK HJ & P09
HJ18/P09
9 jul
0kommentarer
Domarutbildning inför säsongen 25/26 födda 2009 samt 2010
Hej! För spelare födda 2009 som vill fortsätta eller börja döma ungdomsinnebandy kommande säsong (allt från 3–3 till 5–5) är det dags att anmäla sig till domarutbildning. 📍 Utbildningen sker i Växjö Välj mellan: 27 september kl. 09.00–16.00 4 oktober kl. 09.00–16.00 👉 Anmäl dig via denna länk Utbildningar 🎓 Ingelstad IBK står för utbildningskostnaden. Fika och lunch ingår. För er födda 2010 återkommer vi med information om hur ni kan gå den första utbildningen, "Matchledare", och börja döma de yngre lagen. Har du några frågor eller något känns oklart? Hör av er till mig (Per) så hjälper jag er. Men kom ihåg – det är eget ansvar att anmäla sig och gå utbildningen om du vill döma under kommande säsong. (födda 2009)
HJ18/P09
27 jun
0kommentarer
Avslutningscup 11-13/4
Hej! Det är en bit kvar på säsongen, men vi skickade ut för ett tag sedan anmälan till avslutningscup i Örebro 11-13/4. Efter det fick vi en förfrågan, som några kanske har hört efter lagkvällen vi hade i Församlingshemmet, från F08/09 om vi inte skulle ändra och åka till samma cup som dom. Nu blir det inte så då Linköping valt att ta bort DJ-klassen och det innebär att vi behåller vårt val av Örebro. F08/09 har fått info om detta och ska se om dom eventuellt också åker dit. Info om cupen: Örebrocupen innebandy För medresenärer: Hotellerbjudanden för medresenärer Kostnaden för denna cup är beräknad till 1.900:-/spelare och då ingår: Anmälningsavgift Gemensam transport t.o.r. Örebro med 1 lagbuss (inga minibussar - samma kostnad som 3 minibussar) Boende på hotell inklusive frukost (vet inte vilket hotell än) Middag 11/4 Lunch & Middag 12/4 Lunch & Middag (på vägen hem) 13/4 Transport mellan boende/mat/matcher kommer göras med lagbussen. Inbetalning kan delas upp i två steg: Senast 10/2: 800 kr Senast 27/2: Resterande 1.100 kr Det går givetvis bra att betala hela beloppet på en gång. Betalning sker till Jörgen Glanshed (0703613088)
HJ18/P09
29 jan
0kommentarer
Gothia Cup 3-6 Januari
Boende och Incheckning Skola: Samskolan Bältgatan Incheckning: 3 januari, mellan 09:00 och 09:30 (ledare finns på plats från 09:00) Alternativ: Anslut direkt till Lundbystrand (vid vår match på fredagen) runt 10:30 om ni inte kan vara på plats vid 09:00. Efter det åker vi tillsammans tillbaka till vårt boende. Resor Gemensam resa: Kollektivtrafik runt 10:00 till första hallen och matchen, därför är det viktigt att vara på plats i tid på fredagen! Resor under cupen: Alla resor sker gemensamt till och från alla hallar med kollektivtrafik. Packning Boende: Packa smart för att bo i skolsal, dubbelmadrasser undanbedes enligt info från Gothia. Vid matcher: Se till att ha en bra väska för att enkelt få med allt som behövs vid matcherna. Mat Ingår: Lunch, middag och frukost från fredag till måndag (sista måltiden är lunch på måndagen). Övrig mat: Varje spelare står för övrig mat själv. Slutspel Start: Söndag efter gruppspelet på fredag och lördag. Format: Vinna eller försvinna. Förlorar vi på söndagen är cupen över för vår del. Boende: Möjlighet att stanna kvar i boendet med inkluderad mat fram till måndagen. Om vi åker ut på söndagen, får vi hjälpas åt att se om alla som vill åka hem kan göra det med de som kör. Ledare finns kvar så länge det finns spelare kvar i Göteborg, givetvis! Invigning Datum: Fredag 3 januari Aktivitet: Biljetter till SSL-matchen Pixbo - Kalmarsund på fredagkvällen. Det ska ingå och vi siktar på att delta. Kommunikation App: Ladda ner Gothia-appen för all info om cupen och våra matcher. Supertext: Vi ledare skickar ut info till er föräldrar via Supertext. Streaming Gruppspel: Alla våra gruppspelsmatcher sänds (enligt info). Slutspel: Osäkert om alla hallar har möjlighet att streama. Spelschema Länk: Spelschema gruppspel Oklarheter tas med fördel direkt med någon av oss ledare.
HJ18/P09
18 dec 2024
0kommentarer
Fortnox Cup (Spelplats Hagavik) 28:e dec
Info till de som spelar: Här kommer information inför våra matcher den 28 december i Fortnox Cup. Spelschema gruppspel: 09:30: Fbc Kalmarsund Ungdom - Ingelstad IBK (Hagavik) 13:15: Alvesta Ibk:1 - Ingelstad IBK (Hagavik) 16:15: Ingelstad IBK - Växjö IBK:2 (Hagavik) Samling: Vi samlas i hallen 1 timme innan varje match. Det innebär: 08:30 för första matchen 12:15 för andra matchen 15:15 för tredje matchen Varje spelare ansvarar för att ta sig till och från hallen under dagen. Mat: Varje spelare ansvarar för sin egen mat. Se till att ha med er tillräckligt med energi för hela dagen. Mellan matcherna: Mellan matcherna är det fritt att disponera sin tid, men kom ihåg att vi alltid samlas 1 timme innan nästa match. Vidare information för slutspel skickas ut så snart det är klart. Kommunikation: Vi håller alla uppdaterade via Supertext, så håll koll där för eventuella ändringar eller viktig information.
HJ18/P09
16 dec 2024
0kommentarer
Beställa Julkalendrar och Bingolotter till den 23/12
Även i år kommer vi i IIBK att sälja både Bingolotter till Uppesittarkvällen den 23/12 samt Julkalendrar. Att köpa/sälja bingolotter och kalendrar via Ingelstad IBK är ett sätt att stödja föreningens verksamhet. Såsom tidigare år vill vi först undersöka antal lotter och kalendrar som resp. lag önskar. Bakgrunden till detta är att slippa manuellt plock med enstaka extra lotter/kalendrar samt förhoppningsvis även lyckas sälja lite mer. Både lotterna och kalendrarna kostar 100 kr/st (vi har även tillgång till dubbel- (x2) och trippel- (x3) lotter om någon önskar detta). Föreningens grundrekommendation är att sälja minst 4 Bingolotter samt 2 Julkalendrar per spelare. Men vi är givetvis tacksamma om ni lyckas sälja/köpa fler än så. Har ni syskon som ni säljer för så meddela detta. Vänligen kommentera nedtill på denna nyhet antal lotter och kalendrar som ni önskar. Vi behöver ditt svar via kommentarsfältet nedtill på denna lagnyhet senast 24/11. Om det är någon som behöver/vill ha fler efter detta så är det bara att ni hör av er till Jörgen. Efter att ni fått era lotter/kalendrar så säljer och samlar ni föräldrar/spelare in pengar för de lotter/kalendrar som ni begärt. Inbetalning sker via Swish direkt till IIBK på Swishnummer 123 107 1018 senast den 23/12. Ange Bingolotto + Spelaren samt Lag, ex "Bingolotto Cazper Glanshed, P09/10" (OBS! Varje förälder/spelare är ansvarig för att samla in pengar och betala in direkt till klubben). Här finns ett förslag/mall som med fördel kan läggas ut på arbetsplatser för att kunna hjälpa till med försäljningen: Stöd Ingelstad IBK - Julkalender & Bingolotter Tack på förhand! Vi ses! Mvh / Ledarna
HJ18/P09
5 nov 2024
21kommentarer
Visa fler nyheter