﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från IFK Visby P-12</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/IFKVisbyP-12/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">90800f20-eaca-8aeb-1f23-409cd6015530</guid><title>NAFU-träning</title><description>Hej!&lt;br&gt;Här kommer lite info om NAFU-träning:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Gotlands Fotbollförbund tillsammans med Svenska Fotbollförbund genomför NAFUträning för spelare som är 14 år (födda 2012).&lt;br&gt;Onsdagen den 12 augusti kommer Claudio Peryera och Mounir Kraft tillsammans med målvaktsinstruktör från SvFF att komma till Gotland och genomföra Nafuträning. I samband med Nafuträningen så kommer GFF genom David Eklöf också genomföra teori. Det kommer parallellt med träningarna också att genomföras tränarfortbildning där alla tränare på Gotland är välkomna att anmäla sig genom ett separat anmälningsformulär. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Träningarna genomförs inom ramen för spelarutbildningen på GFF. Förutom träning och teori så kommer det att serveras enklare lunch/mat i samband med teorin efter träningen. Tänk på att ange eventuell allergi när ni anmäler er till träningen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Träningarna kommer att delas upp på 2 pass där träning 1 startar med samling/genomgång av träning 10:00. Träningen pågår sedan mellan&lt;br&gt;10:30-12:00 för att avsluta med teori och lunch ca 12:00-12:45 (13:00).&lt;br&gt;&lt;br&gt;Träning 2 startar med samling/genomgång 14:00 och träningen pågår sedan mellan 14:30-16:00. Avslutande teori/mat ca 16:00-16:45 (17:00). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Träningarna och teori genomförs på Visborgs Konstgräs. Vilken grupp man blir kallad till kommer veckan innan i samband med utskick och kallelse till träning.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Skicka ut länken till anmälan och bifogad PDF Fil till berörda spelare och ledare. &lt;br&gt;Spelarna kommer att anmäla sig själva via länken.&lt;br&gt;KurstillfalleAnmalan&lt;br&gt;&lt;br&gt;Information finns i anmälningsformuläret och i den bifogade filen.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-25 14:36&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8121615/NAFU-traning</link><pubDate>Thu, 25 Jun 2026 12:36:07 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">85de6bdb-2018-6307-e9ca-1b854e080db8</guid><title>Inställd träning 17/6</title><description>Vi önskar en skön sommar så tar vi nya tag i augusti. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-17 10:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8118315/Installd-traning-17-6</link><pubDate>Wed, 17 Jun 2026 08:13:10 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a61618c0-24e0-a328-9f5e-38497c798ba2</guid><title>Inställd träning 10/6</title><description>Hej!&lt;br&gt;Vi ställer in träningen idag eftersom det är för få anmälda.&lt;br&gt;Med vänlig hälsning, Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-10 14:27&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8113770/Installd-traning-10-6</link><pubDate>Wed, 10 Jun 2026 12:27:15 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3672e927-f19e-bd4c-3c0c-fadd09652d9e</guid><title>Ändrad träningstid på onsdag 10/6</title><description>Samling 17.15 och träning 17.30-18.30.&lt;br&gt;In och anmäl er!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-08 21:37&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8112764/Andrad-traningstid-pa-onsdag-10-6</link><pubDate>Mon, 08 Jun 2026 19:37:54 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0b4485c3-4682-7dd5-4464-ef72c66b5492</guid><title>Inställd träning ikväll 3/6</title><description>Pga flera avhopp i eftermiddag så ställer vi in kvällens träning.&lt;br&gt;Ursäkta denna sena info. &lt;br&gt;Ha en fin kväll&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-03 17:58&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8109775/Installd-traning-ikvall-3-6</link><pubDate>Wed, 03 Jun 2026 15:58:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8b71205f-31c5-0916-a445-6afdf23805d3</guid><title>Gotland sommarcup</title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matsalsvärdar Södervärn, samling i kafeterian, ingång från stora parkeringen mot hallen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kontaktperson:  &lt;br&gt;Jessica Nilsson (070-920 36 24) Lördag/Söndag   &lt;br&gt;Mikael Persson (0707-585803) Måndag/Tisdag &lt;br&gt;Samling: Södervärn (Kaffis, ingång mot stora parkeringen)  &lt;br&gt;Kom10 minuter innan ditt pass börjar. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördag 13/6 &lt;br&gt;kl 16.30-20.30 Lisa Hemph (Folke)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndag 14/6 &lt;br&gt;kl 06.30-09.30 Tova Hallgren &lt;br&gt;kl 10.30-14.30 Isabell Axner Berntsson (Marlon) &lt;br&gt;kl 16.30-20.30 Rebecka Wejde (Mateo)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Måndag 15/6 &lt;br&gt;kl 07.00-10.00 Selcan Tuga ( Miran)&lt;br&gt;kl 10.30-14.30  - &lt;b&gt;saknas&lt;/b&gt;&lt;br&gt;kl. 16.30-20.30 Tobias Eriksson (P-13)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matsalsvärdar:&lt;br&gt;Checka av lag mot lista, öppna/stänga &lt;br&gt;Hjälpa matsalspersonalen.&lt;br&gt;Plocka disk från bord, torka av&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh&lt;br&gt;Kristina&lt;br&gt;Kansliet&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-03 11:10&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8109575/Gotland-sommarcup</link><pubDate>Wed, 03 Jun 2026 09:10:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5decc521-3cc2-98c0-a42b-d88db108b35f</guid><title>Info kring anmälan för träningar och höstens matcher</title><description>Hej! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu närmar sig sommaren och tyvärr blev det ingen cup i år.  Och för att få till så bra träningar och förutsättningar till matcher behöver vi förtydliga några förhållningsregler. &lt;br&gt;- anmäl er i god tid till träningar.  Senast 12.00 samma dag.  Om vi är färre än 8 st ställer vi in träningen.  &lt;br&gt;- ⁠anmälan till match görs senast onsdag kl 19 innan matchhelgen.  Har man inte anmält sig då är man inte med på matchen. Det beror på att vi måste fylla på med spelare från p13.  &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att försöka flytta matcherna i höst till lördagar så att de inte ligger samtidigt som p-13 eftersom vi behöver låna därifrån. Vi återkommer med besked så snart det är klart.  &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kör träningar fram till v25 och tar sedan ett sommaruppehåll.  Uppstart efter sommaren 3/8. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hoppas på en fin höstsäsong!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-03 10:57&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8109565/Info-kring-anmalan-for-traningar-och-hostens-matcher</link><pubDate>Wed, 03 Jun 2026 08:57:46 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">037ead94-0829-66f6-f2b8-5b556eae1bb6</guid><title>Ändrad träningstid onsdag och ingen match i helgen.</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;På onsdag 27/5 är det samling 17.15. Träning 17.30-18.30.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchen i helgen mot IFK 13-laget blir flyttad. Återkommer med nytt datum och tid.&lt;br&gt;Hälsn&lt;br&gt;Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-25 21:03&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8104729/Andrad-traningstid-onsdag-och-ingen-match-i-helgen</link><pubDate>Mon, 25 May 2026 19:03:28 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0bfce55b-b8fa-e1f3-62ef-63f74b5fb5aa</guid><title>Samling 18.15 imorgon 19/5</title><description>Hade skrivit fel i kallelsen och detta är nu ändrat till 18.15. Matchen startar kl 19. &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-18 18:02&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8100361/Samling-1815-imorgon-19-5</link><pubDate>Mon, 18 May 2026 16:02:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1e61f605-df07-fd8c-be88-dbe188796085</guid><title>Obs flytt av söndagens match</title><description>Pga vi ej kunde få ihop fullt lag så flyttas matchen som vi skulle spelat imorgon söndag.&lt;br&gt;Ny plats: Västerhejde IP&lt;br&gt;Ny dag: tis 19/5&lt;br&gt;Ny tid: samling kl 18.15 (matchen börjar kl 19&lt;br&gt;Kolla upp att alla kan och svara fortast möjligt.&lt;br&gt;Hälsn &lt;br&gt;Ledarna genom Micke Admin&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-16 12:11&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8098995/Obs-flytt-av-sondagens-match</link><pubDate>Sat, 16 May 2026 10:11:18 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3b45b860-ae87-16e9-0bbc-29c94d49cf44</guid><title>Inställd match 3 maj.</title><description>Vi behöver ställa in matchen på söndag pga flera bortresta och skadad målvakt.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-28 11:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8086200/Installd-match-3-maj</link><pubDate>Tue, 28 Apr 2026 09:43:53 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7572a87c-697f-f11f-a3a8-dee951505d9c</guid><title>Platsbyte föräldramöte och träning </title><description>Hej&lt;br&gt; &lt;br&gt;Måndagens föräldramöte och träning bli på Västerhejde IP isf Vidborgsvallen.&lt;br&gt;Alltså 27/4 kl. 16.30 träning, föräldramötet börjar 17.00 i klubblokalen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar&lt;br&gt;Markus Wahlgren&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-26 09:37&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8084169/Platsbyte-foraldramote-och-traning-</link><pubDate>Sun, 26 Apr 2026 07:37:15 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">88f55053-c311-d754-7ad9-20d62ef417cd</guid><title>Inför seriestart</title><description>Hej!

Jag tänkte bara komma med ett förtydligande gällande min roll. Jag ska vara ansvarig för träningar men matcher, utskick av kallelser, kioskschema samt kontakt med de andra lagen och domare är uppgifter som ni föräldrar behöver sköta. Det behöver även vara någon som har tillgång till Fogis så att man kan lägga in laguppställningar och resultat. Mitt förslag är också att de som är uppsatta att ansvara för matcherna har en SMS-grupp eller liknande där man kommer överens om vilka matcher man ska ansvara för så att inte all kommunikation kring matcher sker genom mig.

Nu på lördag är det första seriematchen mot Gute och varken Rickard, Lisa eller Simon har möjlighet att vara med på den matchen. Därmed undrar jag om det finns någon som har möjlighet att ansvara för den matchen? Om inte någon kan så behöver man kontakta Gute för att få matchen flyttad till ett annat datum.

Sedan skulle det vara önskvärt om fler kunde räcka upp handen och ta ansvar för någon/några av ovan nämnda delar. Som jag skrivit tidigare, ju fler som ställer upp desto lättare blir det och i slutändan bättre för killarna i laget.
Är man intresserad av att på något sätt hjälpa till så kan man skriva det i en kommentar här nedan.
Med vänlig hälsning, Micke&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-21 18:40&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8081093/Infor-seriestart</link><pubDate>Tue, 21 Apr 2026 16:40:09 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f4150477-a468-99e6-b574-d0117da01e97</guid><title>1.a fösta träningsmatch</title><description>Hej!
Nu på lördag är dags för första träningsmatchen. Det är i Slite på konstgräset. Samling kl 11:15.
Skriv i tråden om det finns behov av att samåka. 
Jag själv kommer inte att vara med. 
Matchtröjor kommer att finnas plats. Olles Pappa Richard kommer att hålla i matchen. 
John &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-09 19:47&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8072680/1a-fosta-traningsmatch</link><pubDate>Thu, 09 Apr 2026 17:47:50 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c6a3a045-a630-bedb-7cef-d8ecfeda3fec</guid><title>Spelarutbildning 2012</title><description>
Nu är det dags för årets tredje spelarutbildningstillfälle och sista tillfället för våren för Pojkar 14 år (födda 2012). Träningen genomförs onsdag 22/4 på Hemse Konstgräs. Det kommer att vara uppdelat i 2 träningspass där grupp 1 samlas 17:30 och tränar 18-19:30. Grupp 2 samlas 19:00 och tränar 19:30-21:00. Kallelse till träning och respektive grupp kommer ett par dagar före träning. 
 
Skicka ut länken till anmälan och bifogad PDF Fil till berörda spelare och ledare. 
Spelarna kommer att anmäla sig själva via länken.


&lt;a href="https://fogis.svenskfotboll.se/fogisklient/kurs/kurstillfalleanmalan.aspx?kid=102332" target="_blank"&gt;https://fogis.svenskfotboll.se/fogisklient/kurs/kurstillfalleanmalan.aspx?kid=102332&lt;/a&gt;

 
Har ni några frågor är ni välkomna att höra av er.

 
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-08 12:55&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8071731/Spelarutbildning-2012</link><pubDate>Wed, 08 Apr 2026 10:55:17 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3c8e89c9-63c8-ff91-0a4f-7d4f9fef6930</guid><title>Kallelse match</title><description>Hej!

Just nu är det 7 spelare som anmält att de kan spela match på lördag vilket innebär att vi kommer behöva låna in spelare. För att veta hur många spelare som behövs lånas in så behöver de som ännu inte svarat på kallelsen gärna göra det så fort som möjligt. Stort tack på förhand:blush:

Sedan har jag även ett önskemål när man trycker in frånvaro till träningar inne på laget. Det är toppen om man även skriver en kort kommentar till varför man inte kommer på träningen exempelvis ”sjuk” eller ”bortrest”.

Med vänlig hälsning, Micke&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-07 09:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8070868/Kallelse-match</link><pubDate>Tue, 07 Apr 2026 07:48:45 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">fb6eb6e7-af17-ff5c-db9e-8fb3cb4ca017</guid><title>Träning annandag påsk och träningsmatch </title><description>Hej!

Vi tränar som vanligt nu på måndag (annandag påsk). Sedan har vi fått en förfrågan om träningsmatch från Vais. De vill spela mot oss på lördag 11/4 kl. 12-14 i Slite. Jag har ingen möjlighet att vara med på den matchen men är det så att någon kan ansvara för matchen så skriver jag till Vais och tackar ja. 

Med vänlig hälsning, Micke&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-01 20:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8068060/Traning-annandag-pask-och-traningsmatch-</link><pubDate>Wed, 01 Apr 2026 18:00:38 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4805328e-b9f3-86fa-51c3-4491e6e13770</guid><title>Träning och träningsmatch</title><description>
Hej!
Vi har lyckats få en träningstid nu på söndag kl. 9-10. Jag är bortrest den helgen så John håller i träningen, stort tack för det! Imorgon, fredag, är samtliga ledare från 13-laget bortresta men vill man ta med sig en boll och spela lite så går det givetvis  alldeles utmärkt. 
Sedan har vi även fått klart med en träningsmatch mot Roma. Den kommer spelas söndag 19/4, vi har tid på planen från kl. 10. Jag kan ansvara för laget den matchen men jag tänker att det kan vara en bra idé att de föräldrar som ska ansvara för seriematcherna är med på bänken mot Roma så att man får en bild av hur vi vill spela. Det är ett par föräldrar som har skrivit att de kan hjälpa till med matcherna men det skulle vara fantastiskt om ännu fler anmäler sig. Ju fler som ställer upp, desto lättare kommer det bli att få det att fungera.

Med vänlig hälsning, Micke
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-26 19:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8063860/Traning-och-traningsmatch</link><pubDate>Thu, 26 Mar 2026 18:42:18 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2df26799-c99c-c3de-d7ac-a0b3ec22bf10</guid><title>Ingen träning i helgen.</title><description>Hej!
Tyvärr fanns det inga lediga träningstider denna helg. Vill man spela fotboll ändå så kan man vara på Visborgsvallen på fredag. 13-laget har match men det finns plats bakom båda målen där man kan spela men det kommer inte vara någon ledare på plats som kan hålla i det.
När det gäller träningsmatcher så har Roma hört av sig och vill spela match. Vi har även varit i kontakt med Vais och där väntar vi på svar. Jag återkommer så fort vi vet något mer.
Med vänlig hälsning, Micke&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-18 21:16&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8058414/Ingen-traning-i-helgen</link><pubDate>Wed, 18 Mar 2026 20:16:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f21f9a2b-81a6-feb4-20f8-006bb06bf4d8</guid><title>Information träningar och matcher</title><description>Hej!

Om lite mer än en månad är det seriestart så därför tänkte jag passa på att kolla av hur det ser ut med föräldrar som kan hjälpa till vid matcher. Som det har blivit informerat om tidigare så har jag ingen möjlighet att vara med vid matcher så därför behöver ni föräldrar hjälpas åt med det. De föräldrar som kan hjälpa till får gärna skriva en kommentar här nedan. Tänk på att ju fler som kan ställa upp, desto lättare blir det att få det att fungera. Ni behöver även ta ansvar för att dela upp matcherna mellan er så att man vet när man ska vara tränare. Sedan ska ni även kontakta Kristina på kansliet så att ni blir tillagda som ledare på laget samt be om inloggning till Fogis för att kunna registrera lag till matcherna.

Jag har även en förhoppning om att få till 1-2 träningsmatcher innan serien drar igång. Jag kan förmodligen ordna en tid för match lördag 28/3 runt lunchtid och kan även se om jag hittar en motståndare men jag är i Stockholm den helgen så jag har ingen möjlighet att vara med på matchen. Finns det någon/några som kan ta hand om en eventuell match den dagen? Efter det finns det inga tider varken på Visborg eller Säve så ska man spela en till träningsmatch så kan det exempelvis vara borta mot Roma.

När det gäller träningstider så har vi fortsatt måndagar samt extraträningen tillsammans med 13-gänget på fredagar (fredag 20/3 är det 9 mot 9-match där men man kan ändå spela bakom något av målen). Jag försöker även boka en träningstid på lördag 21/3 kl. 12. De föräldrar som sedan ska ansvara för matcherna får väldigt gärna vara med på träningar ibland för att se hur vi tränar samt lära känna killarna lite bättre. Jag planerar självklart de träningarna men då kan vi förhoppningsvis prata ihop oss lite om vad man kan tänka på till matcherna.

Med vänlig hälsning, Micke&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-15 14:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisbyP-12/News/8056072/Information-traningar-och-matcher</link><pubDate>Sun, 15 Mar 2026 13:17:19 GMT</pubDate></item></channel></rss>