﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från IFK Visby F-18/19/20</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/IFKVisby-Fotboll-F-181920/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/IFKVisby-Fotboll-F-181920</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">44d77852-fb73-aac5-cc1f-03a605cf9264</guid><title>Nu tar vi sommarlov!</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det har gått ut en kallelse men vi kommer inte ha någon träning på tisdag så därför vill vi passa på att rikta ett stort TACK för den här halvsäsongen! Det är fantastiskt att se glädjen till varje träning och alla har verkligen utvecklats under det här halvåret. Vi har även hunnit med två jätteroliga sammandrag. Vi tar sommarlov nu och sen startar vi upp träningen när det börjar bli dags för skolstart.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hade föräldramöte i tisdags där vi informerade om att vi behöver få in fler föräldrar som kan hjälpa till som ledare. Som jag nämnde på mötet så behövs det inga förkunskaper inom fotboll.😊 Är man intresserad av att vara med som ledare så kan man skriva det i kommentarerna här nedan så att man blir tillagd i laget.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Trevlig sommar önskar ledarna!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-13 20:38&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisby-Fotboll-F-181920/News/8115389/Nu-tar-vi-sommarlov</link><pubDate>Sat, 13 Jun 2026 18:38:06 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e5226061-c798-1d9f-7b22-944fd174f77e</guid><title>Information sammandraget i Lärbro</title><description>Välkommen till Lärbro IF&lt;br&gt;När: 2026-06-13&lt;br&gt;Var: Forsavallen, Lindvägen 28B, 624 52 Lärbro&lt;br&gt;Kiosken kommer vara öppen. &lt;br&gt;Tillgång till omklädningsrum finns. &lt;br&gt;Vi använder oss av ungdomsdomare. Tänk på att använda god ton. Precis som våra barn lär sig fotboll, lär dem sig att vara domare. &lt;br&gt;Vår parkering är inte jättestor så när den är full så får man ställa sig längs med vägen och i villakvarteren. Tänk på att det skall finnas framkomlighet förutryckningsfordon.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matcher:&lt;br&gt;&lt;br&gt;10:00-10:15 Roma IF - IFK Visby&lt;br&gt;&lt;br&gt;11:00-11:15   IFK Visby - FC Gute&lt;br&gt;&lt;br&gt;11:40-11:55   IFK P/F 19/20 - IFK Visby&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Med vänlig hälsning, Ledarna.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-11 21:33&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisby-Fotboll-F-181920/News/8114591/Information-sammandraget-i-Larbro</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2026 19:33:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a481ebf1-c2ff-1fd9-1dc2-2d8af499b59c</guid><title>Inställd träning imorgon 2/6.</title><description>Hej!
Då det saknas ledare till träningen imorgon så ställer vi in den träningen. Nästa tisdag (9/6) kör vi igen och då är det även föräldramöte.
Med vänlig hälsning, Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-01 18:04&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisby-Fotboll-F-181920/News/8108519/Installd-traning-imorgon-2-6</link><pubDate>Mon, 01 Jun 2026 16:04:53 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4aaefb0b-1ffa-41d6-61a4-b45dce003c54</guid><title>Träning tisdag och föräldramöte 9/6</title><description>Hej!

På tisdag så saknas det ledare för den yngre gruppen. Finns det någon/några som kan tänka sig att hålla i den träningen?
Sedan vill vi ha ett föräldramöte tisdag 9/6, samtidigt som träningen, där vi framförallt behöver titta på strukturen inför framtiden. Vi hoppas att så många som möjligt har möjlighet att komma.

Med vänlig hälsning, Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-31 11:34&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisby-Fotboll-F-181920/News/8107633/Traning-tisdag-och-foraldramote-9-6</link><pubDate>Sun, 31 May 2026 09:34:05 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8b553903-8f58-c340-08c6-e7056fb28b90</guid><title>Info sammandrag</title><description>Nu kom info från Hansa Hoburg och speldag har ändrats från lördag till söndag.&lt;br&gt;Svara gärna snabbt (helst senast söndag) på kallelsen då vi behöver veta hur många lag vi ska anmäla.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Info från Hansa Hoburg:&lt;br&gt;Nu är det snart dags för årets första sammandrag för barn omkring sju år, det skall bli väldigt roligt! Ni är välkomna ut till Havdhem och Hansavallen den 24:e maj, vi kommer att ha första matchstart kl 10:00 och sedan håller vi på så länge som krävs i förhållande till hur många lag som kommer. Observera att datumet är ändrat från lördag till söndag för att passa in med övriga sammandrag på Gotland.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Planerna kommer vara i perfekt skick och kiosken fyllas upp inför sammandraget, förutom vanliga kioskvaror som korv, godis, dryck och frukt finns även årets nyhet: vid bra väder kommer det att finnas mjukglass! Parkering finns dels genom att man kör in vid skylten "Idrottsplats" men det blir fort trångt där inne så en rekommendation är om ni kommer lite senare att fortsätta hundra meter söderut och parkera på en avkrok till vänster vid den gamla biljettkuren.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Föreningar som kommer va med:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Roma flickor&lt;br&gt;IFK Visby flickor&lt;br&gt;Gute flickor&lt;br&gt;Bois F18/19&lt;br&gt;Väskinde &lt;br&gt;Levide&lt;br&gt;Fardhem Garda&lt;br&gt;Lärbro&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-14 15:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisby-Fotboll-F-181920/News/8098070/Info-sammandrag</link><pubDate>Thu, 14 May 2026 13:17:15 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b7bace0d-fb84-9700-be7d-d7188414cf87</guid><title>Sammandrag</title><description>&lt;br&gt;Nu är det dags för tjejernas första matcher!&lt;br&gt;Hansa Hoburg står som arrangörer för detta tillfälle och vi är ett gäng föreningar som kommer ses och spela matcher. Hur många och vilken tid får vi återkomma med när vi fått info från Hansa Hoburg. En match är 4x3 minuter och man är tre spelare på plan. Vi får se om det blir ett eller flera lag vi ställer upp med beroende på hur många spelare som anmäler sig att kunna va med.&lt;br&gt;Vi har lagt en kallelse som man gärna får svara på om man kan delta eller ej. Fullt förståeligt att man har svårt att svara innan tid satts.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ledarna&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-14 10:55&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisby-Fotboll-F-181920/News/8097903/Sammandrag</link><pubDate>Thu, 14 May 2026 08:55:39 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">06dc79cf-07a7-aece-825c-a91858c354aa</guid><title>Träning Vibbleparken </title><description>Hej!
På söndag är det ingen träning men på tisdag 28/4 tränar vi kl. 16:30-17:30 i Vibbleparken. Kallelse kommer inom kort.

Med vänlig hälsning, Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-24 17:41&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisby-Fotboll-F-181920/News/8083362/Traning-Vibbleparken-</link><pubDate>Fri, 24 Apr 2026 15:41:18 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">32deedeb-e6db-af26-9c05-db17899cb5b7</guid><title>Träningstider utomhus</title><description>Hej!
Idag blev det klart med träningstider under utomhussäsongen. Vi kommer träna på tisdagar kl. 16:30-17:30 i Änget. För dem som är födda 16 och 17 kommer det även finnas möjlighet att träna med laget födda 14/15 på torsdagar kl. 18:30-19:30. Från 1/5 kommer vi få träna i Änget så nu på söndag tränar vi inomhus. Nästa vecka kan det bli antingen inomhus eller Vibbleparken, vi återkommer med info så fort vi vet mer.
Med vänlig hälsning, ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-15 23:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisby-Fotboll-F-181920/News/8077042/Traningstider-utomhus</link><pubDate>Wed, 15 Apr 2026 21:19:12 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a43e7bc0-d77e-2e06-f010-c1b1c060d63d</guid><title>Påsklov</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu på söndag tar vi påsklov från träningen. Vi vill passa på att önska er alla en riktigt fin påsk och hoppas att påskharen kommer med massor av goda påskägg till er! :hatching_chick::rabbit:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses igen nästa söndag den 12/4, taggade och redo för träning!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Glad påsk! :blossom:&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-31 06:58&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKVisby-Fotboll-F-181920/News/8066836/Pasklov</link><pubDate>Tue, 31 Mar 2026 04:58:54 GMT</pubDate></item></channel></rss>