• Utdelning av Sportlotten

    Istället för Idrottsrabatten som vi har haft föregående år så testar vi en ny spännande klubblott som kallas för Sportlotten. Intäkten från lotterna går direkt tillbaka till alla aktiva spelare i form av träningsmaterial (tex bollar, konor, västar) matchställ, cuper m.m. Det är en mycket prisvärd lott som innehåller 3 fina ingredienser: 1. Dubbel skraplott – med fina vinstchanser där man kan vinna både bilar, resor och kontanter. De mindre vinsterna löser man enkelt in i matbutiker. 2. Sveriges största rabatthäfte i mobilen Sportlotten Deals ingår – ta del av massor med fina rabattkuponger från företag, inte bara härifrån utan i hela Sverige! 3. Fysiska rabattkuponger = Pengarna tillbaka direkt!– På baksidan finns fyra fantastiska rabatterbjudanden från några partners. På en enda kupong har man fått tillbaka pengarna på lotten. - ICA Supermarket Almö Livs - 50kr rabatt när du handlar för minst 500kr - Olssons Trävaror - 100kr rabatt när du handlar för minst 500kr - KG Korggubben - 10% rabatt på ett köp - Studio Novali - 20% rabatt på produkter från Maria Nilla Under kommande träningar kommer 5 lotter per spelare att delas ut, dock max 10 st per familj. Betalning sker via digitala lagkassan som tidigare och ni kommer få en betalavi på 250 kr. P2012 för 16 dagar sedan 0kommentarer
  • Vårens arbetsdag - Lördag 20:e april

    Hej! Det har blivit dags för vårens arbetsdag på Fjällebrovallen. Vi har alla sett resultatet av tidigare arbetsdagar och övriga insatser från fantastiska föreningsmedlemmar. Vår anläggning är i toppskick och så vill vi alla att den ska fortsätta att vara. När? Lördag 20:e april kl. 09:00-13:00. Blir det någon mat? Självklart! Vi bjuder på grillade hamburgare och kaffe. Ryktet gör gällande att det möjligen även kommer att finnas fikabröd... 😊 Arbetsuppgifter Anläggningsgruppen kommer att träffas innan arbetsdagen för att gå igenom vad som behövs utföras. En preliminär plan för dagen: 1. Läktare - överliggare samt stolpar 2. Underhåll av fotbollsmål 3. Montering av nyinköpta mål (7v7 och 11v11) 4. Röjning runt anläggningen (ta med röjsåg) 5. Arbete med reklamplanket 6. Övrigt underhåll/städ Resurser För att kunna planera dagen så behöver vi veta hur många ledare och föräldrar som kommer på arbetsdagen. Förra våren dök det upp över 50 personer vilket är otroligt imponerande. Motkravet för den peng som varje lag får till lagkassan inför sommaravslutningen är att minst 2 personer kommer från varje lag. Vi hoppas självklart på fler än så. Vad händer nu? Ni kommer snart att få en kallelse till arbetsdagen. Svara så fort ni kan men senast söndagen den 14:e april. Detta för att anläggningsgruppen ska kunna planera arbetsuppgifterna och maten. Tack på förhand och hoppas att vi ses! Hälsningar Anläggningsgruppen För en ändå bättre anläggning för våra barn. EN FÖR ALLA - IFK VALLA P2012 8 apr 0kommentarer
  • Information inför säsongstart matcher och arbetsschema

    Hej Här kommer lite information kring säsongen och föräldrauppgifter under säsongen. Obs att första uppgiften förutom match är städdagen den lördag den 20 april, så planera in det datumet om du tilldelats uppgiften. Serien startar helgen vecka 18, vi kommer spela två matcher varje vecka som regel en hemma och en borta. Oftast på helger men det kommer bli några undantag då matcherna spelas på vardag. Innan seriespelet kommer det även bli några träningsmatcher. Vi rekommenderar att ni laddar ner appen min fotboll från Svenska Fotbollförbundet, i den kommer man kunna se spelschemat för både Valla Vit och Valla Röd. Inom det närmsta kommer även säsongens matcher synas i kalendern här på laget. Vecka 25-32 är det sommaruppehåll och säsongens sista matcher spelas vecka 39. Bifogat och under lagets dokument ligger schemat för föräldrauppgifter 2024, till varje hemmamatch är 6 stycken schemalagda. Kan man inte vara med själv ansvarar man själv för att byta / hitta ersättare. Kallelser för matcherna har inte skickas ut ännu, vilket innebär att det per automatik inte är så att ens barn spelar samma tillfälle som man ansvarar för bemanning av kiosk. Arbetsuppgifter att genomföra vid varje hemmamatch är: (se rutiner för respektive moment under dokument på Vallas lagsida man kommer åt dem under dokument på laget.se) Välkomna gästande lag visa till omklädningsrum, se till att omklädningsrum är i skick innan och efter lagen lämnar. Bemanning av kiosk, samt två stycken som hjälper domaren med flagga om bollen är ute. Dessa två ansvarar även för att stötta domaren inför match i halvlek och efter match. Gul markering i schemat innebär att man ansvarar för att ta med sig hembakt till kiosken det tillfället. Vi har fortfarande ingen som anmält intresse för adminrollen i laget i sin helhet eller delat av ansvaret. Vi har också pratat om behov av en lagförälder (ansvara för försäljningar och liknande) P2012 2 apr 0kommentarer
  • Visa fler nyheter