• Vårens arbetsdag - Lördag 20:e april

    Hej! Det har blivit dags för vårens arbetsdag på Fjällebrovallen. Vi har alla sett resultatet av tidigare arbetsdagar och övriga insatser från fantastiska föreningsmedlemmar. Vår anläggning är i toppskick och så vill vi alla att den ska fortsätta att vara. När? Lördag 20:e april kl. 09:00-13:00. Blir det någon mat? Självklart! Vi bjuder på grillade hamburgare och kaffe. Ryktet gör gällande att det möjligen även kommer att finnas fikabröd... 😊 Arbetsuppgifter Anläggningsgruppen kommer att träffas innan arbetsdagen för att gå igenom vad som behövs utföras. En preliminär plan för dagen: 1. Läktare - överliggare samt stolpar 2. Underhåll av fotbollsmål 3. Montering av nyinköpta mål (7v7 och 11v11) 4. Röjning runt anläggningen (ta med röjsåg) 5. Arbete med reklamplanket 6. Övrigt underhåll/städ Resurser För att kunna planera dagen så behöver vi veta hur många ledare och föräldrar som kommer på arbetsdagen. Förra våren dök det upp över 50 personer vilket är otroligt imponerande. Motkravet för den peng som varje lag får till lagkassan inför sommaravslutningen är att minst 2 personer kommer från varje lag. Vi hoppas självklart på fler än så. Vad händer nu? Ni kommer snart att få en kallelse till arbetsdagen. Svara så fort ni kan men senast söndagen den 14:e april. Detta för att anläggningsgruppen ska kunna planera arbetsuppgifterna och maten. Tack på förhand och hoppas att vi ses! Hälsningar Anläggningsgruppen För en ändå bättre anläggning för våra barn. EN FÖR ALLA - IFK VALLA P-12 för 16 dagar sedan 0kommentarer
  • Information inför säsongstart matcher och arbetsschema

    Hej Här kommer lite information kring säsongen och föräldrauppgifter under säsongen. Obs att första uppgiften förutom match är städdagen den lördag den 20 april, så planera in det datumet om du tilldelats uppgiften. Serien startar helgen vecka 18, vi kommer spela två matcher varje vecka som regel en hemma och en borta. Oftast på helger men det kommer bli några undantag då matcherna spelas på vardag. Innan seriespelet kommer det även bli några träningsmatcher. Vi rekommenderar att ni laddar ner appen min fotboll från Svenska Fotbollförbundet, i den kommer man kunna se spelschemat för både Valla Vit och Valla Röd. Inom det närmsta kommer även säsongens matcher synas i kalendern här på laget. Vecka 25-32 är det sommaruppehåll och säsongens sista matcher spelas vecka 39. Bifogat och under lagets dokument ligger schemat för föräldrauppgifter 2024, till varje hemmamatch är 6 stycken schemalagda. Kan man inte vara med själv ansvarar man själv för att byta / hitta ersättare. Kallelser för matcherna har inte skickas ut ännu, vilket innebär att det per automatik inte är så att ens barn spelar samma tillfälle som man ansvarar för bemanning av kiosk. Arbetsuppgifter att genomföra vid varje hemmamatch är: (se rutiner för respektive moment under dokument på Vallas lagsida man kommer åt dem under dokument på laget.se) Välkomna gästande lag visa till omklädningsrum, se till att omklädningsrum är i skick innan och efter lagen lämnar. Bemanning av kiosk, samt två stycken som hjälper domaren med flagga om bollen är ute. Dessa två ansvarar även för att stötta domaren inför match i halvlek och efter match. Gul markering i schemat innebär att man ansvarar för att ta med sig hembakt till kiosken det tillfället. Vi har fortfarande ingen som anmält intresse för adminrollen i laget i sin helhet eller delat av ansvaret. Vi har också pratat om behov av en lagförälder (ansvara för försäljningar och liknande) P-12 2 apr 0kommentarer
  • Fotografering 14 april

    Snart är det dags för fotografering av IFK Vallas spelare och ledare i Tjörnhallen (idrottshallen) på Häggvallsskolan i Höviksnäs. Det kommer endast vara spelare och ledare i lokalen där fotograferingen äger rum. Se till att vara på plats ca 30 min innan fotograferingstiden för ombyte till matchställ/T-shirts (för de yngre lagen). Obligatorisk beställningsblankett Samtliga spelare måste lämna in en beställningsblankett oavsett om man önskar beställa bilder eller inte. Blanketten läses in maskinellt och behöver vara tydlig och korrekt ifylld för att beställningen ska godkännas. - Fyll i de obligatoriska uppgifterna (gärna på dator) - Kryssa i önskade produkter för att göra en beställning (valfritt) - Beställaren/målsman måste vara myndig och personnumret måste vara fullständigt (inkl. 4 sista siffrorna för GDPR) - Beställaren/målsman måste signera blanketten - Underskriven blankett tas med och lämnas till lagledare innan fotograferingen LÄNK till beställningsblankett Tidsschemat för dagen 11:00-11:20 F2016/2017 11:20-12:00 P2015 12:00-12:30 P2011 12:30-13:10 P2016 13:10-13:40 P2014 13:40-14:10 P2013 14:40-15:25 Knatte 15:25-15:55 F2014/2015 15:55-16:25 P2017 16:25-17:05 F2012/2013 17:05-17:20 F2010/2011 17:20-17:50 P2012 17:50-18:20 P2010 18:20-18:50 P2008/2009 18:50-19:20 Seniorer Om ni har frågor eller funderingar kring fotograferingen kontaktar ni era ledare för respektive lag. Varje lag har en ansvarig ledare för fotograferingen. Välkomna! P-12 29 mar 0kommentarer
  • Visa fler nyheter