• IrstaBlixten - Info!

    Nu närmar det sig cupäventyr i Västerås. Här kommer en hel del praktisk information inför cupen Resa och boende Vi kommer att bo på Irstaskolan i Irsta. Ullvigatan 49, 723 55 Västerås. Maten serveras i ABB Arena. Vi har inte tillgång till bussar och det är inte gångavstånd så vi kommer behöva köra barnen mellan hallen och boendet. Vi återkommer till er föräldrar som är på plats om vi behöver hjälp med skjutsar. Vi har ingen samordnad transport utan ni föräldrar ansvarar för ert barns resa till och från Västerås. Har ni problem att åka upp ta kontakt med någon av de andra i ert lag och kolla om de kan åka med dem upp. Samling Respektive lag samlas separat enligt nedan då vi har olika starttider för våra matcher. Alla lag spelar en match första dagen och två andra dagen. Inför söndagen kommer ny lottning att göras och man kommer möta andra lag. Lag 1 Tid: 17.30 Plats: Irstaskolan Lag 2 Tid: 16:30 Plats: Irstaskolan Lag 3 Tid: 16:30 Plats: Irstaskolan Lag 4 Tid: 16:00 Plats: Entrén ABB Syd Tänk på att alla behöver ha ätit lunch innan samlingen och gärna ha med något lättare att äta innan första matchen då vi inte kommer att äta förrän det är dags för middag. Hemresa Vi ska ha checkat ut vårt boende senast kl 15.00 så räkna med att vi behöver hjälp att “flytta ut” på morgonen/förmiddagen beroende på när respektive lag spelar. Varje lag meddelar när det är dags att flytta ut. Då lagen spelar sina sista matcher vid olika tider så ber vi er samordna med er lagledare kring när barnen åker hemåt. Packningslista Här kommer dom viktigaste sakerna att ha med Handbollsutrustning (Shorts, träningströja, inomhusskor, eventuella skydd, vattenflaska) Kläder för utomhusuppvärmning Utomhuskläder (Kläder efter väder) - Vi kan komma att behöva promenera en del En personlig sak (tex en boll, ett gosedjur, en leksak eller liknande). Sovmadrass, täcke/sovsäck och kudde Kläder - packa med t-shirts, tröjor, byxor, underkläder, strumpor mm. Barnen kommer bli svettiga. Tofflor. Badtofflor eller liknande är väldigt bra att ha! En väska för att kunna ta med skor, vattenflaska etc när vi är iväg i hallarna Handduk och duschgrejer Kortspel eller liknande Mellis, snacks, godis etc. (Nötförbud) Trummor och tutor Cupen har förbud mot trummor och tutor så lämna dessa hemma! Telefoner Barnen får gärna ha med sig telefon (och laddare). På kvällen när det är dags att sova kommer vi samla in alla telefoner. Barnen kommer ha tillgång till sina telefoner på morgonen (i mån av tid) samt på eftermiddagen när vi är klara med matcherna. Under dagarna när vi ägnar oss åt handboll kommer barnen inte ha tillgång till sina telefoner. Om ni föräldrar behöver kontakt med ert barn så kontaktar ni en ledare. Hejaklack Vi ser gärna att föräldrar mfl hejar på när barnen spelar. Som alltid så uppmanar vi er till att heja på hela laget, ge beröm för insatser (inte bara mål), hålla en positiv attityd och ha stor respekt för motståndare och domare. Ni ska vara goda förebilder för barnen och ni är, som föräldrar till spelare, representanter för IFK Skövde Godis och snacks På dagarna när vi spelar matcher råder snacks och godisförbud. Vi ser gärna att ni som är på plats hjälper till med att få i barnen bra mellanmål så att energinivån håller sig på topp. Godis och snacks får ätas efter alla dagens matcher är färdigspelade. Allergier Jag har listan med allergier kvar sedan Hallbybollen men är det någon ytterligare som vill anmäla en allergi så kontakta mig (Mari) snarast. Ledare Vi kommer vara 8 st ledare på plats. Kontaktuppgifter till oss finner ni i lagindelningen. Lagindelning Vi har 4 lag anmälda och under dagarna när vi spelar matcher håller vi ihop i lagen. Lagindelningen gäller för IrstaBlixten och vi gör inga spelarbyten mellan lagen. IFK1 Bogdan Axel S Sebastian Axel K Texas Ture Milo August Ledare Tony Thorvald – 070-5356321 Daniel Karlén - 0706340144 IFK2 Elton Henry Theo Alfred Max Leo Cornelius Oscar E G Ledare Viktor Bromér – 0705715319 Christian Johansson – 0734614282 IFK3 Elvin Isak Ishak Oscar A Melvin Lukas Arwid Jonathan Ledare Henrik Frykler – 0709491985 Ove Johansson - 0735588481 IFK4 Axel L Elias Noel Vilmer J Neo Axel D Sixten Vilmer M Ledare Kristoffer Johansson - 0737789241 Mari Nyström – 0703388566 Har ni frågor ta kontakt med oss ledare. Spelschema hittar ni via denna länk IrstaBlixten - Spelschema Vi spelar våra matcher ABB Syd. Hoppas att alla är laddade för en ny spännande cup! Mvh Ledarna CP2/U11 15 mar 1kommentar
  • Info v 10

    Hej! Säsongen springer på fort och nu är vi inne i den sista månaden. Vi kommer att från nästa vecka göra ett sista byte i träningsgrupperna för att alla ska hinna träna med alla så var uppmärksamma på vilken träningstid ni blir kallade till. Spelschemat för IrstaBlixten är släppt, det hittar ni här!. Justeringar kommer att göras i lagen och de släpps närmare cupstart. Vi har lottade matcher till fredag och lördag men inför söndagen kommer omlottningar att göras. På Irstablixten kommer vi sannolikt även behöva hjälp av er föräldrar som är på plats att skjutsa grabbarna mellan boendet och spelhallarna, då vi vet att ni brukar vara ett gäng på plats så är vi förhoppningsfulla om att detta kommer att lösa sig. Vi vet ännu inte vart vi kommer att bo. Mer info kommer närmare cupstart! Jag har lagt in en lagaktivitet den 26 mars där vi gör annat än att träna handboll. Mer info kommer närmare. Jag har även lagt in datum för ungdomsavslutningen, 8 april, detta datum kan dock fortfarande bli justerat i fall seniorlaget spelar match. CP2/U11 7 mar 0kommentarer
  • Uppdaterat funktionärsschema och Ungdomsmanifestation

    Hej, Eftersom vi har ett antal grabbar som har slutat i laget så har Emma uppdaterat funktionärsschemat. Det nya är uppladdat under dokument som vanligt. På söndag är det ungdomsmanifestation i samband med seniormatchen där alla ungdomslag kommer att gå ut på planen strax före avkast. Jag lägger upp en kallelse till detta så att vi ser hur många som kommer. Samling utanför Nöjesarenan (Bowlingen). CP2/U11 25 feb 1kommentar
  • IrstaBlixten!

    Hej, För alla spelare som ska åka med till IrstaBlixten. Efter att vi har räknat så har vi kommit fram till att kostnaden för varje spelare kommer att vara 700:- och skall betalas in senast 25 februari till BG 5650-8757. Märk inbetalningen med Irsta, spelarens namn och lag (exempelvis Irsta, Kalle Karlsson, U11). Var snäll och betala in i tid så att jag slipper lägga tid på att jaga in de sista betalningarna. De som betalar in för sent kan få betala en högre avgift då cupen tar ut en högre deltagaravgift om vi betalar in efter den 1 mars. Maria på ekonomi behöver ha tid på sig att betala in våra avgifter. CP2/U11 21 feb 0kommentarer
  • Visa fler nyheter