• Träningar April-Maj 2025

    Det är dags att få en överblick kring hur lagen fortsätter träna under april-maj. Jag lyfter frågan från idrottshuset-gruppen hit istället så blir det lättare en samlad bild och ni blir påminda att svara. Eftersom fotbollssäsongen nu drar igång ordentligt så är det viktigt att vi har en god kommunikation med deras ledare och respekterar deras träningar och matcher för att underlätta för dem som är aktiva i två idrotter. Detta för att vi lättare ska kunna be om samma sak i höst när vår säsong drar igång igen. (Kanske skulle man kunna fundera på att köra någon handbollsträning gemensam för flera lag under april för dem som inte spelar fotboll) Äldre lag som har SUL (spelarutvecklingsläger) i maj är i behov av att fortsätta inne och träna i april men kan vilja byta tider om tillfälle finns. Tider som inte används tror jag att vi som förening behöver säga upp. I maj räknar vi med att kunna ha utomhusplaner för de lag som ska till Järnvägen cup (F09/10, F12/13, F2014, P13/14). Vi behöver fördela tiderna för dessa. I och med att vi är ute är det lättare att använda andra dagar än måndag-onsdag. Frågorna som önskas svar på är först och främst: - när gör varje lag sin sista inneträning? - vilka dagar önskar aktuella lag träna utomhus? Ledare 5 apr 9kommentarer
  • Föreningsavslutning 4/4-25

    Föreningsavslutningen närmar sig fort har vi i planeringsgruppen insett och vi skulle behöva några snabba svar. Datumet spikades på ledarträffen (och övriga kunde läsa det i utskicket) och önskemålet var att ha samma upplägg som förra året. Vi är en grupp som planerar detta men tillsammans får vi det att bli en kul kväll. Vi hjälps alla åt att lösa saker som dyker upp och få allt att flyta på. Grovplan: 16.00 Ledare som kan börjar framplockning, både inne i hallen samt ute kring maten (5+5st?) 16.45 Bra om övriga vuxna/ledare som deltar är på plats 17.00 Alla spelare + ledare samling på gräset utanför Idrottshuset 17.15-18.00 Yngre grupperna mat ute. Äldre lagen stationer inne. 18.00-18.50 Äldre lagen mat ute. Yngre grupperna stationer inne. (ca 19.00 Föreningsfoto?? genomfördes förra året, ska vi göra varje år?) 19-ca 20 Lag/föreningsceremoni - föräldrar välkomna att titta på Yngre: PF 19/20, PF 17/18, P15/16, F15/16 Äldre: F2014, P13/14, F12/13, P11/12, F09/10, (P07-10) Inbjudan - Stefan lägger ut i alla lag så snart det är lite mer spikat Ansvarsområden: - Planeringsgruppen kommer vara stationerad inomhus, materialansvar - Lina, Erica, Anders K, Malin - Några kommer att behöva vara huvudansvariga kring maten - Richard lagar maten innan, 2-3st Murrikka och materialansvariga. - Övriga ledare är där sitt lag är. Styrelse fyller på där det behövs. Ute - hjälper till runt maten, sysselsätter barn med skott, lek mm. Inne - tilldelas uppgift (stationsansvarig eller att följa grupp). Vi behöver så fort som möjligt få koll på vilka vuxna som kan/inte kan vara på plats under kvällen och hur tidigt man kan komma. Meddela snarast. Ledare - Andreas, Johan, Rasmus, (Mahdi) Stefan, Malin B, Anders D, Richard, Erica, Lina, Mats, Anders K, Malin A, Marie, Hannes, Fabien, Tony, Elin, Ville, Frida, Alexander, Johanna, Malin J, Anna, Niklas, Ida, Linn Styrelse - Marie, Anna, Christin, Jonas, Johan F, Ann... "Herrspelare" Vilka har varit aktiva under året? Bjudas in för att hjälpa till? (Flera dömer Irstablixten denna dag och kan ej medverka) Uppdatering 2 dokument, planering och schema, ligger nu inlagt här på laget.se under dokument-säsongsavslutning. Viktigt att alla läser igenom innan så att man vet hur kvällen är upplagd samt vilken roll och ansvarsområde man har. Vi försöker lägga dokumenten som bilder i våra ledargrupper på messenger också. Nu hoppas vi på många barn och samma härliga kväll som förra året! Mvh Planeringsgruppen Ledare 24 mar 31kommentarer
  • Föreningsträff HF Mitt

    Här kommer en inbjudan från Förbundet (HF Mitt). Den riktar sig denna gång till ledare och ansvariga runt minihandboll och barnhandboll (upp till och med U11 tror jag det är). Jag är sugen att åka, de brukar vara rätt bra och det är vår bästa möjlighet att påverka och komma med synpunkter (förutom info som är bra att få vetskap om). Någon mer som är intresserad? Skriv en kommentar. Inbjudan Tisdag 25 mars kl 18.00-20.00 bjuder HF Mitt och RF SISU Örebro in till nätverk och samverkansträff på Idrottens Hus i Örebro. Temat för denna träff är utveckling och administration av barnhandboll och riktlinjer för #schysstmatch säsongen 25/26. Föreningsträffen är riktad till er som är tränare/ledare inom barn/minihandbollen i föreningarna alternativt är verksamma eller har ansvar inom det. Föreningen väljer självklart vem som är lämplig att närvara. Upp till 2 personer per förening för deltagande. Det kommer att finnas enklare förtäring i form av smörgåsar och fika. Allergier för kost behöver meddelas till mig per mail och inte i anmälan. peter@handbollmitt.se Se bifogad fil för ytterligare info kring föreningsträffen. Sista anmälningsdag är onsdag 19/3. Anmäl er på länken nedan; https://educationwebregistration.idrottonline.se/home/index/2052654 Med vänliga hälsningar, Peter Kanth Verksamhetschef peter@handbollmitt.se 010-476 42 70 Handbollförbundet Mitt MunktellArenan Verkstadsgatan 5 633 61 Eskilstuna www.handbollmitt.se Ledare 5 mar 1kommentar
  • Visa fler nyheter