• Arbetspass A-lagsmatcher 2025

    I år har vi fått Bollkallar som arbetspass på A-lagsmatcherna. Varje match behöver 4st bollkallar. Dom skall vara på plats 45 minuter innan matchstart. Följ ert barn till den som är ansvarig för bollkallarna. Om ni känner att ert barn behärskar ansvaret att klara sig själva under arbetspasset utan att ha förälder på plats är det okej. Om man är osäker ser föreningen att man har en förälder på plats så att allt går rätt till. Ni föräldrar som är kvar under ert barns arbetspass har gratis inträde till matchen. Barnen som är kallad till arbetspass som bollkallar: Lördag 10/5: Malte R, Love L, Alfred G, Melker B Lördag 7/6: Malte R, Elvin B, Nils E, Alex J Torsdag 26/6: Love L, Bror M, Melker P, Joel S Lördag 6/9: Melker B, Tim L, Vigert L, Elton N, Lördag 4/10: Elvin B, Nils E, Alex J, Alfred G Kan man ej ta sitt pass så är det på eget ansvar att byta passet eller skicka en ersättare. P-13/14 5 maj 2kommentarer
  • Baklotteri

    Nu kör vi ett baklotteri för att samla in pengar till lagkassan inför säsongen. Ni väljer själva om ni vill genomföra baklotteriet eller betala bort hela summan. Så fungerar baklotteriet: - Varje barn får med sig en försäljningslapp med 20 lotter á 30 kr/styck på torsdagens träning - Ni ansvarar själva för att dra en vinnare bland era köpare och meddela hen senast 8 maj - Vinnaren får ett pris motsvarande 1 långpanna hembakat fika, ni bestämmer själva vad ni vill baka - Ni betalar in 600 kr till IFKs Swishnr: 1235148168 med märkning p13/14+Namn+Baklotteri SENAST den 8 maj Har du funderingar? Kontakta någon av oss lagföräldrar! P-13/14 23 apr 0kommentarer
  • Svar på frågor

    Bra tankar Hanna! ”Det går inte svara långt i en kommentar” så det kommer här. Vi ska såklart ha ett föräldramöte i anslutning med killarnas säsongsavslutning som vi tidigare haft. Nu kom ni nya tyvärr in i en lite rörig tid och vi ursäktar röran. Men det har varit svårt att få ihop ett extra möte då vi alla tränare hade velat vara på plats och presentera oss. Henke tränar även damerna och är uppbokad så gott som 7 kvällar i veckan, Anders jobbar skift och sen jag och Johan på det. Men det kommer 😘 Och nej, vi har tyvärr ingen föräldragrupp men vädjar som sagt om det. Jennie ”Maltes mamma” frågade om hon skulle ta över arbetspassfördelning viket var enormt fint. TACK Jennie!. Brors föräldrar har sponsrat med minibussar gratis. Tack! Alla har absolut hjälpt till på ett hörn med arbetspass och dylikt. MEN vi behöver en föräldragrupp så ni får gärna därför fundera över vilka uppgifter ni föräldrar kan ta över. Alla lag har en föräldragrupp. Annars blir det rörigt och övermäktigt för bara några få. Man kan även titta över om det är någon som tar på sig ett större ansvar som då kan bli arbetsbefriad. Fundera inför mötet. Jag har nu hand om kassa, försäljning, planer, domare, cuper, kläder och däröver träningar och matcher som egentligen är det enda ansvar jag tog på mig från början. Likaså övriga tränare. Det går inte i längden och jag har sista tiden fått lägga över en del på Henke vilket jag inte velat pga hans andra lag. Så fundera vilket ansvarsområde just NI vill ta över. Vi MÅSTE ha en grupp inför kommande säsong om vi ska kunna ha ett lag. Alla lag har en föräldragrupp av en anledning. Jag vet att ni är otroligt hjälpsamma och vill allihopa, så vi får göra detta tillsammans så det blir hållbart i längden helt enkelt. Tack på förhand❤️ P-13/14 4 sep 2024 0kommentarer
  • Försäljning

    Känner att jag behöver ge en förklaring till varför vi la på 20 lotter. I vintras på föräldramötet gick vi igenom lagkassan och valde att ta ganska tuffa jobbpass på Stad i Ljus istället för att slippa sälja ihjäl oss under sommarsäsongen eftersom det var både Ravelli och Toapapperförsäljning som föreningsförsäljning i fjol. Det skulle innebära 4 olika försäljningar på en säsong vilket är lite väl mycket kan jag känna. Vi fick lyckligtvis ytterligare 8 nya killar till laget som vi då inte hade budgeterat med när vi tog det beslutet. Detta innebar två lag på PSG samt en merkostnad totalt för denna säsong på ca 12 000 kr. Vi hade egentligen tänkt lägga en högre deltagaravgift pga detta men valde att hålla den låg så alla kunde följa med på PSG. Baklotter är så fint att barnen själva kan gå till grannar och enkelt sälja själva. Säljer man 3-4 lotter / vecka under två månader har barnen sålt dom helt själva. Oftast köper folk 5 lotter / person så då räcker det med 6 grannar så är alla lotter borta. Vi föräldrar kan hjälpa de att sälja samt även välja att köpa sig fri. Om vi la på 20 lotter skulle det generera 6800 kr extra och då hade vi iallafall tagit ikapp underskottet vi inte vill ha. Just nu har vi 23.000 kr i kassan. PSG kostade 24.500 kr från lagkassan och ska vara inbetalt på försäsongen. Vi vill egentligen gå in i en ny säsong med ca 35 000 kr för att ha råd med övriga cuper, domare, kläder, bollar och allt annat som kostar. För att inte bara kunna åka på PSG. Vi vill helst ha mer än så för framtida större cuper/ resor som bara blir dyrare ju äldre barnen blir. Vi vädjar ännu en gång om en föräldragrupp och någon som bla kan ha hand om försäljningen. Hade vi vetat bättre och tiden inte springer så snabbt hade vi haft 30 lotter i Maj och 30 i Augusti som under tidigare säsonger. = 60 lotter. Nu la vi på 20 lotter men under två månaders tid. Har ni idéer och önskemål på annan försäljning får ni gladeligen ta över försäljningen då det finns mycket annat vi tränare gärna hellre fokuserar på:) Det ska även tilläggas att jag själv avskyr försäljningar med tre barn i fyra olika idrotter men tyvärr är det det ett måste som vi alla vet och just baklotter har varit ett önskemål från er föräldrar vilket är även enligt mig det bästa eftersom man kan välja att betala bort sig eller låta barnen hjälpa till. Mio sålde sina första lotter igår och var mycket nöjd, så det växer dom av:) Nu hoppas vi på en bra tävling och att barnen blir peppade att samla in pengar till framtida roligheter:) Peppa gärna och påminn om priserna till alla på pallplats och en rolig fotbollsavslutning med prisutdelning 🎉🏆 Alla barn kommer även få ett personligt diplom med deras styrkor så ingen kommer gå hem tomhänt hur som helst . P-13/14 4 sep 2024 1kommentar
  • Baklotteri.

    Då var det dags för ett baklotteri. Man säljer 50st lotter var för 20kr per lott. I och med att vi inte hade ett lotteri i början av säsongen så blir det 50st lotter nu. Man har på sig att sälja lotterna till sista oktober. Be era barn hjälpa till att sälja lotterna det är bra att dom får hjälpa till. :) Vinnare ansvarar man för att dra själv från lotterna man sålt och meddelar vinnaren. Ni väljer själv vad ni vill baka för vinster och levererar till vinnarna. Den totala summan betalar ni in på lagets bankgiro. Vill man inte sälja lotter och baka går det att köpa ut sig och då betalar man in totala summan för alla lotter till bankgirot. Vill man dela upp summan går det också bra då betalar man in 500kr i september och 500kr i oktober. Meddela Camilla i sånt fall. . Jag kommer vara på plats när träningen slutar tisdag den 3/9 och dela ut papperna för lotterna. Kan man ej hämta pappret får man höra av sig till mig och komma förbi mig för att hämta sitt lotteri papper. P-13/14 2 sep 2024 7kommentarer
  • Visa fler nyheter