﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från IFK Hammarö  P13 (födda 2013/2012)</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">ecb54061-1daa-88b5-040f-1765ab8dd8b3</guid><title>Partille cup-packning</title><description>Hej allihop!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu är det strax dags för avresa till Partille cup, så denna infon gäller endast er.&lt;br&gt;Avresan från Karlstad centralstation (tåg) 12:12 på måndag, vi vi vill att alla är på plats 11:45, så vi får samla ihop oss.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Packningen skall vara en stor väska och en ryggsäck, detta skall ni grabbar själva kunna bära på på tåget, genom Göteborg med spårvagn till boendet. Så tänk på hur ni packar, ingen annan kan hjälpa till, alla har fullt själva.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Vi har lite krav på vad alla skall ha med, då detta bjuds på från ledarna personligen varje match och cup hela säsongen. Så nu får alla ta med det själv. Vi vill att detta skall finnas i varje väska, inga undantag för alla använder allt:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;1 paket ipren&lt;br&gt;2 paket dextro&lt;br&gt;1 paket resorb eller annan vätskeersättning&lt;br&gt;tejp (om man behöver annan tejp än den vanliga vita)&lt;br&gt;Liniment av någon typ&lt;br&gt;solkräm&lt;br&gt;bars/corny/kexchoklad (detta ca 10 st var, en för varje match att fylla på med i mellan)&lt;br&gt;1 extra vattenflaska (kan lika gärna vara en petflaska) för resorb osv&lt;br&gt;skavsårsplåster&lt;br&gt;vanliga plåster&lt;br&gt;&lt;br&gt;Annat som skall med:&lt;br&gt;Nya långärmade uppvärmningströjan ni fick till Järnvägen cup också andra uppvärmnings t-shirts som ni fått. Träningsoverall&lt;br&gt;&lt;b&gt;Ta ej med springskor&lt;/b&gt;, vi värmer upp i fotbollsskor, nog med packning att ha på sig ev sneakers till kvällarna och tofflor till mellan matcherna.&lt;br&gt;Båda matchställen skall med, det nya ljusblå och vårat vanliga vita (som blir andra stället vid lag med samma färg), Inkl shorts.Samma gäller våra målvakter.&lt;br&gt;Keps för solen och regnjacka för regnet&lt;br&gt;Väldigt många vita strumpor&lt;br&gt;Pengar på kortet, laddare till mobilen&lt;br&gt;Badbyxor&lt;br&gt;ID-kort i mobilen måste med, kan man inte visa upp det får man inte spela.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Sen det gamla vanliga:&lt;br&gt;Luftmadrass, max 90cm, lakan att lägga under, kudde, sovsäck, tandborste, galgar, shampoo, duschtvål, handduk mm Många par kalsonger, shorts oich t-shirt till kvällarna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni ser, mycket att ha med sig, så packa smart!&lt;br&gt;Hör bara av er om ni funderar på någonting! Två träningar kvar, nu kör vi!!&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna, som längtar så mycket efter cup igen :)&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-25 14:36&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/8121616/Partille-cup-packning</link><pubDate>Thu, 25 Jun 2026 12:36:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9d55cc82-3cef-301d-af64-4b74b5dddba8</guid><title>Partille cup</title><description>Hej allihop! &lt;br&gt;Här kommer praktisk info om &lt;b&gt;Partille cup.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Spelprogrammet har fortfarande inte kommit, men grupperna har.&lt;br&gt;&lt;br&gt;I vår ålder är det 77 lag från hela världen och i vår grupp lag från Sverige, Danmark, Tyskland, Island och Litauen.&lt;br&gt;&lt;b&gt;Vår grupp är Grupp 6 i P13.&lt;/b&gt; Vi har två dispenser med och får spela en i taget. På Partille cup gäller internationella regler, som vi tidigare inte varit i kontakt med. &lt;br&gt;Som tex, spela med klisterboll (Dock ej tillåtet i Prioritet Serneke Arena och Valhalla IP), man får punkta spelare och man får plocka av målvakten för att sätta in en extra utespelare.&lt;br&gt;Detta behöver vi verkligen träna på nu de två sista veckorna, så alla som skall med till Partille får gärna prioritera de få träningarna som är kvar fram tills vi åker.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Vi åker med tåget måndagen den 29 juni 12:12.&lt;/b&gt; På tisdag morgon sätter matcherna igång.&lt;br&gt;Tisdag kväll är den stora invigningen på kvällen i Scandinavium, en riktigt stor show, som skall bli grymt kul att få uppleva med runt 12 000 spelare och ledare i publiken.&lt;br&gt;Vi bor på &lt;b&gt;Flatåsskolan i Västra Frölunda&lt;/b&gt; och vi åker spårvagn mellan alla matcher, som ingår i Partille cup passet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Som sagt tidigare så behöver alla ha &lt;b&gt;legitimation&lt;/b&gt; på sig hela dagarna, gärna i telefonen. Kan bli koll på hela laget när som helst.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;&lt;i&gt;Om det skulle vara så att vi går till final, så går den på lördagen den 4 juli kl 13:00&lt;/i&gt;&lt;/b&gt;, därmed har vi ett tåg bokat hem igen &lt;b&gt;16:15 från Göteborg&lt;/b&gt; för oss alla.&lt;br&gt;Gruppspelet är tis-tors och slutspelet sätter igång fredag morgon, så skulle vi åka ut direkt där, så gör alla barn som de vill med att stanna. Men då får de åka med föräldrar hem. Roligast är såklart att stanna och kolla alla lagens slutspel (om vi inte skulle gå vidare, vilket vi såklart hoppas). Vi har också Flickor 16 och våra herr-Juniorer som spelar Partille cup, så dem får vi också möjligheten att heja fram. Ledarna är såklart kvar tills tåget går hem igen på lördagen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Packningen skall vara så stor att grabbarna själva orkar bära det på tåg och spårvagnar runt Göteborg. Luftmadrass, sovsäck mm. Men också innehålla kläder för en vecka, med både träningskläder, fotbollsskor, löparskor och tofflor i mellan matcherna, sen även vanliga kläder.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ett önskemål, skicka med grabbarna en regnjacka som de kan ha på bänken med huva vid dåligt väder, resorb om det är för varmt. Även dextro så de har en varsitt paket, gick väldigt mycket under Järnvägen cup.&lt;br&gt;Här kan ni gå in och kika på cupen och de har en app som är väldigt bra att följa matcherna i: &lt;b&gt;https://partillecup.com/sv. &lt;br&gt;&lt;/b&gt; https://results.partillecup.com/2026/categories/74172259/division/79974681?st=conference&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det kommer gå en del pengar för grabbarna, så var vänliga se till att de har pengar på kortet. Vi har inte fått in någon sponsor, så de får betala allt själva, vi tänkte göra lite roliga aktiviteter typ Liseberg mm.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi skriver mer info på Messenger om det dyker upp! Vi längtar riktigt mycket nu efter en cup till med grabbarna, så kul vi skall ha!! Tips, har ni inte upplevt ett Partille cup tidigare, åk och kolla på era grabbar. Riktigt mäktigt att se!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha det fint!&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-09 11:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/8113002/Partille-cup</link><pubDate>Tue, 09 Jun 2026 09:32:19 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">193ed20b-5f07-802d-c049-ca021c130b9f</guid><title>Järnvägen cup!</title><description>Hej allihop!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Detta gäller er som skall med till Järnvägen cup.&lt;br&gt;Vincent, Walter, Franke, Julle, William, Adam, Noah, Olle, Vilmer, Wilmer, Vasse, Oscar, Theodor och Vincent.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi möts upp i Hallberg vid plan 23, kl 8:00, ombytta och klara med matchställ under uppvärmningströja och med fotbollsskor redo. Vi har sen bokat bord på Lannalodge till lunch vid 13:15 (vid fint väder) och tänker oss bad i Lanna badgruva. Innan dess har grabbarna 2 matcher så se till att de käkat en rejäl frukost och sen får i sig något energirikt efter första matchen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är hög nivå på lagen denna cup, det kommer bli tuffa matcher. Så se till att alla är riktigt redo med bra mat- inte fika, godis och annat snacks, precis som vanligt! Nu är det endast två veckor kvar att träna på, alltså 4 handbollsträningar, så ni som skall med, se till att vara på de träningarna så vi kan komma så förberedda vi kan med hur vi skall spela vår handboll. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi spelar i grupp 4, all info hittar ni på ProCup-Järnvägen cup.&lt;br&gt;Vårt spelschema ser ut som såhär:&lt;br&gt;Lör:&lt;br&gt;09:10 Hammarö-Hultic BK Plan 23&lt;br&gt;11:40 Hammarö- Järnvägen Plan 22&lt;br&gt;17:30 Hammarby-Hammarö Plan 23&lt;br&gt;Sön: Slutspel&lt;br&gt;&lt;br&gt;Planskiss och matsedel skickas på Messenger där ni får maila tillbaka till mig vad ni alla som skall med på lunchen vill ha. Jag mailar in vår beställning nästa måndag till restaurangen då vi också ser mer hur vädret blir under helgen, så ångrar ni er så hör bara av er igen. Se också till att alla har tofflor eller andra bekväma skor att ha mellan matcherna. Föräldrar, träna upp era röster för vi vill ha mycket hejarop från sidan!!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Behövs även en varsin stol för alla att ha i mellan matcherna och på avbytarbänken. Kläder efter väder, kan bli spöregn och driv-is, lika som jätte varmt, så solskydd och keps behövs för att skydda sig. Glöm inte heller badbrallor och handduk om det blir bad. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu längtar vi så mycket till cup igen!!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fin vecka allihop :)&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-18 09:10&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/8100022/Jarnvagen-cup</link><pubDate>Mon, 18 May 2026 07:10:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e0f62cc8-0f62-363d-ec97-db78f47dd907</guid><title>Träningar Maj månad</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har fått träningschemat för maj.&lt;br&gt;Det ser ut såhär:&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Måndagar &lt;/b&gt;&lt;br&gt;Kilene 19:30-20:30 kondition och fys&lt;br&gt;Denna träningen vet vi att det är fotbollsträning innan, så ni som spelar fotboll kommer om ni orkar. &lt;br&gt;Går fint att göra en dubbelträning! Man gör så mycket man orkar. Ni som inte har fotbollsträning så ser vi gärna att ni är med.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Onsdagar &lt;/b&gt;&lt;br&gt;Antingen i hallen 16:30-17:30 eller utomhus på Mörmon, 16-17:30, vi meddelar grabbarna i snapchat gruppen vi skapat vart träningen är. Det står också i laget kallelsen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Torsdagar&lt;/b&gt;&lt;br&gt;I hallen mellan 18-19:30.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vet att det är mycket fotboll och att det krockar ibland och det är bara positivt med flera idrotter. Men ni som skall med på Järnvägen cup och sen också Partille behöver göra några handbollsträningar också för att vi skall kunna träna på hur vi skall spela under cuperna, det är hög nivå på båda dessa cuper, väldigt bra lag som är med.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ser gärna att grabbarna själva svarar på kallelserna, allas mailadresser ligger inne. Men ni som fortfarande svarar åt ert barn, skriv gärna anledning till varför dem inte kommer. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha nu en fin valborgsvecka :)&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-28 11:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/8086163/Traningar-Maj-manad</link><pubDate>Tue, 28 Apr 2026 09:00:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">fe005019-fe51-4aba-eafe-23dd67df4ee6</guid><title>Information cuper, träningar mm</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tusen tack för en helt fantastisk helg tillsammans! Vi älskar verkligen att hänga med våra guldgrabbar, de ger bara energi, de är grymma ungar både på handbollsplanen och utanför! Och att åka därifrån med båda lagen i final, wow. En pokal till är nu inkasserad och än har vår resa bara börjat. Pokalen följde med för bra handbollsspel, men glädjen på våra läppar hänger med för det fantastiska gäng vi har tillsammans!! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Framåt då.. Vi har lagt in önskemål om 2 träningar i hall framöver och en träning blir kondition ute.&lt;br&gt;Så tre träningar i veckan under hela sommaren kör vi (förutom Juli, då det är egenansvar att hålla igång). Vi har önskat tider så det inte krockar med fotbollen, får se om det blir så.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har nu Järnvägen cup i maj och Partille cup i juni/juli för er som är anmälda! Viktigt för er som skall spela dessa att man också lägger ner sig på träningen, så vi kan träna på vårt gemensamt spel. Alla skall veta vad man skall göra på varje position, vid olika situationer när man kommer till cupen, så alla kan göra sitt jobb för laget.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Vi bokar tåg till Partille nu i veckan, p.g.a att vi måste anmäla när vi kommer till Gbg till cuparrangören. Vi åker runt lunch 29 juni för att hinna inkvartera oss innan invigningen på kvällen. Så fort ni kan, sätt över 200:- var på vårt konto ni som skall med.&lt;/b&gt; Hemresan klurar vi lite på ett tag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kommer också ut en intresseanmälan om Örebro cup, en cup för 12 spelare som tränar under sommaren, mer cuper kommer framöver för alla sen när säsongen sätter igång efter sommaren!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tror det var det för nu, vi återkommer med träningstider framöver!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-13 13:09&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/8075039/Information-cuper-traningar-mm</link><pubDate>Mon, 13 Apr 2026 11:09:41 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2aa81343-9b0c-aa6c-8d0a-8c3516cd9144</guid><title>Cuper framåt</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lite mer info om cuper.&lt;br&gt;Vi har tyvärr inte lyckats få ihop boende till Järnvägen cup, sista helgen i Maj, så boende eller skjuts fram och tillbaka får varje familj lösa själva. Så ni vet redan nu!&lt;br&gt;&lt;br&gt;I helgen är sista matcherna, de som inte spelar på söndag hoppas vi kommer och hejar ändå!!&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Här kommer info om Vänerbollen 10-12 april&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;SAMLING Avresa&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Fredagen den 10 April, samling 13:15 på parkeringen. Vi åker med stor buss ihop med föreningen. Bra och energirik mat skall med som vi äter efter vägen eller när vi kommer fram till Lidköping, middag serveras inte förrän efter våra matcher.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Packning&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Låt grabbarna vara med och packa så de vet vad de har med och vad de kan tänkas sakna när vi väl skall åka mellan hallar och boende. Packa så att barnen själva kan bära 1 stor väska och en ryggsäck. Vi ledare har också med vår packning och allt annat som bollar mm och kan därför inte hjälpa till. Se till att sovsäck, luftmadrass mm ligger i den stora väskan, inte 5 olika små-påsar att ha koll på. En stor väska, gärna som de kan dra efter sig och få upp för trappor och en ryggsäck att ha när vi går mellan boende och hall.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mobiltelefoner och värdesaker är ok att ta med, men vi ansvarar inte för någonting om det går i sönder eller försvinner. Mycket folk i rörelse hela dagarna. Förslagsvis förvarar barnen sakerna i ryggsäcken till och från arenan samt under matcherna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Att ta med sig:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;- Sovsäck&lt;br&gt;- Luftmadrass (singelbredd, vi är många som skall få plats).&lt;br&gt;- Handduk till dusch och liten handduk till tandborstning&lt;br&gt;- Hygienartiklar&lt;br&gt;- Ombyte kväll, skor, underkläder, extra strumpor&lt;br&gt;- Tofflor till inomhus om någon vill ha i mellan matcher och till hallen&lt;br&gt;- Pyjamas&lt;br&gt;- Schampo/duschtvål (nedpackat i påse för att slippa läckage i väskan)&lt;br&gt;- Joggingskor och träningsoverall. Vi vet inte om vi får värma upp inne i hallen, så skor och kläder beroende på väder. &lt;br&gt;-Ombyte/dusch görs i hallen efter sista matchen.&lt;br&gt;- Handbollsskor, matchstrumpor, träningsoverall&lt;br&gt;- Snacks-frukt (All form av nötter är absolut förbjudna)&lt;br&gt;- Eventuell medicin&lt;br&gt;- Mobilladdare om mobil finns med.&lt;br&gt;- Ryggsäck att ta med till matcharenan från boendet.&lt;br&gt;- Galgar 2 st, att hänga upp en blöt handduk och matchställ över natten&lt;br&gt;- Kontokort/swishkonto &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Boende och övernattning&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi kommer tillsammans med övriga lag från IFK Hammarö att sova 2 nätter i hårdförläggning i en skolsal på De la Gardiegymnasiet som ligger ca 1,6 km från Idrottenshus och Sparbanken Arena, där alla matcher spelas. Där i mellan går vi. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer äta frukost där vi bor och lunch och middagar i restaurang 1934 i Sparbanken arena. Fre: Lasagne Lör: Lunch-Köttbullar och potatis och brunsås Middag: Pasta och köttfärssås. Sön: Lunch-Korvstroganoff med ris. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Matcher&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi har två lag i P12. Speltid: 2 x 12 min med 1 minuts paus (inget sidbyte) &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Tid för hemresa&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vet vi först när vi vet hur slutspelet går. Alla tar sig hem själva, men måste meddela när man åker och vilka man har med i bilen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Spelschema&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Spelschemat finns på: https://www.procup.se/cup/39039.htm&lt;br&gt;Alla matcher streamas på https://handbollplay.se/vanerbollen&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Hammarö 1&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vilmer, Wilmer, Axel, Adam, Julle, Noah, Walter, August, Franke och Oscar&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fre: 19:20 Dafgårds Torslanda HK-Hammarö 1&lt;br&gt;Lör: 12:30 Klar 26 arenan HK Lidköping 1- Hammarö 1&lt;br&gt;Lör: 16:35 Klar 26 arenan Hammarö 1-Habo HK&lt;br&gt;Sön: Slutspel&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Hammarö 2&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Younes, Vincent M, Vincent K, Olle, Vasse, Theodor, Ludde, Liam och William&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fre: 18:15 Dafgårds Kärra HF:2-Hammarö 2&lt;br&gt;Lör: 13:05 Dafgårds IFK Kristinehamn-Hammarö 2&lt;br&gt;Lör: 17:45 Dafgårds Hammarö-Skara&lt;br&gt;Sön: Slutspel&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Ledarna&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-20 14:22&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/8059573/Cuper-framat</link><pubDate>Fri, 20 Mar 2026 13:22:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4dcf2c70-fd7e-ccec-b2b4-48d27c3e696b</guid><title>Massor med info</title><description>Hej gänget!&lt;br&gt;Massa info här.&lt;br&gt;&lt;br&gt;•	Nu är det dags för oss att betala &lt;b&gt;Partillecup&lt;/b&gt;. Summan ligger på 3750;- Säg till om någon vill dra av från er privata försäljningskassa från Newbody-försäljningarna till detta. Perfekt läge. Pengarna skall sättas in på SEB kontot märkt: ”namn+P” senast 30 mars.&lt;br&gt;&lt;br&gt;•	Vi skall också betala bussen till&lt;b&gt; Vänerbollen&lt;/b&gt; 200;- per spelare innan 30 mars, detta märks med ”namn+Buss”. Bussen går endast till Vänerbollen på fredagen, och inte hem på söndagen. De flesta föräldrarna brukar vara där, men är någon som behöver skjuts hem, så skriv i chatten, så får alla se till att samåka. Även ledarna behöver ta sig hem. Vi har matcher fre, lör och sön. Mer info kommer lite närmare om lagen osv.&lt;br&gt;&lt;br&gt;•	Det blir&lt;b&gt; ingen hemmacup&lt;/b&gt; i April, det blev för få lag anmälda, vi skickade ut för tätt inpå, så alla hade redan planerat sina cuper redan. Men förbered er på en hejdundrande hemma cup nästa år.&lt;br&gt;&lt;br&gt;•	&lt;b&gt;Ungdomsavslutningen&lt;/b&gt; i år kommer vara den 18 april, kommer snart utskick inför detta.&lt;br&gt;&lt;br&gt;•	Vi önskar som vanligt att få hjälp med &lt;b&gt;sponsring&lt;/b&gt; inför nästa säsong, någon måste känna någon som kan hjälpa till, finns otroligt mycket företag där ute runt omkring oss. Så snälla leta, det går otroligt mycket pengar på en säsong på alla våra barn, vi behöver verkligen hjälp, alla små bäckar.. Den lagkassan vi har kommer vara tömd när denna säsong är slut.&lt;br&gt;&lt;br&gt;•	&lt;b&gt;Järnvägen cup&lt;/b&gt;: Vi håller på att kolla över boendesituationen där och återkommer inom en snar framtid.&lt;br&gt;&lt;br&gt;•	Vi kommer köra &lt;b&gt;en sista försäljning &lt;/b&gt;nu, som vi berättat om tidigare. Jennie har beställt hem gårdschips. Något som är lätt att sälja, inte så dyrt och något alla vill ha. Vi har tagit hem 100st påsar nu (5 per spelare) som vi går runt tillsammans och säljer efter en träning så fort de anländer. Sen får alla en varsin webbportal där man skall sälja minst 10 var och gärna väldigt mycket mer än så, såklart. Så vi får avslutning och så med grabbarna. Här är chipsen: https://lagshoppen.se/vara-sortiment/salja-chips om ni vill kolla redan nu!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Se också till att få in pengarna snabbt för Newbody, som sagt kort datum på fakturan.&lt;br&gt;Det var allt för nu!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Trevlig kväll allihop :blush:&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-10 19:04&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/8053160/Massor-med-info</link><pubDate>Tue, 10 Mar 2026 18:04:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e01180c7-09fa-5949-8ca3-74cbfcbf0897</guid><title>Matchcamp Eskilstuna</title><description>Hej allihop!&lt;br&gt;&lt;br&gt;På söndag så är det dags för matchcamp i Eskilstuna!&lt;br&gt;Otroligt roliga matcher att spela. Mot ett fantastiskt Guif och ett galet bra Täby och sen också Skövde HP på det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har samling 7:30 på parkeringen. Mat tas med som en vanlig matchdag. Ordentlig energirik lunch och extra påfyllning av saker som är bra för magen! Det kommer finnas en öppen kiosk med bla korv med bröd, dricka, och kaffe med fika.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Parkering finns direkt vid hallen (easypark) och även gatuparkering på andra sidan vägen.&lt;br&gt;Matchtiden är 2*20 min och alla lag möter alla. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Matcherna för dagen ser ut såhär:&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;11.30 Match 1 Täby HBK – IFK Hammarö&lt;br&gt;12.30 Match 2 HP Skövde  – Eskilstuna Guif&lt;br&gt;13.30 Match 4 IFK Hammarö  – Eskilstuna Guif&lt;br&gt;14.30 Match 3 Täby HBK – HP Skövde&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lite extra paustid om inte tidsschemat spricker.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;16.00 Match 6 IFK Hammarö – HP Skövde&lt;br&gt;17.00 Match 5 Täby HBK – Eskilstuna Guif&lt;br&gt;&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer behöva bilar. Det är 13 spelare och 4 ledare som skall få plats. Vi fyller på här nedan allt eftersom ni meddelar om plats finns.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Spelare: Ludde Vilmer och Vincent, franke&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Klara:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;&lt;b&gt;&lt;b&gt;Elina: Elina Erik Vasse William och Oscar&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Mathias: Mathias, Andreas, Walter, Vincent, Liam&lt;br&gt;Wilmer möter upp i Eskilstuna&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Olle: Olle &amp; Julle åker direkt&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;/b&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-23 08:50&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/8043336/Matchcamp-Eskilstuna</link><pubDate>Mon, 23 Feb 2026 07:50:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0eabb152-c2c2-5a70-41de-0189df1b308b</guid><title>Matchvärdar!</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Viktig läsning nedan!!&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Klubben har beslutat att det skall vara 2 st matchvärdar på varje match.&lt;br&gt;Det för att kunna ha en matchvärd på läktaren och en matchvärd nere vid sekretariat/planen, för att bättre kunna ge stöd till domarna och spelarna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är viktigt att man som matchvärd inte bara står där med en väst utan också är med på vad som händer runtomkring. Matchvärden på läktaren får säga till publiken. Publiken skall heja på lagen och endast heja! Inget skrik på domarna eller ge "tips" på hur spelet skall spelas. Det skall vara en schysst ton och rättar sig inte publiken efter vad de blir tillsagda av dig som matchvärd, så i ett sista läge gå ner och be domaren blåsa av matchen och diskutera med denna om vad som skett. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är viktigt att du är i hallen i tid, redan när vi som hemmalag har samling, för vi har långväga gäster och de är oftast tidiga i hallen. Du skall ta emot gästande lag, domare och funktionärer på ett välkomnande sätt. Lämna ut nycklar till omklädningsrum och finnas där för frågor. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Du skall vara ett stöd för domaren/domarna och funktionärer innan, under och efter match.&lt;br&gt;Om någon person uppträder på ett mycket olämpligt sätt så har matchvärden i uppgift att&lt;br&gt;skriftligt informera klubben som personen är kopplad till med kopia till HFV.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Du skall dessutom efter matcherna ihop med ledarna se till att omklädningsrummen ser bra ut, allt skräp på golven är upplockade, både i omklädningsrum för alla lagen och uppe på läktaren.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hjälps alla åt!!&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-26 10:57&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/8027600/Matchvardar</link><pubDate>Mon, 26 Jan 2026 09:57:51 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f413c126-948b-0dc1-cc81-59348945ccde</guid><title>Helgens matcher i Skövde</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Helgens resa till Skövde är uppskjuten till 14 feb.&lt;br&gt;Skövde får inte ihop lag. Så alltså endast matcher på lördag denna veckan, för de som är kallade.&lt;br&gt;Ni andra hoppas jag kommer och hejar fram oss i de två matcherna!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fin dag!&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-19 07:50&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/8023708/Helgens-matcher-i-Skovde</link><pubDate>Mon, 19 Jan 2026 06:50:52 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0d7d85b2-318d-a84c-942b-8f0de0383870</guid><title>Målvaktsträning</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Gå gärna in och läs om målvaktsträningen på sporlovet.&lt;br&gt;Anmäl er och skicka ert kontonummer till Jennie, så swishar hon anmälningspengarna!&lt;br&gt;Är ni hemma så anmäl er gärna, bra träning för er målvakter som förbundet ordnar!&lt;br&gt;&lt;br&gt;https://handbollvast.se/hf-vast/nyheter/nyheter/2026-01-09-malvaktstraningar-pa-sportloven-i-distriktet?fbclid=IwY2xjawPXEHxleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFLY015TnpqV0l0YXdwSVZEc3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHqGX5RbF4BkUig3n3UqdLxiDYcjH57ZpHCBiXI0YE0oHi9xOSWLnLDTza64G_aem_7pWtMb5hLXfZJb-YSU47Vg&lt;br&gt;&lt;br&gt;Träningarna kommer innehålla renodlad målvaktsfokus med både fys- och teknikövningar samt träning på olika typer av skott. Till varje pass kommer förbundets egna målvaktsinstruktörer vara på plats.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Medtag: träningskläder, boll (OBS! Utan klister för alla), vattenflaska.&lt;br&gt;Kostnad: 120kr. Betalas via anmälan i IdrottOnline. Det finns bara ett visst antal platser per grupp, först till kvarn gäller.&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-16 13:41&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/8022382/Malvaktstraning</link><pubDate>Fri, 16 Jan 2026 12:41:03 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d13a4489-813d-f5bc-6730-f56f1468db4a</guid><title>Vänerbollen 2026</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Innan 31 januari skall betalningen till Vänerbollen vara inne.&lt;br&gt;1495;- sätts in på vårt lagkonto: SEB 5108 107 164-8&lt;br&gt;Märk betalningen med barnets namn.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vet inte hur vi gör med transporten än till och från cupen, så vi återkommer med det längre fram.&lt;br&gt;&lt;br&gt;I deltagarkortet för 1495 kr ingår:&lt;br&gt;2 övernattningar i hårdförläggning, 2 frukost (lör-sön), 2 luncher (lör-sön) och 2 middagar (fre-lör)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-14 13:51&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/8021105/Vanerbollen-2026</link><pubDate>Wed, 14 Jan 2026 12:51:35 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">482a8bf7-2924-dd6b-74d9-4eb2f8447635</guid><title>Cupen 22-24 April</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ber er som tackat ja till cupen att skriva in i kallelsen hur många föräldrar som kan hjälpa till (minst 1 pers) och vad ni helst vill göra. Står det ingenting, så räknar vi med att det är 2 vuxna som kan hjälpa till och att vi kan sätta dem personerna på vad som helst för uppgifter! Så var vänliga att skriva en text i kallelsen om ni har önskemål.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Gott Nytt År och tusen Tack för första halvan av säsongen!!&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-12-30 08:16&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/8013542/Cupen-22-24-April</link><pubDate>Tue, 30 Dec 2025 07:16:27 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">131bdfeb-5690-37f1-9583-a12a126d7d12</guid><title>Mariestad på söndag</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Angående bilar på söndag till Mariestad. Tre personer har meddelat att de kan köra.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vincent K, hur många platser har ni?&lt;br&gt;Noah, hur många platser har ni?&lt;br&gt;Oscar har 3 extra platser. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi är alltså 10 spelare och 1 st ledare som behöver plats.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-12-01 15:44&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/7998835/Mariestad-pa-sondag</link><pubDate>Mon, 01 Dec 2025 14:44:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">39f3340b-cdac-5ac1-504e-5bbff4a278b0</guid><title>Hellton Cup</title><description>Hej grabbar och wow vilket spel ni haft i helgen! Så kul att se, dags för Hellton cup nu.&lt;br&gt;&lt;br&gt;På lördag smäller det, "hemma cup" så kul! Hoppas hela släkten, vänner och grannarna kommer och hejar fram er!!&lt;br&gt;Vi har som tidigare meddelat att vi fått lite tråkiga matchtider som gör att vi inte kan titta på varandra, synd, men vi kan heja fram varandra i vår sista match för dagen, iaf någonting :)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ta med är er uppvärmningströja och kläder för att värma upp både ute och inne, vi vet inte riktigt hur det ser ut om vi kan vara i hallen och värma upp, så ta med både och. Annars är det som vanligt under matchdagar och cuper. Detta kan ni! Glöm inte skor och matchställ, ev ett par tofflor, så ni kan ta av er handbollsskorna i mellan matcherna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi får lunch lördag och söndag, vi äter båda lagen efter första matchen. Ev. att köpa något ätbart i kiosken innan tredje matchen eller så tar ni med någonting till dess. Lunch lördag: Spagetti och köttfärssås, Lunch söndag: Panerad fisk.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lagen ser ni nedan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lag 1. Jossan och Erik&lt;br&gt;Younes, Axel, Noah, Julle, Adam, Vilmer, Ludde, Vasse, Theodor, William&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Samling lördag 9:15 i Västerstrandshallen&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;i&gt;10:20 Hammarö -Gustavsbergs IF Västerstrandshallen&lt;br&gt;13:15 Torslanda HK-Hammarö Karlstad innebandyarena-ASP Arena&lt;br&gt;16:10 Hammarö-HK Aranäs Syd Karlstad innebandyarena-ASP Arena&lt;/i&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lag 2. Mathias och Andreas&lt;br&gt;Walter, Vincent K, Oscar, Franke, Benjamin, August, Olle, Wilmer, Vincent M, Liam&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Samling lördag 9:15 Karlstad Inebandyarena&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;i&gt;10:20 Stenugnsunds HK-Hammarö Karlstad Innebandyarena Alloffice Arena&lt;br&gt;13:15 Hammarö-Bankeryd Blå Karlstad Innebandyarena Alloffice Arena&lt;br&gt;17:20 HK Aranäs Nord-Hammarö Karlstad Innebandyarena Alloffice Arena&lt;/i&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndag är det slutspel, men tider vet vi inte förrän på lördag kväll, info om det kommer på messenger.&lt;br&gt;Vill ni följa lagen och cupen, så finns det som vanligt en cupapp: "Hellton Cup", där finns allt! Matcherna streamas också på Handboll play som vanligt, finns helgpass om ni inte kan se på plats.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Super kul, nu är vi alla ledare och spelare taggade på cup och spel mot helt nya lag.&lt;br&gt;Heja oss!&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-11-23 20:16&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/7994100/Hellton-Cup</link><pubDate>Sun, 23 Nov 2025 19:16:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f4901003-7b1c-97c0-0f2e-0ee209c1e854</guid><title>Spelarutbildning födda 2011</title><description>I helgen gick Sverigecupen för 2010 killarna av stapeln i Nyköping! Vi i Hammarö hade två spelare med i Västs distriktslag, Erik Flinth och Algot Lundberg.&lt;br&gt;Nu är det dags för våra killar födda 2011 att få vara med på denna resa mot uttagningar inför Sverigecupen.&lt;br&gt;Oavsett om man vill anta utmaningen mot distriktslaget eller ej, så åk absolut på alla dessa samlingar, riktigt bra och rolig träning! Väldigt utvecklande och kul att träffa så mycket handbollsspelare från distriktet. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har också hört en fågel viska att det ev är någon samling hos oss i Värmland, så kul :) Så ta chansen att vara med! Här nedan får ni all info:&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Årskull 2011&lt;br&gt;Spelarutbildningen i Väst hanteras av Spelarutbildningsrådet, som är en del av Utbildningskommittén. Rådet är specialiserat på just spelarutbildningen. Administrationen av utbildningen sköts av Handbollförbundet Västs kansli.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hösten 2025/Våren 2026&lt;br&gt;Anmälan till varje tillfälle finns ute ca 5-6 veckor innan tillfället. Till första tillfället (tema 1-2) öppnar anmälan något tidigare, ca 2 månader innan. Anmälan skickas ut till alla lagansvariga i föreningarna samt publiceras på vår hemsida och i våra sociala medier (Facebook och Instagram). Från och med anmälan till tema 3-4 skickas det även ut till alla anmälda från föregående tillfälle.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Efter att vi stängt anmälningen görs en gruppindelning där vi blandar spelare från alla lag med fokus på att alla ska ha rimliga avstånd att resa. Dock kommer man som spelare aldrig vara ensam från sin förening – med undantag om det bara är en spelare anmäld från samma lag. I regel är det inte samma gruppindelning som föregående tillfälle. Efter gruppindelningen är gjord får spelarna reda på var de ska åka för sin utbildning.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Digital informationskväll&lt;br&gt;Inför spelarutbildningen bjöd vi in till ett digitalt uppstartsmöte där vi kommer att informera om strukturen och vad spelarutbildningen innebär. Så du som är tränare, ledare, målsman eller spelare har möjlighet att se tillfället i efterhand. Till inspelning av mötet &gt;&lt;a href="http://https://handbollvast-my.sharepoint.com/personal/louise_ideback_handbollvast_se/_layouts/15/stream.aspx?id=%2Fpersonal%2Flouise%5Fideback%5Fhandbollvast%5Fse%2FDocuments%2FInspelningar%2FDigitalt%20uppstartsm%C3%B6te%20%2D%20spelarutbildning%20f%C3%B6dda%202011%2D20251005%5F154532UTC%2DMeeting%20Recording%2Emp4&amp;nav=eyJyZWZlcnJhbEluZm8iOnsicmVmZXJyYWxBcHAiOiJTdHJlYW1XZWJBcHAiLCJyZWZlcnJhbFZpZXciOiJTaGFyZURpYWxvZy1MaW5rIiwicmVmZXJyYWxBcHBQbGF0Zm9ybSI6IldlYiIsInJlZmVycmFsTW9kZSI6InZpZXcifX0&amp;ga=1&amp;referrer=StreamWebApp%2EWeb&amp;referrerScenario=AddressBarCopied%2Eview%2E79cdbf51%2D78bd%2D4c92%2Da082%2D4d33adf7ce5b" target="_blank"&gt;Mötet&lt;/a&gt;&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;&lt;i&gt;P2011&lt;br&gt;23 november - tema 1-2 - Anmälan är öppen &gt;&gt;&lt;br&gt;17 januari - tema 3-4&lt;br&gt;15 mars - tema 5-6&lt;br&gt;Datum kommer innan sommaren 2026 - tema 7&lt;br&gt;Datum kommer innan sommaren 2026 - tema 8&lt;br&gt;Datum kommer innan sommaren 2026 - träningsdagar för uttagna inför Sverigecupen&lt;/i&gt;&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på kansliet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hugo Gustafsson, hugo.gustafsson@handbollvast.se&lt;br&gt;Louise Idebäck, louise.ideback@handbollvast.se&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här nedan har du länken till anmälan för tema 1-2:&lt;br&gt;&lt;a href="https://svenskhandboll.se/hf-vast/nyheter/nyheter/2025-09-15-spelarutbildning-2011---uppstartsmote-och-anmalan-till-tema-1-2" target="_blank"&gt;Tema 1-2&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;https://svenskhandboll.se/hf-vast/utbildning/spelarutbildning/arskull-2011&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-11-10 10:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/7985558/Spelarutbildning-fodda-2011</link><pubDate>Mon, 10 Nov 2025 09:32:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">91ad7c5b-1005-1b7d-4c8a-3f40e3f6aa6b</guid><title>För att samla ihop lite info</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mycket skall betalas in nu:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Påsarna &lt;b&gt;1000; skall betalas innan 31 okt&lt;/b&gt;, hoppas alla fått sålt sin bunt, perfekta julklappar annars;) Grymma påsar! Behövlig start på lagkassan då vi inte fått in mer sponsorer, och vi har en lång säsong framför oss!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hellton Cup &lt;b&gt;350;- skall betalas innan 31 okt&lt;/b&gt;, den cupen skall alla med på, så roligt. Blir två lag, mer info kommer närmare. I den summan ingår lunch lör och sön och transporten med cupbussarna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Sportlotten delas nu ut nu i dagarna, alla barn får som vi sa 10 lotter var från klubben, om någon kan lätt sälja mer så säg till, för några har alltid svårt att sälja. Går rätt in till vårt lag och ej till klubben. &lt;b&gt;500;- skall vara inne 10 nov&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Glöm inte att märka era swish med namn och vad det gäller, så Jennie vet vart penarna skall. Betala i tid, så Jennie slipper ligga på och tjata in pengarna tack!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Bingolotterna inför Uppesittarkvällen är på väg in ockå, så släng ut era försäljningar överallt! Kommer både lotter och kalendrar:)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Glöm heller inte målvaktträningen på höstlovet!&lt;br&gt;Mer info om Hallbybollen kommer idag eller imorgon.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fin vecka!&lt;br&gt;Ledarna&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-10-30 09:40&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/7972111/For-att-samla-ihop-lite-info</link><pubDate>Thu, 30 Oct 2025 08:40:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e3c71f5e-8b70-0db7-95ef-8effee131d58</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11679127_medium.png" type="image/png" length="42240" /><title>XXL-teamsales</title><description>b&gt;Hejsan!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu ligger &lt;b&gt;loggan på XXL-teamsales längs ner här på förstasidan.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Eller till höger under Aurora på IFK Hammarös hemsida&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Klicka där/skrolla ner och välj klubb&lt;/b&gt;. Sen kan Ni beställa när Ni vill och kan på föreningssortimentet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Möjligheten att prova våra produkter finns på XXL på Välsviken. &lt;/b&gt;&lt;br&gt;Där har Vi vårt sortiment på egen hyllavdelning som  finns på väggen till vänster när man kommer in i butiken. &lt;br&gt;Längst in i första hörnet av butiken. när Ni går in genom portarna!&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Lycka till!&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-10-20 16:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/7972313/XXL-teamsales</link><pubDate>Mon, 20 Oct 2025 14:32:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b95948c7-4179-fe4e-c572-3448606a49eb</guid><title>Hallbybollen 2026</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu är ett lag anmält till Hallbybollen.&lt;br&gt;Innan sista oktober skall gästkortet vara betalt.&lt;br&gt;1595;- swishas till Jennie. Märk med barnens namn. Anmälningsavgiften för laget tar vi från lagkassan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni som tackat ja står här nedan och ni som inte gjort det står på reservlistan sen om någon blir sjuk om ni ångrar er sen när det närmar sig.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vincent M, Vincent K, Vasse, Adam, Noah, Vilmer, Wilmer, William, Theodor, Julius, Walter, Franke, Oscar, Olle H och Axel H, Ludde&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Tränarna&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-10-16 11:54&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/7969557/Hallbybollen-2026</link><pubDate>Thu, 16 Oct 2025 09:54:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">72ccf66a-27f0-c4b4-cc8d-18b8b9849dc9</guid><title>Cuper</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kommer strax ut en bindande anmälan till Hallbybollen 4-6 januari.&lt;br&gt;Vi måste veta snabbt vilka som följer med och ut efter detta sätter vi om det blir 1 eller 2 lag. Ni har tills på onsdag på er att svara, snabba ryck.&lt;br&gt;Vi hoppar över cupen i mellandagarna och åker på Hallbybollen ist.&lt;br&gt;Gästkortet ligger på ca 1595;- per spelare plus sen transporten ev i minibussar.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Idag är sista dagen för anmälan på Hellton cup också och utefter att alla skall med så blir det två lag där!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ser också gärna att våra målvakter tar tillfället i akt att vara med på Förbundets målvaktsträningar under höstlovet. Vi bekostar anmälningsavgifterna för att ni skall få bra träning som möjligt. Skicka in kvittot till Jennie, så swishar hon över summan. Anmälning sker här: https://educationwebregistration.idrottonline.se/home/index/2127223&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tusen tack alla barn för matcherna i helgen, vi är galet fantastiska, ni har världens stoltaste tränare!&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-10-13 10:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKHammaro-IFKHammaro2P201312/News/7967202/Cuper</link><pubDate>Mon, 13 Oct 2025 08:52:34 GMT</pubDate></item></channel></rss>