﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från IFK Falköping Fotboll P14 (Födda-12)</title><atom:link href="http://www.laget.se:811/IFKFalkopingFF-P2012/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">8609462b-f389-8340-f52d-7852cdc0173e</guid><title>Skadevi Cup Info, grupper och spelschema</title><description>Hej på er alla. För er som tackat ja till Skadevi Cup följer information enigt följande: &lt;br&gt;&lt;br&gt;Generellt för alla lag så gäller det att tänka på att det blir en lång helg och det är viktigt att alla spelare äter bra. Det brukar finnas mat och kiosk men olika på olika anläggningar. Bra om man har med sig något eget att äta och kompletterar på plats.Tänk även på att med sig varma och torra kläder över matchkläder om det är regn eller kallt ute. Vi kommer befinna oss ute hela helgen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tänk även på att kolla skjuts för egen spelare! Till seriematcher kommer ofta många killar ner och räknar med skjuts. Det löser sig nästan alltid men under cupen är det viktigt att ni kollar upp&lt;b&gt; innan &lt;/b&gt;att skjuts finns. Kolla med andra föräldrar i samma lag eller med lagledare.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lagen spelar gruppspel på fredagen och lördag förmiddag. Lördag eftermiddag och söndag är det slutspel.&lt;br&gt;All information och spelschema finns på www.skadevifotboll.se eller ladda ner deras App. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lag ser ut som följer: &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;LAG BLÅ. Lagledare är Frans, Bjarne och Jesper&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Spelare BLÅ:&lt;br&gt;Theodor (2013)&lt;br&gt;Liam&lt;br&gt;Elliot&lt;br&gt;Nils&lt;br&gt;Semir&lt;br&gt;Aganle&lt;br&gt;Wilmer&lt;br&gt;Ferheng&lt;br&gt;Abdi Nuur&lt;br&gt;Mohammad&lt;br&gt;Max (2013)&lt;br&gt;Falmata (2013)&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Samling Fredag 26 juni på Dotorp Kl: 10.10&lt;/b&gt; Ombyte på Dotorp innan avfärd mot Borgunda. &lt;br&gt;Matcher FREDAG: Kl. 12.00 Borgunda B - Kl. 20.00 Skultorp A   LÖRDAG: Kl. 10.00 Igelstorp A&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;&lt;br&gt;LAG VIT. Lagledare är Marcus, Sofia och Tobias&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Spelare VIT: &lt;br&gt;Noel&lt;br&gt;Vilgot&lt;br&gt;Tristan&lt;br&gt;Alvar&lt;br&gt;Kareem&lt;br&gt;Abdullah&lt;br&gt;Otto&lt;br&gt;Levin&lt;br&gt;Yasir&lt;br&gt;Jakob&lt;br&gt;Abdi Muse&lt;br&gt;Noomeir&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Samling Fredag 26 juni på Dotorp Kl. 11.10 &lt;/b&gt; Ombyte på Dotorp innan avfärd mot Borgunda&lt;br&gt;Matcher FREDAG: Kl. 13.00 Borgunda B - Kl. 18.00 Igelstorp A  LÖRDAG: Kl. 09.00 Skultorp A&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;LAG GRÖN Lagledare är: Mathias, Eric och Kevin&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Spelare GRÖN:&lt;br&gt;Vincent&lt;br&gt;Theo&lt;br&gt;Charlie,&lt;br&gt;Arvid&lt;br&gt;Simon&lt;br&gt;Zakariya&lt;br&gt;Mydyan&lt;br&gt;Ahmed&lt;br&gt;Olle Falk&lt;br&gt;Casper&lt;br&gt;Olle Lantz&lt;br&gt;Yousef&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Samling Fredag 26 juni på Dotorp Kl. 09.40 &lt;/b&gt; Ombyte på Dotorp innan avfärd mot Tibro&lt;br&gt;Matcher FREDAG: Kl. 12.00 Tibro D - Kl. 17.00 Lillegården E LÖRDAG: Kl. 11.00 Skultorp A  - Kl. 13.00 Skultorp A&lt;br&gt;&lt;br&gt;Har ni några frågor eller annat runt cupen, hör av er till respektive lagledare. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hoppas på en härlig helg tillsammans!&lt;br&gt;/ Alla ledare i IFK P14&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-17 22:58&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/8118715/Skadevi-Cup-Info-grupper-och-spelschema</link><pubDate>Wed, 17 Jun 2026 20:58:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4a0942f1-0d25-9290-fe4b-acd762ea8824</guid><title>Dagens träning (16 juni) flyttad till Odenvi</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Dagens träning är flyttad till Odenvi. Samma tid som vanligt, 17.15-18.45.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-16 16:04&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/8117912/Dagens-traning--16-juni--flyttad-till-Odenvi</link><pubDate>Tue, 16 Jun 2026 14:04:59 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e012c780-99ad-2f64-4dbf-1c85b6f5801e</guid><title>Efterlysning vitt IFK-ställ</title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;I samband med träningen på Odenvi förra måndagen (8 juni) så försvann en vit coop påse med ca 12 vita matchställ och en del tillhörande shorts och strumpor. Har ni möjlighet att kolla hemma så att ingen fått med sig den av misstag. Är det någon som sett den så vänligen hör av er till någon ledare i laget.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-15 22:23&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/8117607/Efterlysning-vitt-IFK-stall</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2026 20:23:21 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6c8f7c45-8fc2-7230-0107-916cacc535ce</guid><title>Samling och ombyte I match mot IFK Skövde 24/5. </title><description>Hej. &lt;br&gt;&lt;br&gt;De som spelar match mot IFK Skövde imorgon 24/5 får något annorlunda samling. Vi får troligen inget omklädningsrum på Karstorp utan behöver åka ombytta till Skövde. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Samling är kl. 15.15 på parkeringen vid Dotorp men se till att vara i god tid! Kl. 15.15 (gärna något tidigare om alla är på plats) går vi gemensamt mot omklädning någonstans på Dotorp. Vi rullar sedan ombytta mot Karstorp. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Om någon önskar duscha i Skövde kunde deras ledare ordna dusch på annat område. Annars dusch hemma. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vid frågor, tag kontakt med ledare. &lt;br&gt;/Ledarna IFK P14&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-23 19:49&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/8103496/Samling-och-ombyte-I-match-mot-IFK-Skovde-24-5-</link><pubDate>Sat, 23 May 2026 17:49:15 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4ae44e61-8c34-6479-09f8-aed0fb5c3cdc</guid><title>VFF:s spelarutbildningsläger</title><description>VFF:s spelarutbildningsläger riktar sig till samtliga aktiva spelare i föreningar i Västergötland. Syftet med lägren är att inspirera spelare i nya miljöer, med nya utbildare tillsammans med nya vänner från andra föreningar. Träningarna utgår helt från SvFF:s spelarutbildningsplan och deltagarna får i spelformer lära sig fotboll på ett effektivt sätt. Övningarna utgår från spelet och alla spelare är integrerade.

Datum och plats
Lägerveckan arrangeras v.27 

13-14 åringar: 29 juni-1 juli 2026 
Anmälan görs via målsman alternativt förening/ledare.Anmälan öppnar 15 april. 

Plats: Ulricehamn 
Boende: Tingsholmsgymnasiet (Hårdförläggning)
Kostnad: 2100 kr/deltagare

Grupper: Spelarna delas in i grupper om ca 20, varje grupp har två gruppledare som följer gruppen under veckan. I anmälan går att önska en gruppkompis. Grupperna sover sedan tillsammans i klassrum på skolan.

T-shirt ingår i deltagaravgiften, ni anger storlek i anmälan. 

För att anmälan ska bli fullständig ska 2100 kr betalas in till VFF.
Swhish: 123 245 22 74 
Plus-giro: 7 94 10-7
Märk betalningen med namn på spelare samt ålder och förening
(ex Anna Andersson 10 Axvalls IF

Antalet platser är begränsade. Vid många anmälningar så kan anmälan stänga tidigare då gäller anmälningsdatum vid rangordning. &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-21 08:09&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/8101995/VFFs-spelarutbildningslager</link><pubDate>Thu, 21 May 2026 06:09:52 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">70d30cca-51d6-8dd4-b0e0-60937621804d</guid><title>Skadevi Cup 26-28 juni</title><description>Hej. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi spelar ett antal cuper under säsongen och nu är det dags att planera för Skadevi Cup som spelas 26-28 juni i Skövde och samhällen runt Skövde. &lt;br&gt;Det är ingen övernattning utan vi åker från Falköping varje dag. Spelschema har ej kommit ännu men vi behöver göra upp de 3 olika lagen vi anmält. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nästan alla har tidigt på säsongen svarat om ni kommer eller ej men finns chans att ändra detta! &lt;br&gt;Vi har öppnat anmälan igen och vill att ni kontrollerar vad ni svarat. &lt;br&gt;Om ni svarat JA behöver vi veta att spelare kan komma under cupen. &lt;br&gt;Om ni vet att spelare inte kommer svara NEJ. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Anmälan är öppen tom lördag kväll. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vid frågor, tag kontakt med ledare. &lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-20 09:31&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/8101406/Skadevi-Cup-26-28-juni</link><pubDate>Wed, 20 May 2026 07:31:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b29eb64d-033c-c84e-4247-ccd2dc98834c</guid><title>Match mot Mariestad BK flyttad till Odenvi </title><description>Hej på er!

Tyvärr så är Dotorp vattensjuk så vi kommer att spela matchen mot Mariestad BK på Odenvi istället. 

Således samlas de som skall spela klockan 10:00 på Odenvi istället för Dotorp. Matchstart 11:00. 

För er som skall spela så kommer vi att spela i blått ställ.

Väl mött!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-15 21:51&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/8098807/Match-mot-Mariestad-BK-flyttad-till-Odenvi-</link><pubDate>Fri, 15 May 2026 19:51:11 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9755c834-d74f-7482-0b52-28d442a7b918</guid><title>Blandad info</title><description>Idag på träningen pratade vi lite med killarna att nu när vi börjar träna tre pass i veckan så ökar även mat och sömnbehovet. Viktigt att fylla på med energi både innan och efter träning/match.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi pratade även om att vi på matcher ska lägga mindre energi på domaren, och mer energi på det vi själva kan påverka. Spelarna var överens om att vi inte vill bli uppfattade som ett lag som gnäller. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Imorgon spelar vårt A-lag 1/16 final i DM kl 19 på Odenplan mot div 2 laget Lidköpings FK. Vi avslutar träningen 15 min tidigare, så vi tränar alltså 17.15-18.30 på Dotorp. Sedan vore det roligt om så många som möjligt kan och vill se matchen på Odenplan. Killarna går ju in gratis på matchen, glöm inte varmare kläder om ni åker direkt från träningen.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-04 22:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/8090933/Blandad-info</link><pubDate>Mon, 04 May 2026 20:13:35 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d8d6f3b3-ad00-4329-5693-6c15af10879d</guid><title>Inställd träning på torsdag </title><description>Hej!

På torsdag är det Valborg och vi har dessutom en sen träningstid. Vi tror därför att många vill prioritera firandet, så vi ställer in träningen denna gång.

Vi laddar istället om inför helgen då vi har tre matcher att se fram emot i fint sommarväder!

Ha en riktigt trevlig Valborg! :tada:&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-26 21:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/8084835/Installd-traning-pa-torsdag-</link><pubDate>Sun, 26 Apr 2026 19:25:57 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">025fa2c6-8ea0-7103-313b-51a93051ff3a</guid><title>Matchvärd, tvätt, kiosk och Eskilscupen</title><description>Hej på er !&lt;br&gt;&lt;br&gt;Konstgräs i alla ära, men känns härligt att börja träna och spela på naturgräs igen !&lt;br&gt;&lt;br&gt;I helgen och på tisdag spelar vi årets första seriematcher!&lt;br&gt;&lt;br&gt;2-3 dagar innan varje match kommer vi att lägga ut vem som är ansvarig för tvätt samt kiosk och matchvärd (vid hemmamatcher). Det står i kallelsen vem som ansvarar för vad. Så kolla det regelbundet under säsong när just DU behöver hjälpa till. Det är mycket viktigt att du som vårdnadshavare tar ansvar för detta ! Om man inte kan så försök i första hand byta med annan förälder.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Att vara matchvärd innebär att man kommer till matchen samma tid som laget, hjälper till att ställa fram mål och annat material, tar emot och visar motståndarlag var de ska byta om, samt under matchen ha lite koll så att alla i publiken uppför sig på ett bra sätt. Efter matchen hjälper man till att ställa undan mål, och ta med bollar mm in i förrådet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;När man är kioskansvarig hämtar man vårt lags kioskvagn (kommer stå i gallerförråd på Dotorp, ledare kan visa). Man behöver även ta med en termos kaffe. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tvättansvarig får med sig tvätten hem efter match (var noggrann med att följa tvättanvisningar, t.ex. viktigt att matchtröjor är felvrängda i tvättmaskinen så inte trycket på tröjorna förstörs). Tvätten behöver sedan lämnas tillbaka senast sista träningen innan nästa helgs matcher. Detta har fungerat mycket bra tidigare!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Under nästa vecka kommer vi att börja samla in avgifterna för Eskilscupen för er som anmält er. Det kommer att hamna på ca 2000 kr per spelare. Om man anmält sig, men inte längre kan följa med behöver man meddela detta till oss ledare snarast. Det krävs att medlemsavgift och spelaravgift är betald för att följa med på cupen. Det går tyvärr inte att efteranmäla sig till cupen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar ledarna.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-23 21:46&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/8082838/Matchvard-tvatt-kiosk-och-Eskilscupen</link><pubDate>Thu, 23 Apr 2026 19:46:31 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d7323a4c-5231-ea9a-cea2-ba4e20fd865c</guid><title>Klubbkollektion och Idrottsrabatten</title><description>Hej !&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni som beställt klubbkollektion på Intersport, det finns nu att hämta, glöm inte ta med kvittot.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Innan dagens träning (samling 19.35 Ållevi) kommer vi att dela ut Idrottsrabatten (3 st var) till spelarna. Dessa har ni redan betalt genom medlemsavgift/spelaravgift. Så de kan ni sälja för 130 kr/st. Ha gärna med en ryggäsck/väska till träningen som ni kan förvara dem i.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-15 08:29&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/8076427/Klubbkollektion-och-Idrottsrabatten</link><pubDate>Wed, 15 Apr 2026 06:29:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3f4ebd82-d3a3-94cf-2529-33a39c24e36c</guid><title>Bemanning A-lagsmatch 10 maj</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Alla ungdomslag i IFK Falköping ansvarar för att hjälpa till vid en av A-lagets hemmamatcher. Föräldrar eller annan vuxen över 18 år bemannar kiosken, säljer lotter samt sköter entrén. Det behövs 5 personer.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Samling sker utanför kiosken på Odenplan en timme före matchstart.&lt;br&gt;&lt;br&gt;P14 ansvarar för hemmamatchen söndagen den 10 maj kl. 16.00 mot Melleruds IF. Arbetspasset blir alltså ca kl. 15.00-18.00.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi behöver 5 frivilliga som kan hjälpa till! Skriv här nedan om ni har möjlighet att delta. Om vi inte får tillräckligt många frivilliga kommer vi att utse föräldrar som får hjälpa till. Hoppas att vi kan hjälpas åt att lösa den här uppgiften tillsammans!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh&lt;br&gt;Frida Wilgotson&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-05 10:27&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/8069707/Bemanning-A-lagsmatch-10-maj</link><pubDate>Sun, 05 Apr 2026 08:27:14 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">58b4bd3e-f868-079b-3fbc-9db8897de314</guid><title>Nyttja fritdskortet för lägre spelaravgift</title><description>Hej på er!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vill passa på och påminna att imorgon är sista dagen att betala in spelaravgiften, vilket är ett krav för att få spela i serien och årets cuper. Ett tips är att ansöka om Fritidskortet, alla barn som är mellan 7 och 16 år får 550 kronor varje år som kan nyttas till tex spelaravgift. Om din familj fick bostadsbidrag förra året får ni 2 500 kronor per barn varje år.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hur ni gör kan ni läsa &lt;a href="https://www.ifkfalkopingff.se/news/8048886/Information-om-Fritidskortet-for-vardnadshavare" target="_blank"&gt;&lt;b&gt;här&lt;/b&gt;&lt;/a&gt;.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-30 20:27&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/8066633/Nyttja-fritdskortet-for-lagre-spelaravgift</link><pubDate>Mon, 30 Mar 2026 18:27:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2c87fc1a-711b-cc8a-4f09-82028ea9304a</guid><title>Inomhus i januari och februari</title><description>Hej på er!

Vi kör snart igång den nya säsongen, vi kommer att träna inomhus 1 gång/vecka under januari och februari för att sedan öka träningsmängden. 

Alla inomhustider så har vi Freja A, Freja B och Friidrottshallen bokade, så vi kommer att träna kondition, styrka och fotboll vilket är viktigt nu på försäsongen så att vi är rustade inför matcherna i vår. 

Ha koll på att det är olika tider till i stort sett varenda träningstillfälle!

Datum och tid
2026-01-06 17:00-19:00	
2026-01-18	16:00-18:00	
2026-01-25	 08:00-09:30	
2026-02-01	 09:00-11:00	
2026-02-08 16:00-17:45	
2026-02-15	 17:00-19:00	
2026-02-22 16:30-18:30	
2026-02-29 16:30-18:30	

Med vänlig hälsning, Tränarna
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-12-30 18:31&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/8013773/Inomhus-i-januari-och-februari</link><pubDate>Tue, 30 Dec 2025 17:31:32 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3d38e916-efba-d959-fff1-27803078c96c</guid><title>Cuper 2026</title><description>Hej på er och god fortsättning!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Under 2026 har vi för avsikt att vara med på följande cuper.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Skadevi cup i Skövde, 26-28 juni. Liknar giffcupen i upplägg, ingen övernattning. Siktar på att anmäla 3 lag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Eskilscupen i Helsingborg, 30 juli - 2 augusti. Årets övernattningscup, kostnad ca 2000 kr. Siktar på att anmäla 2 lag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Kickon cup i Tidaholm, 3-4 oktober. Som Giffcupen, fast på hösten. Vi får testa på att spela 11-manna som vi kommer att gå över till 2027. Här siktar vi på att anmäla 3 lag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;För att vi ska veta hur många lag vi ska anmäla kommer vi kommer inom kort skicka ut anmälan till de två första cuperna. Anmälan är bindande och det går tyvärr inte anmäla sig efter att svarstiden är slut. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas att så många som möjligt kan vara med !&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Ledarna.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-12-30 17:11&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/8013735/Cuper-2026</link><pubDate>Tue, 30 Dec 2025 16:11:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0800aecb-f1cc-bdba-42e6-c25b7db484f3</guid><title>Seriespelet färdigspelat samt info om träningar i höst </title><description>Säsongen är nu färdigspelad – och vilken resa vi haft tillsammans! :raised_hands: Under året har vi deltagit i tre olika serier och verkligen utvecklat vårt spel åt båda hållen, både framåt och bakåt. Trots en stor trupp har vi lyckats hålla ihop spelet, rullat boll och fått motståndarna att jaga – precis den fotboll vi vill spela! :soccer:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Resultaten talar för sig själva: 47 matcher, 23 segrar, 3 oavgjorda och 21 förluster. Med hela 178 mål framåt och 175 insläppta har vi bjudit på massor av spänning. Extra roligt är vår fina tredjeplats i den på förhand tuffaste serien med flera starka nivå 1-lag – riktigt starkt jobbat! :muscle::clap:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Även om seriespelet är slut kör vi vidare med träningar på tisdagar framöver (dock inte nästa vecka). Som vanligt får ni kallelser till träningarna. Dessutom planerar vi en rolig avslutning tillsammans – mer info kommer snart! :tada:&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-28 21:06&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/7955557/Seriespelet-fardigspelat-samt-info-om-traningar-i-host-</link><pubDate>Sun, 28 Sep 2025 19:06:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4fb68730-4f33-b124-e0ef-14efb1adcc63</guid><title>Lagfoto</title><description>Hej! Imorgon börjar vi träningen med att ta ett lagfoto. Därför önskar vi om det är möjligt att era barn har på sig blåa strumpor, vita shorts och IFK-tshirt eller tröja till träningen. Har ni inte detta så lånar vi ut matchtröjor på plats. Dessutom så kommer vi att avsluta träningen något tidigare då det blir mörkt vid 20:00. Väl mött!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-10 22:35&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/7939915/Lagfoto</link><pubDate>Wed, 10 Sep 2025 20:35:13 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4116d4d4-2d01-9891-3f71-9a3e35d2b768</guid><title>Tisdagsträningen inställd</title><description>Tisdagens träning är inställd. Måndag och torsdag tränar vi som vanligt. &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-08-31 20:53&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/7931512/Tisdagstraningen-installd</link><pubDate>Sun, 31 Aug 2025 18:53:03 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c57162b7-a690-7010-ff5c-8723e8256158</guid><title>Ungdomsavslutning 9/9</title><description>Hej på Er,&lt;br&gt;Tisdagen den 9/9 kommer det vara ungdomsavslutning för alla ungdomslag i IFK nere på Dotorp. Vi kommer inte träna denna kväll utan vi kommer istället gå runt på några stationer och tävla mot A-lagsspelare, start ca 18:15 men mer information kommer senare.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Föreningen kommer bjuda på korv och bröd och därför vill vi redan nu, senast fredag 29/8 få reda på om man istället för korv med fläsk önskar kycklingkorv eller om man har allergier t ex gluten eller laktos.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Skriv i kommentatorsfältet nedan om man önskar kycklingkorv eller om man har allergier.&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Fredrik&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-08-27 08:38&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/7928058/Ungdomsavslutning-9-9</link><pubDate>Wed, 27 Aug 2025 06:38:38 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cf243e14-f289-618d-3ffe-c9d849416de8</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11602812_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="158979" /><title>Kiosk och hembakt på lördag </title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu på lördag 23 augusti spelar vi ju tre hemmamatcher i rad på Dotorp, 10.30, 12.30 och 14.30.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tänkte kolla om några har möjlighet att baka något som vi kan sälja i kiosken, intäkterna från kiosken går till lagkassan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vore toppen om 1-2 föräldrar per match kan ta med något hembakt och 1-2 föräldrar per match tar med en termos kaffe. Skriv även om du har möjlighet att stå i kiosken.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kommentera nedan vad du kan hjälpa till med. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-08-19 21:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IFKFalkopingFF-P2012/News/7922117/Kiosk-och-hembakt-pa-lordag-</link><pubDate>Tue, 19 Aug 2025 19:25:00 GMT</pubDate></item></channel></rss>