Ändringar kring träningstider under april månad!
Hej! Är kommer lite ändringar angående träningstider nu under april månad. Vi har fått en ny torsdagstid. From nästa torsdag den 10/4 i Vilsta hallen. Mellan kl. 17.30-19.00. Så den är torsdagen den 3/4 tränar vi i Djurgårdsskolan mellan 17.00-18.00. Sedan from 10/4 i Vilsta hallen. Vi har även fått två tider på Skogängens konstgräsplan, två söndagar. Söndagen den 20 och 27/4. Mellan kl. 10.00-11.30. Vi kommer att dela plan med P2016. Lördagsträning de helgerna blir då inställda. Nu är det klart med träningstider vid Balsta IP, för vårsäsongen. Tiderna blir måndag och onsdag mellan 17.30-19.00. Har vi tur kommer vi ut på Balsta redan 28/4, beroende på väder. På samma planer vi tränade förra året. Återkommer så fort jag vet, när Balsta är redo för träning.
P8
1 apr
0kommentarer
Träningsmatcher mot Skogstorps goif söndagen den 6/4!
• Nu är det dags för matcher. • Vi kommer att spela mot Skogstorps goif, söndagen den 6/4. • Vi spelar på Orrlidens konstgräsplan. • Matchstart kl. 10.00. • Alla tre matcherna startar samtidigt. • Vi samlas kl. 09.30 vid Orrlidens IP, ombytta och klara för match. • Matchtid 3×15 minuter. • Vilket lag era barn kommer att få spela kommer ni få veta på samlingen. • Matcherna kommer även att spelas om det regnar eller snöar. • Kom i tid till samlingen. • From den är säsongen har vi infört en regel. • Kommer ni inte i tid till samlingen. • Kommer ert barn få mindre speltid. • Kommer att få stå över ett par byten under första halvlek. • Har man en godkänd anledning till sen ankomst och man hör av sig, så behöver inte ert barn stå över ett par byten. • Hör av er till Jeanette tele nr. 0705604859. • Klädsel: Blåa shorts/långbyxor, blåa strumpor och benskydd. • Kläder efter väder. • Killarna kommer att få låna en matchtröja. • MYCKET VIKTIGT att ni ev. lämnar återbud, om det barn inte kan deltaga på matchen. • Vi har kö till matcherna. • De två senaste är det spelare som inte har kommit till matcherna. • MAN måste lämna återbud om INTE kan medverka. • Nu laddar vi tre härliga matcher mot Skogstorps goif. Följande spelare har blivit uttagna till matcherna. 1. Nicholas 2. Leonardo 3. Ebbe M 4. Mion 5. Ziad 6. Sixten 7. Matheus 8. Victor 9. Algot 10. Ebbe W 11. Liam 12. Iggy 13. Malte 14. Shahin 15. Matteo 16. Ronj 17. Ivar 18. Abdulhakim 19. Arkan 20. Elliot 21. Frank 22. Charlie 23. Mille 24. Valter 25. Mattias 26. Art 27. Amir 28. Mio
P8
31 mar
2kommentarer
Funktionärsschema Eskilstuna cupen IFK P 2017
Hej, Här kommer funktionärsschemat för Eskilstuna cupen. Bekräfta att ni läst och kommer anta ert tilldelade pass genom att lägga en kommentar i kommentarsfältet, tack! Det är viktigt att vi dyker upp på våra uppdrag så att inte övriga föräldrar behöver täcka flera roller samtidigt. Det är ert eget ansvar att byta med annan förälder om ni inte kan närvara vid er tilldelade uppgift under den specifika tiden. Kontakta föräldern direkt (kontaktuppgifter finns på laget.se) och meddela mig gärna att ni bytt så att jag kan hålla statistiken inför kommande uppdrag. Johan Nordin och jag kommer dela på rollen som Anläggningsansvarig detta år. Lördag 12 april – Skogsängens IP Kl. 8:00-11:00 Johan Nordin: Anläggningsansvarig för Skogsängens IP ?? Matchvärd Iggy Arodin Samordningsansvarig Matteo Södervall Servering Noah Svensson Servering Kl. 11:00-13:00 Johan Nordin: Anläggningsansvarig för Skogsängens IP Arkan Sened Bereket Servering Frank Johnsson Samordningsansvarig Nicholas Nemecek Servering Algot Hallqvist Matchvärd Kl. 13:00-16:00 Sabina Redblad: Anläggningsansvarig för Skogsängens IP Art Blank Matchvärd Olle Dickfors Servering x 2 Matheus Lindh Samordningsansvarig Kl. 16:00-19:00 Sabina Redblad: Anläggningsansvarig för Skogsängens IP Ilyas Dirie Ali Matchvärd Abdulhakim Samordningsansvarig Liam Nordström Servering Mattias Tobla Servering Beskrivning av arbetsuppgifter Anläggnimgsansvarig: -delegera och instruera övriga deltagare på tidigare beskrivna arbetsuppgifter -ta emot och välkomna spelande lag / ledare / domare -ta emot eventuella synpunkter från de närvarande och vid behov kontakta huvudsekretariatet på Tunavallen för information och/eller rådgivning. -rapportera in resultat för varje match till cupens resultat app i systemet cupmanager -beställa mer varor till serveringen om det tar slut Samordningsansvarig: -vara ett stöd till den anläggningsansvarige med de uppgifter som beskrivs ovan -täcka eventuellt utebliven funktionär aktuellt arbetspass Matchvärd: Matchvärden arbetar för ett gott klimat och en positiv miljö när matcherna spelas. Matchvärden bidrar till att spelare, ledare, domare och publik följer fotbollens värdegrund genom att uppmuntra till fair play och sportsligt beteende. Som matchvärd kommer du att: - Vara synlig och tillgänglig vid planerna - Vara välkomnande och informativ när lagen och publiken ankommer - Påminna föräldrar och publik om att heja positivt och undvika negativ kritik
P8
31 mar
21kommentarer
Klubbdagar på Team Sportia 21-23 mars!
Den 21 - 23 mars bjuder TEAM Sportia Tuna Park in till klubbdagar för alla IFK:are! Passa på att spana in och testa den nya IFK-overallen, köpa dina träningskläder eller hitta andra nedsatta produkter under denna helg. Team Sportia kör 25% rabatt på alla varor i butiken för oss! (OBS! gäller ej cyklar, klubbprofilen, fjällräven samt endast på ordinarie pris) Besök gärna Team Sportias hemsida för att se öppetider med mer:https://www.teamsportia.se/stores/team-sportia-eskilstuna-tuna-park/ Varmt välkommen till Team Sportia Tuna Park!
P8
7 mar
0kommentarer
Protokoll från föräldramötet den 27/2 del 2!
IFK AVGIFTER! •Medlemsavgifterna har skickats ut via laget se. • From den är säsongen är det nytt angående avgifterna. • Man betalar en medlemsavgift en gång/år. • Sedan betalar man en aktivitetsavgift två gånger/år. Nu betalar man halva. Sedan i augusti/september betalar man andra halvan. • IFK har gjort den är ändringen pga att det inte kommer bli någon IFK försäljning under våren. • Det kommer att bli en försäljning av bingolotter till uppesittarkvällen. BOLLEKALLE UPPDRAG! • Killarna kommer att få vara bollkallar den är säsongen. Både på herrarnas och damernas matcher. • Där ni föräldrar även kommer få hjälpa till, vid matcherna. • Tyvärr kommer inte herrarna få spela på Tunavallen den är säsongen. Utan båda lagen kommer att få spela på Balsta. KIOSKVECKA! • VI har fått v.39 som vi ska bemanna cafeterian vid Balsta IP. • Där vi bemmanar cafeterian måndag-torsdag. • Sedan fredag-söndag. Beroende hur matcher spelas. LAGFÖRSÄLJNING/LAGKASSA! • VI kommer att ha en försäljning/termin. • Är det någon som har ett tips på någon försäljning ta kontakt med Sabina eller Peter. • VI kommer att införa en regel kring försäljningarna. • Antagligen säljer minst minimum som bestämms för den försäljningen. • Eller kan man betala en summa , som kommer bestämmas kring varje försäljningen. • Summan kommer att bli den förtjänst som respektive försäljning ger. Plus man betalar lite mer än förtjänsten. • Vi behöver bygga upp vår lagkassa för bla avgifter för cuper och andra aktiviteter i laget även inköp av bla målvaktshansskar mm. • Har ni andra idéer kring att få in pengar till lagkassan. Hör av er till Sabina eller Peter. • Just nu har vi cirka 26000 kr i lagkassan. • VI kommer att registrera oss till panta mera. Där vid vissa pantstationer i Eskilstuna kan man registrera sin pant, till laget. Bla finns sådan pantstation vid Ica Ekängen och retuna. • Mer information kommer senare. • Till träningsmatchen den 16/3. Tänkte vi om skulle ha en försäljning av fika. • Så vi kan få in pengar till lagkassan. • Är det som kan tänkas baka något. • Hör av er om ni kan tänkas baka. • Ellet har några idéer vad vi kan göra då. • Ev. Grilla korv. Några håller på att kolla upp vi grädda våfflor. • Kaffe kan vi brygga vid Balsta och ta med. FÖRÄLDRAGRUPP! • Det kommer att starta upp en föräldragrupp som kommer bla ansvara för saker att få pengar till lagkassan. Även att hitta på andra aktiviteter till killarna än fotboll. För att få ihop ett bra lagkänsla. • Hittills är det fem st. föräldrar som har anmält sig till gruppen. Jättekul att det redan är så många. • Är du intresserad att vara med i gruppen. Ta kontakt med Sabina. LANDSLAGETS FOTBOLLSSKOLA! • v 25 16-19/6 mellan kl 09.00-15.00 kommer IFK arrangera fotbollsskola vid Balsta IP. • En otrolig rolig vecka. 5 st. från laget var med förra året. • Killarna kommer att få en boll, t-shirt, vattenflaska, lunch och mellis. • Mer information, anmälan och pris kommer senare. FÖRSÄKRINGAR! • Alla är försäkrade via Folksam. Skulle det hända något är det ni föräldrar som anmäler till Folksam. • Mer information, finns via den är länken https://acrobat.adobe.com/id/urn:aaid:sc:EU:d5e640e5-eec8-43cb-878a-3b11a1fb60e0 FÖRÄLDRAUTBILDNING! •Tisdagen den 8/4 kl. 18.30-20.30 vid Vilsta sporthotell. • Kommer RF SISU arrangera en föräldrautbildning. Världens bästa idrottsföräkder. • Mer information om utbildningen och anmälan finns via den länken https://acrobat.adobe.com/id/urn:aaid:sc:EU:ec457e89-f1b6-44a1-be48-7a31cf2218ed INSTAGRAM! • VI har en Instagram sida i laget. • Den heter IFK Eskilstuna P2017 • Har ni några bilder från träningar, matcher eller andra aktiviteter vi gör. • skicka dem till Jeanette via mejl nettanasp@gmail.com eller via vår Instagram sida . Skicka inte dem via sms. • Bilderna blir tyvärr suddiga när man skickar via sms. FOTOGRAFERING! • Det kommer inte bli någon fotografering i år. • Pga att många lag var missnöjda med förra årets fotografering. • VI kommer att ta lagbild någon gång under våren. IFK har fotografer som kan ordna med det. FÖRÄLDRAANSVAR! • Det är ni föräldrar som ser till att killarna är klara för träningar och match när aktiviteten startar. • Skulle ni inte kunna urföra ert uppdrag som ni har blivit tilldelat. Så är det ert eget ansvar att ordna med ersättare. • Gäller även om ni lämnar återbud till matcher/sammandrag, där ni skulle jobba. • Tänk på att den säsongen kommer det vara mer folk på Balsta än förra året. Pga att båda seniorlagen tränar och spelar matcher på Balsta. • Ett tips det går inte att komma några minuter innan träningen börjar. Pga att i år kommer det vara stort fullt på parkeringen på Balsta. ÖVRIGT! •Är det något ni funderar över eller något annat. Hör av er till Jeanette. • Bekräfta att ni har läst protokollet från föräldramötet.
P8
3 mar
37kommentarer
Protokoll från föräldramötet den 27/2 del 1!
TRUPPEN! • Vi är 46 st. killar i laget. • Vilken utveckling killarna har gjort, nu bara nu under vintersäsongen. • Vilket härligt gäng de är. • Är verkligen träningsvilliga och vill lära sig mera kring fotboll. • Killarna är intresserade av de vi gör på träningarna. • Jobbar verkligen kring laget före jaget. TRÄNINGAR! • Tiderna vi har nu kommer att gälla fram tills vi kommer ut på gräs på Balsta IP. • Brukar vara runt början av maj. • Beroende på när det är torrt på Balsta. • Dvs torsdagar mellan kl. 17.00-18.00 och lördagar mellan 09.15-10.45. Båda dagarna i Djurgårdsskolan. • När vi kommer ut på Balsta IP, kommer vi träna två gånger i veckan. 1 1/2 timme/träning. • Återkommer senare vilka dagar det blir. • Det är mycket viktigt att ni anmäler er till träningarna; även av anmäler er till träningarna. • Har man glömt att anmäla sig till träningen, får man komma ändå till träningen. • Så att vi kan planera träningarna. • Det är OTROLIGT VIKTIGT ATT NI kommer i tid till träningarna. • Det är väldigt många som kommer sent till träningen. • VI förstår att på torsdagstiden att man är någon minut försenad. Pga den startar kl. 17.00. • Men inte till lördagstiden. MATCHER/SAMMANDRAG! •Vi har anmält fyra lag till sammandragen. • De kommer att bli tre sammandrag/termin. • Datum för sammandrag är 24 eller 25/5, 7 eller 8/6, 28 eller 29/6. • 23 eller 24/8, 6 eller 7/9 och 20 eller 21/9. • Vilken dag det blir bestämms av den förening som arrangerar sammandraget. • VI kommer arrangera det sammandraget som spelas 7 eller 8/6. • VI kommer att arrangera en matchcamp på Balsta lördagen den 16/8. • Söndagen den 11/5 kommer vi spela en matchcamp i Kvicksund. • Vi har anmält fyra lag till den. • Söndagen den 16/3 kommer vi spela fyra träningsmatcher mot IFK Nyköping, vid Ekängens konstgräsplan. • Kan ev. bli fler matcher under våren, återkommer när jag fått tider till det. • From den är säsongen gäller följde kring matcher/sammandrag. • Måste anmäla sig innan på vår laget.se sida. innan anmälningstiden har gått ut. • From när vi börjar träna på Balsta. Kommer vi att ha som krav att man måste träna minst 40% av träningarna för att vara med på sammandrag/matcher. • Har man en annan idrott, under säsongen får man räkna in det som närvaro också. • Det ska vara en idrott som också har säsong under tiden vi är på Balsta. • Skulle man sjuk en längre tid eller vara skadad, så räknas också det in som närvaro. • För de är anledningarna ska gälla, så måste man meddela Jeanette om det. • Kommer ni försent till samlingstiden till matcherna kommer ert barn att få stå över ett par byten under första halvlek. • Har man en giltig anledning till sen ankomst, behöver inte ert barn stå över ett par byten. • Man måste då höra av sig till Jeanette och meddela det, i sånt fall. • Hittills har det varit väldigt många som har kommit sent till samlingarna. KOST! • Tänk gärna på vad killarna äter innan träningar och matcher. • Så att de får bra energi inför aktiviteten. • Även viktigt att tänka vad äter till mellis och mat vid cuper/sammandrag. • Så att de orkar spela många matcher och håller energin uppe hela tiden. • Undvik gärna godis, fikabröd och dricka. • Ger bara en sockerkick, sedan blir energinivån låg snabbt. • Bättre att äta något som ger jämn energinivå. • Tänk på även vid sammandrag/cuper. Att äter man en stadigare måltid. Att man äter senast en timme före nästa match. Så måltiden hinner sjunka ner lite. • Vid kort tid före match, kan man ta något mellis. ESKILSTUNACUPEN! • Vi kommer att spela söndagen den 13/4, ute vid Kvicksunds IP på deras natur gräsplaner. • Vi har anmält fyra lag. • NI föräldrar kommer att få arbeta under cupen. • Vi ska bemanna vid Skogsängens IP lördagen den 12/4. Mellan kl 08.00-19.00. • Fem st. personer/pass, varje pass är 3 timmar. • Det är dit eget ansvar att ordna med ev. ersättare om du skulle få förhinder. • Mer information och vilka som kommer att få uppdrag kommer senare. SPONSRING OCH INKÖP AV IFK KLÄDER! •Johan Nordin (Mions pappa) är ansvarig för sponsring till laget. • Han håller på att sätta ihop olika paket till sponsring. • Även ska ordna med ett informationsblad till företag, där det kommer att stå information om de olika paketen även annan information. • Börja redan nu att fråga runt om till företag om de vill sponsra vårt. • Johan kan hjälpa er att med kontakten till företag också. • Mer information kommer snart. • Avvakta med inköp av IFK kläder, tills vi vet mera, hur det blir kring sponsringen. TEAM SPORTIA DAGAR! • Den 21-22/3 kommer det bli Team Sportia dagar. • Där vi i IFK kommer få rabatt på sortimentet bla. • Mer information kommer senare.
P8
3 mar
0kommentarer
Föräldragrupp
Hej, Under föräldramötet idag beslutades att vi kommer starta en föräldragrupp som kan diskutera och besluta vilka olika aktiviteter och försäljningar vi kommer göra under året för att få in pengar till P 2017's lagkassa. Initialt är tanken att starta en försäljning under våren och en under hösten. Första uppdraget för föräldragruppen är att: 1. bestämma vad vi ska starta för försäljning nu under våren 2. lägga upp ett förslag för vad vi kan baka och sälja den 16 mars på Ekängen IP då vi har träningsmatch mot Nyköping. Anmäl ert deltagande till föräldragruppen genom att skriva en kommentar här med ert namn. Jag kommer dels skapa en chatgrupp på messenger eller WhatsApp där vi kan diskutera. Vi får också planera in en träff ett par tillfällen per säsong. Mvh Sabina
P8
27 feb
6kommentarer
Visa fler nyheter