• Bingolotter jul och nyår

    Hej! Jag har nu fått lite information om försäljning av bingolotter till jul och nyår från Bernt. Har inte fått sista datum för beställning ännu men i bifogad bild visar vad som går att sälja och hur mycket som går till klubben och till laget. Så återkommer jag med sista beställningsdatum och samlar vad alla sålt och hämtar ut och delar ut det. Mvh Johan Eskilsson F10 (födda 2015) 3 nov 6kommentarer
  • Uppdaterad hall för dagens matcher: C

    Hej, Vi spelar i idrottshusets C-hall idag! Ses snart! /Ledarna F10 (födda 2015) 12 okt 0kommentarer
  • Summering från Föräldramötet igår

    Stort tack för ert engagemang på föräldramötet igår, så kul att träffa så många av er! För oss är det viktigt att handbollen blir en gemenskap, en plats och ett sammanhang tjejerna vill delta i. Vi vill skapa en trygg miljö där man vågar testa. Det ska vara roligt, utvecklande och inkluderande att spela handboll i vårt lag! Nedan ser ni summering av föräldramötet och som alltid, undrar ni något, har önskemål, idéer eller något är oklart, hör gärna av er till oss ledare! 🌟Träningar: - kod 3131 - Alltid i B-hallen - Samling efter varje träning i omklädningsrummet ca 5 min - Föräldrar är välkomna att titta om dom vill MEN är man och tittar på träningen vill vi att ni gör just det, tittar på barnen. Därför gäller mobilförbud även för föräldrar. Barnen kommer söka er uppmärksamhet och då vill vi att dom får den om ni är där. Behöver man svara på sms/mejl/samtal vill vi att ni som föräldrar lämnar salen och tar det i korridoren utanför träningen🙏 🌟Matcher: - Kallelse kommer via laget.se (svara gärna så snart ni kan för att vi lättare ska kunna planera) - Vi spelar 2*20 min matcher på storplan - Innan match byter tjejerna om tillsammans och efter match duschar dom tillsammans (både hemma och borta). Packa med handduk och ombyte - Lagen kommer variera och blandas under hela säsongen - Mobilfritt (tjejerna lämnar in mobilerna till oss innan match och får tillbaka dom efteråt) 🌟Hallbybollen: - Boka in redan nu, 4-6 januari, vi har två lag anmälda 🌟Laget.se - Kallelse till träningar och matcher skickas här, svara gärna så snart ni kan så att vi enklare kan planera träningar/aktiviteter/matcher - Uppdatera även era kontaktuppgifter och om möjligt, lägg gärna till bild på tjejerna så att vi lättare kan lära oss alla namn 🌟Medlemsavgift och träningsavgift: - Information finns på hemsidan, fakturan skickas i november - Påminner om att nyttja Fritidskortet, föreningen är anslutna till det 🌟REGLER i vårt lag 1. Ha roligt! 2. Vara snälla! 3. Lyssna när ledarna pratar! (hålla i bollen och vara tysta) 🌟Föräldragrupp: - Ansvarar för schema gällande städ/kiosk/sekretariat/matchvärdar osv - Håller även ihop försäljning/lagkassa - Ev. Sponsorer? - Säsongens hjältar är: # Johan (Matildas pappa) # Sebastian (Veras pappa) # Erik (Majken pappa) Stort tack för att ni underlättar för oss alla! 🌟Instagram : bankerydhandbollf2015 - Följ oss gärna! - Nystartat konto men vi ser fram emot att dokumentera säsongen här - Är det något barn som ej får vara med på bild ber vi att ni meddelar oss så att vi kan följa de önskemål som finns 🌟Regler i omklädningsrummet: - Totalt mobilförbud, alltid! - Aldrig okej att kommentera någon annans kropp (alla ser olika ut och även om någon inte menar något illa så vet man aldrig hur det tas emot. Därför ber vi att ni pratar med barnen om att aldrig kommentera varandras kroppar) - Omklädningsrummet ska vara en trygg miljö och för att säkerställa detta behöver vi fler kvinnliga vuxna (mammor/vårdnadshavare) som kan vara ett extra öra tillsammans med oss ledare. Då vi bara är två kvinnliga ledare och har som ambition att alltid vara två vuxna så meddela oss gärna om ni kan tänka er att stötta här efter matcher. - Dom som vistas i omklädningsrummet behöver visa registerutdrag från polisen och detta beställs snabbt och enkelt digitalt https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ 🌟 Matchställ: - Alla tjejer har fått varsitt matchställ, detta tar man själv ansvar för under säsongen och tvättar efter matcher och tar med till matcher - Matchställ får endast användas på match, aldrig träning 🌟Övrigt: - Vi har som ambition att ha en gemensam aktivitet/månad utöver handbollen (kick-off/ titta på Hallbys damer osv). Detta för att bygga en stark gemenskap och ha kul ihop. - Inspiring med Hallbys herrar 2/3-26- boka in redan nu. - Vi kommer att ha 2-3 mentorer ifrån Hallbys damlag som gästar någon träning under säsongen och vi kommer även titta på någon/några av deras matcher - Om barnen har behov av glasögon: välj aktivitetsglasögon i samband med handbollen 🌟Kom ihåg: Alltid ha med vattenflaska, inneskor, uppsatt hår, inga smycken (alternativt tejpade örhängen) och kortklippta naglar (gäller både träning och matcher) —————————————————— Nu när spelplanen är satt för säsongen ser vi ledare fram emot att göra vårt yttersta för att skapa bra förutsättningar och en gemenskap, både på och utanför planen. Handboll är kul och galet vad roligt vi ska ha tillsammans! Imorgon kickstartar vi med matcher, tjohooo! Hoppas att ni är där och hejar tillsammans med oss Varma hälsningar Ledarna F10 (födda 2015) 11 okt 5kommentarer
  • Säsongsstart

    Hej. Nu är det äntligen snart dags för uppstart av handbollen igen, som vi har längtat! Vi har en rolig säsong att se fram emot med många matcher och andra aktiviteter. Träningstiderna är tilldelade och vi har fått: - Onsdagar 16:00-17:00 i B-hallen. - Fredagar 17:00-18:00 i B-hallen. Första träningstillfället kommer att bli onsdag den 1/10. Kallelse kommer som vanligt att skickas ut i samband med detta. Vi ledare önskar att ni svarar på kallelsen till träningarna så fort som möjligt då de underlättar för oss i planeringen. Är ni osäkra på om ert barn kan komma så är det bättre att anmäla deltagande och sedan avanmäla om hen inte har möjlighet att komma. Vi har också full förståelse för att barnen har andra aktiviteter och därmed kanske inte har möjlighet att delta på båda träningstillfällena varje vecka. Vi återkommer inom kort med ett datum för föräldramöte och där är det bra om så många föräldrar som möjligt deltar. Ett sista kom ihåg inför träningarna. Se till att barnen har med sin vattenflaska, inneskor, har uppsatt hår samt tar ut/tejpar över eventuella örhängen. Med vänliga hälsningar, Ledarna F10 (födda 2015) 18 sep 0kommentarer
  • Visa fler nyheter