Kioskschema 4-5 oktober
Här kommer kioskschemat för vår första kioskhelg den 4-5 oktober. Den helgen spelar F16 USM, vilket innebär att det är två heldagar som ska bemannas. Nu är våra tjejer tillräckligt gamla för att få vara med och hjälpa till i kiosken (OBS! Inte stå ensamma!). Så på föräldramötet bestämde vi att vi schemalägger en familj per pass för att få ner antal timmar per familj. Man måste vara minst två personer per pass, förslagsvis spelaren plus en förälder. Men det bestämmer ni såklart själva vilka som står. Men minst en av de två som står i kiosken måste vara vuxen. Som vanligt byter ni med varandra om tiden ni fått inte passar. Vi återkommer med nyckelrutiner och ev. hämtning av frallor/bullar när vi får information om det. Vi kommer ha två kioskhelger denna säsongen, v.40 och v.3. Kioskschema: Lördag 4/10 11:45-14:30 Olivia 14:30-17:15 Evelina 17:15-20:00 Tuva A Söndag 5/10 9:15-12:30 Wilma 12:30-15:45 Mera 15:45-19:00 Lova Städ 5/10 kl. 20:00. Alva, Tuva F-J, Alma och Elsa H Hör av er om ni har några frågor. /Johanna och Sofie
F15 (födda 2010)
17 sep
0kommentarer
Hellton Cup 2025
I år ska vi tillsammans med hela föreningen åka på Hellton Cup 28–30/11! Då vi nu tillhör A-flickor och spelar i åldersgrupp F16/15 så är planen att vi ska ha 2–3 mixade lag (2009/2010), bo bredvid varandra och har riktigt kul tillsammans! Givetvis så säkerställer vi att du få bo och sova med den/de du känner dig trygg med om du har en önskan om det! Vi åker i gemensamma bussar till och från Karlstad och vi kommer att bo på samma skola hela IFK Bankeryd. Deltagarkortet kostar 1300:- / person och inkluderad 2 nätter, 2 frukost, 2 lunch och 1 middag samt cupbussar. Inför denna helg så har IFK beslutat att alla deltagande lag/spelare ska genomföra en försäljning. Detta för att finansiera anmälningsavgift och bussar med chaufför. Försäljningen är av den omtyckta Bambusa-strumpan. Detta kommer ske i två omgångar. Den första i vecka 40–41 och den andra i början av 2026. Alla spelare som ska delta på cupen ska sälja 1st familjepåse med en mix av 5 paket strumpor vid varje omgång, det vill säga totalt 2st påsar. All förtjänst går alltså oavkortat till att finansiera bussar och anmälningsavgifter. Säljer vi fler påsar så går förtjänsten tillbaka till laget. Vi vet vi har olika förutsättningar att sälja produkter beroende på exempelvis arbetsplats, anhöriga i ens närhet eller umgängeskrets som vill / kan köpa. Eller att man som familj ska sälja för flera barn som ska med på cupen. Om du vet att du kan sälja mer än de 5 så meddela gärna det så vi kan hjälpa varandra så det blir en laginsats! Tips Uppvakta ”en Far” i familjen med ett par Bambusa den 9/11 :-) En inköpt tidig julklapp till någon eller kanske ditt bidrag till årets paket i ”Paketleken” :-) Sista anmälningsdag 30/9 - se separat anmälningsutskick
F15 (födda 2010)
17 sep
0kommentarer
Information Örebrocupen
Vi startar säsongen på bästa sätt genom att åka på cup! Dessutom vår första där vi ska spela med klisterboll. Ska bli riktigt kul! Här följer information samt förslag på packning: Avresa: 14:00 från Attarpsgården (alla ska ha ätit lunch innan). Vi åker i fyra bilar – Lager, Aldenbrink, Herman och Alnervik är chaufförer. Boende: Lindesbergsskolan (ligger promenadavstånd till arenan där vi spelar) Mat: Måltider är inkluderade från middag på fredag kväll till söndag lunch. Ta med mellanmål för ett stopp på vägen upp. Vi kommer sedan äta middag runt 18:30 innan vår match på fredag. Du behöver därför även ta med något som du kan äta som kvällsmål efter matchen. Exempelvis macka, banan, drickyoghurt, kvarg, kokt ägg. Ta med kort för att kunna köpa eventuell måltid för söndag eftermiddag/kväll vid hemfärd. Hemresa: Tid oklar i dagsläget. Vi lägger i chattgruppen när vi lämnar Lindesberg ___________________________________________________________ Packning - tänk på att vi har begränsat med plats då vi denna gång inte åker i minibussar utan i bilar. Så alla behöver hjälpas åt att packa ”rätt” grejer. Sova • Enkel luftmadrass - dubbel går bra om du ska dela med annan spelare • 1 kudde • Sovsäck - tar betydligt mindre plats än det gosiga duntäcket och går att öppna upp som ett täcke. • Filt eller hel pyjamas – då det brukar vara lite kallt nattetid i klassrummen. • Lakan att lägga under madrassen för mindre knarrande nattetid Match • Blått och vitt matchställ • Svart uppvärmningströja • Skor • Vattenflaska • Väska att ha till matcherna Kläder • Underkläder och strumpor • Något ombyte • IFK kläder (om du har) • Jacka och skor för promenad • Tofflor - skönt att ha mellan matcher Hygien • Toalett- och duschsaker • Duschhandduk Vill du läsa mer om cupen så gå in på https://orebrohandboll.cups.nu/ Har du frågor så är du välkommen att höra av dig till Moni, Anki, Johan eller Martin.
F15 (födda 2010)
30 aug
1kommentar
Visa fler nyheter