Domare vecka 43
Hej Hade förhoppning att hinna klart med domarschemat idag men hinner inte det tyvärr. Domare till helgens matcher är däremot klara P13 Lördag 24/10, kl 10.45 dömer Hans Josefsson och Fredrik Larsson (de är kallade) F13 Söndag 25/10, kl. 11.15 dömer P14, Theres väljer ut 2 grabbar i sitt lag F14 Söndag 25/10, kl. 13.15 dömer Erik Nord och Fredrik Larsson (de är kallade) Ni ledare skall betala domarna och ni kan gärna skriva ut dokumentet som ligger här på ledarsidan. Detta lämnar ni sedan till kassören och då betalar han ut pengar till ert konto. Ersättningen är 150 kr per domare vid matcher på stor plan, 70 kr per domare vid matcher på liten plan. Såg att P8 har matcher inplanerade tisdag 15/12 kl. 14 och kl 15. Stämmer detta? Återkommer när resten av höstens matcher är tillsatta. /Håkan Jungslätt
Ledarsida
20 okt 2020
3kommentarer
"Bra att veta" info!
Lite ”bra att veta saker” kommer här! Under veckan kommer en ”lathund” för kiosk/entré/sargvakt som funktionär på A- lagsmatcher. Jag lägger den under dokument. Schemat för när ni är funktionärer finns redan under dokument. Vet att domarschema är på gång för höstens matcher. Påminner om att visa hänsyn när andra barn har sin träning samt inte komma för tidigt inför träning i Träningshall 2. Med respekt för laget som tränar innan så behöver det vara lugnt, och utifrån Covid-19 restriktioner ska det vara så få barn som möjligt i lokalerna. Inget spring i korridoren som stör de barn som tränar. Om ni vill streama hemmamatcher så ta kontakt med Antonsson, stativ finns, filmas görs via appen Streamify. Matchen kostar 23 kr varav 20 kr går oavkortat till lagkassan (avstämning vid årets slut). Det är valfritt att filma. Rutiner för hemmamatcher: sekretariat etc: kolla med något lag som redan haft hemmamatch så får ni bra guidning. Inom kort kommer en postbox att sättas upp i vårt förråd där man kan lägga Ibis-rapportering från hemmamatcher. Dessa tas sedan med till Västergötlands innebandyförbunds kansli här i Lidköping. Innan dess får ni lämna dem själva. Hittills verkar det ha funkat bra med publikfritt i T2 på hemmamatcher, några få chaufförer har varit med, vilket är helt ok. Bra om man har en hemmaförälder som kan vakta dörren. För A hallen gäller lite mer publik, se tidigare utsända restriktioner. Om ni har tillgång till vår klubblokal el pentryt så brygg gärna lite kaffe och bjud gästerna och funktionärerna. Vi har nu fått en anställd hos oss, Jane, som ska jobba 10 timmar i veckan, första fokus kommer att vara att få lite ordning på matchställ och tvätta och sortera dessa inför alla helgers matcher. Fler arbetsuppgifter kommer tillkomma. Ni får mer info allt eftersom. Förrådet kommer att få en make-over. Lingman och Antonsson kikar på detta nu och de får återkomma med mer info för vad som gäller om det. Ni har fått info om att alla skåp ska vara upplåsta till på onsdag. Styrelsen tog idag ett beslut om att det kommer att bli försäljning av kakor under hösten för att stabilisera ekonomin. De klassiska och lättsålda kakburkarna från Kakservice kommer att säljas. Återkommer med mer info om när, var, hur. /Theres, ledamot i styrelsen.
Ledarsida
19 okt 2020
0kommentarer
"Nyhetsbrev" från Styrelsen!
Vi i styrelsen kommer då och då rapportera till alla ledare lite kort om vad som är på gång, här kommer det första "nyhetsbrevet"! Nu sätter säsongen igång på allvar denna vecka. Vi hoppas att ni ledare är taggade för en ny säsong. Det kommer ju att bli lite annorlunda men vi får se det goda i att vi får träna och spela matcher, trots Covid 19. Vi får ta ett gemensamt ansvar att följa de riktlinjer som gäller. Styrelsen och sportgruppen har under försäsongen jobbat för att få till tränare och lagledare för dam och herrlagen, vilket nu är rott i land och vi ser fram emot en spännande säsong. Ekonomin är i dessa tider självklart en fokusfråga, vi har sökt de bidrag vi än så länge kunnat söka utifrån Covid 19 och kommer fortsätta söka de specifika bidrag som dyker upp. Vad gäller barn och ungdomslagen så är alla lag igång och tränar från och med denna och nästa vecka. IBK:s röda tråd: Efter förra årets ledarmöte om röda tråden och ledarmötet i augusti då Martin från RF/Sisu var på besök så har Mikael Hasselström tagit åt sig ansvaret för utveckling av arbetet med att så smått börja jobba med teoridel för varje åldersgrupp, med utgångspunkt i sitt eget lag, P12/13. P11 kommer också att påbörja ett mer strukturerat arbete kring träningsupplägg. Tanken är att kunna sprida detta för att få en genomgående tränarmanual framöver. Ulf Johansson, tränare för P15 har startat en dialog med A-lagets ledartrupp för att få en gemensam syn från Ungdomslag upp till A-lag. I röda tråden ska även arbetet med värderingar och förhållningssätt in. Tanken är att jobba långsiktigt och kunna väva ihop allt till en tydlig röd tråd. Det blir alltså ingen arbetsgrupp i nuläget. För vidare frågor och idéer hänvisas till Mikael Hasselström. Det är glädjande att ännu ett flicklag bildats och vi hoppas att det fylls på med fler tjejer i F15. Lycka till! Domare: Inom kort kommer datum och de lag som ska döma bjuds in för utbildning. För frågor hänvisas till Roni Sandgren. Domarschema kommer också inom kort, detta är Håkan Jungslätt behjälplig med. Kontorslokal och anställning: IBK kommer att få en person anställd via stöd från Arbetsförmedlingen, denne person kommer att ägna sig åt administrativa uppgifter och vara behjälplig med många praktiska saker också. Detta kommer att bli ett bra tillskott till vårt föreningsarbete. Det håller på att iordningställas en kontorslokal för detta, mellan materialförrådet och klubblokalen. Formerna för anställningen är inte helt klart ännu, mer info kommer inom kort. Material: Jörgen Lingman är kontaktperson för detta så har ni frågor eller funderingar tar ni det med honom. Vi som är med i styrelsen har flera olika uppdrag i föreningen och det tar en del tid i anspråk såklart. Dessutom behövs mer input från fler. Det finns plats för fler i styrelsen eller även möjligheter att ta sig an olika arbetsuppgifter utan att vara med i styrelsen. Frågan är fri att ställa till någon av oss om ni känner någon eller själva vill engagera er. Styrelsen IBK Lidköping Vid pennan/Theres Axén Kontaktuppgifter har ni i "supertextgruppen" eller på laget.se om styrelsen.
Ledarsida
30 sep 2020
2kommentarer
Ungdomsledarmöte
Kallelse till Ungdomsledarmöte IBK VÄLKOMNA till ledarmöte för alla barn o ungdomsledare Måndag den 17 augusti kl 18-20. konferensen IH. Agenda: (kan ändras) Kl 18-18:40 Gå igenom träningstider. Utgå från de ni hade förra året. Till mötet tar ni med er om det krävs några ändringar pga svårigheter med vissa tider, såsom att tränare inte kan vissa dagar etc. Vi har bokade pass fram till kl 22 så fundera på om man kan ha träning lite senare. Från P06 o uppåt ska det erbjudas 3 ggr/vecka. De ”sämre” tiderna får vi kolla över så det blir rättvist över åren, såsom sena tider o fredagar. Bifogar årets bokade block. Förhoppning om ett konstruktivt möte utan huggsexa på tiderna! Har ingen bild på förra årets träningstider men det är bara att kika i kalendern från en av de månaderna för hela föreningen så ser ni det. Kl 18:40-19 Försäljningsidéer Vi vill att varje lag tänker till på något mer vi kan sälja för föreningen. IBK kommer tappa intäkter pga Covid-19 så lite nytänk behöver in. Viktigt att vi ledare har ett gemensamt tänk som vi kan föra vidare till föräldrarna. Kl 19-19:20 Domarutbildning Vi går igenom i korthet vad som gäller för säsongen. Kl 19:20 - bensträckare Kl 19:30-20 Besök av Martin Andreasson på RF/SISU Idrottsutbildarna som ger information om hur de kan stötta oss med idrottsutveckling ”utanför sargen” såsom kost o näringslära, jämställdhetsarbete, röda tråden med mera. Kl 20 Tack för ikväll. Bifogar brev för medlemsavgift också.
Ledarsida
7 aug 2020
1kommentar
Tränarträff den 10 oktober
Den 10 oktober 2020 kommer vi återigen arrangera Sveriges största tränarträff för innebandytränare i Skara. Boka upp detta datum för tränarträffen som är en heldag. Det kommer även denna gång erbjudas föreläsningar och en massa olika tränarutbildningar. Dagen kommer att vara fri från ungdomsmatcher. Mer information och inbjudan kommer. OBS: Med reservation för ändringar pga Corona viruset. För frågor kontakta David Gillek, 0739135985, david.gillek@innebandy.se
Ledarsida
6 maj 2020
0kommentarer
Visa fler nyheter