• Nu behöver vi er hjälp!

    Nu behöver vi er hjälp! Inledningsvis vill vi rikta ett stort tack till er föräldrar, dels för ert tålamod om vi ibland uppfattas som vi inte har helt koll på allt (än) 😊 och för att vi ju får låna era barn 2-3 gånger/veckan. När vi lånar era barn, är vårt syfte att ge dem möjlighet till att bli bäst på laganda och gemenskap, lära känna nya kompisar, delas in och andras glädje, och ett och annat om innebandy såklart! För att minska på ovisshet och funderingar och istället skapa trygghet under kommande säsong önskar vi er hjälp och lite att tänka på kring matcher och träningar: Inför match ? Svara på kallelsen så fort ni vet om ditt barn kan vara med eller inte. ? Har man tackat nej kallar vi in ersättare och kan därför inte räkna med att spela om man sedan ändrar sig och vill vara med. Efter match ? Samlas vi direkt i omklädningsrummet för att stämma av efter match ? Om föräldrar har funderingar kring den spelade matchen, ser vi helst att man kontaktar de tränare som varit på plats. Samling och träning ? Vi önskar att träningarna ska bli så bra som möjligt och vill kunna planera inför dem. Därför behöver närvaro till träning besvaras senast dagen innan. (Ev. justeringar kan meddelas till ledarna) ? Meddela om ditt barn inte hinner i tid till samlingen. ? Inga mobiler i omklädningsrummen under ombyte och samling (ta gärna samtalet med ditt barn hemma så vi kan fokusera på annat än mobiler). ? Se till att smycken är avtagna eller tejpade innan vi kliver in på plan ? Ha med vattenflaskan, fylld i förväg Kiosk och sekretariat då? Det har gått jättebra på de hittills spelade matcherna. (kiosk har landat i snitt på ca 1100 kr/match) Tack vare vår kokplattesponsor (vi säger tack igen!) kommer vi ibland att växla upp och även sälja korv med bröd, redan under vår testsöndag såldes 40 korv! Stort tack till alla er som engagerat kokar kaffe, delar med sig av hembakta godsaker i fikaväg (och även bakrecept) och bär stolar m.m. Ni alla bidrar till en fin matchupplevelse – ryktet har redan spridits i bortalagen om att vi gör det bra! Påminnelse: Kioskvaror hämtas/lämnas hos Suzana. Om ni fått tilldelat att ni har kiosk eller sekretariat behöver ni själva fråga och ordna med ersättare bland de andra föräldrarna i laget. Visst skriver vi alla väl under på detta?! Vår sista fråga (för idag): Känner Du dig manad att samordna försäljning av Bingolotter till uppesittarkvällen? Kontakta någon av oss ledare så resonerar vi vidare i denna fråga! /Ledarna F16 F-16 för 10 dagar sedan 6kommentarer
  • Säg hej!

    Säg hej till vår senaste lagkamrat! Kanske inte den mest effektivaste bollkallen eller händigaste i kiosken men har en annan ack så viktig funktion! Maskoten ska heja, krama, finnas med på avbytarbänken, peppa, stötta våra innebandystjärnor i F16! Initiativet kommer från Ellie. Ellie, vad heter F16s maskot? - "Hela laget kom på namnet tillsammans, och det är IBK Björnen" 🐻 Hur kom du på idéen? - "Idéen kommer från när vi spelat matcher mot andra innebandy- och fotbollslag som haft en maskot likt denna." Varför ger du den till laget? - "för att F16 gänget är bäst och att alla är så snälla och grymma i laget!" Stort tack till Ellie för denna present till laget! /Ledarna F16 F-16 för 12 dagar sedan 0kommentarer
  • Kioskschema höstsäsong

    Heja, heja F16! del 2 Nu är vi även igång med matcher, vilket känns jättekul!  Här kommer kiosk- och sekretariatschemat inför höstens hemmamatcher:  Vi är tacksamma för att ni löser eventuella byten direkt med varandra (men meddela gärna vilka som då byter)  Tanken är att en ordnar med mjölk, kaffe i medhavd termos, den andre ordnar med fikabröd (gärna hembakat om möjlighet och tid finns) Den tredje har hand om start-&stopp av matchklocka. Prata ihop er om vem som gör vad. Vid dubbla matcher: Första bemanningsparet plockar fram kiosken, det andra städar undan den. Kioskvaror hämtas/lämnas hemma hos Suzana, vi kommer överens om tid för hämtning/lämning.  /Ledarna F16 F-16 för 17 dagar sedan 0kommentarer
  • Visa fler nyheter