• Säsongsavslutning för laget

    Tack alla för en grym säsong och Cup i Katrineholm! Ungarna var så duktiga i helgen både på planen och utanför. Inga bråk konflikter eller dylikt. Era barn börjar bli stora nu och klarar sej en natt utan sina föräldrar:) På onsdag kör vi den officiella avslutningen med laget. Det blir en föräldra-barn match. Så ta på er gympskorna och damma av er gamla innebandyklubba så ska ni får utmana era barn. Vi avslutar med att fika gemensamt. Vi önskar att några av er föräldrar orkar och vill baka något gott. Skriv gärna i kommentarerna om ni kan tänka er det. Träningen på söndag är inställd då det är Örebro challenge i alla haller i stan. Vi önskar er alla en grym sommar! Mvh Ledarna! Jenny Simon Andreas Cissi Robban och Håkan! P2014/2015 29 apr 0kommentarer
  • Information Katrineholmscupen

    Hej alla här kommer informationen om helgens cup i Katrineholm. Samling kl 10:50 i Brickebacken vid Evelinas pizzeria/macken på lördag. Där paketerar vi in alla barnen i våra bilar bygger tetris och tar med dem på en härlig tur till Katrineholm😊. Vi har inte räknat med att några föräldrar behöver vara med men ni får gärna följa med som supporter! Meddela gärna mej om ni tänker följa med redan från start så vet jag om jag och Simon kör en eller två bilar. Sms till Jenny 070-1919545. Slipa även på några härliga hejarramsor om ni tänkt komma och heja på oss! Vi äter lunch på lördagen i Katrineholm innan vår första match! Spelschema Lördag 26/4?13:50 (Järvenhallen B) FBI Tullinge Lag 2 Lördag 26/4 18:50 (Nyhemshallen) Vindingsjö MoIF Söndag 27/4 08:50 (Nyhemshallen) ÖSK Ungdom Vit Söndag 27/4 13:50 (Duveholmshallen DE) Älvsjö AIK IBF Hallar Duveholmshallen ligger på Västgötagatan 31 Järvenhallen ligger på Oppundavägen 29D Nyhemshallen ligger på Bokvägen 5 Infarten till Skogsborgshallen ligger mittemot Kungsgatan 62 Boende Vi kommer att bo i Skogsborgsskolan med incheckning efter första matchen på Lördagen. Skolan är skofri så om man inte vill gå i strumplästen ta med tofflor eller inneskor. Mat serveras på Järvenskolans restaurang Frukost kl 6.30-9.30 Lunch kl 11.00-14.30 Middag kl 17.00-20.30 Matsedel Lördag lunch: Spagetti och köttfärssås Lördag middag: Kyckling och potatisgratäng Söndag lunch: Köttbullar och potatis Packlista: Klubba Inneskor Innebandy kläder (tröja shorts strumpor) Gärna även era långbyxor och hoodie de som har. Vattenflaska Hygienartiklar Handduk Ombyte Sovkläder Tofflor Liggunderlag / luftmadrass - Pump Kudde, sovsäck eller täcke. Mellis till två dagar: Ex Frukt, majskakor, risifrutti, drickyoghurt, annat som ej är godis. Godis och en dricka till lördagkvällen. (Rimlig mängd) Ordningsregler som ni gärna får gå igenom med era barn innan. Mobil: Helgen kommer vara mobilfri då tanken är att barnen ska leka och samspela med varandra. Mobilerna kommer samlas in och vi ledare har hand om dem. På lördagskvällen får alla ha sin mobil 30-40 min för att ringa hem. Givetvis får de ringa om det krävs av någon anledning. Godis snacks och dricka: Inget godis snacks eller dricka under turneringen men på lördagskvällen går det bar att äta något gott som barnen själva har med sej. Det är viktigt att alla följer detta och att ni pratar med era barn om detta innan. Vi vill att det ska vara lika för alla. Humör: Försök peppa era barn att ha en positiv och kamratlig inställning. Vi ledare är supertaggade och peppade för denna cup och hoppas på mycket skoj och härlig innebandy tillsammans med era fantastiska barn. P2014/2015 21 apr 5kommentarer
  • 📣 Information från Valberedningen – IBF Örebro Ungdom

    📣 Information från Valberedningen – IBF Örebro Ungdom 📅 Datum: 12 april 2025 Hej medlemmar! Nu när innebandysäsongen börjar närma sig sitt slut vill vi i valberedningen tacka för ett starkt innebandyår och samtidigt blicka framåt mot säsongen 2025/2026. Föreningens årsmöte planeras att hållas i slutet av maj – exakt datum och tid kommer att meddelas av styrelsen inom kort. 🔹 Motioner och förslag från medlemmar som ska behandlas på årsmötet behöver skickas in senast fyra veckor före mötet. 🔹 Vi uppmuntrar alla medlemmar att delta – tillsammans formar vi föreningens framtid! 🙌 Vill du vara med och påverka? Till styrelsen söker vi nu: 2 ledamöter (på 1 respektive 2 år) 1 ordförande 1 suppleant Är du intresserad eller vill veta mer? Kontakta gärna valberedningen: 📞 Daniel Ekström – 070-531 04 79 📞 Henrik Axling – 076-408 13 85 :e-mail: henrik.axling@orebroinnebandy.se 🎯 Vad söker vi? Vi söker engagerade personer som vill bidra till föreningens utveckling – med särskilt fokus på: ? Trygga idrottsmiljöer Svenska Innebandyförbundets initiativ Trygg Innebandy är vårt verktyg för att skapa säkra, inkluderande miljöer för barn och ungdomar. 📖 Läs mer: innebandy.se – Trygg Innebandy ? Jämställdhet Föreningen har som mål att arbeta systematiskt med jämställdhet, bl.a. via verktyget fifty/fifty. Ett krav för framtida bidrag – men framför allt ett viktigt steg mot en jämställd och modern förening. 📖 Läs mer: fifty-fifty.nu ? Tillväxt och nya spelformer Vi vill starta fler lag, få fler barn, ungdomar och vuxna aktiva – samt implementera de nya spelformerna, t.ex. 3 mot 3 + målvakt, som nu växer snabbt internationellt. Visste du att det hålls VM i 3v3 för andra året i maj? 🎈 Gör skillnad i vår förening – ditt engagemang behövs! Kontakta oss i valberedningen – vi ser fram emot att höra från dig! /Valberedningen IBF Örebro Ungdom P2014/2015 12 apr 0kommentarer
  • Örebrocupen fre-sön

    I morgon börjar Örebrocupen, Ni som anmält att ni kan vara med samlas 16:30 på Tullängsskolan för fredagens match! Ta med det svarta matchstället. /Ledarna P2014/2015 10 apr 0kommentarer
  • Ceremoni för tre grymma IBF:are!

    Igår inledde vi träningen med att hylla och prisa tre spelare! Vi säger stort grattis till Nils som har tränat 80 träningar, till Vidar som tränat 100 träningar och till Vincent som uppnått hela 150 träningar! Bra jobbat killar! Ni är alla tre grymma innebandyspelare men framförallt justea lagkamrater! P2014/2015 10 apr 6kommentarer
  • Spelschemat ÖrebroCupen 11/4-13/4

    Då närmar sig ÖrebroCupen med stormsteg och det börjar med en match på fredag, sedan två på lördag och två på söndag. Se bilden för samlingstid, plats och matchtid. Då det är ont om plats för uppvärmning vid matchplasterna så samlas vi 30 min innan matchen börjar men VIKTIG att man då är ombytt och klar. Matchtid är 2x15 min och vi spelar som vanligt med 4 utespelare och en målvakt på planen. FREDAG: Samling 16:30 Tullängsskolan, Match 17 LÖRDAG: Samling 9:30 Tegelbruket, Match 10 LÖRDAG: Samling 13:15 Tegelbruket, Match 13:45 SÖNDAG: Samling 12:00 Kumlahallen (Vissberga) Match 12:30 SÖNDAG: Samling 14:15 Idrottshuset, Match 14:45 Bra om killarna har med sig något att fylla på energin med mellan matcherna så att man orkar. OBS, inte godis eller fika! Det får man i så fall efter dagen är klar 😀 P2014/2015 6 apr 0kommentarer
  • Visa fler nyheter