﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Bölebyn SK P-12</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/IBFF_P12/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/IBFF_P12</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">e80bf55e-528a-cc0a-166e-681a5528d55a</guid><title>Matcher PSG</title><description>Vi behåller grupperna 1-4 likt i seriespel. Killarna i grupp 5 fördelas ut i grupperna 1, 2 och 3. 3st grupper/match. Det betyder att grupperna ser ut på detta sätt:&lt;br&gt;1. Abbe, Liam, Julius, Tim, Eric&lt;br&gt;2. Alfred, Thor, Loke, Emil, Melker&lt;br&gt;3. Elton, Mio, Tore, Helmer, Jakob&lt;br&gt;4. Isak, Elmer, Göte, Charlie&lt;br&gt;Gabriel står alla matcher.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Match 1, Hamna IL, fredag 09.00 Björklunda 3&lt;br&gt;Grupper 1,2,3&lt;br&gt;&lt;br&gt;Match 2, Deren FC, fredag 23.00 Svensbyn 2&lt;br&gt;Grupper 2,3,4&lt;br&gt;&lt;br&gt;Match 3, Ballangen FK, lördag 12.00 Björklunda 3&lt;br&gt;Grupper 3,4,1&lt;br&gt;&lt;br&gt;Match 4, Motståndare, tid, plats ?&lt;br&gt;Grupper 4,1,2&lt;br&gt;&lt;br&gt;Grundtanken är att spela med med de som kallas till varje match. En del killar har haft problem med skador och det kan uppstå saker som gör att förändringar komma att bli nödvändiga. Därför gör vi kallelser som vanligt till alla matcher så att vi ledare har kontroll. Dessa kommer strax, dock inte till match 4 eftersom vi inte vet när den ska spelas men enligt grupperna ovan för match 4. Blir det fler matcher än dessa kommuniceras detta ut under helgen, vi har helt enkelt inte bestämt hur vi gör då.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-22 21:11&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8120409/Matcher-PSG</link><pubDate>Mon, 22 Jun 2026 19:11:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ce93b304-8fb9-4cea-b3af-e258ed94350d</guid><title>PSG</title><description>Nu börjar det närma sig årets höjdpunkt; Pite Summergames.&lt;br&gt;Har ni inte laddat ner Summergames-appen så gör ni det. Vi spelar i Boys 14 2012 Greencoat Renewables 11v11. &lt;br&gt;Där ser ni spelschema och plats för match.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Samling 40 min innan matchstart i närhet av planen (håll utkik efter någon av oss tränare). Vi spelar, som tidigare år, i blått hela helgen (om någon av pojkarna behöver blåa shorts finns det att låna, meddela mig om behov finns). &lt;br&gt;Vatten, vätskeersättning och bra energi kan vara bra att ha med sig om det behövs fyllas på i paus.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matcherna spelas 2x25 min. Vem som spelar vilken match kommer efter måndagens träning.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ang. paraden har vi ledare beslutat att hoppa över den även detta år för att undvika stress pga. match kl 23.00 i Svensbyn.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses till helgen och vi förväntar oss höga hejarop och pepp från sidlinjen!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-22 13:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8120166/PSG</link><pubDate>Mon, 22 Jun 2026 11:39:40 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c0edb59e-6e6a-9bfd-cde6-84431a8eb189</guid><title>Ändrad förfarelse vid kallelser / uppdaterat spelschema</title><description>Hej&lt;br&gt;Vi ledare har beslutat att kalla de som ska spela några dagar senare för att få bättre träff på vilka som faktiskt tränat. Det kommer fortfarande vara att grupperna som är planerade att spela kommer att kallas, förutsatt att de tränat. Tanken är att göra kallelsen vid vardagsmatch efter söndagens träning och är det helgmatch kommer kallelsen inte långt efter måndagens träning. Vi har idag pratat med grabbarna om detta, att det inte är en garant att spela bara för att ens grupp är planerad för match. Kort och gott att väljer de annat än träning så får andra som tränat kallelsen istället. Det var inga konstigheter för dem och vi vill också poängtera att träningsviljan är hög generellt sett. Därför tycker vi ledare att rättvisan är viktig kring detta.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Uppdaterat spelschema med anledning av att Alvik drog sig ur Coop Cup. Med anledning av detta bör vi också gå vidare till kvartsfinal i Coop Cup vilket innebär att ytterligare en match ska spelas före 31/7. Denna match spelar vi helst  innan vi tar uppehåll. Alla matcher i övriga grupper är inte spelade ännu så vi vet inte vem vi ska möta eller om det blir borta eller hemmamatch. Ingen bokning är gjord med Heden ännu, vi får se om den seriematchen spelas före uppehållet eller efter. Så det kan bli ytterligare uppdateringar innan uppehållet.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-14 22:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8116005/Andrad-forfarelse-vid-kallelser---uppdaterat-spelschema</link><pubDate>Sun, 14 Jun 2026 20:39:06 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ed46e421-9826-16eb-9f0f-ff2b3f6d7707</guid><title>Kioskansvariga och matckvärdar</title><description>Hej på er, &lt;br&gt;Här kommer fördelningen av uppgifter kommande hemmamatcher:&lt;br&gt;&lt;br&gt;3/6 &lt;br&gt;Kiosk: Emil Vikström &amp; Jakob Viklund&lt;br&gt;Matchvärd: Liam Lindkvist &amp; Isak Andersson&lt;br&gt;&lt;br&gt;10/6&lt;br&gt;Kiosk: Elmer Sjölund &amp; Göte Puffert&lt;br&gt;Matchvärd: Tim Nordell &amp; Charlie Lindgren&lt;br&gt;&lt;br&gt;17/6&lt;br&gt;Kiosk: Loke Lundgren &amp; Gabriel Isaksson&lt;br&gt;Matchvärd: Emil Vikström &amp; Thor Berggren&lt;br&gt;&lt;br&gt;Byt gärna med varandra i första hand och meddela om ni bytt i kommentarer så uppdaterar vi sammanställingen över vem som jobbat vilka pass.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh&lt;br&gt;Föräldragruppen&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-01 08:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8108176/Kioskansvariga-och-matckvardar</link><pubDate>Mon, 01 Jun 2026 06:43:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">24503afa-40fd-7a13-2757-c98ad70b4cea</guid><title>Utdelning sponsordress ikväll</title><description>Efter träningen ikväll delas sponsordressarna ut. De som inte kan närvara eller hämta ikväll får höra av sig till Andreas Stenberg (070 637 30 28) och planera överlämnandet.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-25 13:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8104433/Utdelning-sponsordress-ikvall</link><pubDate>Mon, 25 May 2026 11:32:45 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">928a4ac8-b8e2-8f5f-292c-c178c5f87c9c</guid><title>Frivilligt infomöte inför vuxna på stan/nattvandrare</title><description>Hej,&lt;br&gt;Nu på torsdag 28/5 kl. 17.30 är det infomöte på Kaleido (inför nattvandringen). Är någon/några intresserade av att delta är det bara att dyka upp där. Det räcker med att en person från oss deltar och sen delar med sig till övriga av informationen från mötet. Jag kommer att delta så inga fler krävs, men för intresserade, varmt välkomna...&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh&lt;br&gt;Ann Vikström&lt;br&gt;(föräldragruppen)&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-25 08:21&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8104259/Frivilligt-infomote-infor-vuxna-pa-stan-nattvandrare</link><pubDate>Mon, 25 May 2026 06:21:55 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">07b8da74-0874-c212-75b8-4336a47e688b</guid><title>Gräs!</title><description>I morgon torsdag flyttas träningen från Björklundas konstgräs till gräsplanen på Gotis i Öjebyn, samma tid 18.00-19.15.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Från och med söndag flyttas träningarna till Sinavallens gräsplan i Böle. I och med detta sker också lite förändringar. Vi kommer att träna måndagar, torsdagar och söndagar. Träningstiden är 18.35-20.10. Vi inleder då träningarna med 10 minuters genomgång av träningen men även samtal om de matcher vi genomfört, för att ta lärdom inför framtida matcher. Sista 10 minuterna av träningarna kommer vi att avsluta med gemensam stretch då detta blivit ett allt viktigare moment för att prehabilitera och förhoppningsvis undvika skador.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nytt för denna säsong på Sinavallen är att grabbarna kommer att få möjlighet att använda omklädningsrummet. Då får de som vill byta om och duscha inför/efter träningar och matcher. Med denna möjlighet följer också ansvar, det är pojkarna själv som ska svabba duschgolv, hålla snyggt och sopa golvet efter varje träning. Vi har inte samtalat med dem om ansvaret ännu men skulle det inte fungera tillfredsställande kommer denna möjlighet att dras in, det ska inte bli  ledarna som städar, vi kommer att kontrollera och hjälpa dem veta var standarden ska ligga.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är också inköpt en tv på Sinavallen så möjligheter till teori har öppnats samt att vi förhoppningsvis kan styra upp någon gemensam kväll med fotbolls-vm vad det lider för att ytterligare öka sammanhållning/trivsel bland grabbarna i laget.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-20 22:29&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8101933/Gras</link><pubDate>Wed, 20 May 2026 20:29:36 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">64fa969c-6e7c-b3aa-eebc-2d19687909ed</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11880842_medium.jpg" type="image/jpeg" length="82321" /><title>Vi hejar på vårt lag</title><description>Hej, &lt;br&gt;Påminnelse om värdegrunder&lt;br&gt;Som förälder till idrottande barn förväntas man leva upp till:&lt;br&gt;Barnen - tävlar&lt;br&gt;Tränaren - coachar&lt;br&gt;Domaren - dömer&lt;br&gt;Vi andra HEJAR på.&lt;br&gt;Tyvärr så fick vi till oss idag att de skrikits en hel del från våra supportrar mot främst "felaktiga domslut" utelblivna domslut etc etc. En lärdom från Arvidsjaur av dagens match är att de inte kommer spela fler matcher utan matchvärdar, känns lite trist att det är vi som fått dom att inse detta. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är roligt och inspirerande för barnen när de hejas på dom, men det kan också egga dom att lägga fokus på fel saker när det skriks från vh kring domare och domslut. Vi ledare har gjort en deal tidigare i veckan kring snack med/om domare, vi har tyckt att spelarna lägger för mycket fokus på domslut. Tyvärr visade sig idag att vi har en bit kvar med detta, vi ledare har ett stort ansvar kring att matcherna genomförs på ett bra sätt. Idag gick vi inte i mål med detta. En domare kommer inte ändra taget beslut. I den ålder våra grabbar är i så kommer vi att stöta på domare som är i början av sin domarkarriar och har det tufft att våga ta beslut, då är det vår uppgift att hjälpa domaren att genomföra matchen på ett bra sätt så de vill dömma igen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fortsätt heja och stötta grabbarna men vi får bita igen när domsluten går emot oss, det kommer inte att hjälpa våra grabbar.&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-14 21:05&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8098272/Vi-hejar-pa-vart-lag</link><pubDate>Thu, 14 May 2026 19:05:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cc807539-3223-00cf-b728-a0b90ed88b16</guid><title>Pitebor på stan - Föreningsuppdrag</title><description>Hej,&lt;br&gt;Vi har tilldelats helgen 21-22/8 då vi agerar "Pitebor på stan", till det behövs 4 föräldrar per kväll. Start senast 22.00. Det är crusing denna helg så säkert mycket folk på stan. Det kommer att hållas ett infomrationsmöte innan. Hittade denna broschyr med info, även om den har några år på nacken så tror jag den beskriver uppdraget ganska väl https://www.pitea.se/contentassets/b85bcefb82524417bb4b66661dc69675/pitebor-pa-stan_nattvandrare-folder-a5_maj2021.pdf?t=639142195971661378&lt;br&gt;&lt;br&gt;Anmälan i kommentarer nedan, bra om vi är åtminstone 6 anmälda per kväll ifall någon får förhinder.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Om inte än så är det snart våra egna grabbar som börjar hänga på stan dessa kvällar och det kan vara ganska bra som förälder att faktiskt få se vad som händer där...&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh&lt;br&gt;Föräldragruppen&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-12 22:03&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8096845/Pitebor-pa-stan-Foreningsuppdrag</link><pubDate>Tue, 12 May 2026 20:03:42 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">94f43b4e-254a-3431-fe76-2161c71b86a0</guid><title>UPPDATERAD lista kioskansvariga &amp; matchvärdar</title><description>Hej på er,&lt;br&gt;Då det kommit till matcher som gjort att det blivit förändringar kring vilka som spelar vilka matcher så har vi beslutat att även ändra i vilka som är kioskansvariga och matchvärdar. Helt enkelt för att man i den mån det går inte ska behöva "jobba" när ens eget barn inte spelar. Uppdateringen innebär att kommande matcher fördelas enligt nedan. Byt i första hand mellan varandra. &lt;br&gt;&lt;br&gt;17/5 Kiosk: Göte Puffert, Eric Strand&lt;br&gt;        Matchvärd: Elton Stenberg, Jakob Viklund&lt;br&gt;&lt;br&gt;22/5 Kiosk: Tim Nordell, Mio Wennberg&lt;br&gt;        Matchvärd: Helmer Lindström, Julius Lidström&lt;br&gt;&lt;br&gt;Grillningen på Swedol gick jättebra, snyggt jobbat Mattias, Andreas, Sofia och Klara.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Föräldragruppen&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-12 21:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8096826/UPPDATERAD-lista-kioskansvariga---matchvardar</link><pubDate>Tue, 12 May 2026 19:48:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d746a2d3-6017-d50d-99f8-31b9fc456e15</guid><title>Bortamatcher Gällivare 6/6</title><description>På nationaldagen 6/6 åker vi till Gällivare för två matcher mot Gällivare. Vi har bokat buss som avgår 06.30 från Björklunda IP. Första matchen startar 11.00 och den andra ca. 13.15. Efter genomförda matcher äter vi middag i Gällivare som lagkassan betalar. Vi beräknar lämna Gällivare 15.45 och återkomst till Björklunda 19.45.&lt;br&gt;Vi kallar alla spelare där alla spelar minst en match och några spelar bägge, beroende på hur många som följer med. Kallelsen utgår endast för den första matchen för att undvika två kallelser till samma resa.&lt;br&gt;Spelarna bör själv medta något att äta på bussen och en lunch att inmundiga mellan matcherna. Vi vet inte om vi har tillgång till att värma lunchen så packa med en måltid som ej behöver uppvärmning.&lt;br&gt;Vårdnadshavare som vill följa med är välkomna i mån av plats till en summa av 150:-/person. Detta swishas till   Kristina Viklund 070-33 94 266 som ansvarar för lagkassan, märk betalningen med namn&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-12 21:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8096791/Bortamatcher-Gallivare-6-6</link><pubDate>Tue, 12 May 2026 19:25:23 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f4b28f38-fef5-7765-e550-170fc1baa0c3</guid><title>Förfrågan om föreningsjobb 9/8 (söndagkväll)</title><description>Hej på er,&lt;br&gt;Den 9/8 kl. 18-21 finns det möjlighet att tjäna 6000:- på att rulla ihop elkablar efter Noliamässan. Minst 15 pers kl.18-21 (tänker att det går snabbare ju fler man är). Här kan även grabbarna vara med och hjälpa till. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tidigare under dagen har det varit bortamatch i Pajala men tränarna beräknar att laget kommer att vara hemma innan kvällsjobbet. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ska vi ta på oss detta eller låta det gå till något annat lag/förening? Skriv i kommentarerna vad ni tycker, ställer frågan för att veta om vi ska ta på oss det eller inte, det är alltså ingen bindande anmälan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh&lt;br&gt;Föräldragruppen&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-07 08:38&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8092622/Forfragan-om-foreningsjobb-9-8--sondagkvall-</link><pubDate>Thu, 07 May 2026 06:38:43 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ddc59ba1-8ffc-deb6-1ecd-c910b2ff27c6</guid><title>Kioskansvariga &amp; matchvärdar</title><description>Hej på er! &lt;br&gt;Likt tidigare kommer vi att sälja fika på våra hemmamatcher. Nu i början av säsongen i Öjebyn och därefter i Böle. Arbetsuppgiften innebär att man är på plats 60 min innan match för att iordningställa fika och koka kaffe/te. Man tar även med sig fika motsvarande en långpanna i mängd när man är fikaansvarig. Medan vi är i Öjebyn levereras fikalådan av någon i föräldragruppen. På Sinavallen i Böle kommer vår fikalåda finnas på plats. I den finns kaffe, te, servetter, drickor, muggar mm. Växelkassa levereras till matchen av någon i föräldragruppen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;10/5 &lt;br&gt;Kiosk - Mio Wennberg, Tore S Nilsson&lt;br&gt;Matchvärd - Elton Stenberg, , Gabriel Isaksson&lt;br&gt;&lt;br&gt;11/5 Grillning av parisare - Swedoldagen &lt;br&gt;Helmer Lindström, Emil Vikström, Julius Lidström&lt;br&gt;&lt;br&gt;17/5&lt;br&gt;Kiosk - Thor Berggren, Loke Lundgren&lt;br&gt;Matchvärd - Emil Vikström, Charlie Lindgren&lt;br&gt;&lt;br&gt;22/5&lt;br&gt;Kiosk - Eric Strand, Göte Puffert&lt;br&gt;Matchvärd - Elmer Sjölund, Isak Nilsson&lt;br&gt;&lt;br&gt;Frågor &amp; funderingar? Bara att ni hör av er.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh&lt;br&gt;Föräldragruppen&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Om man inte kan vara på den match man är tilldelad ombesörjer man själv att byta pass med annan förälder. &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-06 07:21&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8091821/Kioskansvariga---matchvardar</link><pubDate>Wed, 06 May 2026 05:21:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1d5643d2-7ed2-78cd-00bd-edd0c523f45b</guid><title>Förtydligande domarlista</title><description>Hej!&lt;br&gt;Ser att det skrivs i gästboken kring möjlligheten att döma. Jag kan informera att efter domarutbildningen tillfrågades alla killar om de var villiga att döma 5v5 och 7v7 matcher. De grabbar som tackade ja till denna möjlighet skrevs ned på en lista med deras telefonnummer som i sin tur är inlämnad till Öjebyn. Det är alltså de lag som är i behov av domare som kan ta del av den listan. Det är då också ansvariga för dessa lag som kan komma att kontakta och fråga grabbarna via deras egna telefonnummer om de vill döma. Samma lista kommer också lämnas in till IBFF så att killarna kan komma att bli kontaktade för domaruppdrag även från lag tillhörande IBFF. Det är inte någon kölista eller turordning som vi ledare i vårt lag kommer att hålla koll på.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-04 21:41&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8090898/Fortydligande-domarlista</link><pubDate>Mon, 04 May 2026 19:41:26 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0c686cd3-a948-6aec-8e72-720ed8798372</guid><title>Ingen träning ikväll</title><description>Vi ville se ifall det fanns intresse för kvällens träning innan vi ställde in den, vi tänkte att en del kanske inte har så mycket planerat trots Valborgsmässoafton och därför vill träna iaf. Med 7 anmälda killar så ställer vi in.&lt;br&gt;Trevligt Valborgsfirande och första maj!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-30 11:46&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8087945/Ingen-traning-ikvall</link><pubDate>Thu, 30 Apr 2026 09:46:32 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">ce9f8f1d-3921-9f32-826b-533076595d37</guid><title>Förtydligande domarutbildning</title><description>I morgon har alla killar kallats till kansliet på Björklunda för en domarutbildning. Det är en utbildning vi vill att alla ska komma på av flera anledningar. Dels får de förhoppningsvis ökade kunskaper om reglerna men också en insyn i vad en domare tittar på, hur de tänker. Vilket förhoppningsvis också leder till ökad förståelse och därmed också mindre gnäll på domslut. I slutändan är det också ett mål att så många som möjligt av killarna ska våga att döma själva i 5v5 och 7v7 spel. Det behövs domare på alla nivåer och det är ju också en chans att få ett tillskott. Utbildaren önskade att så många som möjligt också tar med en pipa om de har.&lt;br&gt;När utbildningen är klar kör vi igång träning.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-26 10:24&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8084204/Fortydligande-domarutbildning</link><pubDate>Sun, 26 Apr 2026 08:24:54 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">65031b8e-a2c0-51c1-5123-d64876baa029</guid><title>Grupper och spelschema april/maj</title><description>Under dokument finns grupper och spelschema för april och maj. Som vi kom överens om på föräldramötet är kallelser till match ingen garanti utan det krävs träningsnärvaro.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Då matchspel påbörjas till helgen påminner jag om att betala in medlemsavgift till respektive förening så att försäkringar gäller. Ni måste själva leta upp den informationen hos respektive hemförening.&lt;br&gt;Jag påminner också att betala in träningsavgiften, 300 kronor oavsett hemförening som betalas till vår lagkassa. Swishnummer Kristina Viklund 070-33 94 266 märk betalningen med namn och träningsavgift.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vill också passa på att uppmärksamma er på att matchtiden för söndag är ändrad, fick till oss detta idag. Se kallelse.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-22 22:27&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8082096/Grupper-och-spelschema-april-maj</link><pubDate>Wed, 22 Apr 2026 20:27:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">fbc7e7ba-7639-1187-d1ed-7c88955ff5e4</guid><title>Distriktslag / Öppna utbildningsdagar P2012</title><description>Norrbottens fotbollsförbund genomför under maj månad öppna utbildningsdagar för de killar som vill försöka nå distriktslaget för pojkar födda 2012. Öppna innebär att de är anmälningsbara för de som är intresserade. Anmälan är nu öppen. Utbildningsdagarna genomförs på olika orter i länet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;För den södra delen av länet (Piteå, Älvsbyn och Arvidsjaur) genomförs denna utbildningsdag i Älvsbyn den 16/5. Det är till den orten intresserade killar från vårt lag företrädesvis anmäler sig till. Luleå området har en egen dag, norra delen av länet en annan och Boden området en tredje. Skulle inte datumet i Älvsbyn fungera eller att man blir sjuk går det att delta på annan ort. Ta då kontakt med någon av de ansvariga som ni finner via länken nedan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Längre fram denna säsong, helgen 15-16 augusti fortsätter dessa utbildningsdagar men då är det inte längre en öppen anmälan, utan då krävs en inbjudan/kallelse från förbundet för att få delta.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Klicka på länken nedan för anmälan om ert barn är intresserade. Deltagandet kostar 100 kronor.&lt;br&gt;&lt;br&gt;https://norrbotten.svenskfotboll.se/utbildning/spelarutbildning/aktuella-spelarutbildningar/&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-21 13:28&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8080879/Distriktslag---Oppna-utbildningsdagar-P2012</link><pubDate>Tue, 21 Apr 2026 11:28:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">59a8e79b-77b2-35b9-d76e-72bf1f8a97b5</guid><title>Jobb Swedoldagen 11/5</title><description>Hej på er,&lt;br&gt;Här kommer en påminnelse om jobbförfrågan på Swedoldagen, vet att det är vardag så de flesta jobbar. Men vill ändå kolla dubbelkolla innan vi tackar nej om det är ett par personer som kanske har ledigvecka eller liknande. Jag (Ann) och Andreas Stenberg har anmält oss så vi har grunden till en grym start "4:a". Men vi behöver som sagt vara 2 pers till. Svar senast 24.00 ikväll måndag. Annars tackar vi nej till erbjudandet och återkommer så klart med annat framöver. &lt;br&gt;&lt;br&gt;11/5 09.30-14.00, 4-5 pers. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh&lt;br&gt;Föräldragruppen&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-13 13:21&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8075049/Jobb-Swedoldagen-11-5</link><pubDate>Mon, 13 Apr 2026 11:21:30 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">951746c0-8517-4fdf-9b62-857a5281f815</guid><title>Ändrad träningstid ikväll</title><description>19.15-20.30 på Björklunda gäller för de som tänkt träna med p.11.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-12 10:59&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/IBFF_P12/News/8074018/Andrad-traningstid-ikvall</link><pubDate>Sun, 12 Apr 2026 08:59:44 GMT</pubDate></item></channel></rss>