• LICENSER KLARA

    Nu är alla ungdomar i föreningen som ska spela EBC eller seriespel licensierade. Serielag kan därmed se sina trupper via Profixio. Kolla igenom och återkoppla ifall någon saknas (mejla till daniel@hammarobasket.se). Coacher som inte har rätt utbildning (dvs GRUND utvecklingstränare klar för serielag) kommer inte kunna licensieras utan kommer behöva söka dispens för att coacha på match. USM är inte licensierat ännu utan där får coacher återkomma med vilka licenser som ska sökas (licenserna godkänns av Westra) och där gäller att coacher har utbildningen FORTSÄTTNING Utvecklingstränare. I annat fall behövs dispens sökas via Westra BDF. Seriematcher ligger nu också inlagda i era respektive kalendrar via laget. Observera att vi efter den 25 augusti inte kan flytta matcher fritt utan måste nu stämma av med motståndare ifall matcher ska flyttas och därefter göra en ansökan om matchflytt via Profixio. Ser ni krockar eller annat (t.ex. måste vi hitta nya datum för alla matcher den 15-16 november pga Pingispropaganda) så försök hitta en lösning på hur/när matchen istället kan spelas och återkoppla till daniel@hammarobasket.se Tack för allt arbete ni gör och stort lycka till med säsongen! Publicerat i coachgruppen: 2025-09-03 Hammarö Basket 9 sep 0kommentarer
  • SÄSONGSSTART 25/26

    🏀TRÄNINGSSTART 🏀 Nu kickar vi igång säsongen 25/26 med träningar inomhus! Alla lags kalendrar är uppdaterade och många lag är i full gång redan! Hör med din coach om du är osäker på hur ni tränar! Vill du vara med i något lag eller har barn som vill vara med kanske? Gå in på fliken "Bli medlem" på hemsidan och ansök om medlemskap i det laget! Start alla lag: WERMLAND HERR/DAM Uttagningar är igång! F09/10 start vecka 34 P10 start vecka 34 P11 start vecka 35 F11/12 start vecka 34 P12 start vecka 34 P13/14 start vecka 34 F13/14 start vecka 35 P15 start vecka 37 F15/16 start vecka 39 P16 start vecka 38 F17/18 start vecka 39 P17/18 start vecka 39 Basketkul 19 start vecka 39 Basketkul 20/21 start vecka 39! Motionsbasket herr - torsdagar 21-22 start vecka 34 Motionsbasket dam - måndagar 21-22 start ej klar OPEN GYM för dig i högstadiet/gymnasiet - fredag 20-21. Start vecka 34 Vid frågor: mejla till info@hammarobasket.se eller kommentera nedan så hjälper vi till! Hammarö Basket 22 aug 0kommentarer
  • TRY OUTS WERMLAND BASKET HERR

    Två lag blir ett - Wermland Basket! Säsongen närmar sig och för seniorerna i klubben innebär detta stora förändringar! Hammarö Basket och Karlstad Suns går ihop och bildar två seniorlag - herr och dam - under namnet Wermland Basket! I skrivande stund tas matchställ och logga fram parallellt med att lagbygget är i full gång! En hel del spelare är redan klara och vi kommer inom kort presentera dem alla här - håll utkik! 🏀Men det finns möjlighet för fler att ta chansen att ta en plats! Först ut är herrlaget som under ledning av coach Albert Lander kör try outs den 20 och 21 augusti i Fröding Arena respektive Hammarhallen. TRY OUTS 20/8 20:00 Fröding 21/8 19:30 Hammarhallen B Minst 16 år och tidigare basketerfarenhet krävs. Hammarö Basket 6 aug 2kommentarer
  • SOMMARJOBB SUMMERCAMP 11-15/8 2025

    11-15 augusti 2025 går klubbens sommarläger SUMMER CAMP av stapeln. Vi söker nu ett par ungdomar ur föreningen som kan vara ungdomsledare samt huvudledare under lägret. Tider blir 08:30-15:30 måndag till fredag samt en dag innan med utbildning. Du som söker behöver vara: - Minst 16 år (ungdomsledare) - Minst 18 år (huvudledare) - Vara aktiv basketspelare samt medlem i Hammarö Basket - Gärna genomfört RF/SISU:s utbildning för Unga ledare - Gärna genomfört Svensk Baskets utbildning INTRO el högre - Meriterande är om du antingen varit tränare i föreningen eller annan idrottsförening tidigare. Skicka din ansökan- räcker med ett par rader samt namn och nummer - senast den 13 juli till lägeransvarig Karolina på karolina@hammarobasket.se Hammarö Basket 4 jul 0kommentarer
  • Information från Årsmötet

    Årsmötet förflöt med sedvanliga årsmötespunkter. Verksamhets- / förvaltningsberättelse, budget och verksamhetsplan gicks igenom och fastslogs utan ändringar. Inga motioner från medlemmar hade inkommit till årsmötet. Eftersom föreningens stadgar inte har utvecklats tillsammans med föreningens verksamhet och i mycket skiljer sig från Riksidrottsförbundets stadgemall så var styrelsens förslag till årsmötet att årsmötet skulle ge styrelsen i uppdrag att ensa föreningens stadgar med riksidrottsförbundets stadgemall. Styrelsens förslag fastslogs av årsmötet och de nya stadgarna kommer att fastslås på en extra föreningsstämma. Föreningens administrationssytem laget.se stöttar inte föreningen fullt ut i sin medlems- och avgiftsadministration varför rabatter för coacher, coachers barn och liknande inte kommer vara aktuellt kommande säsong. Styrelsen lyfte en fråga om att istället kompensera detta med kostnadsersättningar, men efter en längre diskussion där de flestas mening var att varken rabatter eller kostnadsersättningar behövdes i en ideell verksamhet valde årsmötet gemensamt att inte gå till något beslut i frågan. Frågan kommer istället att avgöras tillsammans med de frågan berör mest på ett kommande Coachmöte. Eftersom frågan varken var en motion eller innehöll ett tydligt förslag och inget beslut togs i frågan kommer den inte tas upp i protokollet. Det är mycket glädjande att se att så många har visat intresse för att engagera sig genom att ta en plats i styrelsen. Jag vill också passa på att tacka valberedningen genom Daniel Mattson och Jörgen Hansen extra för ett väl utfört arbete. Den nya styrelsen utökas i antal och blir inklusive redan sittande ledamöter blir som följer: (Ny- och Omval i fet text) Ordförande: Emil Palm Kassör: Terese Fredriksson Renberg Ledamot: Pouya Sedighi Ledamot: Nichlas Edenvik Ledamot: Amer Sehalic Ledamot: Sofie Lönnberg Ledamot: Filip Jemtelius Suppleant: Jimmy Olsson Suppleant: Henrik Kihlström Suppleant: Petter Möstl Suppleant: Gabrielle Hansen Revisor: Ulla Eråker Valberedning: Daniel Mattsson (ordf) & Jörgen Hansen Jag vill slutligen rikta en uppmaning till alla medlemmar att i högre utsträckning närvara på föreningens kommande årsmöten. Föreningen blir väldigt känslig om bara några procent av totala antalet röstberättigade deltar på årsmötet. Det är årsmötet som är föreningens högst beslutande organ och ger styrelsen i uppdrag genom verksamhetsplanen att driva föreningen det kommande året. Det är viktigt för föreningens demokrati och säkerhet att en bred representation av medlemmar finns representerade. Detta för att säkerställa att inga egna särintressen gynnas särskilt i kommande årsmöten. Vänliga hälsningar Emil Palm, Ordförande. Hammarö Basket 4 jun 1kommentar
  • SUMMER CAMP 2025

    ANMÄLAN Nu är anmälan öppen till klubbens årliga sommarläger - SUMMER CAMP! I år är lägret förlagt till sista hela veckan på sommarlovet (den 11-15 augusti) för att inte konkurrera med kommunens sommarläger. Lägret riktar sig till barn/ungdomar i åldrarna 8-13 år (födda 2017-2012) men det kan finnas möjlighet även för ngn född 2011 eller 2018 i mån av plats - ta kontakt med oss så tittar vi på möjligheten! Som vanligt håller vi till i Hammarhallen B men med flera pass på vår 3x3-plan på Ålvägen. Spelarna kommer vara indelade i grupper - utifrån ålder, kön och antal deltagare - med en äldre ungdom från förening som ledare. I avgiften ingår en läger-tshirt samt frukt varje dag. Vi avslutar också veckan med en rolig överraskningsaktivitet med fika. SCHEMA: MÅNDAG- FREDAG 09:00-11:30 spelare födda 2015-2017 12:30 - 15:00 spelare födda 2014-2012 Varje dag startas med en gemensam samling i hallen med uppvärmning och sedan delar man upp i grupper för olika moment såsom skillsträning, lek/rörelse eller fys och småmatcher ute eller inne! Veckan avslutas på fredagen med en miniturnering. Kostnad: 750 kr per spelare som faktureas av föreningen Sista anmälan: 30 juni 2025. Begränsat antal platser. Varmt välkomna med er anmälan! Hammarö Basket 22 maj 2kommentarer
  • Visa fler nyheter