• Betalning och info Eskilcupen 31e Juli - 3e Aug.

    Hej, Nu är det dags att ta upp dialogen runt Eskilcupen som vi kommer medverka i den 31e Juli till 3e Aug. Anmälan till denna cupen har gått ut med sedan långt innan och vi har anmält 3 lag till cupen. Denna cupen involverar även övernattning och flertalet matcher under flera dagar vilket då betyder en deltagaravgift som skall betalas in. Vi har sedan innan vid anmälan och vid föräldramötet talat kring att avgfiten för varje spelare ligger på 700kr. Vi kommer att skicka ut en avi direkt ifrån lagkassan som skall betalas in för deltagande i cupen. Deadline för denna inbetalning sätter vi till 26 Maj men få gärna in denna inbetalning så snabbt ni har möjlighet till det. Spelschema, vart vi ska övernatta osv. finns ej tillgänlig än utan det kommer mer info kring det. Vecka 28 skall spelschema publishera tex. Den informationen som finns kan ni ta del av här: https://www.eskilscupen.nu/sv/start Kortfattat upplägg är detta: Så här spelar vi Eskilscupen: 2x15 minuter i 7-manna Alla lag spelar gruppspel indelade i 4-lags grupper och spelar då tre matcher på fredagen. Resultaten från matcherna redovisas inte men finns med för bedömning och inplacering till lördagen där det skapas nya grupper utifrån prestation och kvalité. De nya grupperna ska byggas för att bli så jämna, utvecklande och roliga som möjligt. På söndagen är det stor finaldag. Lagen hamnar nu i nya grupper som ska erbjuda så jämbördigt och intressant motstånd som möjlig och se fram emot spännande matcher. Alla lag spelar lika många (3) matcher. Alla sju-manna lag har nu fått 9 matcher och ett gediget spelprogram. De många matcherna som ska genomföras och kombineras med tid för transport och att hinna äta sin lunch och samtidigt avsluta spelet i tid för rimlig hemfärd medför att det vid vissa tillfällen måste bli något olika förutsättningar inför match. Vilan mellan matcherna kan i vissa fall variera något P-13 6 maj 2kommentarer
  • Funktionärer till Habocupen

    Den första maj kl 10.00 öppnar anmäla för funktionärsuppdrag till Habocupen den 29-30 juni. Anmälan är öppen till och med 14 maj, fram tills dess har ni själva möjlighet att välja vilken tid som passar er, därefter tilldelas ni ett pass. Alla behöver hjälpa till denna helg 😊 Precis som förra året ansvarar P13 för att vara matchvärd. Hur ni anmäler er har skickats via mail. Mvh P13s kontaktföräldrar P-13 25 apr 0kommentarer
  • Övningsgrupp SvFF C Söndag 27/4 15-17

    Hej, Vi har fått äran att representera med våra killar som övningsgrupp för Svenska Fotbollsförbundets C utbildning nu på Söndag på Slättens IF. Grabbarna kommer att få agera i övningar som deltagarna i utbildningen arrangerar under eftermiddag. Samling för grabbarna vid kansliet är 14:45 och det håller på fram till cirka 17:00. Grabbarna behöver komma ombytta som till en vanlig träning, ta med vattenflaska etc. Vi kommer kalla inom kort men behöver sätta ett tak på 20 stycken så det är först till kvarn som gäller. Om ni har funderingar så ställ dom i kommentarerna nedan. /Ledarna Habo IF P13 P-13 23 apr 0kommentarer
  • Lag o samlingstider 13/4 mot Mariebo

    Hej, Vi kommer ha två olika lag och samlingstider emot Mariebo nu i helgen på Söndag den 13e April. Lag 1 Samling 0845 Slättens IP Vilmer Vilgot Tim Ralle Casper Melker Markus Aren Darin Lag 2 Samling 10.00 Slättens IP André Valle Oscar Olle Tage Melker Jack Emil L Devin Spelarna lånar all utrustning av klubben exkl. om man kör skillsocks. P-13 10 apr 4kommentarer
  • Uppdrag för föräldrar i P13 2025

    Hej! Här kommer en samlad information om vad som förväntas av oss föräldrar under 2025. För er som var på föräldramötet blir det mest repetition. Tvätt av matchkläder samt matchvärd vid hemmamatcher Vid hemmamatcher ska vi i år ha två matchvärdar per match. Matchvärdarna ska vara på plats senast vid samma tidpunkt som laget samlas. Västar till matchvärdar hämtas hos våra tränare. Uppdraget finns beskrivet i ett dokument på laget.se men omfattar att ta emot gästande lag, vara behjälplig vid frågor och se till att det hålls en god ton och ordning runt omkring plan. En av matchvärdarna får även uppdraget med att tvätta. Vid bortamatcher är det bara tvätt. Då det är många matcher så se till att tvätta direkt och ta med grejerna vid nästa träning. Eftersom laguttagningen sker löpande under säsongen blir det samma sak med uppdragen för tvätt och matchvärd. Så snart vi vet vilka som ska spela en match kommer vi att lägga ut i Supertext vem som har uppdraget. Arbetsvecka v 38 (15-21 sep) Under arbetsveckan ansvarar laget för bemanning av kiosken på Slätten samt städning av omklädningsrum, klubblokal etc. Instruktioner för veckan finns i vår mapp med dokument på laget.se. Schema för arbetsveckan kommer ut under våren. Matchvärdar, Entrévärdar, Bollvärdar och Kiosk A-lagsmatch sön 21 sep Uppdraget omfattar 8 barn och 4 föräldrar. Instruktioner finns i vår mapp med dokument på laget.se. Schema för vilka som får detta uppdraget kommer ut under våren. Habocupen 28-29 juni Vi kommer att ha samma uppdrag som förra året, dvs matchvärdar. Habocupen är en stor cup med många deltagande lag och vi sätter stort värde på att alla hjälper till för att behålla det goda rykte Habo IF har som arrangör! Om du inte har möjlighet att hjälpa till dessa dagar, meddela någon av oss lagföräldrar detta senast den 20 april så att vi vet om det när vi lägger schema. Om man inte har meddelat innan detta datum behöver man själv lösa med en ersättare. Städdag på Slätten Datum och mer info kommer längre fram men pojklagen städar precis som tidigare år under hösten. Försäljningar för Habo IF I år blir det förutom RC-appen, som redan är genomförd, endast försäljning av Bingolotter (nov-dec). Aktiviteter för att fylla på lagkassan Vi kommer naturligtvis även denna säsong att jobba hårt för att fylla på killarnas egna lagkassa. Då vi fått till oss att många hellre gör uppdrag än att sälja olika saker kommer vi den här säsongen att fokusera på det. Vi har redan två uppdrag inbokade, Motormässan och Diggiloo. Om ni som föräldrar har något uppdrag som vi kan hoppa på, tex genom era arbetsplatser, så hör av er till någon av oss lagföräldrar så tar vi upp bollen. Vi i P13 planerar också att ha ett bord med lotteri under Habocupen. Vi behöver redan nu börja tänka på att samla in vinster till lotteriet. Fundera på om ni vet någon som kan sponsra. Det behöver inte vara jättestora saker men kul om vi kan få till ett bra vinstbord så att många vill köpa våra lotter! Har ni några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av er till någon av oss! // Jill, Karin, Emelie och Frida P-13 24 mar 0kommentarer
  • Visa fler nyheter