Välkommen till hösten första träning
Hej, Vi hoppas att ni alla har haft en fin sommar och att barnen börjar bli sugna både på fotboll och att börja skolan😊 Nu på söndag, 17/8 kl. 9.30-10.30, kör vi igång för hösten. Upplägget kommer vara som tidigare att vi kombinerar spel och rörelseglädje tillsammans med boll. Vi fortsätter med samma regler kring träningarna som varit under våren: - alla barn ska ha en ansvarig vuxen på plats under hela träningen - alla åskådare håller sig utanför de heldragna linjerna runt planen - benskydd är ett krav - vattenflaska är önskvärt då många barn upplever att de blir törstiga och varma Under hösten kommer vi att dela in laget i två interna grupper, grupp vit och grupp blå. Indelningen kommer att ske utifrån skolorna i kommunen. Syftet med indelningen är att barnen ska lära känna en mindre grupp med barn vilket leder till större trygghet och att vi ledare ska få lättare att lära känna barnen bättre. Det här går öven i linje med hur man arbetar i de äldre lagen inom föreningen. Den initiala indelningen kommer att vara enligt nedan men kan komma att ändras ifall vi ledare ser ett behov av det. Blå: Kärnekulla, Hagaboda och Kråkeryd Vit: Allé, Bränninge och Fagerhult Vi ledare ser fram emot att träffa er alla på söndag och en att vi ska få en härlig höstsäsong! //Sanna, lagledare P19
P19
11 aug
0kommentarer
Tack för er insats!
Ett stort tack till er som hjälpte till under Habocupen! Nu tar vi ledigt några veckor och ses igen efter sommaruppehållet. Ha en skön sommar!
P19
30 jun
0kommentarer
Information gällande arbetspass på Habo-cupen
Hej! Nu är det snart dags för Habo-cupen. Schemat för föräldrar i P19 hittar ni här. Det är viktigt att alla kollar igenom schemat, eftersom vi fördelat några pass till några av er som inte själva bokat. Ni som fått ett pass fördelat av oss ska även ha fått en bekräftelse till er mejl, annars ser ni ert pass i schemat. Här nedan kommer information som vi vill att ni läser igenom. Innan passet Innan ert pass ska ni hämta en funktionärströja på kansliet. Återlämna den när ni är klara med ert arbetspass. Kontaktförälder finns på plats vid hoppborgen vid första passet både lördag och söndag för genomgång av era uppgifter. Ni föräldrar för sedan informationen vidare till nästa pass. Kom i god tid till ditt pass så du hinner få en överlämning med information från de som har passet innan. Under passet - hoppborg Vid hoppborgen ska ni ta betalt, antingen via Swish eller genom ett ”klippkort” som kan köpas inne på kansliet. Ett sådant kort kostar 50 kr och har 10 rutor som motsvarar 5 kr vardera. Stryk det antal rutor som motsvarar den summa det kostar att hoppa. Ni ska även se till att regler följs gällande hur många som får hoppa samtidigt och hur länge man får hoppa per gång. Denna informationen kommer finnas på plats eller skickas ut under fredagen. Under passet - disco Discot kommer hållas under lördagskvällen på konstgräsplanen. Den första timman kommer ni hjälpa till att förbereda discot genom att bygga upp aktiviteter bland annat en uppblåsbar hinderbana. Under själva discot ska några stå vid entrén och kontrollera så barn med cup-armband släpps in, och några ska hålla koll på barnen som hoppar och är på området. De som arrangerar discot finns på plats för mer detaljerad information. Fler föräldrar behövs De som arrangerar discot har signalerat att det vore önskvärt med fler föräldrar till kvällen, framförallt under första timman, kl. 18:00-19:00, men också efter discot då allt ska packas ned. Det är flera föräldrar i P19 som inte har något pass i dagsläget, vi vore därför tacksamma om ni kunde ställa upp och hjälpa till med detta. Har ni dessutom möjlighet att stanna kvar en stund efter kl. 21:00 för att packa ihop vore det toppen! Stort tack för ert engagemang, det gör cupen möjlig att genomföra! Frågor Om ni har frågor gällande våra aktiviteter under cupen kan ni kontakta Petra Dahlén på tfn 073-622 93 49. Nu ser vi fram emot en rolig helg på Slätten! /Kontaktföräldrarna Malin, Linn och Petra
P19
25 jun
4kommentarer
Visa fler nyheter