• Påminnelse: Anmäl pass till HaboCupen och poolspelet

    Hej! Vi har fortfarande 10 föräldrar som inte har tagit något pass under Habo Cupen eller meddelat frånvaro för helgen. Just nu återstår 9 platser att fylla, så vi ber er att gå in och välja ett pass som passar er. Det här är er chans att själva påverka och välja det som fungerar bäst. Från och med den 15/5 börjar vi, enligt kansliets instruktioner, att tilldela pass till de som inte har valt något själva. Ni som redan har meddelat frånvaro till mig kommer inte att tilldelas något pass – stort tack för att ni meddelat i tid. Övriga förväntas ta ett pass snarast. När man fått ett pass tilldelat så får man själv anordna byte med annan förälder om det inte passar. Anmälan sker via: 👉 https://haboif.favvos.com/ Instruktioner för hur du anmäler dig finns i det här dokumentet: 📄 https://www.laget.se/HaboIF-F18/Document/Download/2371660/11494628 Vi vill även rikta ett stort tack till alla er som redan tagit dubbla pass eller som anmält både till HaboCupen och kiosken under poolspelet. Vi behöver även två föräldrar till som anmäler sig till kiosken under vårt eget poolspel. All försäljning går direkt till lagkassan. Fyra föräldrar har redan tagit pass – stort tack till er! Om inga fler anmäler sig kommer vi även här behöva fördela pass. Kioskpassen under poolspelet anmäls också via Favvos. Har ni några frågor går det bra att ställa i kommentarsfältet eller kontakta mig via SMS. Mitt nummer finns i dokumentet "Schemat Arbetsuppgifter 2025". --------------------------------- Hello! We still have 10 parents who have neither signed up for a shift during Habo Cupen nor notified us of their absence for the weekend. There are currently 9 spots left to fill, so we kindly ask you to log in and choose a shift that suits you. This is your chance to have a say and pick the option that works best for your schedule. Starting on May 15, according to instructions from the club office, we will begin assigning shifts to those who have not selected one themselves. If you have already informed me about your absence, you will not be assigned a shift – thank you for letting us know in time. Everyone else is expected to choose a shift as soon as possible. Sign up here: 👉 https://haboif.favvos.com/ Instructions on how to sign up can be found in this document: 📄 https://www.laget.se/HaboIF-F18/Document/Download/2371660/11494628 We would also like to give a big thank you to all of you who have already taken double shifts or signed up for both Habo Cupen and the kiosk during the pool play – we truly appreciate it! We still need two more parents to sign up for the kiosk during our own pool game. All sales go directly to the team fund. Four parents have already signed up – thank you! If no more sign up, we will have to assign these shifts as well. Kiosk shifts during pool play are also registered via Favvos. F18 10 maj 0kommentarer
  • Justerad plats för träning 11/5 och 25/5

    Vid två tillfällen under våren kommer vi att genomföra våra träningar på Plan G. Detta på grund av dubbelbokning på konstgräset. Aktuell kallelse är uppdaterad med rätt plats men notera gärna att datumen det gäller är nu på söndag den 11/5 och söndagen den 25/5. Lägger med en karta så ni kan se vilken plan som gäller för dessa tillfällen. F18 5 maj 0kommentarer
  • Hjälp av föräldrar - Kiosk under poolspelet 24 maj

    Hej föräldrar! Vad roligt att se att många redan har anmält sig till HaboCupen via Favvos – passen börjar snabbt fyllas på! Vi vill påminna om att den 15 maj börjar vi fördela pass till er som ännu inte har anmält er. Observera att ni som tidigare meddelat att ni är bortresta under HaboCupen inte kommer att få några pass tilldelade. Kioskbemanning – Poolspel F18, 24 maj Vi öppnar IDAG även upp anmälan till kioskbemanning under det poolspel som F18 arrangerar den 24 maj. Även detta anmäler ni er till via Favvos: https://haboif.favvos.com Välj F18 och leta efter passen: Kiosk poolspel förmiddag samt Kiosk poolspel eftermiddag. Vi räknar särskilt med att ni som inte kan delta under HaboCupen eller inte deltog på städdagen anmäler er till ett kioskpass under poolspelet den 24 maj. Men för att få ihop bemanningen räcker inte det – vi behöver att även några av er som är med på HaboCupen ställer upp och hjälper till här också. Totalt behövs 6 föräldrar, uppdelade på två pass: Förmiddagspass: 10:00 – 12:30 (ansvarar för att packa upp, förbereda grill osv) Eftermiddagspass: 12:30 – 15:00 (ansvarar för att plocka undan, städa och att ev. överblivet godis m.m. samlas upp och lämnas till någon av ledarna) Ledarna är tillgängliga vid frågor på plats. Praktisk information om kiosken * Försäljningen sker utomhus vid planen * Grillar får vi låna av föreningen * Vi säljer: kaffe, korv med bröd, festis, godis m.m. * Betalning sker enbart via Swish * Varje pass bemannas av 3 personer: - 1 person ansvarar för grillen - 2 personer sköter försäljningen All försäljning denna dagen går 100% till tjejernas lagkassa! Korv och bröd (200st) har vi fått sponsrat till laget. / Ledarna Hi Parents! It's great to see that many of you have already signed up for HaboCupen via Favvos – the shifts are filling up quickly! We’d like to remind you that on May 15, we will start assigning shifts to those of you who have not yet registered. Please note that those of you who have previously informed us that you will be away during HaboCupen will not be assigned any shifts. Kiosk Duty – F18 Pool Play, May 24 Starting TODAY, you can also sign up for kiosk duty during the pool play hosted by F18 on May 24. You register for this via Favvos as well: Select F18 and look for the shifts named: Kiosk poolspel förmiddag and Kiosk poolspel eftermiddag. We especially expect those of you who cannot participate in HaboCupen or did not take part in the cleaning day to sign up for a kiosk shift on May 24. However, to fully staff the event, that won’t be enough – we also need some of you who will be helping during HaboCupen to step in and assist here too. We need a total of 6 parents, divided into two shifts: Morning shift: 10:00 – 12:30 (responsible for unpacking, prepping the grill, etc.) Afternoon shift: 12:30 – 15:00 (responsible for cleaning up, tidying, and collecting any leftover candy, etc., and handing it over to one of the coaches) The coaches will be available on-site to answer any questions. Practical information about the kiosk *Sales will take place outdoors by the field *Grills will be borrowed from the club *We’ll be selling: coffee, hot dogs with buns, juice boxes, candy, etc. *Payment is only accepted via Swish *Each shift is staffed by 3 people: - 1 person in charge of the grill - 2 people handling sales All proceeds from this day go 100% to the girls’ team fund! We’ve received a sponsorship of 200 hot dogs and buns for the team. /The Coaches F18 4 maj 0kommentarer
  • Visa fler nyheter