• Ledarenkät Barnfotbollscoach!

    Ledarenkät Barnfotbollscoachen! Inom kort kommer vi mejla ut en enkät till våra ledare för barn upp till 12 år. Enkäten är en del i vårt deltagande i Skånes FF:s Barnfotbollscoachprojekt. Som ledare är du den viktigaste personen för att skapa en bra tränings- och matchmiljö för barnen i vår förening! Därför vill vi och Skånes FF veta hur du upplever projekt Barnfotbollscoachen. Dina ärliga svar är viktiga. Det hjälper oss att bli ännu bättre på att stötta dig i ditt ledaruppdrag. Enkäten tar några få minuter att besvara och du har möjlighet att vara anonym. Du svarar på enkäten genom att klicka på länken i mejlutskicket. Om Barnfotbollscoachen: Barnfotbollscoachens uppgift är att stötta ledare för barn upp till 12 år i samband med träningar och matcher. Målet är att skapa bästa möjliga tränings- och matchmiljö för barnen i föreningen genom att omsätta riktlinjerna i Fotbollens Spela Lek och Lär (www.svenskfotboll.se/fsll) i praktiken. Läs mer om projektet på www.skaneboll.se/bfc Kontakt: Om du har frågor om utvärderingen eller Barnfotbollscoachprojektet, ta kontakt med Sussi Schotte, sussi.schotte@telia.com eller mejla till magnus.palmen@skaneboll.se, projektansvarig på Skånes FF. U-ledare 27 maj 2021 0kommentarer
  • Fixa Målen!!!

    Hej all fantastiska ledare, Tanken är vi går på gräs vecka 15 (12/4) och ha träningar där, vilket ska bli riktigt kul. På fixardagen under hösten så gick vi igenom de flesta målen och insåg då att en del av näten behövdes bytas ut inför säsongen 2021. Dessa nät har nu kommit och därför behöver vi samla cirka 8-12 ledare som kan montera dessa nät samt gå över de andra målen, göra lagningar om det krävs och köra ut målen på sina platser. Normalt görs detta på fixardagen, men pga Corona så har vi skjutit upp den tidiga fixardagen vi brukar har kring Mars/April. Därför behöver vi samla ihop 8-12 ledare (vi kommer arbeta i grupper om 4 och endast vara utomhus) och vi hade tänkt träffas på Lördag 10:e April (kl 09:00) då de flesta säkert är lediga. Vänligen anmäl er genom kommentarsfältet (ange även mobilnummer). Vi samlas 09:00 och blir vi 8-12 st kommer detta säkert inte ta mer än max 1,5h. Anmäl er senast torsdag 7:e April kl 20.00. Tack på förhand. /U-kommittén U-ledare 29 mar 2021 16kommentarer
  • Inställd julfest

    Julfesten 28/11 är inställd. Vi återkommer med nytt datum för Ledarfest när omständigheterna tillåter. U-ledare 11 nov 2020 0kommentarer
  • Ledarfest 28/11

    Lördag 28/11 klockan 18.00 är det dags för årsfest på Bryggan för våra ovärderliga ledare! Föreningen bjuder till Julbord på Bryggan 28/11 klockan 18.00. Anmälan sker till kansliet@hoganasbk.se senast 20/11. Respektive får följa med, men betalar själv. Anmäl även respektive. Varmt välkommen!! U-ledare 19 okt 2020 0kommentarer
  • Inställd avslutning!

    Tyvärr känner vi oss tvungna att ställa in den gemensamma avslutningen för våra barn och ungdomar p.g.a. Corona. Båda dessa arrangemang sker inomhus och vi kommer ej kunna säkerställa att max 50 personer är i lokalen. Varje lag kommer därför själva få arrangera en avslutning för sitt lag. Viktigt att alla lagen håller avslutning. Alla barn och ungdomar som spelat i Höganäs BK under året får ett pris. Dessutom delas det ut ett Kamratpris till Bästa Kamrat och detta görs fr.o.m. 10 år och uppåt. Priserna finns att avhämta efter överenskommelse med kansliet. (kansliet@hoganasbk.se) Om ledarna vill att någon från A-laget/U-laget/Klubben delar ut priserna till barnen måste de arrangera detta med spelaren/ledaren i fråga. Finns intresse kan man skicka mail till kansliet som kan förmedla kontaktuppgifterna till spelaren/ledaren. De lag som så önskar kan få hamburgare/bröd utlagda för grillning i klubblokalen efter överenskommelse. Våra duktiga domare kommer också få ett pris och vår domaransvarig, Amane, ansvarar för att dessa priser delas ut. Nästa år hoppas vi att situationen ser annorlunda ut och att vi kan ha en gemensam avslutning i Tivolihuset och A-hallen som vanligt. Med vänlig hälsning U-Kommittén U-ledare 19 okt 2020 0kommentarer
  • Önskemål inomhustider 2020/2021

    Hej ledare. Kommunens servicecenter har kontaktat oss och redan nu är det dags att önska tider för inomhusträning under vinstersäsongen. Ett tips är att inte boka in några träningar i Läktarhallen men även A-hallen på lördag och söndag. Under hösten är det evenemang nästan varje helg. Detta betyder att era träningar kommer att bli bortprioriterade. Dom andra hallarna som är fullstora och som går att vara i är Brukshallen och Vikenskolan. Senast den 30/4 kl 12:00 behöver jag era önskemål per mail till ungdomsansvarig@hoganasbk.se enligt följande format: Lokal Veckodag + Tid Lag Antal spelare i truppen Start: Slut: Ickedatum: Kontaktperson i laget Mejladress T ex: Brukshallen Tisdagar, kl 17:30 - 19:00 J-laget 35 spelare Start: 191105 Slut: 200111 Ickedatum: Jullovet, Sportlovet Jakub Jakoubek ungdomsansvarig@hoganasbk.se Har ni några frågor eller inte vet hur ni ska gå till så kontaktar ni mig. Vänliga hälsningar Jakub Jakoubek Ungdomsansvarig U-ledare 2 apr 2020 0kommentarer
  • Tillsättning av domare

    Hej! Jag har tillsatt domare på matcherna fram till och med 13/4. Matchschemat hittar ni bland dokument här på U-ledarsidan, samt på ungdomsdomarsidan. Jag avvaktar med att tillsätta domare till matcherna längre fram tills det är säkert att alla matcher kommer att spelas. Behöver ni komma i kontakt med domarna så finns deras uppgifter bland dokument på ungdomsdomarsidan. MVH: Amane Kandas, domaransvarig U-ledare 29 mar 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter