• Duschning

    Frågan om duschning togs upp på föräldramötet som vi ledare skulle prata igenom och ta beslut om. Det vi kom fram till var: Efter match skall man duscha. Alla spelare duschar. Efter träning är det frivilligt. Vissa matcher kommer det inte vara en kvinnlig ledare med och då kommer vi önska hjälp från en förälder som är med som en vuxen i omklädningsrummet. Vid ytterligare frågor kring detta, kontakta någon av oss ledare. /Ledarteamet F10 1 okt 0kommentarer
  • Föräldramötet i text från 30/9 -2025

    Här kommer texten om vad som togs upp från föräldramötet i tisdags för de som inte kunde närvara och självklart för övriga också :) • Inköp och drift av kiosk vid hemmamatcher, bra intäktskälla men för mkt för ledarna att dra i. Två föräldrar förslagsvis. Någon som har idéer från liknande verksamhet? • Hallby övernattning, börja prata om det hemma om inte redan igång. 1 500 kr per spelare, även om de väljer att sova med föräldrar på t.ex. hotell eller pendla. Pendla dessutom krångligt med tanke på matchtider. • Info kring ev. svårigheter eller särskilda behov. Deppiga dagar, medicinering m.m. Prata med någon av ledarna. • Foto och Instagram ok? HKL_F2015, ta kontakt med någon ledare om man önskar att ens barn inte ska vara med på foton. • Föräldrar befinner sig på läktare under träning och match. • Mobiltelefoner följer inte med ut på planen eller in i träningslokalen, de stannar i väska, jacka eller hos anhörig. Alternativt lämnas de till ledarna som förvarar dem under träning/match. • Ev. skador/missöden under match och träning hanteras av ledare på plats. • Meddelande-appen Supertext används för info från ledarna primärt, alltså inte ett chatforum för anhöriga. I förekommande fall kan dock chatten användas för samåkningsfrågor. • Kallelser till match, träning och andra aktiviteter SKA besvaras! Vi får pussla inför i stort sett varje match eftersom kallelser ej har besvarats, det innebär ett enormt arbete att driva 4-5 lag som tar tid från våra vanliga arbeten och fritid. Vi gör detta för att vi tycker det är skoj, men allt arbete som vi gör är ideellt och kan vi sköta lagindelningar och andra aktiviteter på ett så smidigt sätt som möjligt så gör vi gärna det. Vid träningar behöver vi veta antalet deltagare så att vi kan ha tillräckligt många ledare på plats och genomföra rätt typ av övningar. Vid matcher behöver vi veta antalet deltagare så att vi vet att vi verkligen kan ställa upp till start. Att flytta barn mellan lagen innebär också en form av osäkerhet och brist på rutin för spelarna. Vid uteblivet svar på kallelser till framför allt match, så kan det vara så att barnet inte får vara med på spel eftersom vi har fått pussla om med andra spelare. Högst olyckligt. Så ALLA kallelser SKA besvaras inom utsatt tid! • Ett stort tack till föräldrar och spelare som hjälper till med att tjäna pengar till lagkassan, alla pengar går till cuper, aktiviteter, avslutningar, träningsmateriel m.m. För barnens skull! • Kort genomgång av projektet Schysst match. • Duschfrågan togs upp vid frågestunden. Frågan togs med till de andra ledarna. Se separat inlägg/nyhet om detta på laget.se. • Vänerbollen 2026, vi kommer behöva hjälpa till att jobba på cupen. I skrivandes stund är det oklart hur många lag vi får ställa upp med. /Ledarna F10 1 okt 0kommentarer
  • Matchdatum och lagindelning 25/26

    Lägger dokumentet här som bildfil också, så vet ni var det finns. Har man inte fått dokumentet skickat till sig på mail, så kontakta mig på 0723 665 433. F10 1 okt
  • Visa fler nyheter