Katrineholm handboll cup - Deltagarkort och praktisk info
Den 12-13 april är det dags för Katrineholm Handboll cup. Vi har tidigare skickat ut en kallelse där man fått anmäla om man är intresserad av att följa med eller inte. Alla spelare har anmält att de vill följa med vilket så klart är jättekul! Från och med nu ser vi den anmälan som har gjorts som bindande. Deltagarkort Vi kommer att sova över i Katrineholm från fredag till söndag och spelarna behöver därför ha ett deltagarkort. I deltagarkortet ingår sovplats i skolsal, frukost, lunch och middag. Deltagarkorten kostar 1150 kronor per spelare. Vi kommer att bekosta varje deltagarkort med 650 kronor från lagkassan. Varje spelare behöver alltså betala 500 kronor. Betalning för deltagarkorten görs till Bella via swish (070-473 75 22) senast den 9 april. Resa till och från Katrineholm Föreningen har bokat buss till och från cupen eftersom alla ungdomslagen är anmälda. Samling fredag 11/4 klockan 17.45 vid Alléhallen. Bussen åker 17.50. Bussen hem på söndag går när det sista laget spelat sin sista match. Så vi kommer hem eftermiddag/kväll på söndag 13 april. Boende och mat Vi kommer bo på Duveholmsskolan tillsammans med de flesta andra lagen från föreningen. Skolan ligger på kort gångavstånd från Duveholmshallen. Eftersom vi kommer behöva promenera en del behöver spelarna ha med sig bra skor att gå i. Vi kommer få mat när vi kommer till Katrineholm på fredag kväll. På lördag får vi frukost, lunch och middag och söndag får vi frukost och lunch. Meny under cupen. Det är bra om spelarna har med sig eget mellanmål eller pengar för att kunna köpa mellanmål på plats Packlista Spelarna behöver ha med sig följande saker till cupen: - Träningsoverall - Handbollsskor - Sportstrumpor (gärna flera par) - Knäskydd eller andra skydd som spelaren eventuellt använder - Hårspännen/snoddar - Vattenflaska - Ryggsäck att ha mellan skolan och spelhall - Handduk - Schampo + tvål - Hygienartiklar (tandborste, tandkräm, med mera) - Pyjamas eller andra kläder att sova i - Underkläder och strumpor - T-shirt - Tofflor - Luftmadrass (pump) - Sovsäck/Täcke/kudde - Eventuellt gosedjur - Eventuella mediciner (allergi, astma, nässpra, med mera) - Fickpengar - Mobiltelefon och laddare Spelschema Spelschema för lagen finns upplagda i kalendern här på laget och på Katrineholms handbolls cups webbplats. Sändning av matcher För er som vill följa cupen men inte kommer vara på plats i Katrineholm kan ni antingen följa matcherna via livesändningarna på Handboll play (kostar lite pengar) eller via liverapporterna på Procup. Har ni frågor så hör av er! /Ledarna
F-14
4 apr
0kommentarer
Säsongens sista hemmamatch + Firande
På söndag 6 april kl 13.00 tar vi emot IFK Arboga Handboll i Alléhallen. Vi har skickat ut en kallelse till alla spelare. Har man förhinder, blir sjuk eller inte kan vara med och spela av någon annan anledning så hör av er så snart som möjligt. Då får vi möjlighet att kunna planera positioner och eventuell hjälp från annat lag. Laget mot IFK Arboga Handboll: - Agnes Johansson - Antoinette Enbom - Ellinor Öhrling - Elvira Lindén - Emilia Wilhelmsson - Ida Klarquist - Lo Gustavsson - Meya Andersell - Mia Kumlin - Stina Kling - Tyra Blixt - Tyra Johansson - Wilma Persson Ledare: Robert Gustavsson, Peter Karlsson Samling: 11:45 i Alléhallen Spelarna behöver ta med uppvärmningströja, duschgrejer, och mellanmål. Som alltid, obligatorisk dusch efter matchen! Till matcherna behöver vi hjälp med följande av föräldrar/vårdnadshavare: - En matchvärd - Två stycken i sekretariatet (Matchklocka och matchprotokoll) - Filmning/sändning via solid sport (Funkar bra med syskon eller kompis som vill ställa upp) - Bakning till och bemanning av kiosken Efter matchen tänker vi oss att vi firar att vi vunnit serien, så ta med alla ni känner och var med och fira det tillsammans med oss! Har ni frågor så hör av er! /Ledarna
F-14
1 apr
7kommentarer
Seriens sista bortamatcher på lördag
Lördag 29 mars åker vi till Vintrosa för säsongens sista bortamatcher i seriespelet när vi möter Barkens HF och Vintrosa IS. Vi har skickat ut en kallelse till alla spelare. För enkelhetens skull skickar vi bara kallelse till första matchen. Om det av någon anledning är osäkert om någon av spelarna kan vara med och man vill avvakta med att svara så hör av er till någon av oss ledare så kan vi ha dialog om hur vi kan göra. Laget mot Barkens HF och Vintrosa IS: - Agnes Johansson - Antoinette Enbom - Ellinor Öhrling - Elvira Lindén - Emilia Wilhelmsson - Ida Klarquist - Lo Gustavsson - Meya Andersell - Mia Kumlin - Stina Kling - Tyra Blixt - Tyra Johansson - Wilma Persson Ledare: Robert Gustavsson och Peter Karlsson Samling: 13:30 på Alléhallens parkering Spelarna behöver ta med uppvärmningströja, duschgrejer, och mellanmål. Vi behöver hjälp med skjuts till Vintrosa. Ange i svaret för kallelsen om ni har möjlighet att köra och hur många lediga platser som finns i bilen. Har ni frågor så hör av er! /Ledarna
F-14
24 mar
5kommentarer
USM i helgen - praktisk information
I helgen är det dags för vårt sista steg i USM 24/25 och denna gång får vi avsluta på hemmaplan i Alléhallen. Denna gång spelar vi tre gruppspelsmatcher. En spelas under lördagen och två på söndagen. Match lördag 22 mars 15.00 HK Järnvägen - GF Kroppskultur 1 Matcher söndag 23 mars 09:00 HK Järnvägen - Arbrå HK 14:15 HK Järnvägen - Torsby IK Laget som är kallat för att spela USM 22-23 mars: - Agnes Johansson - Antoinette Enbom - Ellinor Öhrling - Elvira Lindén - Emilia Wilhelmsson - Ida Klarquist - Lo Gustavsson - Meya Andersell - Mia Kumlin - Stina Kling - Tyra Blixt - Tyra Johansson - Wilma Persson Ledare: Robert Gustavsson och Peter Karlsson Samling lördag: 13:45 i Alléhallen Samling söndag: 07:45 i Alléhallen Ta med mellanmål att äta efter matchen på lördag och första matchen på söndag. Mat På lördag behöver spelarna ha ätit mat innan matchen 15:00. Vi kommer direkt efter matchen att släppa spelarna fria. De som vill åka hem kan göra det och de som vill vara kvar och titta på den andra matchen får vara det. På söndag planerar vi att gå och äta tillsammans på Picasso vid klockan 12:00. Lagkassan står för maten. Nu ser vi fram emot helgen! Har ni frågor så hör av er! /Ledarna
F-14
20 mar
0kommentarer
Färdigt arbetsschema för USM
Nu har vi sammanställt ett arbetsschema inför helgens USM. Tack för snabba svar så att det har gått att lösa snabbt och smidigt! Arbetsschema USM 22-23 mars Vi tror att vi har lyckats få in så att alla har fått arbetspass på önskad tid och område. För att få ihop det har vi behövt sätta några så att de får jobba pass både på lördag och söndag medan andra bara ett ett arbetspass på en av dagarna. Vi tänker att behöver man bytas av eller hjälp vid något av passen så hjälper vi varandra och löser det på plats. Städningen hjälps vi åt med båda dagarna så att det går så snabbt som möjligt. Johanna Kling är arrangemangsansvarig och kommer finnas på plats båda dagarna. Nu längtar vi till helgen! Har ni frågor så hör av er! /Ledarna
F-14
19 mar
0kommentarer
Visa fler nyheter