• Fritidskortet nu anslutet

    Vår förening är nu ansluten till Fritidskortet vilket gör att du som vårdnadshavare till barn mellan 8 och 16 år kan använda det för att betala avier från oss. Innan du gör det är det viktigt att du läst igenom dessa steg för att det ska fungera. 1 - För att kunna använda Fritidskortet behöver du fått en avi från oss. 2 - Logga sedan in i Fritidskortet och följ stegen för att ansöka om medel för ditt barn: https://fritidskortet.ehalsomyndigheten.se 3 - Sök där fram HC Lidköping (869001-1112) och klicka dig in på den. 4 - VIKTIGT! Välj avins bankgiro 133-5546 som konto. Det kommer finnas flera konton att välja på, så viktigt att du dubbelkollar att du valt rätt. 5 - Som OCR-nummer anger du det OCR-nummer som står på den avi du fått (klicka "Betala till bankgiro" på din avi för att se avins OCR-nummer). 6 - Välj hur mycket av ditt barns Fritidskort du vill använda. 7 - Fortsätt och signera sedan. 8 - Om ytterligare belopp ska betalas på avin behöver du först räkna ut vad som återstår och sedan göra en ytterligare betalning på det kvarvarande beloppet till samma bankgiro (133-5546) och ange avins OCR-nummer. Detta görs från din bank. Du kan också välja att vänta ett par dagar för att Fritidskortsbetalningen ska inkomma och avin då uppdateras med det kvarvarande beloppet, om du inte vill räkna själv. 9 - När hela avins belopp inkommit så kommer den markeras som betald hos oss i föreningen. Team 16 2 okt
  • Newbodyförsäljning startar nu

    Nu kör vi igång säsongens första försäljning av NewBody. Försäljningsperioden är mellan 8/9 och 15/10. VAD ÄR NEWBODY? NewBody har förutom underkläder, träningskläder, T-shirts och linnen också kryddor, oljor, tvål, handkrämer och en hel del annat. Produkterna är av bra kvalitet och kläderna har rykte om sig att vara hållbara och sköna. Man skaffar sig snabbt en kundkrets som handlar varje år bland t.ex. släkt, vänner och arbetskompisar. Gå gärna en sväng och knacka dörr – det har vi hört har saknats av många. HUR REGISTRERAR JAG VAD JAG SÅLT? Ni går in på länken som ligger under ”Mer/Dokument” på er respektive lagsida för att registrera er. Ni använder samma användarnamn och lösenord som ni haft förut, men ni ska INTE använda gamla länkar. Nya säljare skapar såklart ett nytt eget inlogg. Det finns en QR som man kan skriva på katalogen som är personlig för var säljare. Info om detta finns också under ”Mer/Dokument” på er lagsida. Kataloger kommer att finnas i första delen till kansliet och i klubblokalen jag har beställt dem idag brukar ta 3-5 dagar innan de kommer. LEVERANS Paketen levereras till ishallen där de hämtas efter att Lotta/eran lagledare meddelat detta. Du som säljare ser då till att dina kunder får sina paket och betalar dig. Du får en faktura på hela beloppet som du betalar in till HCL. Det går också att ta upp beställningar som skickas direkt hem till kunden. Frakten kostar då 45:-. HUR MYCKET SKA JAG SÄLJA? Om ni har ett aktivt barn ska ni sälja totalt 20 paket under säsongens två försäljningsperioder. Har man två eller fler aktiva barn är det totalt 30 paket som ska säljas. I Hockeyskolan är det frivilligt men vi ser gärna att man börjar sälja några paket, framför allt 18:orna som nästa säsong går ur och då kommer behöva sälja sin del. Det kommer att finnas en länk på hockeyskolans lagsida där det på ett enkelt sätt går att beställa enstaka paket. FRIKÖP Det går att köpa sig fri från försäljning av NewBody för 850 kr. Har du fler än ett aktivt barn blir friköpet 1 200:-. Säljer du några, men färre än de 20 resp. 30 paketen kommer nivån på friköpet räknas av procentuellt. Eftersom priserna och intjäningen per paket har gått upp har också nivån för friköp gjort så. Om det är aktuellt med friköp eller om du har några andra frågor, hör av dig till kansliet, hcl@hcl.nu, eller 0510 - 22 444. Team 16 8 sep
  • VIKTIGT inför nästa vecka !

    Meddelande pga Bandy VM nästa vecka. Nästa vecka kan man ej byta om i ishallen (ej heller springa omkring i korridorerna, dörrarna kan vara låsta) utan alla får ta med sig sina saker hem innan söndag så att ni kan komma färdig ombytta till träningarna nästa vecka då vi inte har åtgång till omklädningsrum/ korridoren/ förråden. (innebär även att vi behöver gå in genom huvudentren. Träningsschema har inte kommit än. Meddelande ifrån kommunen: HEJ ALLA ANVÄNDARE I ISHALLEN Vecka 13 23/3 – 30/3 finns det inga omklädningsrum till träningar i ishallen. Detta pga att det är Bandy VM i Arenan. Det kommer flera länder från Europa som skall ha omklädningsrum under hela denna vecka. Omklädningsdelen kommer att vara stängd för deras skull och även för dopningskontrollanter. Med vänlig hälsning Anders Abrahamsson Team 16 19 mar 0kommentarer
  • Stingers Spring Trophy U9

    Anmälnings avgift. Anmälningsavgifterna är betalda av förreningen, och nu behöver vi skramla ihop de resterade del avgift. Det blir lite lägre än vad jag meddelat tidigare, 200kr. Så swisha 200kr till 0723066263 (Nicklas von Elling) Märk med Spelarens namn. SENAST 10 MARS helst så snart ni kan. Om du inte har möjlighet att swisha kontakta Nicklas på mobilnummer ovan eller i hallen så löser vi det. Team 16 24 feb 0kommentarer
  • Bemanning billys

    Hej nu är det dags att anmäla sig för Bemanning inför billyscup. Länk till anmälan Svara senast 15 februari. Anmäl de tider som passar dig bäst/sämst, så ska jag försöka snickra ihop ett schema bäst jag kan. Alla kommer få en uppgift, om vi för många på något uppdrag kommer man få fylla på där det saknas, anmäler man inget så fyller jag på där det behövs. Om man får förhinder meddela det snarast möjligt. Vi kommer ha följande bemanning att välja på: Fredag kväll: Tid okänd (2p) packa Lagpåsar inför incheckning(frukt, dokument och papper), Tillsammans med T10. Incheckning: Tider ej spikat än. ca6-9 eller ca9-12, Ta emot lag, lämna ut lagpåsar och peka dom åt rätt håll. Tillsammans med T10. Kiosk: 7-10 (3p) eller 10-13 (4p), Ivana styr upp på plats, tillsammans med T12. Nicklas och Jesper håller i slipningsjouren. Team 16 30 jan 0kommentarer
  • Visa fler nyheter