Sammanfattning ledarträff den 19/2 i Sparbankens lägenhet.
16 ledare deltog, 9 saknades. Alla lag var representerade. 1.Samtliga lag gav en oerhört positiv bild av sin verksamhet. Nya barn kommer till oss varje vecka, och fördelningen ser ut som följer, Mini 25-30 st FP 4/5 20-25 st FP 6/7 25-30 st F 8/9 15 st P 8/9 18 st P 10 22 st F 13 18 st P 14 15 st vilket gör 160-170 aktiva. Wow! 2. Avslutning/Handbollens Afton den 20 april, samling 17.30, start 18.00. Träningspriser ska delas ut och varje ledare avgör hur många man vill ha. Från 9 år och neråt får alla pris. Meddela till Agneta senast 25 mars hur många priser ni behöver, och antal flickor o pojkar. 3. Utbildning. Det kommer gå en baskurs, TU1, i Karlshamn den 5 mars. Bra om man går den utbildningen i fall man inte har den innan. För coachning av lite större barn krävs utbildning i SHF:s utbildningsstege. Maria P8/9 och Martin FP4/5 kommer att gå denna. Markus och Daniel tänker gå nästa som är i Skåne. Martina går i Ljunghusen i mars och David har just avslutat sin TU1. Thomas har gått en mv-utbildning på Bosön. Han finns tillgänglig för föreningens målvakter så prata med honom om ni vill ha hjälp med mv-träningen. 4. Helgen 18-19 mars spelar P14 USM på hemmaplan, start 16.00 på lördagen,kom o heja! Den 18e spelar också F13 ett sammandrag och vid matchen kl.13.00, blir det jippon i hallen. 5. Åhus beach. P14 redan anmält 2 lag, och flera andra lag är på gång. Nettan bokar lagtält, det minsta för 9.900 kr. 6. Den 27 april spelas en herr-landskamp i Kristianstad, Euro Cup Sverige-Tyskland. Föreningsbiljetter finns för 140 kr/st. Varje lag beställer till sig. 7. En aktuell fototavla i entrén efterfrågas och styrelsen tar tag i detta snarast. 8. Den 29-30 mars är det teater i hallen men vi får ha halva salen. Minihandbollen bokas in i B-hallen den 12 mars pga pingis och den 19 mars pga USM. 9. Vi har fått några skåp i ”pumprummet” där vi kan förvara en del material. Bl.a. barnbollarna kommer vara där. Dörren till rummet öppnar vaktmästaren vid 16-tiden varje dag och skåpen är ej låsta. 10. David, som själv är flitig med sina lag på sociala medier, uppmanar övriga att bli lite mer aktiva. Lägg ut nån bild från träning, matcher eller vad som, bra om vi syns så mycket som möjligt. Prata med Nettan om ni behöver hjälp, 0709 326562. 11. Arbetsdag på beachplanen bestämdes till lör den 20 maj kl.11.00 12. Dagens VM-quiz vanns av Thomas, som fick en gottepåse, grattis till alla rätt! Ordföranden tackade alla fantastiska H 78-ledare för ett underbart och entusiastiskt ledarskap! Ett guldgäng är vi! Hämtpizza från Althea avnjöts. Vi tackar Carolina för värdskapet i bankens finfina lägenhet. Toppen att vi får låna den. O som David brukar säga: INGEN KAN STOPPA - H 78!!!! Vid pennan Maggan
Ledare
23 feb 2023
0kommentarer
Ledarträff 3/12
Träffen avslutas med match i Kristianstad arena. IFK - Lugi (18-12 i halvlek)
Ledare
3 dec 2022
0kommentarer
Minnesanteckningar från ledar-kick off, 18/8-22.
1) Officiell träningsstart är den 5/9. De äldre lagen är redan i gång. PF födda -15/16 meddelar dock att de vill börja redan 24/8. 2) Play Off-dagen är under planering. Tyvärr har vi fått nej från IFK-spelarna. Thomas föreslår Dan Beutler, F13 föreslår boxning. Maggan o Agneta jobbar vidare. Kostföreläsare klar med tema frukost. 3) Laget.se – Nettan betonar vikten av utbildningen den 23/8, 20.15 idrottshallen. Välkomna! 4) TEMO cup – Inga anmälda till P10, 2 lag till P14 och 5 lag till F13. Vi skickar ut inbjudan en runda till. Deadline är 31/8. 5) Handboll NU, 11-18 sep. då förbundet uppmanar föreningarna att hitta på något extra. Handbollens Dag blir lör 17 sep. och då kanske vi kan ha någon aktivitet i samband med Temo cup för F13. Fundera på förslag. 6) Blekingeprojektet med besök hos alla Blekingeklubbar fortgår, och tre träffar återstår, Ronneby 5/9, Karlshamn 13/9 samt Karlskrona den 30/10. Det har hittills varit väldigt trevliga möten, så anmäl er gärna om ni har möjlighet. Utvecklande och givande att träffa andra klubbar. H 78 betalar för resor till dessa träffar. Se utskickad inbjudan. 7) Programblad kommer att göras liknande fjorårets, dvs med bilder på alla lagen och ett antal annonser. Varje lag, P14, F13 och P10 ombeds nu att fixa minst en ny annons var. Lagens hemmatcher ska finnas med i bladet. Dock efterlyser man bättre kvalitet på trycken. Andreas föreslår Prints 4 U som finns i Sölve. Lagen delar ut 80-100 blad per lag, på stan eller i brevlådor, och lagen delar lika på intäkten. Carolina o Nettan ansvarar för programbladet. Mer info kommer. 8) Fotografering kommer att ske så fort som möjligt under september. Tina Stridfeldt kommer o fotar. Lagbider på alla lag + enskilda foton från 10 år o uppåt. 9) Funktionärskurs för EMP, F13 och P14, sker i samband med Temo cup då föräldrarna praktiserar under matcherna. Lennart Jyllhed finns med då. Föreningsdomarkurs där alla spelare från 14 år ska delta anordnas den 6 sep kl.17.30 , idrottshallen och klubbstugan. 10) Då alla verkar nöjda med de försäljningsaktiviteter vi har så kör vi på samma spår, dvs att varje spelare säljer minst 4 bingokalendrar till jul, 4 rabatthäften på våren samt att varje lag ansvarar för 2 grillningar på stan. Dessutom säljer vi gärna Newbody, men detta är helt frivilligt. 11) Alla lag (utom småknattelagen) har lite egna slantar i lagkassorna, pengar som kommit in genom ovanstående aktiviteter och kanske några egna grejer som laget hittat på. I dagsläget har P14 – 35.000 kr F13- 15.000 kr P10 - 7.800 kr FP8/9 - 3.400 kr. 12) Höstens ledarträffar bestämdes till sön 6 nov. på Blekingeporten i samband med dam-EM-match, och den 3 dec. i Arenan då IFK Krstd möter Lugi, och vi startar med mat i Arenarestaurangen. 13) Övriga frågor. a) Vi är all ense om att vi behöver ett större materialrum, jobbar på detta. b) Ny musikanläggning är utlovad till v.35 c) Toalett avstängd i omkl.3. Maggan kollar med vaktm. d) Träningströjor önskas. Maggan kollar om den vi hade i våras finns kvar, och utprovning sker på Team Sportia fram t o m vecka 40. sen får vi ha ett uppsamlingsheat lite längre fram då det ju dyker upp nya spelare efter hand. Pris 200 kr. e) Vi behöver en sponsor till på hooddien. Kostnad 3000 kr + tryckkostnad. Förslag? f) P14 har åter haft besök av Handbolls-Malin som kört ett träningspass med dem. Hon har också lämnat en offert på en utbildningshelg för hela klubben. Paketet kostar 78.000 kr. vilket känns vara ett väldigt högt pris. Thomas tror man kan få Sisu-bidrag, Maggan kollar och styrelsen tar med sig frågan. g) Nya adressblanketter bör tas fram där även föräldrars 6 födelsesiffror ska fyllas i. h) Vi har fått några avbokningar på våra träningstider såsom följer. Ons 12 okt 16.00-20.00 Mjällby AIF. Mån 14 nov. 16.00 till ons.16 nov. 18.00, teater Sbg kommun. Sön 12 mars Pingistävling. Dessutom är det ju Temo cup sön den 18 sep. Dessa två datum är minihandbollen inbokade i B-hallen. Vi tackar Blekingeporten för god mat o dryck o grattar Carolina till vinsten i rebustävlingen! Vid pennan Maggan
Ledare
23 aug 2022
0kommentarer
Ledarträff 18/8
Efter sommaren kommer en ny säsong. Yes!😉 Så boka in den 18 augusti, för då vill vi träffa dig, och kicka igång kommande handbollshöst. Hoppas att ni alla kan närvara, svara på utsänt mail eller till h78.solvesborg@telia.com kommer/kommer inte, senast den 10 aug. Vi ses 18.30, på restaurang Blekingeporten kl.18.30 (Gamla Rundella). Det blir information, snack, mat o umgänge. Dagordning via e-post. HJÄRTLIGT VÄLKOMNA! Hälsar styrelsen
Ledare
2 aug 2022
0kommentarer
Minnesanteckningar ledarträff 19 maj 2022, Valjeviken
Närvarande: Agneta, Johan och Anette från styrelsen, Thomas, Ted, Kamilla, Martina, Elias, Smilla, Tova, David, Alexander, Daniel, Maggan och Per-Henrik från RF-SISU. Efter att ha intagit exotisk planka från Coop hälsade ordförande välkommen och ett speciellt välkomnande till tre nya ledare, Alexander o Daniel (minihandboll samt f.17/18) och Tova som jobbar med After school-projektet. Härligt med tillskott i ledartrojkan! Därefter diskuterades punkter såsom: Blekingeprojektet, samarbetet mellan Blekingeklubbarna, HF Syd-projekt Träningstider på beachplan, mån o ons för P10 och P14, tis o tor för F12, tis för FP8/9. Maggan gör ett förslag med tider. Lokstödsredovisning, sista gång i det gamla systemet, 30/6. Lionståget på Killebom, H 78 skött värdskapet på tåget under flera år. P13 kommer göra det i sommar. Lions betalar runt 6000 kr, 4 dagar. Killebomaktivitet, vi ska arrangera hastighetsmätning av skott. F12 ansvarar för tor, P14 på fre och P10 på lör. kl.13-19. Hemsidan, bytet från Idrott online till Laget.se sker löpande under sommaren. Åhus beach, H 78 har i år 7 lag som ska spela Åhus beach, och lagtält finns för hela veckan. Handboll Nu, en satsning av HF Syd. Under en vecka i sep. 9-18e ska vi vara extra kreativa och marknadsföra oss i olika projekt som vi själva hittar på. Seriesammansättningen, P14 funderar på att byta från nivå 2 till nivå 1. TEMO cup, ledare och föräldrar från deltagande lag behöver bilda en grupp som jobbar med cupen som spelas 10 sep samt 17-18 sep. USM, P14 ska delta och funderar på om de ska anmäla sig som arrangörer, svar ska vara inne 30/5. Föräldraträff behövs där Maggan informerar om arrangemangets behov. Träningstider för säsongen 2022/23. Maggans förslag godtogs med en liten justering på torsdagen mellan P14 och F13. Idrottens Dag 30 sep, Svarta Led + idr.hallen, skolor besöker, vi visar upp oss. H 78 behöver utöka antalet styrelseledamöter och behöver därför förslag på lämpliga styrelsemedlemmar. Vår gäst för kvällen Per-Henrik berättade om Sisus verksamhet och om de stöd som finns för oss klubbar, och anmodar oss att ta kontakt när vi behöver hjälp med utbildning o liknande i vår verksamhet. H 78 :s samarbete med Sisu har alltid varit, och är mycket gott. Vi är tacksamma för detta! TACK till Johan som ser till att vi kan få nyttja den fina glaspaviljongen och därmed njuta av denna fantastiska miljö. Vid pennan Maggan
Ledare
29 maj 2022
0kommentarer
Ledarträff 19/5 18.30
Vi avrundar vår fina säsong och blickar framåt, äter en bit och umgås. Sisu medverkar. Plats Valjevikens Aktivitetscenter, Glashuset
Ledare
18 maj 2022
0kommentarer
Välkomna till laget.se – Här finns viktig information!
Välkommen till er nya gruppsida på laget.se! Den blir central i all kommunikation mellan aktiva, ledare, föräldrar och andra intresserade. För att komma igång direkt med en bra kommunikation i och omkring gruppen finns ett antal viktiga punkter för sidans administratör: • Logga in och lägga till alla aktiva och ledare under Medlemmar. • Fylla på kalendern med alla inplanerade aktiviteter. Matcher läggs till via Serier medan träningar och andra aktiviteter läggs till via Aktiviteter. • Skriv nyheter löpande och berätta om verksamheten. I takt med att nya nyheter läggs till kommer den här nyhetstexten att försvinna. Om någon i gruppen har frågor om laget.se är man alltid välkommen att kontakta vår support på support@laget.se eller 019-15 44 00. Varmt välkomna till laget.se!
Ledare
23 apr 2022
0kommentarer