﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Gustavsbergs IF Handboll F-2013</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/GurraF2013/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/GurraF2013</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">5a5bf197-918e-885a-8dae-7feaca09b09d</guid><title>Föräldramöte och sommarträning</title><description>Hej&lt;br&gt;Hoppas ni har en skön sommar&lt;br&gt;. &lt;br&gt;&lt;b&gt;Infon från föräldramötet samt träningsschema finns i mappen 2526. &lt;/b&gt;&lt;br&gt;Den 1 juli börjar passningsutmaningen igen och håller på hela juli. Detta är ska vi ta Nyköping! Ni kan passa med vilken boll ni vill, var ni vill. Varje pass räknas. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Glad sommar&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-22 07:59&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8119957/Foraldramote-och-sommartraning</link><pubDate>Mon, 22 Jun 2026 05:59:09 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">39f930a2-48ed-53a8-46b9-5340aa395226</guid><title>Helton cup! Save the date</title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas ni är återhämtade. Vet att detta är i god tid, men bättre så 😊&lt;br&gt;&lt;br&gt;I höst åker med 2 lag till Helton cup 27-29 november, &lt;a href="https://helltoncup.se/" target="_blank"&gt;https://helltoncup.se/&lt;/a&gt;&lt;br&gt;Save the date! Jag skickar en anmälan snart.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Heja Gurra&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-16 15:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8117885/Helton-cup-Save-the-date</link><pubDate>Tue, 16 Jun 2026 13:17:47 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f01a76f1-576c-5f28-37fd-1c3654b36235</guid><title>Eken Måndag</title><description>Godkväll&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är inte superlätt att veta hur många matcher det blir i F12 imorgon, så vi planerar för de 2 som vi vet. I F13 har vi 2 matcher imorgon.&lt;br&gt;&lt;br&gt;De som inte har någon match på F12 nedskriven får gärna komma och heja och om vi går till semi eller final så får trixar vi vidare. De spelarna har någon F12 match bestämt imorgon får spela båda F13 matcherna, så fyller vi på resten efter energi nivå. Både Elise och Penny kallas som målvakter till matcherna&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Samling: 8:10 vid tältet för de som ska spela tyresö matchen. 10:00/11:20 för andra matchen. &lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;09:00 – Tyresö (plan 9)&lt;br&gt;Elise, Penny, Tyra, Molly, Lilly, Nora, Thilde, Milia, Cornelia, Filippa, Alex, Isabel, Noelia&lt;br&gt;&lt;br&gt;11:00 (kvart) eller placeringsmatch 12:20&lt;br&gt;Elise, Penny, Tyra, Ida, Lilly, Nora, Thilde, Milia, Inez, Alex, Isabel, Tuva, Julia&lt;br&gt;&lt;br&gt;13:00 (eventuell semi)&lt;br&gt;TBD&lt;br&gt;15:00 (eventuell final)&lt;br&gt;TBD&lt;br&gt;&lt;br&gt;15:40 Bollstanäs – F13&lt;br&gt;Elise, Penny, Molly, Bella, Pärla, Minelle, Cornelia, Alva, Noelia, +några till&lt;br&gt;18:20 Någon – F13&lt;br&gt;Elise, Penny, Ida, Bella, Pärla, Minelle,  Inez, Tuva, Alva, +några till&lt;br&gt;&lt;br&gt;Heja Gurra&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-14 21:44&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8115970/Eken-Mandag</link><pubDate>Sun, 14 Jun 2026 19:44:34 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4a38711d-773c-36cb-30dc-2c00e348d965</guid><title>Eken söndag, matcher</title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vilken härlig dag det blev idag. Imorgon ser inte väderprognosen lika upplyftande ut. &lt;br&gt;Vi har därför tänkt att de flesta spelare inte ska behöva vara där hela dagen. Några som kan åka hem mellan, och några som kan hänga på plats i husvagn. Det kommer bli väldigt halt imorgon, så vill man ha fotbollsskor (som inte är skruvdubbar) så är det okej. Men tänk på att era tjejer ska vara vana i sina skor. Samling en timme innan första matchen men ta hänsyn till trafik kaoset på morgonen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;10:20, Irsta F13: &lt;br&gt;Elise, Tyra, Molly, Ida, Lilly, Ella, Milia, Minelle, Cornelia, Isabel, Tuva, Alva&lt;br&gt;&lt;br&gt;12:20, Mot någon F13: &lt;br&gt;Elise, Molly, Ida, Lilly, Ella, Milia, Minelle, Cornelia, Inez, Tuva, Alva, Julia&lt;br&gt;&lt;br&gt;14:20/15:00, Mot någon F13: &lt;br&gt;Penny, Tyra, Molly, Ida, Isabella, Thilde, Pärla, Filippa, Alex, Noelia, Julia&lt;br&gt;&lt;br&gt;17:00, Sannadal F12: &lt;br&gt;Penny, Tyra, Isabella, Nora, Thilde, Filippa, Inez, Alex, Isabel, Noelia&lt;br&gt;&lt;br&gt;19:00, Hammarby F12: &lt;br&gt;Elise, Lilly, Ella, Nora, Thilde, Pärla, Milia, Filippa, Inez, Alex, Isabel, Julia&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fyll nu på med energi och sömn. Packa med er varma kläder och ombyte för morgondagen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Heja Gurra&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-13 20:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8115393/Eken-sondag-matcher</link><pubDate>Sat, 13 Jun 2026 18:42:45 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2062e9fd-3ded-16f3-9795-1f666d59a5ff</guid><title>Välkomna till Eken (uppdaterad)</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Välkomna till Eken Cup 2026!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hoppas fortfarande att vädergudarna ändrar sig, men det ser ut som att det kan bli en ganska blöt turnering i år.&lt;br&gt;&lt;br&gt;I år har vi ett lite annorlunda upplägg eftersom vi deltar med ett lag i F12 (födda 2013) och ett lag i F13 (födda 2012). &lt;br&gt;Det innebär att vi har möjlighet att fritt välja spelarna mellan lagen. Därför kommer vi att ta ut 11 spelare till varje match separat.&lt;br&gt;&lt;br&gt;På lördagen kommer några spelare att spela två matcher och några tre matcher. Vilka som spelar söndagens matcher meddelas under lördagskvällen, när vi vet hur det fortsatta cupspelet ser ut.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Här är de som spelar på Lördag:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Lördag, 10:20, Cliff, F12&lt;br&gt;Elise, Isabel, Alex, Thilde, Tyra, Ella, Noelia, Julia, Isabella, Ida, Molly&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördag, 12:20, AIK, F12&lt;br&gt;Penny, Isabel, Alex, Filippa. Lilly, Thilde, Milia, Inez, Pärla, Nora, Minelle&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördag, 15:00, Bålsta, F12&lt;br&gt;Penny,  Filippa, Lilly, Tyra, Ella, Milia, Julia,  Alva, Cornelia, Tuva, Nora&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördag, 15:40, Sollentuna, F13&lt;br&gt;Elise, Isabel, Alex, Thilde, Noelia, Pärla, Isabella, Ida, Molly, Minelle, Inez&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördag, 18:20, Båler, F13&lt;br&gt;Elise, Filippa, Lilly, Tyra, Ella, Milia, Inez, Julia, Alva, Cornelia, Tuva&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ser fram emot en rolig cuphelg tillsammans!&lt;br&gt;Heja Gurra&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-09 08:45&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8112931/Valkomna-till-Eken--uppdaterad-</link><pubDate>Tue, 09 Jun 2026 06:45:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8a5640c8-5640-41c0-02c8-b55a79ad23a3</guid><title>Uppstartsläger</title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu är anmälan till uppstarstlägret uppe. Anmäl er här:&lt;br&gt;&lt;a href="https://camp.laget.se/GustavsbergHandboll/Gurra-Uppstartslager" target="_blank"&gt;https://camp.laget.se/GustavsbergHandboll/Gurra-Uppstartslager&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Heja Gurra&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-02 07:46&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8108829/Uppstartslager</link><pubDate>Tue, 02 Jun 2026 05:46:58 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">974bef77-8cd8-2a33-5259-4d1ea3708eff</guid><title>Beachträning och sommar</title><description>Hej&lt;br&gt;Grymt fixat md Gurrabollen igår! Tack!&lt;br&gt;Här kommer info och tider kring vår beachträning i juni. Beachplaner finns på samma gamla vanliga ställe uppe vid Värmdö vallen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;8 Juni: 18-20 Beachträning&lt;br&gt;16 Juni: 17-19 Beachträning och matcher med Skuru&lt;br&gt;17 Juni: 17-19 Beachträning&lt;br&gt;23 Juni: 17-19 Beachträning och matcher med Skuru&lt;br&gt;24 Juni: 17-19 Beachträning&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer även erbjuda en fysträning i veckan under sommaren tillsammans med F2012 för de som här hemma. Återkommer med tider och upplägg. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Heja Gurra&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-31 08:44&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8107552/Beachtraning-och-sommar</link><pubDate>Sun, 31 May 2026 06:44:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c4dbdd4c-2152-8db8-c998-a11471e53686</guid><title>Uppdatering föräldrarmöte</title><description>God morgon&lt;br&gt;&lt;br&gt;Missade att det var skolavslutning den 11:e Juni. Vet inte om ni som tackat ja missade också? &lt;br&gt;Vi kör gärna föräldrarmatch ändå på torsdag för er som kan då vi vet att tjejerna gärna vill göra detta. Vi flyttar dock föräldramötet till fredagen i samband med avslutningen 17:30-18:30. &lt;br&gt;&lt;br&gt;På föräldrarmöte kommer vi gå igenom.&lt;br&gt;-	Seriespel nästa år&lt;br&gt;-	Fys under sommaren&lt;br&gt;-	Planering kring cuper och närvaro&lt;br&gt;-	Ekonomi&lt;br&gt;-	Er frågor&lt;br&gt;&lt;br&gt;Heja Gurra&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-29 10:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8106823/Uppdatering-foraldrarmote</link><pubDate>Fri, 29 May 2026 08:39:05 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">de6fe482-3f10-bc75-7b7f-e5e3ccb116fd</guid><title>Inför Gurrabollen imorgon</title><description>Hej,
Ser fram emot en härlig klubbdag imorgon! :raised_hands:

Har skickat bemanningsschemat på nytt (inga ändringar sen sist) i whatsappgruppen pch ett schema så ni är med på vad som händer under dagen.

Ni som har pass på förmiddagen får gärna komma redan 8.40 till Charlottendal, vi kan behöva hjälp från flera föräldrar vid incheckningen för att undvika kaos (kommer säkert vara lite kaos ändå :stuck_out_tongue_closed_eyes:). 

Om man sen har möjlighet att vara i hallen under dagen utöver sitt pass är det jättebra, det kan behövas extra hjälp hela dagen både vid grill, café, 5/3kamp etc!

Återkommer evt med mer info ikväll efter att vi spikat lite mer detaljer om incheckning m m, så håll koll på whatsappchatten

Annars får ni mer info på morgonen också, var i god tid till er station!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-29 10:07&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8106799/Infor-Gurrabollen-imorgon</link><pubDate>Fri, 29 May 2026 08:07:12 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">59b058cd-a408-a535-4605-9f7755f33bf8</guid><title>Ostleverans!</title><description>Hej,

Ostarna levereras till mig preliminärt imorgon innan kl 16. Håll utkik i WhatsApp, jag meddelar där så fort de kommit. 
Planera gärna in att hämta ostarna imorgon eftermiddag/kväll, Svarta Backen 15A. Vår infartsväg kommer dock asfalteras under onsdagen, så man kan inte köra in den vägen. Antingen lämnar ni bilen i vändplatsen utanför, eller kör in mot förskolan vid svarta backen 11 och går in bakvägen till oss via skogen genom en grind.

Mvh Henrik&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-26 17:44&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8105197/Ostleverans</link><pubDate>Tue, 26 May 2026 15:44:51 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">30f59822-f732-10a8-f3ef-2332b66b379e</guid><title>Viktiga datum inför sommaren</title><description>Hoppas alla har det bra. Sjukt vad tiden springer i väg. Här kommer viktiga datum och planering för slutet av denna säsong. Kallelser kommer snart.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;9 juni: Beachträning (om vädret tillåter)&lt;br&gt;11 juni: Föräldramöte och föräldrarmatch mot laget. Lycka till :blush: (på vår träningstid)&lt;br&gt;12 juni: Sommaravslutning hos Jossi&lt;br&gt;13-15 juni: Eken cup&lt;br&gt;15-18 juni: 2 Beachträningar&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Heja Gurra&lt;br&gt;Ses på Gurrabollen i helgen&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-25 08:27&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8104261/Viktiga-datum-infor-sommaren</link><pubDate>Mon, 25 May 2026 06:27:42 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">520e5ef6-03d3-dcd0-1b63-abe991cb845e</guid><title>Ingen träning imorgon</title><description>Vi måste tyvärr ställa in imorgon. Alla tränare är på trim-SM eller skadade. F12 kör med P12/13 i C samma tid, så man kan gå dit om man vill. Annars så får det bli fredagsmys istället.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Heja Gurra&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-21 22:18&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8102561/Ingen-traning-imorgon</link><pubDate>Thu, 21 May 2026 20:18:30 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">72c8b00a-cd38-a6f0-ccee-b780141a782a</guid><title>Info om lag till mixcupen</title><description>Godmorgon&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer snart att kalla de som ska spela till mixcupen. Då vi bara har ett lag i FP12, så kan vi bara kalla 6 utespelare plus målvakt. Vi kommer gå på träningsnärvaro och fokus. &lt;br&gt;&lt;br&gt;De som inte kallade får förstås komma och heja på oss. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Regler:&lt;br&gt;- Varje lag består tre flickor och tre pojkar på planen samtidigt&lt;br&gt;- Pojke får endast byta med pojke, flicka får endast byta med flicka&lt;br&gt;- I första halvlek skall lagen ha en flicka som målvakt, i andra en pojke&lt;br&gt;- Mål gjord av flicka räknas som två mål &lt;br&gt;- Spelarbyten endast är tillåtet vid eget bollinnehav&lt;br&gt;- Hemmalaget börjar med boll i första halvlek&lt;br&gt;- Inget sidbyte&lt;br&gt;&lt;br&gt;Heja Gurra&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-07 08:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8092606/Info-om-lag-till-mixcupen</link><pubDate>Thu, 07 May 2026 06:13:02 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b208f453-034b-3da0-66cf-5af5634d48ca</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11863413_medium.jpg" type="image/jpeg" length="148445" /><title>Gurrabollen bemanning</title><description>Hej!
Som ni känner till är det vi tillsammans med P12/13 som arrangerar Gurrabollen i år; lör 30/5 i Charlottendalshallen. 
Vi i planeringsgruppen har nu pusslat ihop ett bemanningsschema och allokerat ut stationer/pass till en förälder per barn. Som ni ser är det många aktiviteter och pass som behöver bemannas, därför förväntar vi oss att en förälder per barn kommer vara med och hjälpa till. Har man inte möjlighet att ta sitt pass, så försöker man i första hand hitta någon att byta med eller som kan ta passet. Om man absolut inte hittar någon täckning för passet, så meddelar ni oss i planeringsgruppen.

Alla hjälper till att städa under dagen och bra om alla som har eftermiddagspass stannar och hjälper att städa det sista när dagen är slut. 

I vänstra kolumnen ser ni några namn som är utnämnda som lite extra ansvariga för stationen, som är tänkt att vara med i förberedelser/material m m. Vi har ett informationsmöte för lagledare den 11/5 kl 19.00 i spegelsalen i Charlottendal, där dessa stationsansvariga också gärna får komma, för att få lite mer info om planering för dagen etc.
Men vi återkommer med mer info till alla när det närmar sig!
Mvh Henrik, Göran, Helena, Fabian
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-29 21:58&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8087620/Gurrabollen-bemanning</link><pubDate>Wed, 29 Apr 2026 19:58:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">30d0a126-f75e-b509-5dcf-e2b598176a56</guid><title>Info Bohus cup</title><description>Välkomna till Bohus 2026&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer viktig info inför Bohus 2026. Vi ledare och spelare är sjukt peppade och underbart att vi kan åka med 2 fulla lag. Det är extra kul att Alva, Nellie och Filippa från F2012 laget följer med oss. &lt;br&gt; &lt;br&gt;&lt;b&gt;Avfärd 1 Maj&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi åker från ICA Maxi 8:30, så samling 8:20ich&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Resan dit&lt;br&gt;&lt;/b&gt;Packa med frukost (om ni inte äter innan avfärd). Vi stannar och äter lunch på vägen ner. Antingen betalar de själva, eller så lägger vi ledare ut så får ni swisha oss. Ni väljer. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Att tänka på kring mat och energi&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Spelarna behöver mycket energi och näring för att orka med att spela alla matcher. Påminn gärna era ungdomar om detta. Det betyder att det viktigt att man äter den mat som serveras och att man fyller på med extra energi. Godis, läsk och snacks äter vi inte innan sista matchen för turneringen är spelad för båda lagen. Vi är där för att spela handboll och umgås. &lt;br&gt; &lt;br&gt;&lt;b&gt;Mobiler&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi undviker skärmtid, då vi vill umgås. Vill sedan några t.ex. spela frågespel med mobilerna, eller lyssna på musik så är det okej. Vi testar sunt föruft. Om vi ser att de sitter med mobilerna och gör annat (t.ex  sociala medier) så säger vi till. Skärm efter läggdags är förstås inte ok. Känner de att de inte kan hantera det, får de gärna lämna in dem till oss ledare. Prata med era tjejer om detta. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Hygien&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Alla duschar varje dag. Vi ser till att det kan göras på ett så enkelt, tryggt och bekvämt för dem som möjligt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Boende&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi bor på Aschebergsgymnasiet&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Packning&lt;br&gt;&lt;/b&gt;Vi åker med 3 minibussar och vi är 26 personer totalt. Så vi måste verkligen tänka på att packa minimalt och i mjuka väskor.  Ni föräldrar som ska ner, får gärna ta med ert barns packning (plus andras om det går) i era bilar.   &lt;br&gt; &lt;br&gt;&lt;b&gt;Cuphemsida&lt;br&gt;&lt;/b&gt;På cuphemsidan hittar ni bra info&lt;br&gt;https:// https://bohuscup.com/ &lt;br&gt;Vill ni streama matcherna så finns det möjlighet till det också :blush: Vi kommer ha ett lagkonto så spelarna kan se matcherna efteråt.&lt;br&gt; &lt;br&gt;&lt;b&gt;Slutspel påverkar hemfärd&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Slutspelet börjar på söndagen. Finalen är 18:00 (A final) på söndagen, så senare än så kommer vi inte att åka :blush:.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Speltid&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi vill gärna förtydliga hur vi tänker kring speltiden under cupen. &lt;br&gt;Vi är 11 spelare i varje lag, vilket nog får sägas är optimalt. Men på cup är det automatiskt mindre speltid för alla eftersom matcherna är relativt korta (2 × 12 minuter). Vi kommer även att anpassa laguttagningen för att få ihop helheten på ett bra sätt.  Alla kommer så klart få speltid i alla matcher.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Speltiden i respektive match kommer jag att avgöra utifrån flera faktorer, till exempel:&lt;br&gt;* skadehistorik &lt;br&gt;* belastning och behov av återhämtning&lt;br&gt;* träningsnärvaro&lt;br&gt;* matchtempo och motstånd (åt båda håll)&lt;br&gt;* förmåga att ge allt i match&lt;br&gt;* förståelse för vårt anfalls- och försvarsspel&lt;br&gt;* vilja att tävla&lt;br&gt;* bollsäkerhet&lt;br&gt;* samt hur laget fungerar bäst i helheten&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vårt mål är att alla ska få en bra upplevelse av cupen, känna sig delaktiga och bidra till laget både på och utanför planen. Vi kan inte nog trycka att det är lika viktigt att sprida energi och positivitet även när man sitter på bänken. &lt;br&gt;Tveka inte att höra av er om ni har funderingar!&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Lagen&lt;br&gt;&lt;/b&gt;Kommer senare. Vi går ut med dem sent, pga eventuella sjukdomar etc som vi måste ta hänsyn till.&lt;br&gt; &lt;br&gt;Heja Gurra&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-26 20:34&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8084752/Info-Bohus-cup</link><pubDate>Sun, 26 Apr 2026 18:34:50 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e0c2261a-b5cf-c089-3cff-d0cf90f8cade</guid><title>Info om Söndag</title><description>Hej&lt;br&gt; &lt;br&gt;Här kommer lite mer info kring söndagen matcher i Ekvallen. Det blir en härlig handbolls eftermiddag med Cliff och Haninge. Förutom att spela handboll är ett viktigt syfte att bygga gemenskap mellan våra klubbar, spelare och ledare. Vi kommer därför spela matcher mot varandra och i mixade lag mellan klubbarna. För att få in pengar till våra duktiga domare kommer i att ha en bollrullningstävling. Vi behöver hjälpa för att anordna detta. Alla spelare ska även köra speedshoot och även runt detta behöver vi hjälp.&lt;br&gt; &lt;br&gt;Alla kommer spela minst 2 matcher och några kommer spela 3 matcher. Vi kommer spela med nivå indelade lag för att få så bra och jämna matcher som möjligt. Alla kommer få testa nya positioner och vi kommer rotera mycket. &lt;br&gt;Exakt vilka matcher som spelarna spelar kommer vi ta på plats, då det kan kastas om i sista stund.  &lt;br&gt; &lt;br&gt;&lt;b&gt;Schema:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;11:40-12:30 - Samling och uppvärmning&lt;br&gt;12:30–13:05 – Haninge (nivå 1) – Gustavsberg (nivå 1)&lt;br&gt;13:15–13:40 – Gustavsberg (nivå 2) – Cliff&lt;br&gt;13:50–14:25 – Cliff – Haninge (nivå 2)&lt;br&gt;14:25–14:50 – Bollrullning och speedshot med träff&lt;br&gt;14:50–15:25 – Mixlag 1 (nivå 2) – Mixlag 2 (nivå 2)&lt;br&gt;15:35–16:10 – Mixlag 1 (nivå 2) – Mixlag 2 (nivå 2)&lt;br&gt;16:20–16:55 – Mixlag 1 (nivå 1) – Mixlag 2 (nivå 1)&lt;br&gt;16:55–17:00 – Gemensam bild&lt;br&gt; &lt;br&gt;Heja Gurra, Cliff och Haninge&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-14 10:38&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8075739/Info-om-Sondag</link><pubDate>Tue, 14 Apr 2026 08:38:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4cf69e7b-73f6-fceb-ae14-48d9342cd8b5</guid><title>Åhus viktig info</title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kul att vi är så många i Åhus (16 spelare)!!&lt;br&gt;Här kommer viktig info angående Åhus cup som ni måste ta ställning till!&lt;br&gt;Vi spelar förmodligen tidigt redan den 14 juli. Då många kombinerar turneringen med semester blir det svårt för oss åka gemensamt dit. Alla spelare har redan sovplats 14-16 juli. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Om ni behöver sovplats även mellan den 13 och 14 juli behöver vi veta det snarast. Ni som inte har det förväntats vara på plats tidigt den 14 juli. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Skriv i kommentaren nedan om ni ska ha en sovplats mellan 13-14 juli. &lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Heja Gurra&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-08 15:03&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8071841/Ahus-viktig-info</link><pubDate>Wed, 08 Apr 2026 13:03:54 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">298af118-c3fd-3c36-8a70-daba5530ab5a</guid><title>Matchtröjor inventering</title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tanken är att vi ska ha samma matchtröjor nästa säsong, men vi behöver inventera storlek. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Så ni som behöver uppdatera storlek skriv i kommenterar nedan senast torsdag 2/4. Vi kan inte garantera att man behåller sitt nummer om man byter förstås. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Heja Gurra&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-30 07:49&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8066014/Matchtrojor-inventering</link><pubDate>Mon, 30 Mar 2026 05:49:36 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c41df077-7497-7e01-947c-b3e35429ac57</guid><title>Irsta imorgon samling</title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi samlas vid coremhallen 17:45 imorgon. &lt;br&gt;Då ska tjejerna ha ätit innan så de har energin till matchen. Efter matchen åker vi till skolan och checkar in. &lt;br&gt;örstår att alla har NP men vi får göra vårt bästa. &lt;br&gt;Nu ska det bli jäkligt kul med Irsta och cup. Det är minst 4 gurra lag till på cupen! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Heja Gurra!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-26 12:36&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8063521/Irsta-imorgon-samling</link><pubDate>Thu, 26 Mar 2026 11:36:07 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">64c69c26-86a4-c2a7-8018-f47c0a0a5557</guid><title>Intresseanmälan Eken cup</title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Sommaren närmar sig med storm steg :blush:&lt;br&gt;13-15 Juni (lördag-måndag) är det Eken cup. Vi har nu skickar nu intresseanmälan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Viktigt: Svara senast 31/3 så vi vet om vi ska anmäla 1 eller 2 lag. &lt;/b&gt;&lt;br&gt;Det kostar inget att vara med på denna cup.  &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;a href="https://ekencup.se/" target="_blank"&gt;https://ekencup.se/&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Heja Gurra&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-17 14:08&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GurraF2013/News/8057517/Intresseanmalan-Eken-cup</link><pubDate>Tue, 17 Mar 2026 13:08:25 GMT</pubDate></item></channel></rss>