﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Gideonsbergs IF F-13</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/GideonsbergsIF-F13/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">ceab666b-726e-bf50-28c9-3ab03046943f</guid><title>Klädbeställning:-)</title><description>Hej!&lt;br&gt;Nu har klädbeställningen kommit så när som på 2 beställningar som inkom lite senare.&lt;br&gt;Vi gör det vi kan för att hinna få ut dom imorgon men kan ej lova.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni som är med på träningen ikväll och har beställt saker får dom av Mattias i början av träningen.&lt;br&gt;Ni som är med på match ikväll får era saker där.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Om man har beställt kläder men ej kan träna ikväll finns möjlighet att hämta hos Mattias under kvällen och morgondagen.&lt;br&gt;Ta kontakt på sms sånt fall 072-1818125 så löser vi det&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-23 15:11&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8120728/Kladbestallning--</link><pubDate>Tue, 23 Jun 2026 13:11:51 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">60304ccd-374d-6e4c-f76b-552138c8e75e</guid><title>Tack för Aroscupen, vidare mot Dalecarlia!</title><description>Vilka tjejer och vilken helg i regnet! Resultaten gick inte alltid med oss, men vi är oavsett de stolta över hur tjejerna tagit sig ann denna helgen och speciellt hur de stöttat varandra. Många spelare har varit på varandras matcher och även hängt ihop i olika konstellationer, så kul att se! Nu laddar vi inför Dalecarlia nästa vecka och de kommer komma en massa viktig info, packlistor och övrig info här framöver. Innan dess så har vi också då behövt boka in/om några matcher som vi kör igenom. Detta innebär att de träningar vi har inför att vi åker till Dalecarlia kommer vara väldigt lättsamma, roliga och inte slita på kroppen som nog är trött efter allt matchande. Det kan alltså vara bra för er och tjejerna att veta att är man sliten så är det helt okej att säga de, komma ner till träningen och köra lättare och roliga övningar. Avslutningsvis ett stort tack till er nära och kära för hur ni också är med och stöttar tjejerna i deras fotboll samt i deras sociala utveckling med varandra. Stötta gärna varandra även i de avslutande matcherna och skapa den där härliga stämningen!&lt;br&gt;Forza och forma GIF!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-17 11:20&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8118343/Tack-for-Aroscupen-vidare-mot-Dalecarlia</link><pubDate>Wed, 17 Jun 2026 09:20:47 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d46fb409-c21a-463c-3a4b-a95b1d6adff4</guid><title>Fotograferingen, whatsapp och chokladkassen</title><description>Tjenare allihopa, vi tog bort det förra inlägget då det fanns lite mer info vi behövde skicka ut så läs igenom detta inlägg. Det är mycket info och mycket som händer just nu med skolavslutningar, fotografering, studentfirande och Aroscupen som närmar sig och strax även Dalecarlia! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Fotograferingen&lt;br&gt;Den sker imorgon efter vår träning. Vi har inte hunnit dela ut några fotolappar förra veckan så därför kommer det ske inför träningen imorgon. Detta gör att ni föräldrar behöver vara på plats vid kl 17 imorgon för att kunna fylla i fotolappar (då tjejerna är under 18år). Vill man hellre hämta lapp ikväll så kan man göra det hos Micke på Blåklockevägen 39. Detta är viktigt för att det inte ska ta tid från träningen och att fotograferingen ska ske smidigt.&lt;br&gt;Tänk på att det är nya matchstället som gäller på fotograferingen. Vill man ha tröjan fräsch till fotograferingen så kan man ha den med sig och ta på efter träningen och innan fotograferingen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Whatsapp&lt;br&gt;De som ännu inte hittat till vår whatsapp community kan kontakta ledare för att bli tillagda eller få en länk. Det är här vi skickar ut mycket snabb info och även här ni föräldrar kan lösa byten av kiosk/bingo pass. Det är därför en stor fördel att vara med i denna whatsappgrupp. Där finns också just nu en grupp för varje lag i Aroscupen där vi kan skicka ut om samlingstider med mera.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Chokladkassen&lt;br&gt;Påminnelse till alla som har sålt choklad: Chokladen finns nu att hämta på Iggebygatan 5.&lt;br&gt;Mer information finns i WhatsApp-gruppen ”Försäljning”.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Forza och forma GIF!&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-08 15:09&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8112468/Fotograferingen-whatsapp-och-chokladkassen</link><pubDate>Mon, 08 Jun 2026 13:09:37 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">61fc8165-de6c-4417-7610-212da49d5ac2</guid><title>Aroscupen i helgen!</title><description>Äntligen snart dags för Aroscupen! Som vi har längtat efter att återigen spela Aroscupen hemma i Västerås och ta emot diverse lag. I år har vi 3st lag, där ett lag spelar sina gruppspelsmatcher på Rocklunda, Önsta och Apalby medan två lag spelar gruppspelet på Barkarö. Slutspelet under måndagen blir på Önsta, Rocklunda och Apalby, tar vi oss till tisdagens finalspel spelas de på Apalby och Hamre. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Som vi meddelat så har informationen om lagindelningen dröjt då vi roddat runt för att få lagen att gå ihop med diverse skador och skavanker. Vi har löst detta genom att två härliga tjejer från Skiljebo är med och spelar med oss under cupen, de heter Signe och Ruth. Vi är väldigt tacksamma för att de valt att spela denna cup med oss och vi hoppas att alla tjejer tar emot dom med öppna armar och att alla föräldrar stöttar dessa tjejer precis som ni stöttar alla våra tjejer. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer börja lägga in gruppspelsmatcherna och lägga in tjejerna i de matcherna de ska spela, vill ni se truppen så snabbt som möjligt så lägger vi strax upp de i vår whatsapp community. I varje matchkallelse så kommer ni också se samlingstid och samlingsplats. &lt;br&gt;&lt;br&gt;I veckan kommer lite praktisk info och förhållningsregler till cupen, men till att börja med så vill vi att alla tjejer har med både ljusblåa och svarta tröjan. Samt såklart mörkblåa shorts och ljusblåa strumpor.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har tagit bort träningen på fredag för att tjejerna ska kunna ladda upp på bästa sätt inför helgen, så använd denna kväll för att ladda upp på bästa sätt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ps: vi kommer också börja kalla till matcherna som spelas under veckan/helgen efter Aroscupen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Forza och forma GIF!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-07 18:20&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8111842/Aroscupen-i-helgen</link><pubDate>Sun, 07 Jun 2026 16:20:38 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">58ec3810-7265-143d-b42e-ff0f7c118518</guid><title>Sista dagen för chokladkassen och kolla in vår Whatsapp!</title><description>Hej!

Påminnelse: Idag är sista dagen att registrera beställningar för Chokladkassen. Försäljningen stänger vid midnatt, så se till att lägga in alla beställningar innan dess.

Ps: för de föräldrar som missat att gå med i vår whatsapp community så kan ni kontakta valfri ledare för att få tillgång. Det är i vårt community på whatsapp som den snabbaste infon kommer ut och även där ni föräldrar kan diskutera saker och lösa tex byten av kiosk.

Forza och forma GIF!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-31 20:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8107923/Sista-dagen-for-chokladkassen-och-kolla-in-var-Whatsapp</link><pubDate>Sun, 31 May 2026 18:39:58 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d06ffdc1-0873-33fb-ba0d-3d4df43390d3</guid><title>Sista rycket med Chokladkassen</title><description>Hej!

Nu är det sista rycket för Chokladkassen.Sista försäljningsdagen är 31 maj och hittills har vi tillsammans sålt för 56 % av vårt mål på 11 000 kr. Nu kör vi en sista rush för att fylla på lagkassan så mycket som möjligt inför säsongen!

Kom också ihåg att lägga in alla beställningar senast på söndag.

Målet är att varje spelare säljer minst 5 produkter. Om man inte vill sälja går det bra att i stället swisha 300 kr till Linda Heplinger på 070-1707977.

Tack för ert engagemang och forza GIF!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-24 17:23&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8103856/Sista-rycket-med-Chokladkassen</link><pubDate>Sun, 24 May 2026 15:23:06 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6c677828-8506-4b1b-d69d-2c09da4acdbc</guid><title>Info gällande planer </title><description>Nu är tjejerna igång bland alla celler och håller igång för fullt medan vi fått klarhet i hur resten av veckan kommer se ut.
På fredag så är vår träning flyttad till konstgräsplanen, så vi kör fotbollsträning på konstgräset kl 13-14:30, samling 12:45. 
Söndagens matcher blir flyttade, några mer än andra men kansliet har jobbat hårt för att få plats med så många matcher som möjligt i helgen. 
Matchen mot Forsby F13 på söndag startar nu kl 13:30 (samling 12:45).
Matchen mot Västanfors på söndag startar nu kl 18:15 (samling 17:30). 
Detta uppdateras i appen och kalendern. Vi vill att alla tjejer som är kallade till dessa matcher meddelar ansvarig ledare och bekräftar att de kan även den nya tiden. Ansvariga ledare står i varje kallelse.

Forza och forma GIF!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-13 19:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8097546/Info-gallande-planer-</link><pubDate>Wed, 13 May 2026 17:13:14 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1a04a2cd-02e5-4567-09c7-6abd61077a06</guid><title>Prison Island</title><description>Vi kör Prison Island kl 19 ikväll, samlas på plats 18:45. 
Swish 230kr/person till Daniel på telefonnummer 0733618820&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-13 16:40&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8097442/Prison-Island</link><pubDate>Wed, 13 May 2026 14:40:31 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">64cc820c-53d2-dcd5-6608-4a3aebbfbeb6</guid><title>Veckans träningar</title><description>Kristihimmelsfärd denna veckan ställer till det lite för oss ledare så därför har vi valt att flytta träningarna något så träningsschema denna vecka blir.
Tisdag 17:30-19 på C-plan (som vanligt)
Onsdag 19-20:30 på C-plan (istället för torsdag)
Fredag 13-14 på B-plan (tidigare lagd träning)

Detta gäller då bara denna vecka!

Ps: börjar dra ihop sig till slut för choklaskasse försäljningen så kör på hela vägen in nu tjejer!

Forza och forma GIF!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-11 13:10&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8095523/Veckans-traningar</link><pubDate>Mon, 11 May 2026 11:10:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">80fe0c99-ac71-ba2e-9ed7-781baeefa755</guid><title>Träningstider för säsongen</title><description>Nu har vi fått våra träningstider för säsongen bekräftade och det blir 
Tisdagar: 17:3-19 Önsta C-plan
Torsdagar: 17:30-19 Önsta C-plan
Fredagar 17-18 Önsta B-plan

Vi samlas en kvart innan träningen för uppvärmning.

Tjejer som vill vara på planen innan träningar för att hänga, lyssna på musik och kicka boll uppmuntras att göra det även denna säsongen, det var så kul att komma ner till fotbollsplanerna och mötas av ett stort gäng glada fotbollstjejer och dunkande musik!

Vi flyttar därför morgondagens träning till Önsta IP C-plan kl 17:30-19.

Forza och forma GIF!


&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-27 15:59&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8085452/Traningstider-for-sasongen</link><pubDate>Mon, 27 Apr 2026 13:59:40 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">71a45409-3932-c7b1-6184-4d65d1711a1e</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11854451_medium.jpg" type="image/jpeg" length="134564" /><title>Kioskschema och info för internmatch</title><description>Här är kioskschemat för våren och kan ni inte den aktuella matchen så löser ni en ersättare via whatsapp gruppen. Ett tips är att göra detta när vi skickat ut kallelser så att ni vet vilka tjejer/föräldrar som är kallade till den aktuella matchen. Får man kiosk en match som ens dotter inte blir kallad till så kan man välja mellan att vara kiosk ändå eller lösa ersättare.

Den match som är märkt Blå kommer flyttas då den är under Aroscupen. De två matcher som är Röda får vi se om de kommer flyttas eller ej då de är under midsommarhelgen och vi vet att både vi och våra motståndare kan ha spelare bortresta den helgen.

Det som ingår i att vara kioskansvarig är likt tidigare att man kontaktar Anders Bärzen (pappa till Clara Bärzén) för att hämta upp kioskkasse med qr-koder, bord, festis, muggar osv. Utöver det kokar man kaffe och har med sig i termos (finns termos att låna vid behov) samt något hembakat (tex en långpanna av något). 

Internmatchen på söndag så har vi siktat på att boka till Ringvallen B-plan istället med matchstart kl 17 så kolla kallelsen för att se uppdaterad info. De tjejer som ska till Fotbollsverkstan på söndag efter internmatchen kommer släppas i tid för det. Desto tjejer som har både ljusblå och svart tröja tar med sig båda och de som enbart har ljusblå tar med sig den.

Nästa vecka har vi bokat Ringvallen B-plan kl 16:30-18 på tisdag den 28:e april. Vi förstår att denna tid kan ställa till det för en del och vi hoppas att vi alla kan hjälpas åt för att få dit tjejerna. Vill tjejerna vara på plats en bra stund innan och lira själva så bör det gå bra så länge de sköter och tar hand om sig. 

Utöver detta så tar vi träningsledigt fredagen den 1:a maj, lite lätt besvikna tjejer igår när vi informerade detta. Om tjejerna är väldigt sugna så uppmuntrar vi dom att söka kontakt med varandra via sina sociala kanaler och så kan de säkert samlas och ha roligt tillsammans på någon fotbollsplan eller någon annanstans. 

Nu laddar vi för seriepremiär!

Ps: vi ska skicka ut kallelser till andra omgången och där finns det en match som tyvärr inte fått någon tid eller dag än, så vi ber er vara uppmärksamma på att den match där det står 00:00 just nu inte är bestämt varken dag eller tid.

Forza och forma GIF!

&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-22 13:40&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8081633/Kioskschema-och-info-for-internmatch</link><pubDate>Wed, 22 Apr 2026 11:40:28 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">14429151-ac48-2ac3-383d-a7960de8e3e4</guid><title>Ytterligare info Irstabingo samt träningar och internmatch</title><description>Vet att det är mycket utskick nu så läs igenom allt noga.

Irsta Bingon så har vi fått extra info, schemat är utskickat via laget och det är upp till er föräldrar att i god tid byta pass om man inte har möjlighet att infinna sig. Byte i schema sker antingen via Whatsapp chatten eller  direkt till ansvarig förälder. Det är jätteviktigt att vi alltid har någon på plats i Irsta, annars ställer vi till det för dem.
Praktisk info: 
- Var på plats 18,30 - för instruktioner. Passet kan hålla på till 22.00 - sluttid kan variera
- ?minst 3 på plats varje gång. Minst en ansvarig vuxen + två tjejer - optimalt 2 vuxna + två tjejer 
- ?kläder efter väder - vid regn, bra att ha paraply så man skyddar bingobrickorna vid rättning
- ?det är viktigt att man är alert på plats. Vid bilbingo så tutar bilen, vår uppgift är att skynda oss till bilen för att i en com-radio läsa upp bingoraden som sedan godkänns av utroparen. Sedan ska kontanter lämnas över till vinnaren.
Vid övriga frågor eller funderingar? 
Kontakta via chatten eller hör direkt av dig till:
Madeléne Pfeiffer (Elsas mamma) 070-587 74 44 
Nu tjänar vi 15 000 kr till laget 

Ni som var på plats under träningsmatchen på Bäckby IP igår märkte säkert att det var lite kaos runt matchen med barn som sprang in på planen osv. Det blev en bra träning för tjejerna att enbart fokusera på sitt eget spel och måste säga att de skötte de galant! Dock känner vi själva att vi ska försöka hitta en annan lösning till internmatchen på söndag som just nu är bokad till Bäckby IP. Detta kan innebära tex att tiden och platsen ändras eller att vi hittar på en annan aktivitet med tjejerna så vi ber om ursäkt i för tid om schema ändringen ställer till det för någon.

När de gäller sommarens träningar så har vi inte fått ett definitivt besked än, men vi har som sagt önskat tisdagar, torsdagar och fredagar. Vi vet heller inte när de släpper planerna på Önsta IP och våra bokningar på Wenströmska A och B finns bara till och med denna veckan. Det innebär att vi kollar på möjligheter för hur vi ska genomföra våra träningar nästa vecka och återkommer så snart vi vet mer om detta. Det innebär då också att tider, platser och ev dagar kan ändras. 

Forza och forma GIF!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-20 13:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8080024/Ytterligare-info-Irstabingo-samt-traningar-och-internmatch</link><pubDate>Mon, 20 Apr 2026 11:19:41 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c7764d3c-25db-6b61-5124-6b29e60dbb62</guid><title>Anmälan för att bli fotbollsdomare.</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni som gick domarutbildningen och blev intresserade av att bli fotbollsdomare.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fyll i denna formulär, senast onsdag 21:00&lt;br&gt;&lt;br&gt;Klicka&lt;b&gt;&lt;a href="https://forms.office.com/e/M9mufEByBQ" target="_blank"&gt; HÄR&lt;/a&gt;&lt;/b&gt; för formuläret.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-19 21:12&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8079603/Anmalan-for-att-bli-fotbollsdomare</link><pubDate>Sun, 19 Apr 2026 19:12:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5513d196-38f9-82ca-d55f-9a2c6956ab2d</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11847727_medium.jpg" type="image/jpeg" length="131682" /><title>Schema för Irsta bilbingo samt lite övriga påminnelser</title><description>Tjenare allihop! Här kan ni se schemat för Irsta Bilbingo där det är två eller tre tjejer samt minst en ansvarig vuxen som hjälper till en måndag mellan kl 19-21 var under sommaren. Info med vad som gäller kommer längre fram, men här är schemat så ni kan planera samt eventuellt via vårt whatsapp community byta pass. Kontaktuppgifter finns i kontaktboken i laget.se appen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Påminner om chockladkassen försäljningen och tjejerna som tränar ikväll kommer få broschyrer, är man inte på plats ikväll så kan man kontakta Linda Heplinger (Clara Heplingers mamma) och lösa det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Påminner även om att de som beställt overall/ryggsäck swishar den summan som ni ska betala (kostnaden står i inlägget som Mattias lagt upp tidigare) till Lisette på telefonnummer 0703963612 snarast möjligt då vi fått fakturan nu vid beställningen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matcher på söndag där ett lag spelar match i Skultuna och ett lag spelar på konstgräset på Bäckby Idrottspark. På Bäckby finns det få parkeringar så va ute i god tid för att hitta parkering. Kom även ihåg att laget som spelar på Bäckby mot Gifs F13/14 lag spelar i svart matchtröja!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Forza och forma GIF!&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-17 11:15&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8078015/Schema-for-Irsta-bilbingo-samt-lite-ovriga-paminnelser</link><pubDate>Fri, 17 Apr 2026 09:15:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c5ec28cb-607f-9794-4ab5-1291b01fa66d</guid><title>Påminnelse sista dag för klädbeställning idag ons 15 april</title><description>Hej,&lt;br&gt;Idag kl. 21 skickas beställningen iväg till kansliet.&lt;br&gt;Det är frivilligt att beställa men för er som har tänkt göra det men ev. glömt så är sista möjligheten idag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;a href="https://forms.cloud.microsoft/Pages/ResponsePage.aspx?id=DQSIkWdsW0yxEjajBLZtrQAAAAAAAAAAAANAAqY46JtUMENYSDRGRFNFR1JFMjhIVlZXUUMzV1QwTS4u" target="_blank"&gt;Klädbeställning&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Innan uthämtning av beställda kläder ska man ha betalat in summan till lagkassan genom Swish 070-396 36 12 (Lisette kassör).&lt;br&gt;Se nedan för de olika kombinationer som har beställts och vad ni ska betala in. Är ni osäkra dubbelkolla med Mattias.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Junior overall inkl. initialer 988 kr (898 kr utan initialer)&lt;br&gt;Senior overall inkl. initialer 1135 kr (1045 kr utan initialer)&lt;br&gt;Mixad overall junior/senior inkl. initialer 1066 kr&lt;br&gt;Endast byxor inkl. initialer 572 kr&lt;br&gt;Ryggsäck inkl. initialer 484 kr&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ber om ursäkt för dålig kommunikation kring initialkostnader. Det är 45+45 kr för overall (dvs 45 kr per del). Om någon vill justera så tag direkt kontakt med Mattias på sms så ändrar vi. 072-1818125&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-15 10:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8076498/Paminnelse-sista-dag-for-kladbestallning-idag-ons-15-april</link><pubDate>Wed, 15 Apr 2026 08:00:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">91cf80ac-e154-2dcd-cfbd-4ee7fbb7af92</guid><title>Bilbingo för laget!</title><description>En försäljning har kommit igång och under föräldramötet efterfrågades också fler tillfällen för tjejerna själva att vara med och dra in pengar till sin lagkassa och nu har en sån möjlighet kommit! Från och med den första måndagen i juni till den sista måndagen i augusti så kommer vi jobba på Irsta Bilbingo. Detta är återkommande och innebär att varje måndag under denna tid kommer 2st spelare samt minst en ansvarig förälder vara på plats på Irsta Bilbingo och hjälpa till. Detta kommer göra att tjejerna hjälps åt att drar in 15 000kr till lagkassan! Vi kommer sätta ihop ett schema där ni sedan själva, tex via vårt whatsapp community, kan byta pass med varandra om det inte passar pga semester eller liknande. Vi tycker detta ska bli riktigt kul och en bra insats för tjejerna till att bidra till sin egen lagkassa för cuper, kläder osv!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-14 10:55&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8075763/Bilbingo-for-laget</link><pubDate>Tue, 14 Apr 2026 08:55:48 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">286e341c-818e-9b8c-412a-2c8c8eec4dfd</guid><title>Chockladkassen</title><description>Hej!
Nu när fotbollssäsongen drar i gång är det dags att tjäna in lite pengar till lagkassan.
Den här gången testar vi Chokladkassen, som ger 60 kr per såld produkt direkt till laget.
Registrera er dotter som säljare här:
&lt;a href="https://chokladkassen.se/portal/signup_seller/xyFnL9XxhdYaiFViynKI/" target="_blank"&gt;https://chokladkassen.se/portal/signup_seller/xyFnL9XxhdYaiFViynKI/&lt;/a&gt;

Målet är att varje spelare säljer minst 5 produkter. Om man vill köpa sig fri så swishar man 300kr i stället.
Sista försäljningsdag är 31 maj, så vänta inte för länge med att komma igång!

Säljkataloger delas ut på fredag.

Tillsammans stärker vi lagkassan inför årets fotbollssäsong!

Vid frågor, kontakta Linda Heplinger 070-1707977&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-13 20:57&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8075455/Chockladkassen</link><pubDate>Mon, 13 Apr 2026 18:57:32 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cc56554e-1955-15b3-bbda-db17653ad719</guid><title>Bollflickor</title><description>Godkväll allihopa mitt i lördagsmys och uppladdning inför morgondagens avslutande matcher! Vill bara säga att vi behöver få in några till spelare och föräldrar som hjälper till med bollflickor, kiosk och entre på damlagets match lördag nästa vecka. Ta chansen och var med när damlaget kör igång sin säsong i division 2 så kan tjejerna kombinera att få se och ta intryck av damlaget samtidigt som det drar in pengar till lagkassan! Vi gör detta tillsammans för GIF!
Forza och forma GIF!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-11 21:34&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8073882/Bollflickor</link><pubDate>Sat, 11 Apr 2026 19:34:17 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">826b02eb-7697-3fa9-039b-c08f1dffb912</guid><title>Klädbeställning Overall och ryggsäck</title><description>Hej,&lt;br&gt;Nu är det dags att göra en samlad beställning av Träningsoveraller (Jacka/Byxa) och Ryggsäckar.&lt;br&gt;Många var säkert och provade ut kläder under dagarna då kansliet hade prover hemma.&lt;br&gt;För er som inte var där och provade är de för info något små i storleken. Skulle ni vilja prova finns kläderna på Stadium team sales Västerås Erikslund (bottenvåningen).&lt;br&gt;Matchkläder är beställda sedan tidigare och ingår i medlemsavgift, träningsoverall och ryggsäck är valfritt.&lt;br&gt;&lt;b&gt;Pris Overall&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Junior 898 kr&lt;br&gt;Senior 1045 kr&lt;br&gt;&lt;b&gt;Pris Ryggsäck&lt;/b&gt;&lt;br&gt;439 kr&lt;br&gt;Till dessa priser tillkommer kostnad för tryck av&lt;br&gt;initialer 45 kr&lt;br&gt;&lt;br&gt;Betalning görs till lagets kassör Lisette genom swish:&lt;br&gt;070-396 36 12&lt;br&gt;&lt;br&gt;Länk till beställning:&lt;br&gt;&lt;a href="https://forms.cloud.microsoft/Pages/ResponsePage.aspx?id=DQSIkWdsW0yxEjajBLZtrQAAAAAAAAAAAANAAqY46JtUMENYSDRGRFNFR1JFMjhIVlZXUUMzV1QwTS4u" target="_blank"&gt;Beställningsformulär&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Beställ senast 15 april och för uthämtning av beställda kläder gäller att swish betalning är gjord.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar,&lt;br&gt;Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-08 21:37&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8072138/Kladbestallning-Overall-och-ryggsack</link><pubDate>Wed, 08 Apr 2026 19:37:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cad9b0a3-a7d6-fa78-7fa5-958b19019a98</guid><title>Lite info</title><description>Tjenare allihop, lite olika info som är bra att ha koll på.

Tisdagsträningarna flyttas fram en halvtimme från och med nästa tisdag och tiden är därför 18:30-20:00 med samling 18:15.

Spelschema för säsongen har vi börjat få, men förbundet har redan meddelat att det kommer bli ändringar. Antalet lag i serierna/grupperna är ojämnt så därför kommer det vara helger som är spelledigt för vissa av lagen och som det ser ut just nu så är det ett par av lagen som kör igång serien redan helgen den 25:e och 26:e april.

Axelssonscup har vi valt att inte anmäla oss till och detta främst då det inte är en spelledig långhelg och när vi kollat så har vi både spelare och ledare bortresta så vi kommer pussla och prioritera seriematcherna detta år.

Trupperna till Eskilstunacupen har vi nu lagt in spelarna i så man kan börja kolla upp samåkning med mera. Bra att både föräldrar och spelare tänker på att dessa trupper då kan komma att ändras om det blir återbud från spelare. 

Glad påsk nu alla härliga GIFare både föräldrar och spelare! 

Forza och forma GIF!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-02 16:09&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F13/News/8068612/Lite-info</link><pubDate>Thu, 02 Apr 2026 14:09:09 GMT</pubDate></item></channel></rss>