﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Gideonsbergs IF F-19</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/GideonsbergsIF-F-19/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">a4cd4a36-d484-6d98-a8d6-6f44b06dd042</guid><title>Sista träningen inför sommaruppehåll </title><description>Hej, &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi tränar sista träningen innan sommaruppehåll måndag 22/6. (Om vi blir tillräckligt många)&lt;br&gt;Vi tänkte köra föräldramatch då och sen avsluta med glass till tjejerna.&lt;br&gt;Viktigt att alla svarar på kallelsen som kommer skickas ut i veckan så vi vet hur många vi blir, om vi behöver ställa in eller inte beroende på antal tjejer. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fin vecka!&lt;br&gt;Mvh ledarna &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-16 06:35&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8117650/Sista-traningen-infor-sommaruppehall-</link><pubDate>Tue, 16 Jun 2026 04:35:50 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">f9b9d526-7456-1047-e7c4-7fee322f7d82</guid><title>AROSCUPEN 14/6</title><description>Hej allihopa, &lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer all info om Aroscupen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi spelar på Hamre IP. Är dock inte helt säker exakt vart på Hamre det är, men förmodligen är det på samma ställe där vi spelade förra året (då på stora inhägnade 11-manna gräsplanen). Men vi kollar det när vi kommer dit. &lt;br&gt;Vi tänker att vi samlas utanför omklädningsrummen där på Hamre (de gula huset som ligger nära parkeringen vid konstgräsplanen). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Samling kl 12:40!! Viktigt att komma i tid.&lt;br&gt;&lt;br&gt;De nya matchstället på samt fotbollsskor och benskydd (obs obligatoriskt med benskydd)!!!&lt;br&gt;&lt;br&gt;I övrigt ta med vattenflaska och matsäck. Det finns kiosk på plats samt även mat att köpa (hamburgare, korv).&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tänk på att det brukar vara svårt att få parkering, så var ute i god tid. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchtider, motstånd och plan enligt följande:&lt;br&gt;&lt;br&gt;GIF BLÅ:&lt;br&gt;Ledare Andreas och Sofia &lt;br&gt;&lt;br&gt;Signe &lt;br&gt;Märta &lt;br&gt;Sophie &lt;br&gt;Poppy &lt;br&gt;Else &lt;br&gt;Stina &lt;br&gt;&lt;br&gt;13:20 mot Barkarö svart, H1_02&lt;br&gt;14:20 mot VSK 1, H1_01&lt;br&gt;15:20 mot Skiljebo 2, H1_04 &lt;br&gt;16:20 mor Skiljebo 3, H1_03 &lt;br&gt;&lt;br&gt;GIF VIT:&lt;br&gt;Ledare Julia Sandra och Johan &lt;br&gt;&lt;br&gt;Elsa N&lt;br&gt;Freja &lt;br&gt;Ophelia &lt;br&gt;Camille&lt;br&gt;Ellie &lt;br&gt;Elsa F&lt;br&gt;&lt;br&gt;13:20 mot Skiljebo 3, H1_04&lt;br&gt;14:20 mot Barkarö blå, H1_03&lt;br&gt;15:20 mot VSK 3, H1_03&lt;br&gt;16:20 mot Skiljebo 2, H1_01 &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ser framemot denna eftermiddag! Det ska bli så kul! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-11 22:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8114647/AROSCUPEN-14-6</link><pubDate>Thu, 11 Jun 2026 20:43:30 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">31adb13d-2f2d-9d91-9216-7af9e9a343e3</guid><title>Påminnelse fotografering idag</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Skickar en extra påminnelse om dagens fotografering!&lt;br&gt;Samling senast 16:50 vid planen. &lt;br&gt;Matchkläder på sig.&lt;br&gt;Kom ihåg att ta med penna då ni måste fylla i fotolappar. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ses senare :)&lt;br&gt;Mvh ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-08 11:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8112350/Paminnelse-fotografering-idag</link><pubDate>Mon, 08 Jun 2026 09:42:15 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cd3dbfea-da27-c937-226a-0a9894f16ed0</guid><title>Inför fotografering och matchtider för aroscupen</title><description>Hej hej, &lt;br&gt;&lt;br&gt;Påminner om fotograferingen nu på måndag 8/6 kl 17:00 på Önsta IP (vid planen vi tränar på)&lt;br&gt;Alla behöver vara där senast(!!) kl 16:50. Innan fotograferingen ska ni alla fylla i en varsin lapp (som ni får på plats) med info om barnet samt om/vad ni vill köpa för bilder. Ta gärna med er en varsin penna så att ni smidigt kan fylla i detta! &lt;br&gt;Alla tjej ska ha på sig de nya matchstället på fotograferingen. &lt;br&gt;När vi är fotade och klara så tränar vi som vanligt!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Spelschema för Aroscupen har kommit. Vi anmälde två lag (utifrån hur många som tackat ja). Båda våra lag, GIF vit och blå, kommer att spela 4 matcher och matchtider för båda lagen är:&lt;br&gt;13:20&lt;br&gt;14:20&lt;br&gt;15:20&lt;br&gt;16:20&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mer info om samlingstid och annat kommer under nästa vecka, men tänkte att ni ville veta matchtiderna nu så ni lättare kan planera resten av er dag. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fin helg så ses vi nästa vecka :)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-04 20:34&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8110495/Infor-fotografering-och-matchtider-for-aroscupen</link><pubDate>Thu, 04 Jun 2026 18:34:23 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">67af6411-e266-dc32-6089-6bf03f7dea04</guid><title>Anmälan fotbollens dag</title><description>Hej alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Snart är det dags att anmäla oss till fotbollens dag som spelas här i Västerås den 22 augusti. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Svara på anmälan som precis skickades ut senast 8 juni!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vet inget om tider eller så ännu, men brukar ju oftast spela på förmiddagen, men lika bra att räkna med hela dagen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mer info kommer såklart närmare! Vi behöver veta vilka som kan vara med så vi kan anmäla antal lag utefter hur många vi är. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-24 21:33&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8104128/Anmalan-fotbollens-dag</link><pubDate>Sun, 24 May 2026 19:33:52 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">49912656-9e50-d43c-52a0-8757ef677249</guid><title>Fotografering</title><description>Hej, &lt;br&gt;&lt;br&gt;Måndag 8 juni kl 17:00 har vi fotografering. Så se till att komma 16:50 så vi hinner organisera oss innan fotograferingen. &lt;br&gt;Alla tjejer ska ha matchkläder och fotbollsskor på sig!&lt;br&gt;När fotograferingen är klar så kör vi träning som vanligt 17:30-18:30 :)&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-12 12:22&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8096295/Fotografering</link><pubDate>Tue, 12 May 2026 10:22:30 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">dbb5ca82-1b9e-8bb9-75d3-ed2434d25581</guid><title>Inbetalning och hämtning av varor</title><description>Hej alla glada.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Bra jobbat med försäljningen! Vi nådde tjejernas mål så detta var en super start för deras kassa. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Imorgon måndag förväntas alla paket att komma. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer då skriva ut i kommentaren när ni kan hämta. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Betalningen sker på plats (Hyacintvägen 59) med Swish när ni hämtar era paket.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Bra jobbat återigen! &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-10 21:18&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8095043/Inbetalning-och-hamtning-av-varor</link><pubDate>Sun, 10 May 2026 19:18:06 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">16f0c831-497a-df52-b48a-8396a2de67c1</guid><title>Träningar utomhus </title><description>Hej alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Först och främst, stort tack för i helgen!!! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Äntligen börjar utomhussäsongen!! Från och med nästa måndag, 4 maj, börjar vi träna utomhus.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att köra måndagar 17:30-18:30 på 5-mannaplanen på Önsta IP. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är OBLIGATORISKT att ha benskydd på sig varje träning för nu kan det börja göra väldigt ont och göra stor skada om man får spark på smalbenet med fotbollsskor. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Även viktigt med kläder efter väder såklart!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi önskar er en bra vecka och en trevlig valborg! &lt;br&gt;Vi ses nästa vecka :) &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh ledarna &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-27 18:57&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8085574/Traningar-utomhus-</link><pubDate>Mon, 27 Apr 2026 16:57:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">13740352-0eea-909d-01df-2b8c1ff21d24</guid><title>Bytt nummer på planer </title><description>Hej, &lt;br&gt;&lt;br&gt;Dom har bytt nummer på planerna på B-planen där vi ska spela! &lt;br&gt; &lt;br&gt;Plan 1= plan 5&lt;br&gt;Plan 2 = plan 6&lt;br&gt;Plan 3= plan 7&lt;br&gt;Plan 4 = plan 8 &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-25 08:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8083632/Bytt-nummer-pa-planer-</link><pubDate>Sat, 25 Apr 2026 06:43:18 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">89aad34d-89ee-175d-6581-449f5f4e1070</guid><title>Cykla eller gå imorgon!! Viktigt!!!</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;ALLA som bor på gryta eller i närheten av gryta MÅSTE gå eller cykla till Önsta IP imorgon!!&lt;br&gt;Det är ett krav från cupledningen och från oss. &lt;br&gt;Det är över 100 lag anmälda till cupen, både lag i Västerås men även från andra städer. Som ni vet så finns det inte jättemycket parkeringar vid Önsta IP så därför måste dom som kommer utifrån kunna få plats på parkeringen. Så snälla ni som kan, skippa bilen imorgon! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses om några timmar!!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-24 22:24&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8083550/Cykla-eller-ga-imorgon-Viktigt</link><pubDate>Fri, 24 Apr 2026 20:24:46 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c1cd5b18-6b4d-6f9d-66f0-e3e52ec1bf20</guid><title>Big Mac minicup ALL INFO </title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nästa lördag, 25 april, är det äntligen dags för årets första matcher. Som vi längtat. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Här nedan kommer all info ni behöver vad gäller matchtider, arbetsuppgifter osv. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lagen och matchtider: &lt;br&gt;&lt;br&gt;GIF 1:&lt;br&gt;&lt;br&gt;9:17 plan 2&lt;br&gt;9:51 plan 2&lt;br&gt;10:42 plan 2 &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ledare: Sofia &amp; Andreas &lt;br&gt;Signe &lt;br&gt;Märta &lt;br&gt;Else &lt;br&gt;Clara &lt;br&gt;Vera&lt;br&gt;Poppy &lt;br&gt;Stina &lt;br&gt;&lt;br&gt;GIF 2:&lt;br&gt;&lt;br&gt;11:16 plan 2&lt;br&gt;12:07 plan 1&lt;br&gt;12:41 plan 1 &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ledare: Sandra och Johan&lt;br&gt;Freja &lt;br&gt;Ophelia &lt;br&gt;Ellie&lt;br&gt;Camille &lt;br&gt;Michelle &lt;br&gt;Hedda H&lt;br&gt;Sophie&lt;br&gt;&lt;br&gt;GIF 3 &lt;br&gt;&lt;br&gt;9:00 plan 2&lt;br&gt;9:34 plan 2 &lt;br&gt;10:08 plan 1&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ledare: Adam (ev någon av oss andra som hjälper till) &lt;br&gt;Selma &lt;br&gt;Hedda F &lt;br&gt;Rut&lt;br&gt;Elsa F&lt;br&gt;Ines&lt;br&gt;Emma&lt;br&gt;Hevrin &lt;br&gt;&lt;br&gt;Matcherna är 4x3 min. Vi kommer att spela alla matcher på B-planen på Önsta IP (ligger nedanför A-planen). Alla samlas 30 min innan sin första match. Leta reda på er ledare på plats. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Kom ihåg fotbollsskor (för gräs), benskydd, vattenflaska, matchkläder (ni som ej fått ännu får på plats eller innan, återkommer om det), mellanmål om man vill och kläder efter väder mellan matcherna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Arbetsuppgifter: &lt;br&gt;&lt;br&gt;BAKNING: &lt;br&gt;&lt;br&gt;Hevrin och Clara &lt;br&gt;30 st chokladrutor var. &lt;br&gt;De ska säljas för 20 kr styck så behöver vara rätt stora. &lt;br&gt;Det ska användas ”vanliga” ingredienser, alltså inte laktosfritt/glutenfritt/veganskt. Alltså vanligt smör, vanligt mjöl osv ska användas! &lt;br&gt;Bakverken ska lämnas in på fredag från kl 17:00 inne vid A-planen på Önsta IP. &lt;br&gt;De ska förvaras med lock. &lt;br&gt;Märk burkar/tårtfat med namn om ni vill ha tillbaka detta.&lt;br&gt;&lt;br&gt;KIOSK B-PLAN: &lt;br&gt;&lt;br&gt;8:00-10:00 Poppy och Hedda H (och två från p19) &lt;br&gt;&lt;br&gt;9:55-12:00 Ellie och Elsa F (och två från p19)&lt;br&gt;&lt;br&gt;11:55-14:00 två från f20 och två från p20)&lt;br&gt;&lt;br&gt;13:55-16:00 två från f20 och två från p20)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni som startar upp kiosken vid 8:00 (första passet) samlas vid A-planen för att tillsammans hjälpas åt att bära ner allt till kiosken på B-planen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;En i varje grupp ansvarar för att fylla på kaffe, vilket görs vid A-planen i stora kiosken. Så bestäm vem av er som ansvarar för det. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Se till att ha säckar för varje olika sorters sopor och ev pant. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Prislistor och swishkoder ska också hämtas vid A-planen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Sista passet för dagen stänger kiosken och plockar undan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mer info om kiosken kommer finnas på plats.&lt;br&gt;&lt;br&gt;SARG:&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hämta och lämna sarg:&lt;br&gt;Sarg 1: mälarenergi arena- Vera&lt;br&gt;Sarg 2: Västmanlands fotbollsförbund- Michelle &lt;br&gt;Sarg 3: Apalbyskolan- Rut&lt;br&gt;&lt;br&gt;För mer info hör av er till Madelene på 0768114044.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Bygga upp planerna (med sarger) kl 8:00&lt;br&gt;Selma, Signe, Vera, Michelle, Rut, Camille &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ta ner sargerna och packa på släp samt städning av B-plan.&lt;br&gt;Samling 15:15 (sista matchen slut ca 15:30)&lt;br&gt;Else, Emma, Ines, Sophie, Stina &lt;br&gt;&lt;br&gt;Michelle, Vera och Rut ska endast komma och hämta färdigpackade släp för att sedan lämna tillbaka sargen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Behöver man eller vill man byta uppgift så får man själv byta med någon annan.&lt;br&gt;Det är obligatoriskt att dyka upp på sina pass. Om man inte kan dyka upp av någon anledning så får man lösa det med tex morföräldrar eller annan anhörig. Eget ansvar här! Vi kommer inte blanda oss i detta :) &lt;br&gt;&lt;br&gt;Om någon äger ett släp som de som ska hämta och lämna sarger kan låna, kommentera här nedan. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vid frågor (förutom frågor om sargen då det är till Madde), ring Sofia på 0706657528. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vinsten på cupen delas upp mellan oss åtta GIF-lag (flickor och pojkar födda 2020-2017) som har hand om cupen. Detta gör alltså att vi kommer få en del pengar till vår lagkassa!! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ser framemot denna dag supermycket! Äntligen är det dags att komma ut på gräs igen! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Kom ihåg att vi gör detta för våra barn. Tack på förhand till alla som hjälper till!! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu kör vi säsongen 2026!!!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh&lt;br&gt;Alla ledare&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-16 21:56&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8077767/Big-Mac-minicup-ALL-INFO-</link><pubDate>Thu, 16 Apr 2026 19:56:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">22d2435f-fc68-09ec-719c-f35bee61ae18</guid><title>Ingen träning imorgon </title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Har glömt bort att skriva tidigare. Ber om ursäkt för sen information. Men eftersom det är annandag påsk imorgon så hoppar vi över morgondagens träning.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses nästa måndag igen!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hoppas ni alla har haft/har en jättefin påsk!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh alla ledare&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-05 22:50&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8070128/Ingen-traning-imorgon-</link><pubDate>Sun, 05 Apr 2026 20:50:03 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5e579fbb-2b2d-e463-be9e-13fa08e49cb6</guid><title>Försäljning!</title><description>Hej alla glada! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu är det dags för tjejernas första försäljning och möjligheten till att starta en lagkassa. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer sälja Newbody, gå in i länken och registrera ert barn och börja sälj. Vi kommer ha säljkrav på 10 produkter. &lt;br&gt;&lt;br&gt;https://portal.newbodyfamily.com/reg/TGWFSDJ?ut=1_213&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vill eller kan man absolut inte sälja så går det att köpa sig fri för 500kr. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer sälja mellan 6/4-3/5. Strax där efter får vi leveransen av alla varor. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni kommer själva ta betalt av era kunder för att sen längre fram få ett Swish nummer där hela erat barns belopp ska betalas in. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Har ni frågor eller något som inte funkar som det ska hör av er till Andreas (Sofies pappa) 070-171 10 68. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Går också bra att kommentera här. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni som vill köpa er fria, smsa gärna det till andreas också så vi kan bocka av alla tjejer. Swish sker vid senare tillfälle även där. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Lycka till och gå in redan nu och registrera er så är ni igång :) &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-02 21:16&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8068816/Forsaljning</link><pubDate>Thu, 02 Apr 2026 19:16:04 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">357ce91d-1a41-596b-c903-f5abb81369b1</guid><title>FÖRÄLDRAMÖTE 23/3 </title><description>Hej alla föräldrar!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi tänkte köra ett föräldramöte måndag 23/3 under vår träningstid i omklädningsrummet. Vi kör igång klockan 17:00. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Minst en förälder per barn behöver vara med då vi kommer ta upp viktig information inför kommande säsong. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer gå igenom säsongen, info om minicupen som är i april, samt en del andra viktiga saker. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att skicka ut en kallelse till er gällande detta så vi har koll på vilka som kommer :)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha det fint!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-09 20:26&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8052519/FORALDRAMOTE-23-3-</link><pubDate>Mon, 09 Mar 2026 19:26:20 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">98f34e04-d438-1ce7-a031-42cd75db691a</guid><title>INSTÄLLD TRÄNING IDAG</title><description>Hej, &lt;br&gt;&lt;br&gt;Då det endast är 5 tjejer anmälda till träningen ikväll så behöver vi ställa in den. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses nästa måndag istället! &lt;br&gt;Ha en bra sportlovsvecka. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-23 12:31&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8043476/INSTALLD-TRANING-IDAG</link><pubDate>Mon, 23 Feb 2026 11:31:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8e023226-d8df-043e-3616-f15330deb6ca</guid><title>Önskan om svar inför träning imorgon </title><description>Hej, &lt;br&gt;&lt;br&gt;Eftersom det är sportlov nästa vecka så förstår vi att många är borta och därför inte kan träna imorgon. &lt;br&gt;Det är än så länge 6 st som tackat ja, men många som ännu inte svarat ja eller nej. &lt;br&gt;Vi kommer att ställa in träningen om vi är färre än 10 tjejer då vi anser att det annars inte blir en bra träning. &lt;br&gt;Jag önskar att alla som inte svarat på kallelsen för morgondagens träning gör det nu ikväll! Så att vi kan ta ett beslut senast imorgon förmiddag om det blir träning eller inte. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Håller utkik här på laget imorgon för att se om det blir träning eller inte. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fortsatt fin kväll!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-22 19:57&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8043127/Onskan-om-svar-infor-traning-imorgon-</link><pubDate>Sun, 22 Feb 2026 18:57:10 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">77e7de4e-6de6-9bfd-c366-5a9e6b052ca9</guid><title>Önskan om att ni ska prata med era tjejer + medlemsavgiften</title><description>Hej alla föräldrar,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi upplever att det är ett väldigt dåligt fokus från flera håll på träningarna nu för tiden. Det blir i princip sämre och sämre fokus för varje träning.&lt;br&gt;Vi vet att vi är många tjejer i en liten hall och att det tyvärr finns en del annat att göra i en gymnastikhall som påverkar detta, men ofta är det dåligt fokus redan från start från flera tjejer och sedan igenom hela träningen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hör också varje träning kommentarer från vissa tjejer att ”jag vill inte träna” eller ”jag vill inte vara här”. Vilket vi tycker är jättetråkigt såklart. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Tyvärr så förstör detta för andra tjejer som verkligen vill vara där och träna fotboll. &lt;br&gt;Vi tränar fotboll en timme i veckan, och då vill vi gärna att alla tjejer ska vilja köra fotboll den timmen och vi vill att alla ska tycka att det är kul att komma ner på träningarna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har pratat med tjejerna om fokuset i princip på varje träning sedan vi gick in i hallen, men det blir inte bättre. Vi vill inte hålla på och tjata varje träning om samma saker, men tyvärr så behöver vi göra det. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det vi nu önskar att ni gör där hemma är att prata med era tjejer om att när man är på fotbollsträningen så spelar man fotboll, inte håller på med massor med annat. Och märker ni att erat barn är supertrött innan träningen och säger att hon inte vill träna pga det, så tycker vi att det är bättre att hon är hemma. Det är såklart helt okej att hoppa över träningar ibland. Man kan inte alltid vara på topp. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hoppas att ni förstår hur vi menar. Vi vill bara att det ska vara en bra och rolig miljö för alla tjejer som kommer ner på träningarna. Och vi önskar hjälp från er föräldrar att prata med era barn om detta för allas skull. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Om ni har frågor så får ni såklart prata med oss.&lt;br&gt;&lt;br&gt;För annan information så kommer fakturan för medlemsavgiften för kommande säsong att komma snart! Håll koll här på laget. Ni kommer att se den under ”mina fakturor” i menyn :)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-01 20:58&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8031211/Onskan-om-att-ni-ska-prata-med-era-tjejer---medlemsavgiften</link><pubDate>Sun, 01 Feb 2026 19:58:57 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2cbccd24-e9b1-ab07-5679-f78d7f0e9e14</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11774690_medium.png" type="image/png" length="131281" /><title>FÖR KÄNNEDOM gällande fritidskortet </title><description>Hej, &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ledare fick detta mejl från kansliet precis. (Se bild) Bara så att ni vet om det!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Info om fritidskortet:&lt;br&gt;”Med Fritidskortet kan du betala för många av barnens regelbundna fritidsaktiviteter inom idrott, kultur och friluftsliv.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Barn mellan 7 och 16 år får 550 kronor per år. Barn i hushåll som fick bostadsbidrag förra året kan få 2 500 kronor. &lt;br&gt;(Gäller från de år barnet fyller 7 år till och med det året barnet fyller 16 år)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Syftet med Fritidskortet är att fler barn och unga ska få möjlighet till en aktiv och meningsfull fritid – oavsett familjens ekonomi.”&lt;br&gt;&lt;br&gt;Om ni vill läsa mer om fritidskortet så finns mer info på fritidskortet.se.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ha en fin helg!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-01-23 11:30&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8026168/FOR-KANNEDOM-gallande-fritidskortet-</link><pubDate>Fri, 23 Jan 2026 10:30:24 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5ea6f1fe-4353-3020-0a69-c942751cdba0</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11744298_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="185233" /><title>Världens bästa tjejer!!!</title><description>:star::heart:&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-12-15 19:43&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8007628/Varldens-basta-tjejer</link><pubDate>Mon, 15 Dec 2025 18:43:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">7ffb588c-f5db-0dc4-c614-2b26740a675b</guid><title>Fika idag </title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi tänkte köpa lite julfika till tjejerna idag. Vi tänker typ lussebullar/lussegifflar och pepparkakor. Samt varsin festis. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Därför är det viktigt att svara om man kommer eller ej så vi vet hur mycket fika vi ska köpa!!! Fortfarande flera som inte svarat...&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vid eventuella allergier, smsa mig 0706657528 senast klockan 15 idag så jag hinner fixa det :) &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Sofia och alla ledare&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-12-15 09:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/GideonsbergsIF-F-19/News/8007118/Fika-idag-</link><pubDate>Mon, 15 Dec 2025 08:19:09 GMT</pubDate></item></channel></rss>