• Cup 25/2 i Fagerås

    Härligt att få rapporter om en bra innebandyhelg! :) Vi kör en favorit i repris nästa helg! Träning som vanligt på lördag och cup på söndagen i Fagerås. Gällande cupen är det en liten korrigering. Vi har fått en match till. Det påverkar dock varken starttid eller sluttid. De nya matchtiderna är: 9:00 10:40 12:20 13:10 Samling 8:00 i Fagerås sporthall. Anmäl här nedan vilka som kan vara med. :) Flickor-16 19 feb 18kommentarer
  • Poolspel 18/2 - bemanning

    Härligt att se att så många kan och ställer upp för våra tjejer på söndag! :) Sammanfattar era anmälningar här nedan. Sekretariat 9:45-12:00 Fredrik (Isabella) Sean (Molly OC) Erika (Liliana) Kioskpass 1 9:00-11:00 Jeanette (Isabelle) Karolina (Molly Ö) Kioskpass 2 10:50-12:15 Sara (Hedvig) Isabelle (Bonnie) --- Sen får som sagt alla föräldrar på plats hjälpa till med sargbygge vid kl 9:00 och plocka ner sargen och städa efteråt vid kl 12:00. Det här är den information som jag har fått. Kanske känns som mycket, men jag tänker hellre för mycket information än för lite information. :) Sargbygge: 2 planer ska byggas. Det ska finnas 4 extra hörn. I övrigt står sargen i förrådet. Om den gamla sargen står kvar ska den inte användas (mer än eventuellt hörnen). Sekretariat: Bordet för sekretariatet finns under läktaren bara att rulla ut och koppla in i golvet. Tidtagningstavlan (och mikrofon om man önskar ha speaker) finns i skåp i mitten, bakom sekretariatet. Om man vill spela musik är det bara att plugga in i sekretariatbordet. Dock kan man just nu bara spela på planen. Har man på ljudet på läktaren blir det rundgång och brus. Det är uppmärkt tydligt vad som går till vad. Det är inga direkta direktiv på vad som ska noteras för matcherna så här i poolspel. Men om man vill kan man skriva ner spelarnas namn och läsa upp dem innan matchen. Det kan bli stort för dem att få höra sitt namn. :) Tiden startar samtidigt för de båda planerna. Efter 2 minuter ska det tutas och det är dags för byte och så är det byte vid 4, 6 minuter och så vidare. Speltiden är 2*16 minuter. Saker som behövs: Papper, penna, något att spela musik ifrån, visselpipa om man inte kör tut från tavlan i hallen. Kiosken: Bär ut bord och panttunnor. Ställ fram korvtillbehör på något av borden. Sätt upp information om swishbetalning. Lappar finns i lådor i köket. Alla skåp och lådor är märkta med vad som ska finnas i. Det som är märkt med FHK hör till handbollen. Fixa med kaffe och tillbehör (muggar, mjölk). Fixa med korvmaskinen. Det ska vara vatten i behållaren så att det täcker rören (och lite till) som är i behållaren. Korv och bröd finns i frysen. Instruktion finns ovanför maskinen. Ta lite lägre temperatur än vad som står för att korven inte ska spricka. Bullar finns i frysen. Frys finns både inne i köket (prio1) och direkt där man kommer in till kiosken (prio2). Varma mackor ska också kunna göras. De tar längre tid än vad som står på instruktionen. Chips, som finns i skåpen, hängs upp på ställning. Drickor, godis och snask finns i skåp och kyl. Man får rota och leta om det är något man behöver. :) Återställ sedan allting så som det var innan. Städa och töm sopor. Städgrejer finns mitt emot kiosken. Sopor ska ut till sophuset på baksidan (mittemot gymmet ungefär). Städning: Alla föräldrar får hjälpa till och städa efter poolspelet. Läktare, omklädningsrum och kiosk skall städas. Städgrejer finns mitt emot kiosken. Sopor ska ut till sophuset på baksidan (mittemot gymmet ungefär). Ja det var nog allt jag fått med mig. :) Hoppas ni får en rolig helg! Heja på tjejerna extra från mig! Flickor-16 14 feb 8kommentarer
  • Pausunderhållning 17/2 och Poolspel 18/2

    Det blir en riktig innebandyhelg nästa helg! :) --- Först ut ska de spela match som pausunderhållning på lördagen 17/2 kl 13. Det blir med andra ord ingen träning den dagen. Matchen är mellan Skoghalls och GS86s damer i allsvenskan i Hammarö Arena och matchen börjar kl 13. Vi samlas 12:30 för att hinna byta om och så. --- På söndagen 18/2 har tjejerna poolspel och vi är arrangörer så där behöver vi hjälp av er föräldrar. Hålltider: 9:00 Samling i Forshaga sporthall (Lärcenter) 10:00 Match mot BKI Sunnanå 1 11:10 Match mot BKI Sunnanå 2 Ta gärna med någon frukt eller mellanmål att stoppa i sig mellan matcherna. Glöm inte vattenflaska. Matchtröjor fixar vi, men övrig utrustning och kläder (shorts och strumpor, gärna svarta) behöver med. --- De pass som vi behöver bemanna är: Sekretariat 9:45-12:00 4 st Kioskpass 1 9:00-11:00 2 st Kioskpass 2 10:50-12:15 2 st Delar upp kiosken på 2 pass så man hinner se en match i alla fall. :) Sen får alla föräldrar på plats hjälpa till med sargbygge vid kl 9:00 och plocka ner sargen och städa efteråt vid kl 12:00. Ledarna på plats har mer info angående vad man behöver göra i kiosken och sekretariatet. Har man några funderingar är det bara att höra av sig! --- Lördagens pausunderhållning behöver vi inte ha in anmälningar på, det har vi koll på i ett annat inlägg, men för poolspelet på söndagen behöver vi få in anmälan för både barn och föräldrar i kommentar nedan. :) Flickor-16 10 feb 20kommentarer
  • Visa fler nyheter