Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Gottsunda IBF P-10
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Gottsunda IBF P-10.
P-10
Följ oss för uppdateringar
- Vi tar träningsledigt undersportlovet så nästa träning är 3/3.
- Matchen i Gottsundahallen som tidigare låg 16/2 blev flyttad till den 2/3 men Rosersberg som tillhör Stockholm hade sportlov då så den fick flyttas igen till 24/3. Här kommer det behövas hjälp av er föräldrar med att bygga sarg, hålla koll på byten, information till gäster, öppna omklädning m.m. så räkna med att närvara c:a en timme innan och efter.
- Sen har det kommit fråga om våra matchställ. I denna ålder är det endast krav på lika matchtröjor så klubben har inte shorts som matchar i dessa storlekar. Föreningens profil är blåa hemmatröjor med blåa shorts. Bortaställ är vita med vita shorts. Strumpor är blå/vit/svarta.
Vi rekommenderar att man använder blåa shorts och blå/vit/svarta strumpor som kan köpas i Klubbhuset på IFU-arena i Gränby där man får bra klubbrabatter om man anger att man spelar i Gottsunda.
- Klubben är en ideell förening och drivs i huvudsak av föräldrar och spelare i de äldre lagen. Som i alla ideella föreningar så hjälps man åt med det som behöver göras. Varje lag ska ha representanter i styrelsen samt ansvara för en viss funktion i föreningen. För detta lag har jag varit den personen, men kommer lämna styrelsen och föreningen i vår då inga av barnen spelar längre. Styrelseuppdraget är enkelt, men lärorikt om man inte varit med i styrelse tidigare. Möten är några ggr per år. Det handlar mest om att hjälpa till att tillsammans med kassören hålla koll på föreningens ekonomi, ge synpunkter på frågor som rör föreningen, samt delge information mellan laget och styrelsen. Från P10 laget behövs minst en person för detta men gärna två. Det behövs även en eller två personer som tar lagets uppgift att sköta tidsbokningar i hallen, och matchläggning och licenser som sköts på webben i ett system som heter Ibis. Även detta har jag skött och hjälper till med att visa hur man gör. Ni som vill bidra till laget men kan inte lägga så mycket tid som ledare är detta en stoor hjälp och får gärna höra av sig till mig eller ledarna om ni är intresserade eller bara vill veta mer vad det innebär.
Hoppas ni får ett bra sportlov!
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera