• Åkaravgifter säsongen 2024/2025

    Hej alla föräldrar/anhöriga om åkaravgifter, Styrelsen har nu beslutat om våra åkaravgifter: - Det är olika avgifter för de tre olika grupper vi har just nu (RÖD, ROSA och KONSTÅKNINGSSKOLAN-VIT) - Varje grupp har i huvudsak egna ispass, och åkaravgifterna är mycket anpassade efter antal ispass och tidslängd. Även att det inom klubben ska vara relativt likvärdigt/rättvist med hockey-lag som har motsvarande mängd tid för ispass. - Som förra säsongen får våra huvudtränare Klara och Sophia lite ersättning, vilket vi ser är viktigt på olika sätt för att utveckla konståkningen i Gnesta nu och mot framtiden. Inom konståkningen i Sverige är ersättning för tränare vanligt. Våra hjälp-tränare får ingen ersättning, men vi brukar ge dem ngt litet i slutet av säsongen, betalt från konståkningens egen kassa. Utbildningar av Klara och Sophia sker kontinuerligt och det betalar klubben för, och även till viss del av hjälp-tränare. Att vara hjälp-tränare är även ett sätt att utvecklas inom konståkningen och rent generellt som person. - Stora kostnader för klubben är att ha egna vaktmästare och andra kostnader för att hålla isen och driva klubben/hallen. - Konståkningen organiserar även mer träning än bara ispassen, t ex uppvärmning innan och nedvärmning/stretchning efteråt. Även fyspass/gymnastik. Detta leds av alla våra tränare men även ledare/föräldrar. Alla ledare/föräldrar jobbar på ideell basis, för att vi gillar detta och vill bidra på ett eller flera sätt. Som medlem i klubben finns det också "PT-pass" gemensamt med hockeylagen, som alla konståkare är välkomna på (fråga Amanda på kansliet). Även annat såsom tillgång till gym, med vissa ramar/låga kostnader (fråga Amanda på kansliet). - Som tidigare år går det att delbetala, det sker då via SportsAdmin. Fråga även Amanda på kansliet hur det funkar. Vi kommer även göra utskick, så att alla vet lite mer hur det funkar. Även betalning via Swish och faktura. Åkaravgifter säsongen 2024/2025 - Konståkningsskola/VIT 1000 kr (1 ispass) - ROSA 3200 kr (3 ispass) - RÖD 4200 kr (4 ispass/3 ggr per vecka) Medlemsavgifterna skickades ut innan sommaren, kan lösas för en person/åkare eller för hela familjen. Det är en annan faktura än åkaravgifterna. Välkomna att höra av er med frågor och funderingar, särskilt till oss ledare. mvh Ledare, tränare och styrelsen Ledare som är mer insatta i åkaravgifterna: Peder, Emil, Karin och Anna. Konståkning för 8 dagar sedan 4kommentarer
  • Info om fotograferingen 12/9

    Hej, lite information om fotograferingen nu på torsdag den 12/9. Vi ska fotas ca kl 19:40, vilket betyder att alla måste vara helt klara kl 19:30. Vi skulle tipsa att alla är där vid 19 så det inte blir någon stress. Om ni vill/behöver hjälp med något, säg gärna till innan och kom ännu lite tidigare. Kläder: Tjejerna får jätte gärna ha beiga byxor, en konståkning klänning. Alternativt beiga byxor, en färgglad kjol och vit tröja. Killarna får jätte gärna ha svarta byxor med antingen vit eller en enfärgad tröja. Vi kommer även ta med lite extra kläder ifall nån behöver låna. Låna gärna ut till varandra också. Eftersom att vi inte kommer ha hjälm på fotograferingen, betyder det att ni får jätte gärna ha nån fin uppsättning. Det går lätt att söka på en fin konståknings uppsättning om det är svårt att veta. Vi kan även hjälpa till att göra frisyrer i ishallen, men samma där, kom tidigare. På sidan https://bookingizer.com/teamshots registrerar sig alla till fotograferingen. Viktigt att alla gör det då alla namn behövs för laguppställningen (även ledare och A-lag). Gör 1 anmälan per lag du spelar i. Vid midnatt dagen innan fotograferingen stängs anmälan. Efter fotograferingen skickas inloggningsuppgifter ut för bildvisning på webben. Hoppas vi ses där vit, rosa,röd och alla föräldrar//tränarna Konståkning för 9 dagar sedan 0kommentarer
  • Fotografering 12 september

    Hej alla åkare och föräldrar, Torsdag 12 september har vi fotografering, och kl.19.40 är det Konståkningen på isen. Vi kommer återkomma angående vilken tid konståkare ska vara på plats, men cirka 45-60 minuter innan är nog bra. Även lite mer om hur man kan göra med klädsel, och vad som gäller för vårt "lag-foto". Det är förstås frivilligt, men vi tycker det är kul om så många som möjligt vill vara med Som förut, och välja att vara med på allt detta eller en av varianterna; - foto på alla tillsammans (fotot här från förra säsongen) - man kan fota sig enskilt - man kan fota med syskon/kompis För oss konståkare brukar det vara en del "FIX" med kläder mm. Så bra om flera föräldrar kan vara med. På sidan: https://bookingizer.com/teamshots ...registrerar sig alla till fotograferingen. Det innebär bl a att det blir mycket lättare och snabbare att få bilderna, direkt till dig som förälder/anhörig. Vid midnatt dagen innan fotograferingen stängs anmälan. Hela klubben har fotografering, börjar från 15.45 och håller på till efter kl. 21. Roligt med foton på konståkare och hockeyspelare tycker vi! mvh Tränare och ledare PS. En annan "sak". Vi kommer att succesivt gå över till ett annat adminstrativt system, från laget.se till SportsAdmin. Steg för steg lär vi oss, och kanske kommer viss information att vara dubbel nu till en början. Även utskick och nyheter kommer att vara på/med hjälp av SportsAdmin. Mer info kommer! DS. Konståkning för 14 dagar sedan 0kommentarer
  • Visa fler nyheter