Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Gustavsbergs IF Handboll Ledare
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Gustavsbergs IF Handboll Ledare.
Ledare
Följ oss för uppdateringar
Hej,
Tack för trevligt möte och bra diskussion under ledarträffen på uppstartslägret i Katrineholm. Här följer en kort summering av informationspunkterna samt några av frågorna. Presentationen från mötet finns under Dokument här på Ledarsidan. Finns det fler frågor så kontakta Johan S eller Carina K.
Heja Gurra!
/ Styrelsen gm Johan
Handbollens Dag på Medborgarplatsen 23/8
Massor av spännande aktiviteter kopplat till Handboll
Förbundet välkomnar alla föreningar med spelare, tränare/ledare, föräldrar och alla som är engagerade på något vis
Tiderna är 13:00-19:00 – se inbjudan för hållpunkter
Höstens utbildningar
Funktionärsutbildning (EMP för föräldrar) – torsdag 5/9 + torsdag 12/9
(samt förbundets utbildningar, enligt nyhet/info-mejl)
Föreningsdomarutbildning (2005 och äldre) – söndag 22/9 (prel.)
Ledarutbildning (fortsättning med CHPS) – onsdag 25/9
Föräldrautbildning – tidpunkt ej bestämd, ev. med övriga GIF-klubbar (bandy, fotboll, badminton)
Spelarutbildning/-inspiration (utöver dagens) – under bokning, preliminärt med Kalle Mattsson från Hammarby Handboll
Ledarträff med fokus på umgänge och samverkan – onsdag 20/11
EMP, Elektroniskt Match-Protokoll
EMP används i alla seriematcher för U12 och äldre (födda 2007 eller tidigare) samt i allt USM-spel
Förbundet har skapat en automatisk länk mellan medlemsregistret i IdrottOnline och TA
Denna fungerar dock inte än, så vi måste liksom tidigare år skicka in ifyllda Excel-filer
Mallen för detta finns på vår hemsida på laget.se, under ”Dokument”
Skickas till Linda Olsson (nyhammar76@gmail.com) senast 30/8 (men kanske en u-t-m-ä-r-k-t sak att beta av under ett uppstartsläger)
Om träningstider och bokningar
Viktigt att meddela Linda när ni inte tänkt använda träningstider – obs, informera ALLTID Linda, och helst minst 7 dagar i förväg (men gör det oavsett framförhållning)
Både för att ge andra lag eller föreningar möjlighet att använda tiden, samt för att minska våra hyreskostnader
Vid bokning av extra hallar/rum för t ex föräldramöte, lagaktivitet – informera Linda i god tid innan, minst 7 dagar i förväg
Föräldramöten
Ny broschyr till föräldrarna under produktion (”Välkommen till Gurra”) – mer info om värdegrund, cafeteria, sekretariat, policy för USM-spel m.m.
Representant(-er) från styrelsen medverkar på alla möten för att presentera sig, informera (max 10 min) och svara på eventuella frågor
Deadline för att boka in möten: 1/9 (P2005, F2008 redan klara)
Deadline för att genomföra möten: 30/9
Material
Förlängt avtal med Kempa och Intersport kommande 4 säsongerna
Nyhet: Webshop – länk från hemsidan/samt nedan, beställ för avhämtning på Intersport Mölnvik
https://team.intersport.se/gustavsbergs-if-handboll
Nyhet: Mer material till försäljning i cafeterian, bl a strumpor med Gurra-tryck
Lagbeställningar går via Carina
Tänk på att planera för lagbeställningar av overaller om ni vill ha med egna sponsorer
Påminn gärna föräldrar om ”Köp/Sälj/Byt”-gruppen på Facebook. Under fotograferings-kvällarna kommer vi att bjuda in till ”material-loppis” i cafeterian.
Lagfotografering
Två kvällar (tisdag-onsdag) och en dag (lördag) i september bokade för lagfotografering – schema kommer inom kort
Nyhet: Snygg tygbakgrund!
Endast lagfoton tas av vår klubbfotograf Anders, men boka gärna in en lagförälder för att ta spelarbilder att t ex använda på laget.se
Cafeterian
Nyhet: Öppet måndag till torsdag, 16:00-19:00
Schema för hösten distribueras inom kort
Jenny fortsatt ansvarig, men nu med ännu mer tid, energi och idéer!!
Nyhet nr 1: Mellis-paket för 40 kr
Nyhet nr 2: ”Spelarkonto” för avräkning
Utdrag ur belastningsregistret
Hösten 2017 beslutade vi att alla ledare i GIF HK skall visa upp ett utdrag ur belastningsregistret för att kunna vara ledare i föreningen.
Nyligen har vi beslutat att detta skall uppdateras med ett nytt utdrag vartannat år, varför vi fortsätter denna process.
Ansvariga för kontrollen är Johan Sjökvist (ordförande) och Carin Göransson (utbildningsansvarig/valberedningens ordförande)
Frågor/diskussion
Köper man in förbrukningsmaterial som tejp och kylpåsar centralt från klubben?
- Grundregeln är att respektive lag köper in detta för sin egen lagkassa. Bollar köper klubben in, kontakta Carina. Tips är att utse en materialansvarig för varje lag, lämpligtvis en förälder.
Vad gäller för nya matchtröjor?
- Vi kommer att byta ut till nya team-kollektionen med start uppifrån, från senior- och U18-lag. Från U12 (födda 2007 och äldre) har varje lag även ett bortaställ med tröjor.
Var hittar man information om alla hemmamatcher?
- Matchläggningen är inte helt spikad från förbundets sida än, men här är en länk till det PRELIMINÄRA schemat för alla hemmamatcher under kommande säsong:
http://www.svenskhandboll.se/StockholmsHandbollforbund/Tavling/SerierResultat/?VenueId=2115992&s=2019
Ledarträff | 23 apr, 17:30 |
Akutskadekurs | 15 maj, 18:00 |
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera