• 8-9 juni - ALLA träningstider är inställda

    FYI - pga. Europaval så kommer våra hallar att nyttjas som vallokaler i olika utsträcknig varför alla träningar i våra 3 hallar ställs in under denna helg. Matchblocken dessa dagar är redan avbokade. Ledare 23 mar 1kommentar
  • En kassörs bekännelser..

    Hej vänner! Jag har under det senaste året kämpat med att få kontroll på vår ekonomi. Jag har lagt ner otaliga timmar på kontoanalyser och att förstå vår verksamhet för att få bättre prognoser och att vi skall kunna få mer stabilitet i det långsiktiga arbetet. Jag har i detta ibland missat mail med ärenden som kommit in och kanske inte alltid har hanterat saker så snabbt som ni önskar. Jag beklagar det djupt och har självreflekterat över förbättringar kring detta. Det är nu snart dags för bokslut och jag har ännu många timmar kvar innan vi är i mål. Jag har ställt en enorm kravbild för mig själv och för föreningen, att vi skall ha korrekt och fungerande redovisning som följer alla lagar. Ambitionen är stor och jag är ledsen att det orsakat frustration. Om ni saknar något, jag missat något eller liknande. Var inte rädda att sträcka ut en hand direkt till mig på daniel.sorlov@gifhk.se eller via 0721507100 så skall vi lösa det så snart jag bara kan. Som alla andra har jag ett dagjobb och de dagar jag jobbar med föreningen är måndagkvällar och torsdagskvällar. Ibland hinner jag kolla och svara innan dess. Ett litet ärligt och transparent inlägg efter lite självreflektion. Daniel Ledare 20 mar 1kommentar
  • Uppdatering från styrelsen, mars 2024

    Handbollsvänner! Säsongen 23/24 närmar sig sitt slut, och ska snart summeras i en årsredovisning som presenteras på nästa årsmöte, som beräknas ske i maj/juni 2024. Samtidigt som vi summerar det gångna så är vi mitt i en nystart i den styrelse som tillträdde efter årsmötet i december. Utmaningarna för klubben finns på många plan, därför har styrelsen också haft en högre mötesfrekvens än normalt. För att kunna arbeta effektivt framåt har alla aspekter av klubbens verksamhet varit uppe till diskussion och prioriterats, ansvaret för olika frågor har fördelats i styrelsen, och strategier och planer har antagits för en del frågor medan andra fortfarande är under bearbetning. De frågor som getts högst prioritet, och också är de som är mest tidskritiska, är att få kontroll över ekonomi och likviditet, ökning av intäkter samt de utgående avtalen med Kempa (går ut 240630) och Intersport (går ut 250630). Vår hemsida och medlemsadministrationen via laget.se i sin helhet är också i behov av uppdatering, varför översyn kring våra lösningar även här är påbörjad. Likviditeten är nu under kontroll och den ekonomiska översikten kommer att presenteras till årsmötet. När det gäller intäkter så har de lite olika strömmar. Det är medlemsintäkter, kommunala och andra stöd, sponsorer och annan försäljning. Här har Kenneth Ehrnstedt och Daniel Sjödin lead från styrelsens sida. Medlemsintäkter och kommunala bidrag lever sitt eget liv och fungerar bra, en ny sponsorstrategi har antagits och bearbetning av sponsorer har inletts. Försäljningen i cafeterian har uppdaterats med nytt kassasystem och leverantörsavtal med Willys, mer kommer gällande sortiment och pris från projektägare Daniel Sörlöv. Ett första möte med en ny leverantör av digital kommunikation har genomförts, det lovar gott men många olika aspekter behöver beaktas när det gäller funktioner, utbildning och så småningom lansering. Går allt som det ska så ser vi helt nya ut i den digitala världen lagom till säsongsstart i höst. Lead även här från Daniel Sörlöv. Det finns en stor efterfrågan gällande träningsutrustning, bollar mm, men också kring officiella matchkläder. Intresset för att leverera till Gustavsberg Handboll är stort, kontakter och diskussioner har tagits med fyra nya leverantörer för att inventera deras erbjudanden, prisbild, leveransvariabler, samt att presentera våra principer och krav för att inleda samarbete. Arbetsgruppen med Kenneth och Daniel Sjödin i spetsen räknar med att kunna presentera vem som är ny leverantör i början av juni 2024. Ambitionen är att gå in i säsongen 24/25 med fräsch uppdaterad träningsutrustning och komma till match snyggare än någonsin!! Som ny materialansvarig för klubben efter Carina Karlsson har Peter Hauglid tillfrågats och accepterat rollen. Peter kommer att presenteras närmare i separat information, och räkna med att höra från honom i kommunikation med respektive lag. Det kommer att kallas till olika typer av träffar, utbildningar och möten i närtid, håll ögonen öppna. En viktig process med nästa säsongs träningstider påbörjas i nästa vecka med ett första uppstartsmöte. Vi har ännu inte fått tilldelningen av tider från kommunen men det är lika bra att starta vår interna process kring önskemål och synpunkter från lagen. (Det är ingen som riskerar att lämnas kvar på perrongen om man inte kan närvara nästa vecka, men alla är välkomna att delta - se separat information och kallelse). Den här processen leds av Camilla Wellin från styrelsens sida tillsammans med sportchef Patrik Lundberg, med stöd från Charlotte Hagefors och Deniz Walldén från styrelsen. Styrelsen behöver extra hjälp i form av arbetsgrupper för en del kommande aktiviteter, såsom till exempel bytet av digital plattform (laget.se). Ni som känner er intresserade av att bistå med er tid och engagemang i dessa grupper, hör av er till styrelsen! Vi vill också be alla ledare att inventera behovet av sekretariats-delegater i de olika lagen och fylla på med fler föräldrar som vi kan utbilda inför kommande säsong. Hör gärna av er till René Poedtke för frågor kring detta. Avslutningsvis kan vi berätta att vi nästa vecka har ett möte med Värmdö kommuns politiker och tjänstemän angående några framtidsfrågor kopplat till kommunens anläggningar och Gustavsbergs Gymnasium - mer info även om detta inom kort. / Styrelsen för GIF HK Kalendarium: Uppstartsmöte för träningstider 25 mars kl 19.15 i Charlottendal Ledarträff 23 april 2024 - Spegelsalen Charlottendal Gurrabollen söndag 26 maj 2024 (arrangörer är FP2011) Eken Cup - föreningsgemensam Cup 14-16 juni 2024 ((arrangörer för vårt tält etc. är FP2012-2013) Summer Camp 25-27 juni 2024 - Inbjudan har börjat gå ut till ålderskullarna 2012 till 2016 Ledare 18 mar 0kommentarer
  • Visa fler nyheter