• Betalning Potatiscupen

    Hej, Då har vi allt klart med tåg och kostnad för Potatiscupen. Det tog ett tag att få bekräftelse gällande tågresan på grund av ett planerat banarbete, men nu är allt löst och bekräftat. Charlotte H som är lagledare för F12 har gjort ett jättebra jobb med den delen och att jämföra priser och alternativ. Om ni inte redan har noterat det så kommer man behöva ta ledigt från skolan på fredagen. Resa: 12 april: Tåg från Stockholm till Alingsås. Avgång kl. 10.14 ankomst kl. 14.32. Tåg nr 169. 14 april: Tåg från Alingsås till Stockholm. Avgång kl. 17.26 ankomst 22.35. Tåg nr 186 Pris per spelare blir 1700kr och i det ingår då tågresa tur och retur samt Aktivitetskortet vilket ger boende och mat under cupen. Då vi har lyckats så bra med Bingolottoförsäljningen så blir priset lite subventionerat från lagkassan. Även själva anmälningsavgiften till cupen täcks från lagkassan. Vi vill dock inte dra mera pengar än så på en enskild aktivitet utan viktigt att vi har pengar kvar för aktiviteter under hela året. Gällande betalning så blir det nu lite snabba bud då sista dag för betalning av aktivitetskorten är redan den 28 februari. SENAST den 27 februari vill vi jag därför ha betalning tillhanda. För att göra det så enkelt som möjligt så Swisha kostnaden till mig, Arvid på 0722364166. Som meddelande skriv ”potatiscupen ”+ barnets namn. Hör gärna av er om det är några frågor! När vi närmar oss april så kommer vi även skicka ut mer information gällande packning etc. P-2012-2013 24 feb 0kommentarer
  • Sportlovscamp

    På sportlovet är det dags för handbollscamp, läs mera via länken. Handbollscamp sportlovet Hoppas att många av killarna vill vara med. P-2012-2013 8 feb 0kommentarer
  • Information Potatiscupen 2024

    Potatiscupen 2024 65 dagar kvar till potatiscupen i Alingsås så nu kommer mer information. Tveka inte att höra av er om ni har några fler frågor. Resa: Vi kommer att åka gemensamt med tåg från Stockholm till Alingsås tillsammans med F2012 och F 2013. Vi väntar fortfarande på definitivt besked på offerten från SJ men hoppas att det är klart inom kort. Preliminärt så kommer det att bli utresa från Stockholm vid kl. 10 på förmiddagen fredagen den 12 april och hemresa på eftermiddagen den 14 april. Ankomst till Stockholm förmodligen efter kl. 21 på söndagen. Boende: Vi kommer även att bo på samma ställe som F12 och F13 nere i Alingsås i hårdförläggning. Hårdförläggning innebär i praktiken att man sover i skola/gymnastiksal eller liknande under helgen samt tar med egen madrass/sovsäck etc. Senast vi var på cup med övernattning i Västerås 2022 så hade vi t.ex. ett eget klassrum i en grundskola att sova i. Mat: Frukost - Buffé. Serveras på respektive logi mellan 06.00-09.00. Lunch och middag serveras i Cupcentret Alströmergymnasiet. I priset som vi betalar ingår då middag på fredagen och lördagen. Frukost lördag och söndag samt lunch lördag och söndag. OBS. Om det är någon som har någon allergi eller behöver specialkost så meddela mig snarast möjligt. Packning: Vi kommer med förslag till packlista närmare avresa men det kan vara värt att tänka på att eftersom det är hårdförläggning så kommer det att behövas luftmadrass/liggunderlag samt sovsäck och det kommer krävas att killarna kan bära sin egen packning. Betalning: Så snart vi har fått pris för tågbiljetter så kommer vi att behöva få in betalning ganska fort och vi återkommer med information så snart det är helt klart. Vi räknar som tidigare sagt med ett pris runt 1600-1800kr och då ingår både resa mat etc. Spelare: Vi har glädjande nog 14 spelare anmälda till cupen. Det kommer många spelare från flicklagen också så vi blir mer än 60 spelare som åker tillsammans! Ledare: Vi är fyra ledare som åker med, Arvid, Jörgen Erik och Filip. Det blir då drygt tre spelare per ledare vilket känns mer än hanterbart. Medföljande föräldrar: Vi ledare åker själva ner med killarna, bor med dem och tar hand om dem under och mellan matcher. Vi har tyvärr inga platser i hårdförläggningen för medföljande föräldrar men däremot så är man välkommen att åka ner och heja fram laget någon eller några dagar. Resa och boende ordnar man dock med själv. Spelschema och lag: Då det var 14 spelare anmälda med en övervikt för dem födda 2012 så har det varit en utmaning att få till en bra fördelning mellan 2012/2013. Vi har haft en dialog mer arrangörerna gällande dispens för de killar som är födda 2012 om de skulle kunna dubblera och spela med P2013 men det har inte varit möjligt att få. Inte heller har det varit möjligt att låna in någon från F12 till P13 laget. För slippa att bara anmäla ett lag vilket skulle innebära att alla spelare inte skulle få följa med så har vi valt att i stället anmäla två lag till P2012. Det innebär också att vi kan växla spelare fritt mellan lagen och att killarna även får möjlighet att spela fler matcher. Vi har märkt på träningarna att nivån på P12 och P13 har varit väldigt jämn så vi ser inget problem att alla ska kunna klara av det. Ordinarie fördelning av matcher är 5 stycken under helgen och vi kommer nu istället se till att alla får spela 6-7 matcher under helgen. Matchlängd är 2 x 10 minuter. Speciella behov: OM det är någon spelare har några speciella behov, t.ex. medicin, allergier som behöver tas eller någon annan information som vi tränare behöver inför resan så meddela Arvid (0722364166) Övriga aktiviteter: Vi kommer gemensamt att se över med F12 och F 13 om vi gör några gemensamma aktiviteter under helgen men det blir beroende på spelschemat. Det blir dock mycket handboll och vi hoppas att vi får möjlighet att se varandras matcher och heja fram varandra! Vi ser verkligen fram emot att få komma iväg på cup igen med killarna! P-2012-2013 6 feb 0kommentarer
  • Visa fler nyheter