• Göransson Cup - Viktig information (allergier?, packlista)

    Hej alla innebandyföräldrar, Här kommer i stort sett samma information som skickades ut mejledes förra tisdagen, 3/9. Vi väljer att gå ut med denna även som nyhet/inlägg för att utöka chansen att den når er föräldrar. Den 27 - 29 september är det dags för Göransson Cup i Sandviken och vi har i dokumentet "Göransson Cup - Info och packlista" sammanställt information inför cupen. Vi vore tacksamma om ni föräldrar tar del av informationen tillsammans med era barn/spelare då den förhoppningsvis besvarar en del frågor som kan finnas inför cupen. Längst ner i dokumentet finner ni packlistan som vi rekommenderar er att redan nu gå igenom för att hinna med ev. inköp. Viktigt! Notera att vi asap måste veta förekomst av specialkost vilket ska rapporteras till Sara (073-933 89 29). Därutöver behöver vi också få iannan viktig nformation såsom t ex delvis medverkan, medicinbehov, egen transport. Se punktlistan nedan men även informationen i sammanställt dokument. Att särskilt notera/ meddela oss • Matallergi / special kost. Vid förekomst av matallergi eller behov av special kost (gluten, laktos, soja är vegetarian osv) måste detta i förväg anmälas in till Göransson Cup senast den 14 september. OBS! Meddela oss snarast om ert barn har allergi eller behov av special kost. Meddela Sara på tel. 073-933 89 29 • Behov av särskild medicin? Vi behöver även veta om någon har behov av någon form av medicin. • Om en spelare inte kan medverka samtliga tre dagar (fredag, lördag och söndag). • Notera maxbredd för luftmadrass om 90 cm. Bra att kontrollera detta redan nu för att hinna med ev. inköp. • Det är för oss ledare värdefullt att veta om någon är orolig över att sova borta. • Egen transport. Vi samåker till Sandviken med avfärd fredag eftermiddag. Om någon tänkt ta sig upp på egen hand önskar vi ha besked om det i förväg, även motsvarande om någon inte ska samåka hem. Detta för att kunna planera antal bilar för samåkning. Aktuell tid och samlingsplats för avfärd återkommer vi med, beror på spelschemat som inte är fastställt ännu. Räkna med avfärd någon gång mellan klockan 14 – 15. Ni finner dokumentet "Göransson Cup - Info och packlista" på lagets hemsida under mappen Dokument, vilken ni kommer till genom att klicka på underfliken "Mer" till höger i huvudmenyn och därefter "Dokument". Tveka inte att höra av er om ni har några frågor eller funderingar. På återhörande och återseende! 😊 Mvh Ledarna F-12 / 13 för 8 dagar sedan 1kommentar
  • Stöd Frötuna IBF - bli medlem och vinn priser

    Här kommer information och utskick från föreningens styrelse: För tre år sedan så tog föreningen bort kravet på att föräldrar och seniorspelare skulle sälja saker för att finansiera föreningens verksamhet. Detta var och är fortfarande ett bra beslut som styrelsen inte vill ändra på. Självklart har det påverkat föreningens ekonomi men den är bra och föreningen klarar det. För att ändå förstärka ekonomin så genomför föreningen en kampanj för att få fler medlemmar. Genom att bli medlem och stötta Frötuna IBF får man samtidigt möjlighet att vinna fina priser. Betala medlemsavgiften, 200 kr, senast den 31 oktober så deltar du samtdigt i en utlottning av priser såsom presentkort på restaurang Miss Vonn på 1500 kr, Buss+båt+buffé för två personer på Eckerölinjen värde 1400-1500 kr,och presentkort på Uppsala Handelsförening på 500 kr. Hur går det till? Mejla in ditt namn och personnummer till info@frotuna.com så kommer det en faktura avseende medlemsavgiften om 200 kr. OBS! Erbjudande fram till 31 oktober och det gäller inte styrelsen, ledare och spelare. Välkomna till Frötuna IBF F-12 / 13 för 8 dagar sedan 0kommentarer
  • Se hit föräldrar - sekretariatgenomgång imorgon!

    Här kommer i princip samma text som mejlades ut i söndags dock utan bilaga som ej kan läggs fäst till en nyhet. Vi skickar det även som en nyhet så att ni inte missar denna möjlighet (då en några tydligen inte hade noterat mejlet) Hej alla innebandyföräldrar, Denna säsong väntar äntligen (om man frågar tjejerna) spel på röd nivå. På röd nivå spelas matcher enligt regelhandboken och med tävlan / poängräkning. Det innebär även att varje tävlingsmatch behöver protokollföras vilket sker genom ett så kallad matchprotokoll. Protokoll ska föras över de händelser som sker i matchen. Det är hemmalaget som ansvarar för protokoll som tas ut från innebandy IBIS, Svensk Innebandys Informationssystem. På onsdag mot slutet av onsdagsträningen ges en möjlighet för er föräldrar att få en genomgång av sekretariatet, missa inte denna chans om ni känner er osäkra inför denna uppgift. Linda (Moa S:s mamma) och Daniel (Amandas pappa) som har en del erfarenhet från att sitta i sekretariat kommer att ha en enklare genomgång för de som önskar med start klockan 19:15. Det ges även möjlighet att testa sekretariatet och få genomgång av vilka händelser som ska protokollföras och hur. Om det finns fler föräldrar som känner att de kan bidra till att ”utbilda” mer ovana föräldrar är ni också varmt välkomna. Var: Sävja sporthall När: nu på onsdag den 4 september Tid: 19:15 – 20:00 i samband med träningen I mejlet i söndags fanns en egenkomponerad instruktion till sekretariatet, absolut nget facit men förhoppningsvis en hjälp på vägen. Sist i instruktionen finns exempel på ett tomt matchprotokoll och hur det ska fyllas i. Vi ledare tar till genomgången med exempel på matchprotokoll, så man haft möjlighet att bekanta sig med det. Vi vill med detta underlätta för er föräldrar som eventuellt känna er nervösa inför arbetstjänst i sekretariatet. Även om man har en viss vana så kan det vara skönt att fått möjlighet testa det innan match. Så missa inte detta tillfälle. Varmt välkomna! Mvh Ledarna F-12 / 13 för 14 dagar sedan 0kommentarer
  • Visa fler nyheter