• Hockeyhandskar i föreningsutförande

    Hej på er 😃. Tills nästa säsong så håller vi på att försöka ta fram en föreningshandske tillsammans med CCM & SportEwa. Handsken är då tänkt att komma i 2 olika utföranden i killhandske och 1 utförande i damhandske. För att det ska bli av så behöver det beställas minst 50 par (utslaget på flera storlekar och lag) så ett första steg är att stämma av hur intresset för dessa ser ut. Vi kommer även att lägga upp en ”aktivitet” som vi döper till ”Intressekoll föreningshandske”. De som redan nu känner att intresset är så stort att ni isåfall vill förhandsboka en handske får gärna kommentera det i kommentarsfältet till aktiviteten som läggs upp, kommentera då gärna vilken modell och storlek som ni vill förhandsboka. Ni som endast bockar i att ni är intresserade är ni som kan tänka er att köpa den när den finns på hyllan ute på SportEwa men inte vill förhandsboka. Utseendet kommer att bli identiskt för de tre modellerna. Killmodeller: CCM 85C (minst 50 par) 85C kan jämföras med Jetspeed FT680 och nya Tacks XF 80. 10-12”, FIF-pris 999:- (ord pris 1399:-) 13-15”, FIF-pris 1099:- (ord pris 1599:-) CCM 95C (minst 30 par) 95C kan jämföras med Jetspeed FT6 och nya Tacks XF. 10-12”, FIF-pris 1299:- (ord pris 1799:-) 13-15”, FIF-pris 1599:- (ord pris 2199:-) Dammodell: CCM FTW (minst 30 par) 12-14”, FIF-pris 1799:- (ord pris 2599:-) Har ni några funderingar så kan ni kontakta undertecknad. Team-15 U9 26 feb 0kommentarer
  • Superviktigt, Skridskomanifest måndag 4 mars

    Hej. Ni har säkert hört talas om ISAK gruppen, som är en sammanslutning av samtliga issportföreningar i Falu Kommun. ISAK ("ISytor under tAK") -gruppen kom till under 2021 för att se till att samtliga issportföreningar skulle få en enkel, men ändamålsenlig anläggning under tak för att kunna säkerställa sin verksamhet och i längden dess existens. Dessa föreningar spelar en avgörande roll i att Falun kan förbli och utvecklas som en attraktiv vintersportort att bo i, vilket ger förutsättningar för kommunen att kunna växa. Trots beslut i Kommunfullmäktige i december 2021 att avsätta medel för hallbyggen, har inte mycket konkret hänt och risken är nu dessutom överhängande att hela projektet med tak över isytorna på Lugnet inte blir av över huvud taget. Detta pga att man bl a planerar att ta en del av budgeten för andra nybyggen istället för att finansiera nödvändigt underhållsarbete på befintlig ispist och tillhörande delar av kylutrustningen, ett arbete som behöver göras oberoende av hallbyggen, vilket är orimligt! Det är därför viktigt att alla medlemmar från alla issportföreningar kommer till Lugnet (bandyplanen + läktaren till bandyplanen) för att visa upp hur många issporter, föreningar och utövare som verkligen behöver tak över isytorna! Kom till Lugnets bandystadion måndagen 4:e mars kl 17:55. Till detta event bjuder ISAK gruppen då in pressen (och ansvariga politiker) och använder en drönare för att dokumentera hur många som är berörda. Alla lag, tjejer/killar går ut på isen och blir fotade uppifrån luften för att visa hur många som drabbas om kommunen skulle ta bort vår Halltec Arena vars bygglov upphör nästa år. Vi i Team 2015 har sannolikt träning då och vi kommer då att avbryta träningen för att gå ut på bandyplanen och delta i detta. Vi önskar att så många barn och föräldrar som möjligt prioriterar detta. Vi har framtiden i våra händer. Mvh Ledarna och hela föreningen Team-15 U9 21 feb 0kommentarer
  • Kakservice

    Hej på er 😃. Helena Eriksson (Filips mamma) tänkte köpa in lite fikabröd till jobbet och istället för att göra det på affären så kom hon på den briljanta idén att hon istället kunde stötta laget genom att dra igång en kakförsäljning via kakservice.se och köpa därigenom istället, detta ger då laget 30:- i vinst per såld burk 😃, tack Helena. Om ni är fler som känner att ni har möjligheten att få er arbetsgivare eller nära å kära att köpa lite fikabröd så får ni gärna kontakta Helena så hjälper hon er med det. Ni kanske har fikasugna barn hemma 😋. Det går även att få en länk till en webshop som man exempelvis kan dela på sociala medier och så sköter den nästan sig själv. Läs gärna mer och se utbudet på kakservice.se Alla burkar kostar 70:- och 30:- går direkt till laget. När vi nu är så mycket som 40 barn så blir effekten ganska stor, om alla exempelvis köper 1 burk vardera så är vinsten direkt uppe i 1200:-. Det finns också så att företagare kan få kvitton på sina köp. Avslutningsvis så vill vi förtydliga att detta inte är något beting/krav eller liknande utan det är högst frivilligt. Kontaktuppgifter: Helena Eriksson 070-545 38 98 burtonhelena@hotmail.com Team-15 U9 14 feb 5kommentarer
  • Ladda gärna ner appen ”Supertext”

    Hej på er 😃. I smsgruppen som vi använder ibland så finns det två olika möjligheter att interagera, antingen via sms som många använder men även via en app som heter Supertext. Vi har förstått att de som endast använder vanliga sms-funktionen inte alltid kan ta emot bilder som skickas. Så ni som vill får gärna ladda ner appen Supertext istället. Om ni har barnen med i fler föreningar som använder Laget.se så kommer ni även få deras föräldrargruppschattar som en egen grupp i Supertext, det är supersmidigt 😃. Har ni några funderingar så får ni gärna kontakta undertecknad 👍. Mvh Fredrik T Team-15 U9 13 feb 0kommentarer
  • Cup på hemmaplan lördag 16 mars

    Hej på er :). På lördag 16 mars har vi fått möjligheten att arrangera en cup i ishallen, vi har gett cupen namnet Kårecupen. Tanken är att cupen skall pågå från 8:00-16:00. Vi har satt sista anmälningsdag för andra lag att anmäla sig till den 1 mars och därefter vet vi mer om hur stor cupen blir, vi har satt ett maxtak på 24 st lag. En cup på hemmaplan kommer att behöva ett stort engagemang även från er föräldrar med diverse sysslor men det om något vet vi att vi har i Team 2015 :). Några av sysslorna som vi kommer att behöva hjälp med är t.ex. -Bygga/riva sarger vid omspolningar. -Speakerbås/tidtagning. -Stå i vanliga kiosken. -Grilla hamburgare utanför ishallen. -Ta hand om lotteribord. -Bemanna olika aktiviteter i ishallen, tex skottramp. Vi hoppas att några av er kommer att räcka upp handen och bli ansvariga för några av dessa uppdrag och säkerställa att dessa fungerar/bemannas. Skidpelen pågår samtidigt på skidstadion så det kommer att vara mycket folk i rörelse kring Lugnet denna dag :), kanske ger det lite extra försäljning på hamburgare utanför ishallen :). Ni får gärna fundera på om ni har något som ni kan bidra med som vinster till vårt tilltänkta lotteri, det kan t.ex vara att er arbetsgivare har lite profilgrejer som de kan sponsra med, typ handukar, termosar eller vad som helst som ni upplever kan vara lämpligt. Vi kommer att lägga upp en aktivitet "Intresseanmälan Kårecupen" där vi vill att ni svarar så snart som möjligt om era barn kan vara med på cupen, detta för att vi skall kunna ta beslut om hur många egna lag vi skall ha med. Fler nyheter/uppdateringar kring detta kommer löpande här på Laget.se På länken nedan kan ni läsa om cupen på cuponline.se https://cuponline.se/information.aspx?cupid=37940 Det blir kul :) Mvh Ledarna Team-15 U9 6 feb 17kommentarer
  • Poolspelet i Säter är framflyttat, nytt datum ej klart

    Hej på er :). Poolspelet som skulle vara i Säter nu på söndag och som vi har inväntat tider för, detta har vi nu fått besked om att det har blivit framflyttat och inget nytt datum är klart i dagsläget, orsaken till detta var tydligen att istiden var dubbelbokad med annat lag. De som skall vara med på poolspelet i Mora nu på söndag har fått kallelse till detta. Mvh Ledarna Team-15 U9 23 jan
  • Engagemang och samarbete!

    Tusen tack för det fantastiska samarbete och engagemang som visades runt vårt poolspel idag. Och tack till alla som bidrog till vår provisoriska kiosk idag. Tack vare era fantastiska insatser med handling, bemanning, och bakning, kunde vi erbjuda besökare och lagen fika idag. Ert arbete och ert engagemang bidrog inte bara till den trevliga stämningen, men också till en ekonomisk framgång. Vi är stolta att meddela att kiosken gick med en vinst på 2246 kronor! Dessutom vill vi lyfta fram det smarta initiativet att frysa in överblivet fika, vilket kommer att användas vid nästa tillfälle. Det är detta samarbete och denna gemenskap som inte bara gör oss till ett starkare lag på isen, men också till en sammanhållen och stöttande gemenskap utanför den. Vi är tacksamma för att ha en så fantastisk grupp människor som stödjer våra hockeykillar tillsammans, ledare som förälder. Tack än en gång! Mvh Ledarna Team-15 U9 14 jan 1kommentar
  • Kiosk till vårt eget poolspel på söndag

    Hej på er 😃. Stort tack Jessica Lenning som har tagit på sig ansvaret att få till ett kioskbord i Halltec under vårt poolspel på söndag eftermiddag. Om någon av er känner att de kan hjälpa till med att baka något fikabröd eller hjälpa henne på annat sätt så får ni gärna kommentera det här eller ta kontakt direkt med Jessica på 070-539 45 12. Mvh Ledarna Team-15 U9 9 jan 9kommentarer
  • Poolspelet drar igång :)

    Hej på er hockeyföräldrar :). Nu drar andra halvan av säsongens poolspel igång. Då spelartruppen har växt under säsongen så har vi valt att anmäla 4 lag till poolspel för att barnen skall få spela så mycket som möjligt :). Det kommer att vara 4 omgångar och samtliga spelare kommer att bli kallade till ett lag varje omgång. Lagen heter Lag 1, Lag 2, Lag 3, Lag 4 och för att förtydliga så det finns ingen som helst ranking mellan de olika lagen och man kan bli kallad till olika lag olika omgångar. Lag 1 och Lag 2 detlar i samma poolspel, Lag 3 och Lag 4 deltar i samma poolspel. Vi kommer att försöka att skicka kallelser så fort vi får inbjudan med klara tider från den arrangerade föreningen. Deadline för att svara på kallelser till poolspelen kommer att vara på onsdag kväll samma vecka som poolspelet äger rum, detta så att vi ledare skall ha möjlighet att kalla in en ersättare om vi anser att det behövs. Vi ledare lägger mycket tanke, engagemang och tid på att få till lagindelningarna så vi ber er att respektera att det är vi ledare som sköter detta. Nästa söndag så drar omgång 1 igång och ni alla ska ha fått kallelse till detta för en stund sedan. Omgång 1 slumapde sig så att alla våra lag har hemmaplan samma dag, Lag 1 och 2 på förmiddagen, Lag 3 och 4 på eftermiddagen. Samtidigt har vi fått tilldelning på att vi ansvarar för kiosken i ishallen hela dagen vilket kommer innebära en väldigt stor insats för flera av er nästa söndag den 14 januari. Henrik ansvarar för bemanningen och kommer att skicka ut kallelser för kioskpassen och han kommer att fördela ut det så att ni skall kunna hinna se era barn spela vilket innebär att ni som spelar på förmiddagen får kioskpass på eftermiddagen och tvärtom. Som vanligt kommer vi behöva hjälp med att bygga planer inför poolspelet samt att vi skall försöka få till en egen mindre kiosk i Halltec för poolspelet på eftermiddagen, om någon känner sig manad att dra i vår "egna" kiosk till Halltec så får ni gärna säga till. Som sagt, vi kommer verkligen behöva allas hjälp till kommande söndag :). Är det något lags föräldrar som klarar det så är det ni/vi :) Tack på förhand samtliga. Team-15 U9 6 jan 1kommentar
  • Träningen imorgon lördag 30/12 blir friåkning/almis

    Hej på er 😃. Info gällande träningen som är imorgon lördag 30 december. Tyvärr får vi inte ihop tränare så vi har beslutat att vi inte kör någon tränarledd träning. Vi behåller istiden men detta ispass blir att se som en allmänhetens åkning istället, även om det bara är vårt lag som är på is. De föräldrar som vill får gärna byta om och vara med på is, det är alltså ni föräldrar som ansvarar för era barn 😃. Mvh Ledarna Team-15 U9 29 dec 2023 1kommentar
  • Visa fler nyheter