• Stort tack för ert engagemang!

    Idag har Falu IF Team-16 varit matchvärdar och tagit hand om kafeterian när A-laget spelade hemmamatch mot Mjölby. Stort tack till alla föräldrar för ett riktigt härligt engagemang 😊 Barnen från vårt lag har kämpat stenhårt med lottförsäljning och de har lyckats sälja hela 109 st lotter vilket inbringar 2180 kr rakt in i vår lagkassa, helt fantastiskt bra jobbat Förutom att sälja massor med lotter har barnen varit på jakt efter medlemmarna i Bolaget som var på plats i ishallen och delade ut pris till matchens bästa spelare. I andra perioden hittade barnen äntligen Bolaget och det fick vi såklart med på bild 😊 Åter igen, stort tack till både barn och föräldrar! Team-16 U9 23 okt 2024 2kommentarer
  • Gustav och Oscar Haglund faddrar för Team-16

    Ett nytt upplägg som föreningen har den här säsongen är att spelare från A-laget kommer vara faddrar för föreningens ungdomslag. Bröderna Gustav och Oscar Haglund kommer att vara Team-16s faddrar den här säsongen och det tycker vi såklart är jätteroligt! Under säsongen kommer Gustav och Oscar att dyka upp på några träningar och eventuellt någon match. Vi hoppas också att de kanske kan dyka upp på någon aktivitet som vi har utanför isen också. Redan på lördagens träning är både Gustav och Oscar med på isen tillsammans med oss, det ser vi verkligen fram emot :) Team-16 U9 9 okt 2024 3kommentarer
  • Matcharrangemang A-lag

    Hej alla föräldrar, Från och med i år så har föreningen förändrat upplägget med arbetsinsatser på A-lagets matcher. Nu kommer det fungera så att de olika ungdomslagen får helt eget ansvar för några matcher vardera. Under året kommer vi i Team-16 att ansvara för att bemanna en eller ett par A-lagsmatcher där vi får ett helhetsansvar för arrangemanget. Det innebär att vi kommer kalla er föräldrar till att vara matchvärdar eller stå i kiosken. Vi får även i samband med detta möjlighet att anordna aktiviteter som kan bidra till vår egen lagkassa. Vår första match blir onsdag 23/10. Vi kommer att tilldela er föräldrar detta genom att kalla er till aktiviteten "Matchvärd" eller "Kioskpass". Någon av oss ledare kommer att finnas på plats till samlingstiden för att hjälpa till och starta igång er. Som aktivitet under matchen kommer vi anordna ett lotteri. Vi ser gärna att ni som blir kallade även tar med er era barn och att de kan hjälpa till med lottförsäljningen. Ni andra som inte blir kallade är också varmt välkomna förstås. Är det någon företagare/förälder som vill vara med och bidra med priser tas det tacksamt emot. Innan bemanningsansvarig (som är Erik Strandberg) skickar ut vilka som blir schemalagda till "vår" första match så får ni gärna kommentera om ni ändå har tänkt titta på matchen och kan ta på er något. Likt tidigare så kommer de som får tilldelat sig en uppgift att själva få ansvar för att byta med någon annan förälder om det skulle finnas förhinder, det ansvaret ligger inte hos mig som bemanningsansvarig. Vi tycker att detta blir en bra lösning och nu tar vi chansen att fylla på lagkasssan! Eventuella frågor kring upplägget och bemanningen besvaras av Erik Strandberg. Team-16 U9 8 okt 2024 0kommentarer
  • Poolspel säsongen 24/25

    Hej, I oktober startar årets poolspelsserie igång, Poolspelsserien schemaläggs av Dalarnas ishockeyförbund och vi har valt att anmäla 3 st lag. Förbundet har döpt lagen till Falu IF 1, Falu IF 2, Falu IF 3 men vi vill förtydliga att numreringen har ingenting med rangordning att göra. Vi är knappt 30 st barn i laget och eftersom det kan vara max 10 st barn per lag och omgång så kommer ni att få EN förfrågan till ETT utav lagen per omgång. Vi kommer under säsongen att mixa lagen så barnen får spela med olika lagkamrater under olika omgångar. Detta innebär att det ibland kan vara så att ni spelar fler helger i rad och ibland fler helger i rad utan poolspel. Om ni vet med er redan nu att ni inte kommer att kunna vara med ngn specifik helg så får ni gärna meddela detta i god tid innan, vid återbud efter att kallelsen skickats ut för respektive omgång så kan vi inte garantera att man kan byta/spela med något av de andra lagen för samma omgång även om det inträffar olika helger. Då vi lägger mycket tid på att fördela lagen så ber vi er att inte komma med diverse önskningar om att spela med någon viss person, fördelningen sköter vi ledare. Vi kommer att lägga ut samtliga poolspel i kalendern men bara för att ni ser dem i kalendern så innebär inte det att ni blivit kallade till alla aktiviteter. När vi väl har skickat ut en kallelse till aktiviteten så är det bara de som har fått kallelsen som får upp svarsalternativen "Kommer"/"Kommer inte". När vi har poolspel på hemmaplan så kommer vi att behöva hjälp av er föräldrar med bl.a kiosk, sekretariat, sargbygge, Erik kommer att återkomma om detta när det är dags för poolspel på hemmaplan. Om någon av ledarna behöver hoppa in extra pga återbud eller liknade så kommer denne även att få ta med sitt barn till det poolspelet, hoppas ni har förståelse för detta. Vid återbud nära inpå som innebär att vi blir för få spelare så kommer vi ledare att ta beslut om ersättare helt på eget bevåg för att lösa det så snabbt som möjligt. På länken nedan så kommer det framledes gå att se poolspelsomgångar fram till jul för samtliga lag i distriktet. https://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Overview/16113 Ni är givetvis välkomna att kontakta oss om ni har några frågor eller funderingar! Team-16 U9 23 sep 2024 1kommentar
  • Beting säsongen 24/25

    Hej alla föräldrar i Falu IF Team 16 Här kommer information gällande beting. Beting säsongen 2024/2025 Inbetalas till lagets Swish: 1234270542 Vad är beting? Beting är synonymt med arbetsinsats/arbetsöverenskommelse och är något vi gör för att bygga upp lagets egna kassa. För att täcka alla föreningens kostnader krävs att vi medlemmar hjälps åt för att dra in pengar. Detta sker genom träningsavgift, medlemsavgift, lag och föreningsarbete samt personliga försäljningsbeting. När summan (750kr) för det kravställda betinget är uppnått så tillfaller allt överskott (allt över 750kr) den egna lagkassan. Den egna lagkassan används till allt från att köpa in sådant som behövs till laget, typ förbandslåda, reservdelar/skruv till hjälmar och övriga nödvändiga materialförbrukningar men det absolut roligaste vore ju om lagkassan blir så pass stor att vi kan använda den till roliga aktiviteter och/eller cuper och liknande. Vid flera spelare i samma familj gäller helt beting för den äldsta spelaren och halvt beting för den näst äldsta och inget beting för övriga spelare. Meddela detta vid betalning genom att skriva "Halvt beting" istället för "Beting" enligt betalningsinstruktionen nedan. Val av beting/friköp av beting Minimumförtjänsten för betinget för denna säsong när laget går under beteckningen U9 ligger på 750kr/barn (halvt beting 375kr/barn vid syskon i samma eller äldre lag), denna summa kommer att öka ju äldre barnen blir. Det går att "köpa" sig fri från betinget och arbetsinsatsen genom att betala in 750kr till lagets kassa. Det allra bästa för laget är givetvis om alla lyckas sälja så mycket som möjligt då allt överskott över 750kr hamnar i lagets kassa vilket är önskvärt men inget tvång. Sista dag att köpa sig fri från beting är 30/9. Sista betalningsdatum för de olika utförda betingen är omgående efter utlämnande av varor. De olika Beting som vi kan välja på för säsongen 2024/2025 är följande: Lambi Lambi toapapper/hushållspapper Försäljningsperiod 7/9 - 2/10 (leverans i oktober) Pris toapapper: 290:- /bal (40 rullar) Förtjänst toapapper: 65:- /bal Pris hushållspapper: 260:- /bal (20 rullar) Förtjänst hushållspapper: 65:- /bal Inbetalas på lagets Swish (1234270542) omgående efter leverans. Restaurangchansen Restaurangchansen (endast via app) Försäljningsperiod 7/9 - 30/10. Leverans av aktiveringskoder löpande efter försäljning. Hör av er när ni har köpare så löser jag koder! Pris: 300:-/st. Förtjänst: 150:-/st Sålda aktiveringskoder betalas in på lagets Swish (1234270542) senast 31/10. Newbody (https://portal.newbodyfamily.com/reg/TFJZVNG?ut=1_209) Newbody (Kläder, kryddor, hem) Försäljningsperiod 7/9 - 27/9 Ersättning per paket: Prisnivå 120 kr: ersättning 30 kr Prisnivå 150 kr: ersättning 37 kr Prisnivå 180 kr: ersättning 45 kr Prisnivå 200 kr: ersättning 50 kr Prisnivå 220 kr: ersättning 55 kr Prisnivå 250 kr: ersättning 63 kr Inbetalas på lagets Swish (1234270542) senast 31/10. Om köpen görs i webshopen så sker betalningen direkt där vilket är det allra smidigaste. Annars tar ni betalt av era kunder vid leverans av varor för att sedan swisha till laget. Friköp Friköp (750kr) till lagets Swish (1234270542) senast 30/9. Meddela mig gärna så snart som möjligt vad ni avser att göra, såklart kan man gärna försöka sig på samtliga alternativ. Information om de olika valen: Information Newbody Alla som vill sälja Newbody registrerar sig på https://portal.newbodyfamily.com/reg/TFJZVNG?ut=1_209 Registreringslänken är unik för just vårt lag. Efter registreringen på Newbody så får ni en egen länk som går att kopiera och lägga ut på Facebook och liknande där man sedan kan uppmana sina kontakter att stötta barnens lag genom att beställa via länken, detta kräver en minimal insats men kan inbringa bra med pengar till lagets kassa. Det går givetvis att sälja via katalog också. Kataloger finns att hämta ut på kansliet i ishallen. Information Restaurangchansen När det gäller restaurangchansen så kan man se på länken nedan vilka deals som gäller för Falun/Borlänge. https://restaurangchansen.se/erbjudanden/ När ni fått in en försäljning så kommer ni att få aktiveringskoder att leverera till kunderna. Restaurangchansen består av erbjudanden i form av köp 2 betala för 1 på caféer, restauranger samt rabatter på shopping, aktiviteter, tjänster mm från flertalet kända företag och butikskedjor med upp till 50% rabatt. Information Lambi När det gäller toalettpapper/hushållspapper så använder ni pdf:en som ni finner under ”Dokument” för sociala medier, grannskap, fikarum och liknande. Ni sammanställer med hjälp av listorna hur många balar toalett-/hushållspapper vi skall beställa för leverans. Ni tar betalt av era kunder vi leverans, därefter swishar ni till lagets swish. Utöver beting Bingolotter, uppesittarkväll 23/12 För att ytterligare bygga på lagets kassa så brukar vi få möjligheten att sälja bingolotter till uppesittarkvällen som är den 23/12, dessa kan vi börja ta upp bokningar på redan nu. Under fliken ”Dokument” finns en bokningslista som ni kan skriva ut och lägga i fikarum på arbetsplatser och liknande. Vi säljer enkellotter, dubbellotter och trippellotter. Försäljningen av bingolotter räknas ej av mot Beting då detta är en insats som går utöver detta. Betalning till lagets Swish, märk betalningen: ”Bingolotter, Förnamn Efternamn, Team 2016”. Förtjänsten för bingolotter är otrolig!: Singellotter, 41:-. Dubbellotter, 82:- Trippellotter, 123:-. Nu hoppas vi att vi kan hjälpas åt att fylla upp barnens lagkassa tillsammans! Hör gärna av er till mig om ni har några frågor och funderingar kring detta. Betalning till laget för beting/friköp av beting Ni tar betalt av "era" kunder vid leverans av varor(om inte hemleverans med Newbody, då sköts betalning automatiskt) och betalar sedan in totalbeloppet till lagets Swish (1234270542). Märk betalningen för beting enligt något av alternativen nedan: ”Beting, Lambi, Förnamn Efternamn, Team 2016” ”Beting, Restaurangchansen, Förnamn Efternamn, Team 2016” ”Beting, Newbody, Förnamn Efternamn, Team 2016” ”Beting, Friköp, Förnamn Efternamn, Team 2016” ”Halvt Beting, Friköp, Förnamn Efternamn (lillasyskon/storasyskon), Team 2016” Tveka inte att höra av er om det är något ni undrar! Hälsningar Emelie Karlsson, ekonomiansvarig/betingansvarig emelie.carlsson06@gmail.com 076-337 33 67 Team-16 U9 7 sep 2024 0kommentarer
  • Information om interna hockeyskolan

    Hej, Nu är det bara en dryg vecka kvar till vår interna hockeyskola, det ser vi verkligen fram emot! Om ni inte redan betalat avgiften för vår interna hockeyskola så gör ju det genom att betala 270:- till bankgiro 5606-2367 och skriver: ”Team 2016, Förnamn Efternamn”. Schema för dagen: 08:15 Samling Lugnets ishall 09:00-09:50 Ispass 1 10:00-10:15 Mellis (medtag egen) 10:15-11:00 Utelek/Fys 10:15-11:00 Föräldramöte i Caféterian 11:00-11:30 Teori - Vi samlar barnen och går igenom regler och hur vi är bra kompisar med varandra 12:00-12:50 Ispass 2 13:25-14:15 Lunch i Caféterian (ingår i avgift) 15:00-15:50 Ispass 3 16:00 Avslut Att tänka på inför dagen: Medtag vattenflaska, skor, shorts och tröja för utomhusaktivitet. Ta även med torra ombyten att byta om till mellan passen. Lunch ingår men ta gärna med mellis att för att fylla på med energi efter ispassen. Vi ska försöka att slipa skridskor till er som önskar under dagen. Då barnen har en intensiv dag framför sig som kräver mental och fysisk koncentration, vill vi ledare komma med tips kring kost och några regler som gäller i laget. Bra tips på mellanmål kan exempelvis vara: - Pastasallad - Frukt - Grönsaker - Ägg - Filmjölk/Yoghurt - Mjölk - Smörgås Ett mindre bra exempel kan vara: - Kakor - Godis - Chips - Läsk - Energidryck Ett bra mellanmål ger barnet energi som håller större delen av dagen(långsamma kolhydrater) Sötsaker och läsk ger barnet mycket energi som varor kort tid(snabba kolhydrater). Barnet blir omgående speedat och kort därefter trött, låg, irriterad, ledsen, orkeslös och kan få huvudvärk. Se regler nedan som framöver gäller vid varje tillfälle vi ses(om ingenting annat förmedlas). Prata gärna med era barn så de är medvetna om reglerna och förstår varför de finns där - för deras och andras bästa. Reglerna när vi ses: - Inget godis - Inga kakor - Inga chips - Ingen läsk - Ingen energidryck Vi hoppas att ni förstår att dessa regler är i all välmening. Om ni har några frågor eller funderingar kring detta är ni välkomna att ta kontakt med oss ledare. Klockan 10.15 kommer vi att ha ett föräldramöte i kafeterian där vi önskar att ni föräldrar deltar, samtidigt tar några ledare med barnen på en fysisk aktivitet utomhus. På föräldramötet kommer vi få en dragning av representanter från Trygghetsteamet i Falu IF som tagit fram en ny policy, ledare kommer även att informera om upplägget för den kommande säsongen. Om ert barn är intresserad av att vara målvakt under något pass på interna hockeyskolan så meddela detta till Jesper via mejl karlssonjesper86@gmail.com Vi kan inte garantera att alla barn som vill har möjlighet att vara målvakt under denna dag, vi kommer att lotta om flera barn önskar att stå i mål. Under ordinarie säsong kommer alla barn som vill få tillfälle att prova på att vara målvakt. När säsongen nu startar så vill vi att omklädningsrummet ska vara en lugn och trygg plats där barnen känner sig bekväma med att byta om och duscha. Vi vill därför att föräldrar, syskon och släktingar inte vistas i omklädningsrummet. Detta betyder att barnen byter om själva. Vi ledare kommer givetvis att vara behjälpliga när barnen behöver hjälp. Föräldrar får givetvis smita in och knyta sina barns skridskor eller om de behöver hjälp med något. I omklädningsrummet är det totalt förbud mot mobiltelefoner, detta gäller för barn, ledare och föräldrar. Vi ser fram emot att starta säsongen tillsammans med era barn ute på isen. Hjärtligt välkomna söndagen den 18:e augusti! Team-16 U9 8 aug 2024 0kommentarer
  • Interna hockeyskolan och uppstart av säsongen 24/25

    Hej, Hoppas ni har en bra sommar! Söndag den 18/8 startar vi igång hockeysäsongen 24/25 med en heldag tillsammans där vi kör 3 st ispass, fyspass och föräldramöte. Lunch till barnen ingår i anmälningsavgiften. Vänligen svara på kallelsen som har gått ut. Senaste anmälningsdag är 31/7 kl. 12.00. Pris: 270 kr/barn Anmälan gör ni genom betalning på bankgiro: 5606-2367 och ni skriver lagtillhörighet samt namn. Eventuella matallergier meddelas till kansliet på kansliet@faluif.se Mer utförlig information och tider för dagen kommer att skickas ut början av augusti. Om ni kommer att behöva köpa ny utrustning inför säsongen så rekommenderar vi att ni läser den tidigare publicerade nyheten med tips och trix inför köp av ny utrustning. Ni är givetvis välkomna att kontakta någon av oss ledare om ni har några frågor eller behöver hjälp. Samtliga av oss ledare från förra säsongen kommer att fortsätta kommande år och vi är redan i full gång att smida planer inför starten. Vi kan även glädjande meddela att Mikael Uddnäs(pappa till Wilmer) numera är ledare i vårt härliga hockeylag. Om ert barn har för avsikt att inte fortsätta att spela hockey kommande säsong så önskar vi att ni meddelar oss ledare detta. Ha en fortsatt trevlig sommar, vi ses i augusti! Team-16 U9 23 jul 2024 0kommentarer
  • Hockeysäsongen 23/24 är slut

    Nu har vi haft vårt sista ispass för den här säsongen.. Vi ledare är verkligen så imponerade över alla barns fina utveckling under säsongen, mest glada är vi för att barnen är så fina kompisar mot varandra. Tillsammans har vi verkligen börjat bygga ett lag där gemenskap, respekt och glädje är något som kännetecknar oss. Tack för att vi varje vecka har fått hänga med era härliga barn, det är en energiboost varje gång vi träffas i ishallen. Vi vill också passa på att tacka er fantastiska föräldrar för all support till oss ledare, både på och utanför isen. Nu börjar vi ledare att planera för nästa säsong där vi tillsammans med barnen ska fortsätta att bygga vidare på det fina vi har påbörjat med laget. Vi kickstartar upp nästa säsong i augusti igen med ett hockeycamp, likt det vi hade förra året. Åter igen, stort tack för den här säsongen! Psst.. för er som anmält intresse för sommarhockey så kommer vi att återkomma med information när vi har fått mer detaljer om istider. Håll koll på utskick och information här framöver. Team-16 U9 6 apr 2024 0kommentarer
  • Visa fler nyheter