﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Films SK IFK D/Ö F-2013/2014</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/FSKIFKDOF13-14/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">208b40c7-7799-3def-f6c8-f6c3f67c6ee3</guid><title>Speltider för Valloncupen (9 v 9, F13)</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu har vi fått spelschema för Valloncupen för F13.&lt;br&gt;Samling är 8.50 i Ullfors.&lt;br&gt;Första matchen spelas 9.50 mot Vaksala SK 2&lt;br&gt;Andra matchen spelas 13.10 mot Hille IF&lt;br&gt;&lt;br&gt;Beroende på hur det går i matcherna är följande matcher;&lt;br&gt;14.15 spel om 5-6 plats&lt;br&gt;15.05 spel om 3-4 plats&lt;br&gt;15.55 Final&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-22 12:47&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8120135/Speltider-for-Valloncupen--9-v-9-F13-</link><pubDate>Mon, 22 Jun 2026 10:47:33 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">63795578-354c-5686-913d-8d33d9820df1</guid><title>Match i Uppsala 24/6</title><description>Onsdag den 24/6 utgår vår ordinarie träning. Vi tänkte istället åka till Uppsala och kolla på IK Uppsala som möter BK Häcken.&lt;br&gt;Matchen spelas på Löthen klockan 18.00, så vi måste åka 16.30 från Österbybruk.&lt;br&gt;Vänligen anmäl intresse på kallelsen så fort som möjligt så vi vet hur många bilar som vi måste lösa.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-21 10:54&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8119584/Match-i-Uppsala-24-6</link><pubDate>Sun, 21 Jun 2026 08:54:24 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">4dbabb3a-ae0a-76c5-59c2-9c96d54b8da2</guid><title>Ny kallelse F14!</title><description>Då onsdagens ombokade match mot Söderfors av någon anledning hoppat ur kalendern så kallade vi spelare till den matchen som en "träning".&lt;br&gt;Nu har vi lyckats få in matchen i kalendern igen och kommer därför skicka ut en ny kallelse igen. &lt;br&gt;Svara på den också!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ber om ursäkt för strulet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Med vänlig hälsning /Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-14 23:22&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8116016/Ny-kallelse-F14</link><pubDate>Sun, 14 Jun 2026 21:22:46 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">16694ab1-51d8-cce0-b5c6-94387c2926ed</guid><title>Byte av matchdatum F14!</title><description>Då vi är för få tjejer (födda 2014) som kan spela match mot Söderfors nu på lördag den 13/6 så kommer vi boka om den matchen.&lt;br&gt;I dagsläget är det nya datumet inte satt men vi återkommer så fort vi har den infon!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Men lördagens match är iaf inställd!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-10 22:30&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8114113/Byte-av-matchdatum-F14</link><pubDate>Wed, 10 Jun 2026 20:30:45 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0313f0c5-a5c1-0a68-5fe8-7db0619332ce</guid><title>Inställd träning måndagen 8/6</title><description>Kvällens träning är inställd då F-14 har match och deltagandet bland resterande spelare är något lågt för att hålla en ordentlig träning. &lt;br&gt;Så ladda batterierna så ses vi alla på onsdag istället!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kommentera gärna nedan alla från F13 så vi vet att ni nåtts av informationen!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-08 16:06&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8112504/Installd-traning-mandagen-8-6</link><pubDate>Mon, 08 Jun 2026 14:06:52 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">12a796ca-a5d0-d4a9-bb9c-2f5fcabf72f1</guid><title>Inför lagfotografering imorgon</title><description>Inför morgondagens lagfotografering på IP. Tjejerna tar med egna blå shorts och strumpor och får matchtröja på plats.&lt;br&gt;Är det någon som inte har blå shorts och strumpor kommentera nedan så tar vi med.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses imorgon.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-27 17:56&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8105817/Infor-lagfotografering-imorgon</link><pubDate>Wed, 27 May 2026 15:56:13 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">602d5c83-18b0-78f6-49de-fceefee2839f</guid><title>Lagfotografering</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;vi har nu fått tid för lagfotografering.&lt;br&gt;Det kommer ske torsdagen den 28/5 klockan 18.15 på IP i Österbybruk.&lt;br&gt;Vi samlas på IP för att byta om till matchställ 17.50.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Med vänlig hälsning/Moa&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-19 20:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8101152/Lagfotografering</link><pubDate>Tue, 19 May 2026 18:32:58 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d3a6bd1a-8d67-a023-1018-c1fd26889822</guid><title>Ny samlingsplats för samåkning imorgon</title><description>För de som vill samåka till Sunnersta imorgon ses vi vid 12.00 vid Sporthallen istället för vid Grillen-parkeringen då det är mopperace och mycket folk i rörelse vid Folkets park/Grillen vid den tiden.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-15 21:55&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8098811/Ny-samlingsplats-for-samakning-imorgon</link><pubDate>Fri, 15 May 2026 19:55:41 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9d3bda07-f896-ab17-fe43-2168e5c067c9</guid><title>Lagfotografering</title><description>Torsdagen den 28/5 kommer det att bli lagfotografering på IP.&lt;br&gt;I skrivandets stund är inte schemat fastställt ännu men jag återkommer så fort jag får veta tid.&lt;br&gt;&lt;br&gt;/Moa&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-11 22:18&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8096008/Lagfotografering</link><pubDate>Mon, 11 May 2026 20:18:09 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1fc3f852-fbed-d072-1e2b-6b0e58d00357</guid><title>Medlemsavgift F-14</title><description>Nu är det dags att betala in medlemsavgift för 2026! Detta måste göras för att tjejerna ska få vara med och spela matcher och för att försäkringen ska gälla. &lt;b&gt;Då det är match redan på lördag är det viktigt att detta görs omgående!&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Avgiften är 500kr. Detta kan betalas in på tre olika sätt - antingen via&lt;br&gt;Bankgiro FILMS SK 954-1848&lt;br&gt;Swish 1230410035&lt;br&gt;Ange barnets namn i meddelandet på dessa betalsätt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Eller betala med Fritidskortet som ger alla barn 550kr att använda.&lt;br&gt;Se tidigare inlägg här på laget.se för tillvägagångssätt att betala med Fritidskortet, det var väldigt smidigt att använda det!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Är det några frågor kring betalning eller medlemsavgiften så kom till oss.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Med vänlig hälsning/ Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-29 21:17&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8087570/Medlemsavgift-F-14</link><pubDate>Wed, 29 Apr 2026 19:17:47 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">443715b1-50b5-c0a0-533f-abff3aeac963</guid><title>Byte av träningsdag nästa vecka</title><description>Nästa torsdag är det Valborg, träningen den dagen ställs in och flyttas istället till onsdagen.

/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-25 21:05&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8084053/Byte-av-traningsdag-nasta-vecka</link><pubDate>Sat, 25 Apr 2026 19:05:41 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2ea6ee57-7b73-3069-185b-41c5696060d7</guid><title>F14- Tjänstgöring för säsongens hemmamatcher</title><description>Hej.&lt;br&gt;Här kommer tjänstgöring för säsongens tre första hemmamatcher. Dessa matcher spelas på IP.&lt;br&gt;&lt;br&gt;2/5 kl 10.00 Möter vi Olands FF&lt;br&gt;Kiosk - Freja&lt;br&gt;Matchvärd - Naomi&lt;br&gt;Tvätt - Stella&lt;br&gt;&lt;br&gt;16/5 kl. 13.00 möter vi Ullfors IK&lt;br&gt;Kiosk - Viola&lt;br&gt;Matchvärd - Hailey&lt;br&gt;Tvätt - Hailey&lt;br&gt;&lt;br&gt;3/6 kl. 18.00 möter vi TÖFF&lt;br&gt;Kiosk - Nova&lt;br&gt;Matchvärd - Stella&lt;br&gt;Tvätt - Stella&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kan man inte dessa datum så får ni byta sinsemellan. Det kan också ske ändringar i denna tjänstgöring men det kommer vi meddela i sådant fall. Som vanligt skriver vi in tjänstgöringen under respektive match i kalendern med så man lätt kan se. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi återkommer med tjänstgöring inför resterande hemmamatcher senare.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-22 07:28&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8081405/F14--Tjanstgoring-for-sasongens-hemmamatcher</link><pubDate>Wed, 22 Apr 2026 05:28:17 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cd08a08a-c034-ca29-5b54-1765885094cc</guid><title>Matchändring!</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;På grund av att klass 6B åker iväg på klassresa söndagen den 7/6 så har vi behövt göra en matchändring.&lt;br&gt;Vi kommer nu att möta Örsundsbro på lördagen den 6/6 klockan 11.00 istället.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Så fort matchändringen är godkänd av förbundet kommer den att uppdateras och ändras i kalendern.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vänliga hälsningar /Moa&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-20 20:45&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8080413/Matchandring</link><pubDate>Mon, 20 Apr 2026 18:45:26 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">17542b15-23a8-4092-9b72-4e91e4405ef4</guid><title>Medlemsavgift 2026</title><description>Nu är det dags att betala in medlemsavgift för 2026! Detta måste göras för att tjejerna ska få vara med och spela matcher och för att försäkringen ska gälla. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Avgiften är 500kr. Detta kan betalas in på tre olika sätt - antingen via&lt;br&gt;Bankgiro FILMS SK 954-1848&lt;br&gt;Swish 1230410035&lt;br&gt;Ange barnets namn i meddelandet på dessa betalsätt.&lt;br&gt;Eller betala med Fritidskortet som ger alla barn 550kr att använda.&lt;br&gt;Se tidigare inlägg här på laget.se för tillvägagångssätt att betala med Fritidskortet, det var väldigt smidigt att använda det!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Är det några frågor kring betalning eller medlemsavgiften så kom till oss.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Med vänlig hälsning/ Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-13 20:59&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8075456/Medlemsavgift-2026</link><pubDate>Mon, 13 Apr 2026 18:59:59 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">63e2d31d-21e0-cda3-0ce0-b6c2a7487c6f</guid><title>F13 Tjänstgöring för säsongens hemmamatcher F2013</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer en tjänstgöringslista inför säsongens hemmamatcher. Dessa matcher kommer att spelas i Film och det som är lite annorlunda med tjänstgöringen är att när man har kiosktjänst står man inte i kiosken utan man fyller på en skrinda med kaffe och lite godsaker som man drar ner till planen och står där och säljer. Man kan alltså då se matchen fast man har kiosktjänst - toppen va?!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vår&lt;br&gt;Datum    Match                     Kiosk                         Matchvärd                           Tvätt&lt;br&gt;25/4        Film - Järlåsa         Alice                          Alexis                                   Rut&lt;br&gt;9/5          Film - Vaksala        Tilly                           Melina                                  Rut&lt;br&gt;23/5        Film - Tierp            Thuva                        Liah                                      Rut&lt;br&gt;3/6          Film - Fyris            Melina                        Tilly                                      Rut&lt;br&gt;7/6       Film - Örsundsbro Livia                           Alice                                     Rut&lt;br&gt;Höst&lt;br&gt;22/8       Film - Enköping      Alexis                        Alizia                                     Rut&lt;br&gt;6/9         Film - Karlholm      Liah                           Livia                                      Rut&lt;br&gt;20/9       Film - Tärnsjö        Alizia                          Thuva                                   Rut&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kan man inte dessa datum så får ni byta sinsemellan. Det kan också ske ändringar i denna tjänstgöring men det kommer vi meddela i sådant fall. Som vanligt skriver jag in tjänstgöringen under respektive match med så man lätt kan se.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-09 15:31&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8072523/F13-Tjanstgoring-for-sasongens-hemmamatcher-F2013</link><pubDate>Thu, 09 Apr 2026 13:31:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a5e8fd04-9fd1-babd-524e-42c83e2d7191</guid><title>Omklädningsrum och fika</title><description>Det har byggts nya omklädningsrum på Björkparken i anslutning till konstgräsplanen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi skulle vilja inviga dessa på tisdag efter träningen. Så då kan alla tjejer duscha på plats och sedan bjuds det på lite fika.&lt;br&gt;Kommande träningar får man sedan gärna duscha på plats efteråt!&lt;br&gt;/Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-29 22:20&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8065941/Omkladningsrum-och-fika</link><pubDate>Sun, 29 Mar 2026 20:20:13 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5469d480-b203-0bd2-8891-9f790ca46af1</guid><title>Inför kommande säsong</title><description>Information om kommande säsong.&lt;br&gt;Som ni kanske redan har förstått så skulle vi slå ihop F-13 och F-14 till nästa år. Men vi har beslutat att göra en sammanslagning redan nu i år. För spelarna kommer det inte att innebära någon förändring. Precis som föregående år tränar vi ihop, men i år i Björkparken i Film. Har spelarna svårt att ta sig till Film så meddelar ni oss ledare så löser vi det. Vi kommer att ha ett 7 mot 7 lag där f-14 kommer att spela och även låna in spelare om det behövs från F-15. F-13 kommer att spela 9 mot 9 och låna in spelare som är lämpade från F-14. &lt;br&gt;I och med sammanslagningen så lägger vi även ihop lagsidorna på laget.se.&lt;br&gt;Alla kommer att bli kallade till alla träningar och vi vill att man svarar på alla kallelser även om spelaren ej kommer, detta för att få en så välplanerad träning som möjligt. Skriv också varför spelaren ej deltar så vi som ledare vet hur det ser ut med spelare inför de matcher som är i samma vecka(det är endast ledarna som ser den kommentaren). &lt;br&gt;Vid frågor och funderingar så kontakta oss ledare.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-26 12:10&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8063505/Infor-kommande-sasong</link><pubDate>Thu, 26 Mar 2026 11:10:55 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">359a3d3d-3e6a-bee1-8536-5263143f9d46</guid><title>Träningar i maj</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;April ut så kommer vi att träna tisdagar och torsdagar uppe i Film. Men från och med i maj och framåt kommer våra träningsdagar bli måndagar och onsdagar 17.30-19-00 i Film.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hälsningar /Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-17 14:55&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8057540/Traningar-i-maj</link><pubDate>Tue, 17 Mar 2026 13:55:06 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0848732d-ed7b-0822-b80a-cfbd933cb9ff</guid><title>Intresseanmälan Valloncupen </title><description>Vi funderar på att anmäla oss till Valloncupen i år igen.&lt;br&gt;Det är söndagen den 28/6 i Ullfors. &lt;br&gt;Vi behöver veta om det är någon som inte kan detta datum innan vi anmäler oss.&lt;br&gt;Kommentera nedan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Trevlig helg /Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-28 18:55&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8046869/Intresseanmalan-Valloncupen-</link><pubDate>Sat, 28 Feb 2026 17:55:38 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9636d7b0-9361-3d8c-1f32-20096208103f</guid><title>Tjänstgöring Bingolottoförsäljning i Påsk</title><description>Hej alla,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Våren och påsken närmar sig med stormsteg (även om man inte kan tro det när man tittar ut idag!)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har blivit tilldelade ett tjänstgöringspass i påsk, att sälja Bingolotter utanför ICA.&lt;br&gt;Passet är långfredagen den 3/4 mellan 10.00-12.00&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vem vill ta det passet? Detta pass räknas in under våren/höstens tjänstgöringar. &lt;br&gt;Är ingen "frivillig" kommer vi att lotta och se vem den lyckliga vinnaren är :-)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vänligen kommentera nedan - först till kvarn!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-24 08:34&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSKIFKDOF13-14/News/8044063/Tjanstgoring-Bingolottoforsaljning-i-Pask</link><pubDate>Tue, 24 Feb 2026 07:34:59 GMT</pubDate></item></channel></rss>