﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Fagersta Södra IK FSIK 2019</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/FSIK2019/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/FSIK2019</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">4fe73a78-5291-0a3c-6c67-62cb5e15ce7d</guid><title>Träning 23/6 inställd</title><description>Hej,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tyvärr har vi ingen ledare som kommer kunna hålla i morgondagens träning så vi måste tyvärr ställa in den.&lt;br&gt;&lt;br&gt;// Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-23 20:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8120841/Traning-23-6-installd</link><pubDate>Tue, 23 Jun 2026 18:19:11 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0c40f11e-1b7f-192c-26dc-069382d35aad</guid><title>Inställd träning 20/6</title><description>Hej,&lt;br&gt;För information kommer det inte vara någon träningen den 20/6 (midsommardagen).&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-17 20:58&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8118625/Installd-traning-20-6</link><pubDate>Wed, 17 Jun 2026 18:58:57 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">451c1582-4606-ac1f-8479-76850e99a742</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11908837_medium.png" type="image/png" length="245106" /><title>Match 13/6</title><description>Hejsan,&lt;br&gt;13/6 kör vi match mot Skinskatteberg i Skinskatteberg, på gräsplanen vid Systemairhallen. &lt;b&gt;Vi samlas kl 9 i Skinskatteberg&lt;/b&gt; med avspark kl 09:30. Ambitionen är att vi ska då ska vara klara i god tid före lunch. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ambitionen är att Skinskatteberg får ihop 2st lag, och även vi. Så vi kan köra totalt 4 matcher (båda våra lag får möta båda deras lag).&lt;br&gt;&lt;br&gt;Kom ihåg att anmäla er så vi kan ha en idé om lagen inför lördagen. Jag har satt en sista anmälningstid kl 20 på Fredag 12/6 kväll. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Skriver man in adressen i GPS:en så blir man (åtminstone jag) dirigerad till First class gym som ligger straxt nedanför fotbollsplanen. Se bilden för bättre beskrivning för exakt vart planen ligger. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag skulle kunna ordna plats för ett barn och en förälder, om det är så att det är någon som har svårt att själv ta sig till Skinnskatteberg. Kontakta mig så ordnar vi det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;OBS, I och med matchen, kommer lördagens träning vara inställd!&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh, Fredrik&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-10 18:53&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8113912/Match-13-6</link><pubDate>Wed, 10 Jun 2026 16:53:36 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a11b5500-5e63-81e0-cce2-6da5aca6451f</guid><title>Ev. Match 13/6</title><description>Hejsan,&lt;br&gt;Vi har fått förfrågan om vi skulle försöka få till en match mot Skinnskattebergs IF på Lördag 13/6. &lt;br&gt;Är medveten om att det är på kort varsel, men har lagt upp en intresseanmälan för att bilda oss en uppfattning om det är möjligt att få till något.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tycker att det är viktigt att så många som möjligt får chansen att spela, så blir det för få som har möjlighet så försöker vi planera det till ett annat tillfälle som förhoppningsvis passar bättre.  &lt;br&gt;&lt;br&gt;Svara innan Onsdag 10/6 så hinner planera lite granna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Påminnelse: Medlemsavgift / aktivitetsavgift är ett krav för att få spela matcher. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-08 18:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8112587/Ev-Match-13-6</link><pubDate>Mon, 08 Jun 2026 16:39:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">867147df-a894-0ef8-ff79-94dc9c8c4810</guid><title>Förhållningsregler / Rutiner kring träning</title><description>Hej alla föräldrar!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ledare vill informera om en viktig sak.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vid några tillfällen har vi sett att barnen inte alltid uppträder schysst mot varandra på träningarna. Därför kommer vi från och med nästa träning att börja varje träning med ett kort samtal med barnen om hur man är en bra kompis och lagkamrat.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vårt mål är att träningarna ska vara roliga, trygga och välkomnande för alla barn.&lt;br&gt;&lt;br&gt;För att detta ska fungera behöver en förälder eller annan ansvarig vuxen till varje barn finnas på plats under hela träningen. Det är viktigt både för barnens trygghet och för att vi ledare ska kunna fokusera på att hålla i träningen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att prata med barnen om följande:&lt;br&gt;&lt;br&gt;1. Inget våldsamt beteende&lt;br&gt;   Vi vill särskilt få bort glidtacklingar och annat spel som kan skada någon.&lt;br&gt;&lt;br&gt;2. Schyssta närkamper&lt;br&gt;   Närkamper är en del av fotboll, men de måste ske på ett schysst sätt. Det är inte okej att hänga i någon, hålla runt halsen, knuffas eller använda kroppen på ett sätt som kan skada eller göra någon ledsen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;3. Schysst språk&lt;br&gt;   Vi vill inte höra elaka kommentarer mellan barnen. Till exempel att någon säger att ett annat barn inte får vara med.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Om något händer på träningen kommer vi ledare att agera direkt. Barnet kan då få gå åt sidan en stund för att lugna ner sig och för att visa att beteendet inte är okej.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Om något händer mellan två barn vill vi ledare först få möjlighet att förstå situationen. Därefter kan vi prata med berörda föräldrar, så att ni tillsammans med oss kan hjälpa barnen att lösa det på ett bra sätt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer att vara extra tydliga med detta framöver, så att problemen inte växer och påverkar gruppen negativt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vill också påminna om att föräldrar inte ska gå ut på planen och skälla på barn, varken på sitt eget barn eller någon annans. Om ni ser något som vi missar, hjälp oss gärna genom att uppmärksamma oss ledare på situationen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi är fyra ledare på pappret, men ofta bara två ledare på plats på träningarna. Därför behöver vi hjälp av er föräldrar. Dels genom att någon ansvarig vuxen finns kvar på plats under träningen, dels genom att fler gärna får hjälpa till kring laget.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fler vuxna gör det lättare att skapa en trygg miljö och bra träningar för alla barn.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vill även passa på att påminna om Messenger gruppen för laget. Är ni inte inlagda där, kontakta någon av oss ledare eller prata med de andra föräldrarna under någon träning så ni blir tillagda. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi hoppas att alla kan hjälpa till med detta, så att barnen kan fokusera på att ha roligt, utvecklas och spela fotboll tillsammans.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh,&lt;br&gt;Ledarna&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-06 14:08&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8111289/Forhallningsregler---Rutiner-kring-traning</link><pubDate>Sat, 06 Jun 2026 12:08:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">653cc8d0-6026-a7eb-8120-584e9e3acc77</guid><title>Träning 3/6 Inställd</title><description>Tyvärr får vi inte ihop någon ledare till morgondagens träning. Så vi måste tyvärr ställa in den.&lt;br&gt;&lt;br&gt;// Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-02 17:04&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8109136/Traning-3-6-Installd</link><pubDate>Tue, 02 Jun 2026 15:04:42 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1fe2d2c0-8867-7651-74de-ce8953f41ce0</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11885533_medium.jpg" type="image/jpeg" length="53637" /><title>Medlemsavgifter</title><description>Vill påminna om att det är några som ännu inte har betalat medlemsavgiften.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Var vänlig se över så att ni har gjort det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;För er som precis kommit med i laget har fakturan precis kommit.&lt;br&gt;&lt;br&gt;### Uppdatering ####&lt;br&gt;&lt;br&gt;Se bifogad bild för hur ni hittar fakturan i laget.se appen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Är det några funderingar kontakta någon av ledarna vid nästa träningstillfälle.&lt;br&gt;&lt;br&gt;##############&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fredrik&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-19 17:46&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8101045/Medlemsavgifter</link><pubDate>Tue, 19 May 2026 15:46:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">6c16600e-f066-a046-e0dc-91bc0025dffe</guid><title>Spelare i laget</title><description>Det är fortfarande spelare som inte finns upplagda i laget. 
Ni föräldrar som inte ser ert barns namn i laglistan, eller inte får kallelserna till träning. Kontakta någon av oss ledare, så vi kan lägga till dem. 

Det är viktigt inte bara för att vi ska kunna ha koll på deltagande, utan om olyckan är framme så täcks inte barnen av någon spelarförsäkring.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-17 20:39&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8099775/Spelare-i-laget</link><pubDate>Sun, 17 May 2026 18:39:17 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b73d73dc-6782-edf9-76bc-c6f312f5c2cf</guid><title>Påminnelse Fotografering</title><description>Imorgon 18/5 kl 18:30  samlas vi för fotografering. 
Fotograferingen äger rum på Fagerliden, och vi har matchställ man kan låna.

Men vi behöver vara lite effektiva då vi inte har så mycket tid innan fotograferingen för att byta om.

Det finns en blankett med kontaktuppgifter etc. som ska fyllas i. Så det är bra om man är beredd på det när man kommer, om man inte har tagit med sig en blankett hem och fyllt i i förväg.


&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-17 20:35&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8099769/Paminnelse-Fotografering</link><pubDate>Sun, 17 May 2026 18:35:09 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e6810f27-0332-3d55-f167-498e180b6b81</guid><title>Flyttade träning</title><description>Hejsan,
På grund av bristande tillgänglighet på Fagerliden, behöver vi flytta Onsdagens träning (20/5) till Fredag (22/5).
I och med detta ställer vi även in Lördagens träning (23/5).

Mvh Fredrik.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-17 20:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8099757/Flyttade-traning</link><pubDate>Sun, 17 May 2026 18:25:40 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">cd0d9095-80b6-0a7a-b20d-e20ed63349f2</guid><title>Inställd träning 13/5</title><description>Hejsan, &lt;br&gt;&lt;br&gt;På grund av det dåliga vädret under dagen kommer dagens träning att bli inställd.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ber om ursäkt för kort varsel.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-13 14:36&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8097299/Installd-traning-13-5</link><pubDate>Wed, 13 May 2026 12:36:24 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e90a28c4-139b-41b3-afec-42546fcecc63</guid><title>Träning Onsdagar</title><description>Hejsan, i och med att Onsjövallen öppnat upp, har vi möjligheten att börja köra träning även på Onsdagar.

Från och med 13/5 kommer vi ha träning även Onsdagae kl 17-18 på Fagerliden.

&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-10 07:36&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8094437/Traning-Onsdagar</link><pubDate>Sun, 10 May 2026 05:36:25 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0e99ac96-e3dd-f486-5ccc-76a10f3e5c07</guid><title>Sammanfattning av Föräldramötet 5/5</title><description>Hejsan,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer en kort sammanfattning från föräldramötet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Fotografering&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Det kommer inom kort vara ett fotograferingstillfälle för laget. Vår tidsslot är fortfarande inte bestämd, mer än att den kommer äga rum 18-20/5.&lt;br&gt;Vi har fotograferingslappar som man kan få vid träningstillfället, som ska fyllas i och tas med till tillfället för att göra det så smidigt som möjligt.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Träningarna&lt;/b&gt; &lt;br&gt;Som ni har märkt är vi väldigt många barn på få antal ledare. Så vi kommer behöva er föräldrars hjälp för att kunna dela upp barnen i rimligt stora träningsgrupper för ha möjlighet att ge en så pass bra och smidig träning som möjligt. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Dessutom, kommer vi försöka att barnen har med sig vattenflaskan till sina övningar, då vi upplever att det ibland blir väldigt mycket tid som försvinner när barnen behöver ta sig till sina vattenflaskor etc. Så det skulle vara bra om ni föräldrar ser till att de har sina flaskor med till samlingen i början på träningen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Dessutom, kommer vi i år att gå över till två träningar i veckan från när Onsjövallen öppnas upp för träningar och matcher. Då kommer vi även få en träningstid på Onsdagar 17-18, men det kommer komma upp i kalendern när det är dags. (Som det ser ut nu kommer detta troligtvis ske 20/5)&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Roller i laget&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi ser gärna att någon mer ställer upp som ledare för laget, då vi har ledare som är engagerade i flera lag och arbetar skift. Något som i slutändan kan leda till att vi behöver ställa in träningar på grund av matcher, sjukdom etc.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Som tidigare annonserat behöver vi fortfarande någon som är ekonomiansvarig för vårat lag, detta är något som vi skulle behöva tillsättas snarast. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Poolspel&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi har ambitionen att komma iväg på något / några poolspel denna säsong. Åtminstone fotbollens dag den 22:a Augusti. Men vår förhoppning är att få till något mer innan dess. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Föräldragrupp i messenger&lt;/b&gt; &lt;br&gt; Det kom ett förslag att vi skulle skapa en föräldragrupp för laget i messenger. Så detta är något vi kommer skapa upp. &lt;br&gt;Får ni ingen inbjudan, så är det bara att kontakta någon av ledarna så ser vi till att ni blir inbjudna. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Laget.se&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det är vissa barn jag vet inte är upplagda i laget ännu. Som missats / fallit bort av någon anledning. &lt;br&gt;Vet ni med er att ert barn inte är upplagt, kontakta någon av oss ledare före/efter träning så vi kan ordna till detta. &lt;br&gt;Det är rätt rörigt efter träningar, så vi har svårt att hinna på er föräldrar.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-06 20:35&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8092376/Sammanfattning-av-Foraldramotet-5-5</link><pubDate>Wed, 06 May 2026 18:35:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">24e19ffa-d1e9-1926-1f2c-50f6f18d7b19</guid><title>Södrakläder</title><description>Hejsan.

Om det är någon som vill beställa träningskläder etc. med Södratryck kan man göra det på denna länk:

&lt;a href="https://shop.retailhut.se/fsik-spelare" target="_blank"&gt;https://shop.retailhut.se/fsik-spelare&lt;/a&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-25 07:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8083604/Sodraklader</link><pubDate>Sat, 25 Apr 2026 05:42:24 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">2675733c-e362-4f0c-c91e-b266da7647c4</guid><title>Södrakläder</title><description>Hejsan.

Om det är någon som vill beställa träningskläder etc. med Södratryck kan man göra det på denna länk:

&lt;a href="https://shop.retailhut.se/fsik-spelare" target="_blank"&gt;https://shop.retailhut.se/fsik-spelare&lt;/a&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-25 07:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8083603/Sodraklader</link><pubDate>Sat, 25 Apr 2026 05:42:24 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3c798447-1a67-b016-daf6-938a9efc1b38</guid><title>Södrakläder</title><description>Hejsan.

Om det är någon som vill beställa träningskläder etc. med Södratryck kan man göra det på denna länk:

&lt;a href="https://shop.retailhut.se/fsik-spelare" target="_blank"&gt;https://shop.retailhut.se/fsik-spelare&lt;/a&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-25 07:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8083602/Sodraklader</link><pubDate>Sat, 25 Apr 2026 05:42:24 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">bada0559-4d0e-3073-74ef-9f6960dc9412</guid><title>Ravelli</title><description>Hejsan,
En rättelse: Vårt lag har i år ännu inget säljkrav på Ravelli. Däremot har vi redan skapat en säljare för vårt lag. 
Så vill man stötta klubben och laget får man gärna sälja ändå.

Länk till lagets webshop: &lt;a href="https://www.ravelli.se/se/shop/13045/30899/259017" target="_blank"&gt;https://www.ravelli.se/se/shop/13045/30899/259017&lt;/a&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-25 07:40&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8083600/Ravelli</link><pubDate>Sat, 25 Apr 2026 05:40:48 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">0a63f778-3d54-b8d9-c132-0ab2b7674eb9</guid><title>Inför säsongen 2026</title><description>&lt;b&gt;Nytt för i år:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Från och med i år förväntas vi delta i de aktiviteter som rör försäljning etc. Detta hjälper oss att hålla nere kostnaderna för medlemsavgifterna låga samt och samla in pengar till lagkassan för att finansiera lagaktiviteter så som cuper etc.&lt;br&gt;Vi kommer bl.a. sälja Ravelli (kläder etc.) där varje spelare behöver sälja 2 paket var. I år kommer Anna Andersson (073-035 46 87) att vara kontaktperson för denna aktivitet. &lt;br&gt;Vi vill även passa på att välkomna Adnan och Maxamed som kommer hjälpa till som ledare i år. &lt;br&gt;&lt;b&gt;Ekonomiansvarig&lt;/b&gt;&lt;br&gt;I och med att vi kommer börja delta i försäljningsaktiviteter behöver vi ha en ekonomiansvarig för lagkassan. Denna roll ser vi gärna att någon förälder kan ta sig an. &lt;br&gt;Vi söker en frivillig som kan ta sig an detta uppdrag. Meddela någon av oss ledare via telefon/mail eller senast vid träningen 25/4 om ni kan tänka er ställa upp .&lt;br&gt;För att förstå vad det innebär, finns en rollbeskrivning från klubben:&lt;br&gt;&lt;b&gt; Att vara ekonomiansvarig&lt;/b&gt;&lt;br&gt; &lt;i&gt;Rollen som ekonomiansvarig i ett lag innebär att man samlar in medlems och spelaravgifter under     säsongen. Ekonomiansvarig ansvarar även för lagkassan där varje lag har ett lagkonto som är anslutet till swish. Att administrera dreamstarhäften inom laget ingår i rollen som ekonomiansvarig.&lt;/i&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Föräldramöte&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi har ambitionen att ha ett föräldramöte tidigt under våren. Men tid och plats för detta är ännu inte bestämt. &lt;br&gt;&lt;b&gt;Fotografering&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Det kommer vara lagfotografering, 18/5-20/5, vi återkommer när tid datum är bestämt.  Det är frivilligt att delta, men klubben ser gärna att man är med på lagfotot eftersom de vill kunna visa upp alla aktiva lag i klubben. Vi kommer dela ut lappar vid träning som man får fylla i och lämna in inför fototillfället.&lt;br&gt;&lt;b&gt;Påminnelse&lt;/b&gt;&lt;br&gt;•	Det är bra om man som vårdnadshavare svarar om man kommer eller inte till träningen för att underlätta planeringen. &lt;br&gt;•	Det är krav på benskydd för att få delta i aktiviteterna. Detta är för spelarnas egen säkerhet.&lt;br&gt;•	Kom ihåg att betala klubb- och aktivitetsavgift.&lt;br&gt;Med vänliga hälsningar, Ledarna FSIK 2019 &lt;br&gt;Fredrik Kantojärvi, Egzon Gegaj, Adnan Jamshidi, Maxamed Xassan Rayale&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-18 09:50&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8078495/Infor-sasongen-2026</link><pubDate>Sat, 18 Apr 2026 07:50:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5eac42cd-9fc3-27b3-ff8f-e14ce43e172a</guid><title>Nu drar säsongen snart igång (18 April)</title><description>Hejsan,&lt;br&gt;18 April drar vi igång en ny säsong. &lt;br&gt;Vi kommer fortsatt att träna på lördagar, men i år har vi tiden 10:30-11:30. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nytt för i år är att vi kommer börja delta i de försäljningsinitiativ som föreningen har (t.ex. Södra-häftet). &lt;br&gt;En del av denna försäljning kommer gå till en lag-kassa som laget senare har möjlighet att använda vid t.ex. cuper. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Det skulle vara önskvärt att någon förälder tar på sig ansvaret som ekonomiansvarig för laget.&lt;br&gt;Hör av er till någon av oss ledare om ni kan tänka er ställa upp.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh,&lt;br&gt;&lt;br&gt;Fredrik&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-30 20:41&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/8066656/Nu-drar-sasongen-snart-igang--18-April-</link><pubDate>Mon, 30 Mar 2026 18:41:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e44c3f35-64b0-b16e-5a60-03b5a4941254</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11647093_medium.jpg" type="image/jpeg" length="243554" /><title>Kvarglömda saker</title><description>Hejsan, kvarglömda kläder efter dagens träning.

&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-27 10:35&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FSIK2019/News/7954255/Kvarglomda-saker</link><pubDate>Sat, 27 Sep 2025 08:35:02 GMT</pubDate></item></channel></rss>