﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från IF Eksjö Fotboll F-13</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/FL-13/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/FL-13</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">37d2d324-ef4b-6984-4495-04fe01da5383</guid><title>Match på fredag borta mot Hallby </title><description>Vi behöver 2 bilar till, till på fredag. &lt;br&gt;Följande har meddelat att de kan köra: Vilma S o Tilda. Meddela mig, Martina om ni kan köra. &lt;br&gt;Vi samlas och åker ifrån Ränneborg kl. 16.40. &lt;br&gt;Matchstart kl.18.30.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-23 08:25&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/8120527/Match-pa-fredag-borta-mot-Hallby-</link><pubDate>Tue, 23 Jun 2026 06:25:47 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e8f2ab86-f9e0-3db3-38d9-eda8a001996c</guid><title>Fotbollssommar</title><description>Matchen på lördag är inställd då vi inte får ihop tillräckligt med spelare. När den spelas är inte klart. Ekhagen kunde inte den 23/6.&lt;br&gt;Så vi letar vidare efter ett nytt datum. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Match mot Hallby fredagen den 26/6.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Kallelse skickas ut strax. Vi behöver veta redan nu om er dotter kan spela. Om vi inte får ihop lag, så kan vi behöva låna in spelare från f12 eller f14. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Bullerby cup&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Spelschemat har kommit&lt;br&gt;Torsdag 30/7 kl.10.00 Eksjö-Habo&lt;br&gt;Torsdag 30/7 kl.16.00 Eksjö-Järna SK&lt;br&gt;Fredag 31/7 kl. Kl.12.00 Eksjö-Madesjö&lt;br&gt;Fredag 31/7 kl. 17.00/18.00&lt;br&gt;Lördag 1/8 kl. 9.00/11.00&lt;br&gt;Lördag 1/8 kl. 15.00/17.00&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi åker från Prästängskolans/storegårdsparkering kl.7.45.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kan behöva hjälp med föräldrar som kör ner. Skriv här om ni kan hjälpa till. På lördagen hoppas vi att så många som möjligt kan komma o kolla o heja. Så då åker er dotter med er hem. Om man inte har möjlighet att hämta sin dotter på lördagen, hör av er. Så löser vi det. &lt;br&gt;Vi kommer bo i Storebro, som vi har gjort alla tidigare år. &lt;br&gt;Följande tjejer är anmälda:&lt;br&gt;Ellen, Elsa, Elsie, Emma, Gabrielle, Irma, Lovis, Mila, Tilda, Tindra, Tyri, Wera, Vilma J och Vilma S&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Södra vätterbygdens cup. 14-16/8&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi är 12-13 spelare anmälda. Så vi kommer att åka. Jättekul. Det är flera lag anmälda till cupen som vi inte har mött. Detta blir kul. &lt;br&gt;Vi gör som vi gjorde förra året. Vi bor hemma. Vi försöker boka 2 minibussar.&lt;br&gt;Vi bokar mat o äter där.&lt;br&gt;Vi återkommer med kostnad för denna cup. &lt;br&gt;Men ca 500-700kr. Men allt är inte klart än. Följande spelare är anmälda o klara (Några är på ingång): Elsa, Emma, Gabrielle, Lovis, Mila, Tilda, Tindra, Tyri, Wera, Vilma J, Vilma S, Wilma R. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Träningar&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Vi tränar till och med den 2/7.  Om tjejerna är bortresta så meddela detta i god tid. Så vi kan samordna med andra lag så vi kan få till bra träningar även sista veckan och under sommarlovet när vi tränar.&lt;br&gt;Vi tränar tisdag 28/7 o onsdag 29/7 (återkommer med tider). &lt;br&gt;Efter Bullerby cup sätter vi igång träningarna som vanligt. Men hur och när återkommer vi till. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu kör vi o laddar för en härlig fotbollssommar&lt;br&gt; ⚽️☀️💦🌸&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-10 09:24&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/8113629/Fotbollssommar</link><pubDate>Wed, 10 Jun 2026 07:24:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b63d014f-3b63-bd99-a3b4-594aeedb476d</guid><title>På lördag får vi inte ihop lag som det ser ut nu!!</title><description>Som det ser ut nu så får vi inte ihop lag till lördagens match. Vi behöver därför flytta matchen. Vi har som förslag att flytta matchen till tisdagen den 23/6, matchstart kl.18.00. Men vi behöver veta om vi får ihop lag innan vi frågar Ekhagen. Därför skickar jag ut ett utskick för att se vilka som är hemma/inte hemma. Vi vill att ni svarar på denna senast imorgon tisdag, så att vi kan höra av oss till Ekhagen så fort som möjligt.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-08 22:01&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/8112791/Pa-lordag-far-vi-inte-ihop-lag-som-det-ser-ut-nu</link><pubDate>Mon, 08 Jun 2026 20:01:32 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">52ec3c38-3b8d-c9c5-167f-9f68af00028e</guid><title>Match mot bankeryd på söndag </title><description>Vi samlas och åker kl.14.00 från Ränneborg&lt;br&gt;De som kör är föräldrar till: Vilma J, Emma, Elsie och Wera. &lt;br&gt;Tvättar gör Tyri. &lt;br&gt;Matchstart 16.00 i Bankeryd.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-05 08:32&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/8110696/Match-mot-bankeryd-pa-sondag-</link><pubDate>Fri, 05 Jun 2026 06:32:45 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">964820e7-0ae4-b5c5-6f6b-d0a57b83efcc</guid><title>Vi behöver fler som kör på söndag till Bankeryd</title><description>Är det någon mer som kan köra till Bankeryd på söndag. Vi behöver minst 2 bilar till. Meddela här om ni kan köra.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-02 22:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/8109396/Vi-behover-fler-som-kor-pa-sondag-till-Bankeryd</link><pubDate>Tue, 02 Jun 2026 20:19:34 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">82109da3-c6ac-ea7b-27c9-54e75d19f2ab</guid><title>Ändrad träningsstart imorgon 26/5</title><description>Hej&lt;br&gt;Med anledning av Prästängsskolans föräldrarmöte imorgon 26/5 ändrar jag start/sluttid för fotbollsträningen. Träningen startar 1700 och slutar 1830.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-25 17:04&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/8104560/Andrad-traningsstart-imorgon-26-5</link><pubDate>Mon, 25 May 2026 15:04:10 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">d78e5085-3c8e-0fe2-9de4-7eb7ae489d18</guid><title>Dags att betala Bullerby cup. </title><description>Nu är det dags att betala till Bullerby cup. 
Swisha 1000kr till Fredrik 0703755293, senast 27/5. 
Meddela allergier till Fredrik. 
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-20 17:22&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/8101683/Dags-att-betala-Bullerby-cup-</link><pubDate>Wed, 20 May 2026 15:22:37 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">71f341e1-065d-ff68-fa28-09bb9b0761fc</guid><title>Match borta mot Habo</title><description>Vi samlas och åker kl. 16.50 på Ränneborg. &lt;br&gt;De som kör är föräldrar till: Emma, Vilma J, Tilda o Lovis&lt;br&gt;&lt;br&gt;Viktigt att tjejerna äter ordentlig innan de åker och att har med sig något att äta på vägen hem. Vi åker direkt hem. Så att de orkar upp till skolan på torsdagen. &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-19 23:11&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/8101302/Match-borta-mot-Habo</link><pubDate>Tue, 19 May 2026 21:11:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">17b1b77c-64d8-b17e-8326-5b53054050db</guid><title>Södra vätterbygden cup 14-16/8</title><description>Södra vätterbygden cup spelas helgen 14-16/8.&lt;br&gt;Vi har fått förfrågan kring om vi vill vara med o år igen. &lt;br&gt;Vi var väldigt nöjda med cupen förra säsongen o undrar hur många som vill följa med i år. &lt;br&gt;Vi sover hemma. Vi spelar med ett 9-manna lag. &lt;br&gt;Vi äter på plats. &lt;br&gt;Intresseanmälan skickas alldeles strax ut via kallelse.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-11 18:45&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/8095763/Sodra-vatterbygden-cup-14-16-8</link><pubDate>Mon, 11 May 2026 16:45:49 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5573e293-6de9-97b0-9d26-ed24b2d73fc1</guid><title>Bortamatch mot Vetlanda </title><description>Kallade spelare samlas o åker från Ränneborg kl.15.30
(Förutom Lovis o Vilma S som hämtas upp på vägen)

Kör gör föräldrar till: Gabrielle, Tyri (tränarbil), Wera, Ellen och Tindra.

&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-09 21:35&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/8094383/Bortamatch-mot-Vetlanda-</link><pubDate>Sat, 09 May 2026 19:35:51 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b4c1afa5-38f8-3ad7-ee9d-d8d61afa45d8</guid><title>Matcher säsongen 2026</title><description>Förtydligande kring Matcher framöver. Vi gör likt tidigare säsonger. Kallelse kommer att fortsätta att skickas ut i god tid. (Förlåt för kommande match, då det blev lite strul i helgen. Men kallelse kommer idag måndag). (Spelare o föräldrar ser inte laget, detta för att tjejerna inte ska diskutera vilka grupper de tillhör). &lt;br&gt;Försök att svara kommer/kommer inte, så fort som möjligt. Likaså om ni kan köra, tvätta eller vara matchvärd. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Inför kallelser till match. Vi har delat in tjejerna i 4 grupper. Där 3 grupper blir kallad till match. Vi kommer att sikta på att ha med 12 spelare varje match för att de ska få spela mycket, när de väl är med. &lt;br&gt;Ingen utvecklas genom att sitta mycket på bänken i den här åldern. &lt;br&gt;De av spelarna som har anmält att de vill spela målvakt denna säsongen, kommer att bli kallade till alla matcher. &lt;br&gt;När spelare tackar nej eller inte svarar i tid, så kallar vi in spelare från den grupp som inte blev kallad. Då går vi på närvaro i närtid. &lt;br&gt;För att få spela sin första match måste man ha gjort 6-7 träningstillfällen den här säsongen, beroende lite på om man har en annan idrott som krockar med fotbollen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ledare hoppas att ni som föräldrar förstår att träning är viktigt för att kunna spela matcher. Vi förväntar oss att er dotter är på minst en av träningarna den veckan som ni föräldrar har anmält er dotter till match. Så att vi kan hjälpa er dotter med att vara förberedd till matchen. Träningarna är viktiga för att vi ska få ihop laget till ett lag som trivs o kämpar tillsammans. Men framförallt ett lag som utvecklas både individuellt och tillsammans.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-04 18:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/8090670/Matcher-sasongen-2026</link><pubDate>Mon, 04 May 2026 16:52:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a2352c9e-a92a-243b-f6f8-1c6c03e4ad8e</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11854745_medium.png" type="image/png" length="30105" /><title>Kioskvecka v. 18</title><description>Hej!&lt;br&gt;Redan nästa vecka (v.18) är det dags för vårt lag att ha hand om kiosken. Här nedan är ett förslag på tider. Om man inte kan den tid som man har blivit tilldelad så försöker man i första hand att byta med någon annan. Om detta inte är möjligt får vi lösa det tillsammans. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Viktig information till kioskansvariga: &lt;br&gt;• Kiosken ska öppnas en timma före matchstart (särskilt viktigt vid seniormatcherna).&lt;br&gt; • Börja med att sätta på kaffe. Vi bjuder hemmalagets och bortalagets tränare på kaffe.&lt;br&gt; • Kioskvagnen – om det inte spelas någon match på A-planen kan man ta med sig en termos med kaffe och andra godsaker ut till de olika planerna där matcherna spelas.&lt;br&gt;• Efter match som spelas med läktare, ska skräp plockas från läktaren och ev. sittdynor samlas in. &lt;br&gt;• Om man är sist och låser ska man lämna över nyckeln till nästa person som ska öppna.&lt;br&gt;&lt;br&gt; Om ni har några övriga frågor så får ni höra av er. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-22 16:23&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/8081754/Kioskvecka-v-18</link><pubDate>Wed, 22 Apr 2026 14:23:23 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">911ab4ea-cbca-bd85-c57f-9a86c15abbc3</guid><title>Träningsmatch på fredag </title><description>På fredag spelar vi träningsmatch mot Vetlanda ff borta. 
Vi samlas o åker kl.17.30 ifrån Ränneborg
Vi är 12 spelare o 4 ledare som åker. Vi behöver 4-5 bilar. Meddela här i kommentaren om ni kan hjälpa till o köra på fredag. 
&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-15 12:54&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/8076603/Traningsmatch-pa-fredag-</link><pubDate>Wed, 15 Apr 2026 10:54:21 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">3bcd6528-bfc5-a63d-ab8b-6c80814e50e4</guid><title>Avhopp leder till att vi får ställa in att åka på giff-cupen</title><description>Igår fick vi, efter flera avhopp, ta beslutet att dra oss ur GiFF-cupen. Jättetråkigt. Fredrik kommer att betala tillbaka pengarna för er som har betalat. Vi får inte tillbaka anmälningsavgiften, den tar vi från lagkassan. &lt;br&gt;Nu börjar snart säsongen, vi kommer att spela matcher redan första helgen i maj. Vi kommer att förhoppningsvis innan serien drar igång, spela träningsmatcher. Vi hoppas att tjejerna kan delta på dessa. Tider kommer inom snar framtid. &lt;br&gt;Vi kommer även att skicka ut anmälan till Bullerby cup. Vi hoppas att tjejerna vill följa med på denna cup. Då vi i år spelar 9-manna så behöver vi vara en trupp på 12-13 spelare för att kunna åka iväg. Vi hoppas, för tjejernas skull, att vi kan åka iväg ha roligt på denna cup. Vi tittar nu även efter att kunna åka iväg på någon mer cup. Troligtvis södra Wetterbygdens cup, den ligger i början av augusti. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt; &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-30 08:28&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/8066037/Avhopp-leder-till-att-vi-far-stalla-in-att-aka-pa-giff-cupen</link><pubDate>Mon, 30 Mar 2026 06:28:32 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a6d82691-af3f-b306-ba86-01ba4ec7b837</guid><title>Ändring av träningsdag mm</title><description>Det blir ingen träning på tisdag 31/3.&lt;br&gt;Det blir träning istället på Sjöängen, bakom gamla I12, på onsdag 1april 1700-1815, denna plan är inte bokningsbar så vi tränar där det finns plats.&lt;br&gt;Kalendern är uppdaterad för april, kolla in denna.&lt;br&gt;Eksjö fotbolls rabatthäften är klara för utdelning, ni får dessa av mig eller annan ledare, ni swishar mig för dessa. För detta får vi pengar in till lagkassan.&lt;br&gt;För er som inte betalt in för giff-cupen, gör detta senast imorgon.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-29 21:31&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/8065898/Andring-av-traningsdag-mm</link><pubDate>Sun, 29 Mar 2026 19:31:42 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">fcec0cfb-7b5f-3dfc-af74-d6cd0ead2165</guid><title>GIFF-cupen</title><description>Nu är det snart dags att betala in till GIFF-cupen. &lt;br&gt;Vi åker lördag den 25/4 kl.6.45 från Ränneborg till Tidaholm (tiden kan ändras). &lt;br&gt;Vi kommer att åka med 2 minibussar och en bil.&lt;br&gt;Det kommer att vara en del åkande emellan matcher och boende.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Här kommer match schemat. &lt;br&gt;25/4 kl. 9.40 Eksjö-Lerum sportvallen i Stenstorp&lt;br&gt;25/4 kl.13.50 Skiljebo- Eksjö sandbacken i Fröjered&lt;br&gt;25/4 kl.18.00 Skene- Eksjö Landbyvallen i Norra fågelås&lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndagen den 26/4 är det slutspel, i år börjar vi tävla och även i denna turnering, det innebär att man åker ut turneringen om vi förlorar en match på söndagen.&lt;br&gt;Matcherna är 20 min x 2 perioder. Vi kommer spela 9-mannafotboll. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi vill att ni alla betalar in 550kr: Det är kostnaden för cupkorten. I den ingår 3 måltider och boende. Resan och hyr av minibussar kommer lagkassan stå för. &lt;br&gt;Ni betalar in genom att swisha 550 kr till Fredrick Josefsson. 0703755293 senast den 30/3!!!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer under helgen att behöva låna in 2-3 spelare från Flickor födda 2012 eller Flickor födda 2014, så att vi har med oss några avbytare också. Det kan ju vara bra att ha om, någon skadar sig eller man helt enkelt blir trött och behöver vila.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mer info kring tider och packlista mm kommer närmare cupstart.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;a href="https://www.giffcupen.se/" target="_blank"&gt;https://www.giffcupen.se/&lt;/a&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Om ni har några frågor så är det bara att höra av sig till någon av oss ledare. Detta ska bli kul.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-24 13:40&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/8062073/GIFF-cupen</link><pubDate>Tue, 24 Mar 2026 12:40:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a07996ab-06c1-c0a7-52d6-7da982cbccd6</guid><title>Försäsong o försäsongscup o Bullerby cup</title><description>I mars tränar vi tisdagar 17.00-18.30. &lt;br&gt;I april är inte träningsdagarna fastställda än. När det är klart meddelar vi här. &lt;br&gt;Vi har anmält oss till giff-cupen i Tidaholm 25-26/4. &lt;br&gt;Intresseanmälan kommer att skickas ut. Kostanden kommer att vara ca 800 kr (resan + måltider ingår) Vi kommer att sova på hårt underlag mellan lördag o söndag. &lt;br&gt;Vi kommer att, som det ser ut nu, denna säsong spela mot följande lag i serien: Bankeryd, Ekhagen, Habo, Hallby, Nässjö FF, Tenhult, Vetlanda FF. Tufft men lärorikt motstånd. &lt;br&gt;Vi har även anmält oss till Bullerby cup i år. &lt;br&gt;Nu ser vi fram emot en fantastisk fotbollssäsong där tjejerna äntligen ska få spela 9-manna. &lt;br&gt;Vi syns på träning på tisdag. Träningen är på Ränneborg. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-01 20:44&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/8047481/Forsasong-o-forsasongscup-o-Bullerby-cup</link><pubDate>Sun, 01 Mar 2026 19:44:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">42563e4a-8b17-493d-29ab-c18e8d5ed512</guid><title>Information kring sista månaden av fotbollssäsongen. </title><description>Match mot Gränna &lt;br&gt;Ny matchstart kl.15.00 &lt;br&gt;Samling kl.13.00 &lt;br&gt;Kör gör: Elsa H, Irma och Vilma J&lt;br&gt;&lt;br&gt;Matchen mot Tranås är flyttad till måndag den 15/9. Samling 16.30. Vi byter om på Ränneborg. Vi spelar matchen kl. 17.45&lt;br&gt;Vi duschar i Tranås. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Kallelser till de sista matcherna skickas ut under kvällen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi är bollhämtare söndagen den 21/9. &lt;br&gt;Kallelse skickas ut under kvällen. Samma vecka som vi har kiosk. Se kioskschemat som Evelina har skickat ut. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Avslutning sker torsdag den 25/9. Vi tänker att vi kör en föräldrarmatch mot tjejerna. Kvällen avslutas med gemensam grillning. &lt;br&gt;Kallelse skickas ut, där ni föräldrar meddelar i kommentaren hur många av er vuxna som kan vara med o spela. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ny kör vi sista rycket. Heja Eksjö fotboll :soccer: &lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-04 18:18&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/7934866/Information-kring-sista-manaden-av-fotbollssasongen-</link><pubDate>Thu, 04 Sep 2025 16:18:36 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e31a56bb-fa7c-41db-61cc-03c229b5ed67</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11617213_medium.png" type="image/png" length="55583" /><title>Kioskschema</title><description>Hej! &lt;br&gt;Nu är det snart dags för vårt lag att ha hand om kiosken. Vi kommer att ha ansvar för vecka 38. Här nedan är ett förslag på tider. Det är många matcher att täcka upp, så det blir rätt långa pass. Om man inte kan den tid som man har blivit tilldelad så försöker man i första hand att byta med någon annan. Om detta inte är möjligt så får vi lösa det tillsammans. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Viktig information till kioskansvariga: &lt;br&gt;• Kiosken ska öppnas en timma före matchstart (särskilt viktigt vid seniormatcherna).&lt;br&gt; • Börja med att sätta på kaffe. Vi bjuder hemmalagets och bortalagets tränare på kaffe. • Kioskvagnen – om det inte spelas någon match på A-planen kan man ta med sig en termos med kaffe och andra godsaker ut till de olika planerna där matcherna spelas.&lt;br&gt;• Efter match som spelas inne på A-plan, ska skräp plockas från läktaren och ev. sittdynor samlas in. &lt;br&gt;• Om man är sist och låser ska man lämna över nyckeln till nästa person som ska öppna.&lt;br&gt;&lt;br&gt; Om ni har några övriga frågor så får ni höra av er. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-09-02 18:13&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/7933097/Kioskschema</link><pubDate>Tue, 02 Sep 2025 16:13:37 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">079d7abc-cdb4-3624-f314-192b528b6f4d</guid><title>Match på onsdag borta mot österkorsberga</title><description>På onsdag är det match borta mot korsberga. 
Samling 16.50
Matchstart 18.30
Kör gör: Ellen, Tilda, Wera o Tyri. 
Kan någon ta tvätten? 

Härlig match idag mot Bäckseda vi syns på träningen på måndag. &lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-08-23 13:46&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/FL-13/News/7924837/Match-pa-onsdag-borta-mot-osterkorsberga</link><pubDate>Sat, 23 Aug 2025 11:46:40 GMT</pubDate></item></channel></rss>