Hemsidan
I början på januari 2010 så gjordes denna sida för att informera spelare och andra personer vad som händer o sker runt Fjälkinge IFs herrseniorer. Tittar man på antalet besök så är det ca 1233 st per månad som är här inne och läser. Vi vill att de spelare som inte är inlagda i truppen mailar Magnus sin mailadress så kommer han att lägga in dessa. Ni hittar Magnus mailadress under fliken "truppen eller kontakta oss". Våra spelare får på detta sätt automatiskt mail när det skrivs något här på hemsidan.
Herrar
15 jan 2011
0kommentarer
Idrottsplatsens namn !
Träningen är redan i full gång på Fjälkinges nya konstgräsplan. Nu har idrottsplatsen fått ett namn också: Maxilandia. - Vi ville behålla en del av det gamla namnet", säger Fjälkinges ordförande Stefan Holmquist. Intresset för tränings- och matchtider på Fjälkinges nya konstgräsplan har varit stort. I stort sett alla tider är bokade fram till och med april. Enda kruxet har varit vad man ska döpa den nya idrottsplatsen till. Flera olika förslag lämnades in - men bara ett namn föll de bestämmande i smaken: Maxilandia. Att Maxi är en storsponsor till den nya planen är en uppenbar förklaring till namnet. Samtidigt ville Fjälkinge behålla en del av det gamla namnet Willandia. Att Maxilandia redan är en succé råder det inga tvivel om. Förutom Fjälkinge har bland andra Mjällby, Nosaby, Åhus HBK, Tollarp och Kristianstads DFF fått tränings- eller matchtider. - Det här är inte bara enorm möjlighet för Fjälkinge IF, utan för många föreningar runt omkring som inte får plats på konstgräset inne i Kristianstad, säger Holmquist, som samtidigt ser en större potential för ungdomsverksamheten. Ännu är dock Maxilandia inte officiellt invigd. Det sker först i sommar.
Herrar
15 jan 2011
0kommentarer
Lördags träning !!
Då var det dax för vår 2:a träning för året i morgon lördag (13-15,00). I måndags var vi 25 st på träningen och ytterligare 13 st var borta av lite olika anledningar. Alla som var där gjorde sitt bästa fast förutsättningarna inte var de bästa. När det gäller vädret så kan vi inte påverka detta, vi har folk som jobbar som slavar för att konstgräsplanen skall vara så bra det bara går. De sista 2 dagarna så har det kommit ytterligare mer snö, så samma sak gäller tills i morgon: Ta med både fotbolls o löpar dojjer !!! Nu har ni alla fått lite extra vila efter måndags träningen, så nu åker vi !! //Mange
Herrar
7 jan 2011
0kommentarer
Äntligen !!!
Nu sätter äntligen väldens längsta försäsongsträning igång. Vi tränare skall få sätta ihop trianglar, kvadrater och konditions övningar igen (härligt). Våra spelares lungor, hjärta och muskler skall få känna hur det är att bli vältränade igen. I år kommer mycket att vara nytt för både spelare o ledare, bla så kommer vi att få träna på vår alldeles egna konstgräsplan. Vi kommer att köra 3 pass på konstgräs/vecka med ev något undantag där vi kör 4 pass/vecka allt för att vi skall vara så förberedda som det bara går inför serierna. Nu gäller det att vara med från början så man inte kommer efter lagkamraterna med både kondition och boll. Ribban kommer att höjas på många plan detta år, men det tar vi när vi träffas. I kalendern ligger nu alla våra träningsmatcher utlagda. Vi ses på nya IP:n //Mange
Herrar
2 jan 2011
0kommentarer
Ingen träning !!
Onsdagen 29/12 är det ingen träning !! Vi samlar kraft till måndagen 3/1 istället. Glöm nu ej att vi börjar ute DÅ !!! Ta med både fotbolls o löpar dojjor. TRÄNINGEN ÄR KL: 19,00-20,30 !!!!!! //Mange
Herrar
28 dec 2010
0kommentarer
Visa fler nyheter