• Spelschema Lekebers Sparbankscup2016

    Nu finns spelschemat inför helgens cup publicerat. Ladda ner dokumentet här: Spelschema P09/10 9 jun 2016 0kommentarer
  • Skötsel av Bergavallen

    Hej igen! Vi har hamnat i ett läge i klubben där vi plötsligt, sedan någon vecka, står utan vaktmästare på Bergavallen. De senaste två veckorna har några ur fotbollens styrelse, några av fotbollstränarna och någon förälder lagt tid på klippning och kritning av fotbollsplaner samt städning av omklädningsrum. Detta är en akut lösning fram till att huvudstyrelsen hittat någon ny vaktmästare, det ska vara löst senast 1:a augusti säger de. Vi som sista veckorna, under kvällar och helger, jobbat på med gräsklippning och annat inser att det håller inte i längden. Det går ganska snabbt om man är ett par som klipper (alla planer tar fyra timmar för en person, vi har oftast delat det på två personer/tillfälle, alltså två timmar var), men det behöver klippas tre gånger i veckan just nu när det växer som ogräs. Det blir då många timmar/vecka för de som lägger sin fritid på detta och annat i FIF, vi är för få helt enkelt. Vi informerar därför om läget och undrar om DU kan tänka dig att klippa vid något tillfälle eller städa omklädningsrum och toaletter någon gång? Är vi fler som hjälps åt så blir det inte så betungande för någon. Detta utskick går ut till alla ungdomsfotbollslag, då vi är de som nyttjar Bergavallen mest och flitigast. Damfotbollen får vi informera på något annat vis och se till att även de drar sitt strå till stacken. OM du har möjlighet att vid något/några tillfällen städa eller klippa gräs, nu under juni/juli, så skriv en kommentar nedan i tråden, skriv gärna ditt telefonnummer så försöker vi få till någon form av samordning. Någon av oss som tidigare varit på Bergavallen och jobbat med klippning eller städning kommer såklart visa dig vad som behöver göras och var grejerna du behöver finns, så du behöver inte känna oro för att inte få information. Ju fler vi blir som hjälps åt, desto färre pass för oss som redan försöker lösa detta kortsiktigt. Vi är glada för all hjälp vi kan få just nu! Mvh Fotbollssektionens Styrelse P09/10 6 jun 2016 6kommentarer
  • Viktigt om Lekebergs Sparbankscup (dels schema)

    Hej alla föräldrar! I år är det äntligen dags igen, den 11-12 juni går Lekebergs Sparbankscup av stapeln efter ett år i vila. Alla vi som planerat cupen har satts på prov och lärt oss massor, det är mer jobb än man kan tro vill vi lova. Vi vet redan saker vi ska göra annorlunda till nästa år men nu lägger vi all energi på att tillsammans med er få årets cup till ett härligt fotbollsminne för alla närvarande barn och besökare. Vi kommer som vi tidigare meddelat behöva er föräldrar på olika platser under dagarna, ni kommer ha olika uppgifter men alla är lika viktiga. De flesta föräldrar har fått en uppgift under dessa dagar, några få har haft oturen att bli utan denna gång (men ni kan behöva rycka in lite akut ändå). Några barn har föräldrar som jobbar fulla dagar på cupen, en del till och med båda dagarna. Någon förälder är med och jobbar fast barnet är bortrest, det kallar vi engagemang. Härligt vilka föräldrar vi har i Fjugesta IF!! Varje lag har fått varsin kiosk att bemanna och grilltiderna har delats mellan föräldrar i de olika lagen. Kiosk och grillpassen varierar i längd, det får ni ha överseende med. Schema finns längst ner i detta mejl, så läs ända ner så du vet vilken tid du har fått i kiosk eller grill. Viktigt att alla ställer upp och om man inte kan ta sitt pass så löser man det själv med någon annan förälder i laget, eller annan ersättare. Alla byten meddelas till kioskansvarig i ert lag. Obs! Kiosken bemannas inte av barn eller ungdomar under 16 år. Vi ser fram emot två fina dagar på Bergavallen! Lördag den 11 juni: Kiosk vid A-planen (bemannas av lag 03/04), öppen 09:00- cirka 16:00 08:00-09:00 Elias L (båda föräldrar, startar upp och plockar i ordning) 09:00-10:00 Elias S (båda föräldrar) 10:00-12:00 Viktor L & Alexander 12:00-14:00 Oliwer & Lukas/Linus 14:00-15:00 Ludwig ( båda föräldrar) 15:00-16:00 Erik & Henrik (här hoppar mormor in), Erik stannar och plockar i ordning för morgondagen och städar ihop med Elias S Kiosk vid B-planen (bemannas av lag 07/08), öppen 08:30- cirka 16:00 07:30-10:00 River & Ture (startar upp kiosken och plockar i ordning) 10:00-12:00 Albin & Benjamin 12:00-14:00 Isak & Loke 14:00-16:00 Otto & Otto (plockar i ordning och städar kiosken) Grillning, öppen mellan 11:00-15:00 9:30-11:15 Anton & Albin (lag 03/04), plockar fram, förbereder och börjar grilla 11:15-13:15 Joel & River (lag 07/08) 13:15-15:00 Liam & Rasmus (lag 07/08), plockar undan och snyggar till Viktor K (lag 03/04) kommer och hjälper till med att städa grillen, diskar och snyggar till inför morgondagen Söndag 12 juni: Kiosk vid A-planen (bemannas av lag 09/10), öppen 09:00-cirka 16:00 08:00-09:30 Nora & Arvid (startar upp och plockar ordning) 09:30-11:00 Sixten & William F.K 11:00-12:30 Jonathan & Kevin 12:30-14:00 Mårten & Wiggo Ö 14:00-15:00 Leo & Hugo 15:00-16:00 Gustav & Frej (plockar undan och städar med hjälp av kioskansvarig I laget) Kiosk vid B-planen (bemannas av lag 05/06), öppen 09:00- cirka 16:00 08:00-09:30 Vilgot & Henning (startar upp och plockar i ordning) 09:30-10:45 Sebbe & Hampuz 10:45-12:00 Svante & Melker 12:00-13:15 Calle & Emil 13:15-14:30 Joel & Sixten 14:30-16:00 Erik & Theo (plockar undan och städar med hjälp av kioskansvariga i laget) Grillning, öppen mellan 11:00-15:00 9:30-10:30 Vilgot K & Oscar P, lag 05/06 (plockar fram och ställer i ordning) 10:30-12:00 Vilgot E & Noah, lag 09/10 12:00-13:30 Axel E & Axel R, lag 09/10 13:30-15:00 Ludvig A & Alva K, lag 09/10 (plockar sedan undan och gör rent samt diskar) P09/10 2 jun 2016 0kommentarer
  • Visa fler nyheter