• Info från föräldramötet den 1/10

    Här kommer lite information om de ämnen som togs upp på föräldramötet i söndags. Det kommer under denna säsong vara sammandrag som är en form av matchspel. Det kommer vara 3 sammandrag innan jul och 3 efter jul. Matcherna kommer att spelas 3 mot 3 utan målvakt. Jag har anmält 2 lag till dessa sammandrag. För att detta ska fungera kommer jag få hjälp med det ena laget av Peter Åkesson (pappa till Alvar). Tider och plats för sammandragen är: Lördagen den 14 oktober (Västervånghallen, Ystad) Lördagen den 18 november (Bråhögshallen, Staffanstorp) Lördagen den 2 december (Svaleboskolan, Veberöd) Söndagen den 14 januari (Västervånghallen, Ystad) Lördagen den 3 februari (Skurup Sparbank Arena, Skurup) * Söndagen den 17 mars (Killebäckshallen, Södra Sandby) Det kommer komma kallelse på Laget inför dessa sammandrag där ni kan klicka i om ni kan delta eller ej. De helger då det är sammandrag kommer det inte vara någon träning (OBS! gäller även om sammandraget är en lördag). När vi har sammandrag på hemmaplan (Västervånghallen) så kommer vi behöva hjälp med kiosk och sekretariat. Jag kommer skriva ihop ett schema med tider då man ska stå i kiosk eller sitta i sekretariatet. Det behöver inte vara en förälder till barnet som hjälper till, funkar även med mormor, morfar, kompis eller liknande. Har man svårt att hjälpa till just den tiden man fått, ansvarar man själv för att byta med någon annan i laget. När vi har sammandrag på bortaplan kommer man i utskicket om anmälan till detta få en samlingsplats och en tid då man ska vara där. Prata gärna ihop er med de andra föräldrarna i laget så ni kan samåka dit. Vid första sammandraget kommer varje spelare få kvittera ut matchkläder. Dessa matchkläder ansvarar ni för under säsongen. Vid varje sammandrag ska matchkläderna vara med. När säsongen är slut kommer matchkläderna lämnas in igen. Vi kommer sälja bingolotter och julkalendrar även detta år. Pengarna vi får in för detta kan vi använda till cuper eller någon form av samkväm. Man kommer att få 5 lotter utdelat till sig till att börja med. Vill man ha fler är det bara att säga till. De lotter man inte lyckas sälja får man lämna tillbaka igen. Det kommer att skickas ut en faktura på Laget där medlemsavgift och träningsavgift finns med. I år är medlemsavgiften 300 kr och träningsavgiften 250 kr per barn. Denna är viktig att betala så att klubben kan licensiera spelarna. Denna licens fungerar även som en försäkring sen när det är dags att spela matcher. Ser fram emot en rolig och spännande säsong tillsammans med er! Mvh Robin PF16-17 4 okt 2023 2kommentarer
  • Utdelning av Bingolotto Julkalender

    Under nästa vecka (v39) så börjar vi dela ut Bingolotto julkalendrar till alla spelare. Julkalendrarna kostar som vanligt 100 kr/st och förtjänsten per lott för föreningen är 50 kr/st. Vi kommer att dela ut 5 stycken julkalendrar per spelare tillsammans med information om hur dessa ska redovisas. Det kommer att vara möjligt att lämna tillbaka kalendrar som man inte har lyckats att sälja. Självklart så kan man också få sälja fler kalendrar än de 5 st som man får utdelat! Mvh Styrelsen FBC Ystad PF16-17 19 sep 2023 0kommentarer
  • Påminnelse - FBC Ystad - frivilliga sökes till fredag 21/7

    Påminnelse! Just nu så är det tio personer som har anmält att de vill hjälpa till på Johan Glans-föreställningen! Vi behöver alltså få ihop 10 st personer ytterligare! Man behöver inte vara "knuten" till föreningen, bara man är över 18 år. --- FBC Ystad har tagit på sig att hjälpa till under Johan Glans-föreställningen fredag 21/7 klockan 17.00 - 00.00 på Ystads Idrottplats. Vi behöver totalt vara 20 stycken personer (över 18 år). Föreningen får en ersättning på 100 kr/timme/person och arbetsuppgifterna är följande - Entrébemanning - Grindvakter - Parkettvärdar - Plock/Städ/Riv Förhoppningsvis så får man ju möjlighet till ett skratt under tiden föreställningen pågår . Skicka ditt intresse till Carina Emanuel, 070-35 35 133 eller mail carina.emanuel@outlook.com PF16-17 18 jun 2023 0kommentarer
  • Visa fler nyheter