Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Fagerhult Habo IB Ungdom P-10
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Fagerhult Habo IB Ungdom P-10.
P-10
Följ oss för uppdateringar
Hej,
Nu i helgen är det så dags för Vätternrundan 2019.
Detta är sista påminnelsen och nedan kommer även lite saker att hålla reda på.
ALLA har ansvar för att närvara på sin tid, kan man inte ska man själv se till att hitta ersättare.
Vi påminner om att man måste vara minst 2st vuxna, över 18 år, per station därav är det uppsatt 2 st spelare på stationer som kräver 2 vuxna. Några stationer behövs endast 1 vuxen men rekommendationen är även där att det bästa vore om man är 2 vuxna på plats. Detta beror på att man behöver leda trafik och ta hand om cyklister samtidigt.
Vi har sparat all information om Vätternrundan under dokument här på laget.se, men lagt allt i en mapp som heter Vätternrundan. Där hittar ni allt som ni behöver, schema, var ni ska stå, kontktlista samt lite regler som rrangören vill att ni som ska vara funktionärer har läst igenom där det står lite om vad uppgiften består i, regler osv.
Vätternurndan börjar på fredagen och vi ledare komer att åka ut med utrustning i god tid till varje station. På varje station kommer finnas t-shirts, varselvästar, flaggor samt visselpipor. Dessa SKA ni som är funktionärer ha på er under tiden ni bemannar stationen.
Vid avslutat pass ska ni i god tid ringa till efterkommande förälder som ska bemanna stationen och säkerställa att de kommer och avlöser er station. Ingen lämnar stationen innan man blivit avlöst, då ringer ni till någon av oss ledare ifall någon inte har kommit.
Vid avslut av pass överlämnar ni t-shirt, reflexväst, visselpipor och flaggor till efterkommande förälder.
Vi ledare kommer att komma ut och hämta detta för de om har passet på lördag fram till kl 13, och sedan kommer vi ledare ut med utrustningen i god tid till de som börjar sitt pass 14.30.
Vi ledare samlar även in allt efter sista passet, så ingen tar med sig utrustningen från platsen förutom ledarna.
På plats kommer även finnas laminerat schema samt kontaktlista till samtliga föräldrar så ni vet vem ni ska ringa.
Vi hoppas vi har tänkt på det mesta men hoppas på att vi nu alla hjälps åt att lösa denna uppgiften på ett bra sätt så vi får köra även nästa år.
Hoppas vi får en trevlig tävling och lite skönt väder med!
Har ni frågor så hör av er.
Mvh
Tränarna
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera