﻿<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"><channel><category>laget.se</category><title>laget.se - Nyheter från Nora BK F2014-2015</title><atom:link href="http://www.laget.se:810/F2014-2015/Home/NewsRss" rel="self" type="application/rss+xml" /><link>https://www.laget.se/F2014-2015</link><description>Här hittar ni alltid de senaste nyheterna från oss samtidigt som det läggs upp på hemsidan</description><item><guid isPermaLink="false">5116f38d-a56a-b2f5-517c-dfa35a97e52c</guid><title>Städschema-tilldelade datum</title><description>Tack för att så många valt datum för städning!&lt;br&gt;Nu behövs bara 1-2 familjer till 29/8.&lt;br&gt;Städningen tar 1-2h och ska vara klar kl 10.00 så förslagsvis träffas ni vid städförrådet kl 08.00.&lt;br&gt;Städförrådet ligger i samma byggnad som den offentliga toaletten på strandpromenaden till vänster om Strandstugan.&lt;br&gt;Koden till låset är 2026.&lt;br&gt;Karta och information ligger i mappen "Dokument" här på laget-sidan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;21/6 Saga LH, Elizabeth&lt;br&gt;&lt;br&gt;23/8 Thyra, Smilla, Teresia &lt;br&gt;&lt;br&gt;29/8 Eden, Nora&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-17 07:05&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8118228/Stadschema-tilldelade-datum</link><pubDate>Wed, 17 Jun 2026 05:05:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">351af8cb-ae04-460e-4469-ba42c31dcde2</guid><title>Match 16/6- vilka vill spela på hemmaplan?</title><description>Hej&lt;br&gt;Eventuellt kommer morgondagens match som var planerad till Örebro flyttas till Nora eftersom planerna är ospelbara efter Örebrocupen. Än så länge har 4 spelare tackat ja till att spela. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Jag undrar nu om ert barn kan spela morgondagens match (matchstart förmodligen kl 19) på Karlsäng, skriv gärna i kommentarsfältet! &lt;br&gt;&lt;br&gt;Om många kan och vill kommer de som var kallade (även om man tidigare tackat nej) i första hand att vara med. Om vi inte får ihop tillräckligt med spelare kommer matchen skjutas upp.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Svara gärna så snart som möjligt om ert barn kan vara med.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-15 09:57&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8116109/Match-16-6--vilka-vill-spela-pa-hemmaplan-</link><pubDate>Mon, 15 Jun 2026 07:57:17 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">04290095-9392-1511-db41-e04dcc169bf1</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11910792_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="129179" /><title>Städning på stan</title><description>Nu är det snart dags för städning på stan för vårt lags del. &lt;br&gt;Våra tilldelade datum är:&lt;br&gt;21/6&lt;br&gt;23/8&lt;br&gt;29/8&lt;br&gt;&lt;br&gt;29/8 är städområdet begränsat, det står tydligt på kartorna som hänger på städvagnarna. &lt;br&gt;Städförrådet ligger i samma byggnad som den offentliga toaletten nere vid strandpromenaden, till vänster om Strandstugan. &lt;br&gt;Koden till låset är 2026. &lt;br&gt;Efter utförd städning skrivs namn upp på städlistan som sitter i förrådet. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Städuppdraget är en viktigt inkomstkälla för föreningen. Ta gärna med egna handskar!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Minst 2 familjer/tillfälle så skriv i kommentarsfältet vilket datum som passar ej. Vi ser helst att de som ej gjort detta tidigare sköter städningen i år och detta berör:&lt;br&gt;Eden&lt;br&gt;Elizabeth&lt;br&gt;Ghofran&lt;br&gt;Isabella &lt;br&gt;Kina&lt;br&gt;Marken&lt;br&gt;Smilla&lt;br&gt;Sarya&lt;br&gt;Matilda &lt;br&gt;Nora&lt;br&gt;Saga L-H&lt;br&gt;Theresia&lt;br&gt;Thyra&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ber om ursäkt på förhand om någon av dessa familjer redan varit med tidigare år. &lt;br&gt;Om detta ej löser sig genom frivillighet kommer datumen lottas ut bland ovanstående och eventuella byten av datum får man själv ansvara för. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Information och karta läggs i mappen "Dokument" på denna sida. &lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Mvh Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-12 17:30&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8114987/Stadning-pa-stan</link><pubDate>Fri, 12 Jun 2026 15:30:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1df24655-e49f-b862-c676-3e2d0160ea3a</guid><title>Inställd träning onsdag 11/6</title><description>Hej och tack för en rolig helg med många matcher och härlig stämning i laget!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Eftersom flera skolor har skolavslutning onsdagen 11/6 ställer vi in den träningen. &lt;br&gt;&lt;br&gt;//Tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-07 16:31&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8111746/Installd-traning-onsdag-11-6</link><pubDate>Sun, 07 Jun 2026 14:31:32 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">03dd6b15-579d-6bdf-c416-2c91d6e52883</guid><title>Örebrocupen</title><description>Följande spelare är kallade att spelare är kallade att spela Örebrocupen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Lördag:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Julia&lt;br&gt;Kina &lt;br&gt;Nike&lt;br&gt;Matilda&lt;br&gt;Ida&lt;br&gt;Stina&lt;br&gt;Saga K&lt;br&gt;Clara&lt;br&gt;Thyra&lt;br&gt;Theresia&lt;br&gt;Elizabeth&lt;br&gt;Noelle&lt;br&gt;Milou&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Söndag&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Bella&lt;br&gt;Julia&lt;br&gt;Kina &lt;br&gt;Nike&lt;br&gt;Matilda&lt;br&gt;Ida&lt;br&gt;Stina&lt;br&gt;Saga K&lt;br&gt;Clara&lt;br&gt;Thyra&lt;br&gt;Theresia&lt;br&gt;Elizabeth&lt;br&gt;Noelle&lt;br&gt;Milou&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Måndag&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Saga LH&lt;br&gt;Noelle&lt;br&gt;Milou&lt;br&gt;Julia&lt;br&gt;Kina &lt;br&gt;Nike&lt;br&gt;Matilda&lt;br&gt;Elizabeth&lt;br&gt;&lt;br&gt;(Fler spelare är aktuella, men beror på hur det gått under helgen samt om vi ens ska spela denna dagen)&lt;br&gt;Kallelse skickas under Söndagen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Hur och om det blir spel på söndag kväll eller måndag vet vi först när gruppspelet är avslutat.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Alla kommer inte spela alla matcher. För besked om exkat vilka matcher kommer separat kallelse skcikas till varje.&lt;br&gt;Vi spelar i röda matchställen.&lt;br&gt;Vissa har angett att de kan behöva skjuts. Det kommer stå med i kallelsen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;För mer info om Örebrocupen och matcher och planer se länken nedan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;a href="https://orebrocupen.cupmanager.net/2026,sv/result/team/79274701" target="_blank"&gt;Örebrocupen spelschema&lt;/a&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-06-04 06:48&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8110039/Orebrocupen</link><pubDate>Thu, 04 Jun 2026 04:48:10 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e586f81d-c7f0-1107-67ea-bb8d15c754dc</guid><title>Matcher och Cuper framöver, KOMMENTAR KRÄVS!</title><description>Slutet av våren går in i en ganska intensiv fas.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nästa helg 6-7 Juni spelar vi 3 serimatcher.&lt;br&gt;( Se till att svara på kallelsen så vi vet om vi ska kalla fler spelare)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Helgen därpå spelar vissa ( inte alla) spelare Örebrocupen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi planerar även att arrangera Cup Lördag 8 Augist och eller Söndag 9 Augusti.&lt;br&gt;Då alla dessa tillfällen med cup kräver väldigt mycket tid av oss ledare så behöver vi era svar om tillgänglighet så vi vet om vi ska ordna och vad vi ska ordna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi har tidigare år spelat väldigt sparsamt med cuper. I år är vår plan att spela 3 st.&lt;br&gt;Den första i Dalarna var för alla tillgänliga, Örebrocupen kommer vi åka med ett begränsat antarl spelare. Likväl som cupen under hösten troligen också kommer att vara med ett begränsat antal spelare. Vår ambition är att så många som möjligt ska få och kunna spela men det är inte alltid möjligt.&lt;br&gt;Som alltid gäller dock att hög träningsnärvaro, stort engagemang positiv attityd ökar chanserna att spela mer. Vi eftersträvar också att få till så jämna matcher som möjligt vilket också påverkar vilka vi tror passar att spela vilka matcher och cuper.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Spelschemat för Örebrocupen har kommit. Vi spelare matcher på &lt;br&gt;Lördag 13/6&lt;br&gt;10:00&lt;br&gt;14:00&lt;br&gt;18:00&lt;br&gt;&lt;br&gt;Söndag 14/6&lt;br&gt;10:00&lt;br&gt;ev 20:00 ( om vi slutar 4 eller 5 i gruppen)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Måndag 15/6&lt;br&gt;9:00 Semifinal ( Om vi slutar 1,2,3 eller om vi vinner matchen söndag kväll 20:00)&lt;br&gt;13:00 Final ( Om vi vinner Semifinalen)&lt;br&gt;&lt;br&gt;Som ni märker så är det många om och men så vi vet egenligen bara fram till söndag 10:00 hur, var och när vi ska spela.&lt;br&gt;Vi behöver således veta vilka som är tillgängliga. Vilka som sedan blir kallade tar vi beslut om efter vi vet tillgänligtheten. ( Ev är man tillgänlig men spelaren behöver skjuts, skriv i så fall en kommentar om även det)&lt;br&gt;Se första kommentaren på nyheten för exempel.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi behöver också veta tillgänlighet och om ni är hemma Lördag och Söndag 8-9 Augusti då det är då vi planerar att arrangera egen cup för uppstart av höstsäsongen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Svara senast Onsdag 3/6.&lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-30 19:06&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8107448/Matcher-och-Cuper-framover-KOMMENTAR-KRAVS</link><pubDate>Sat, 30 May 2026 17:06:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">893060be-a7b2-abe6-4691-bab0b9bef3d3</guid><title>Mötesanteckning och lagföräldrar</title><description>Hej&lt;br&gt;&lt;br&gt;Nu ligger mötesanteckningar från vårdnadshavarmötet i fliken "Dokument" här på laget-sidan. Gå gärna in och läs!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Under mötet diskuterades hur vi ska göra vid hemmamatcher och vilka som ska hjälpa till med de uppgifter som behövs. Det framkom önskemål om lagföräldrar som kan ta på sig ansvaret att se till att fördela uppgifterna inför varje hemmamatch. Skriv en kommentar om du kan tänka dig att vara lagförälder och är man fler som hjälps åt bör det vara en enkel uppgift.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-14 18:18&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8098173/Motesanteckning-och-lagforaldrar</link><pubDate>Thu, 14 May 2026 16:18:34 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8497fc30-d8c0-5c0d-3908-888942d6a94a</guid><title>12 maj. Träningstider och föräldramöte.</title><description>Hej&lt;br&gt;Pga matcher hos andra lag kommer vår träning tisdag 12/5 flyttas till 18:30-20:00. &lt;br&gt;Kl 19:30 kommer vi även ha föräldramöte i cafeterian vid Karlsäng IP, önskvärt är om så många vårdnadshavare som möjligt kan komma. &lt;br&gt;&lt;br&gt;Framöver kommer onsdagsträningarna vara mellan 18:30-20:00.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses imorgon!&lt;br&gt;//Tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-11 06:58&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8095187/12-maj-Traningstider-och-foraldramote</link><pubDate>Mon, 11 May 2026 04:58:39 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">a2345637-8128-21e8-2bd0-24bb46879bda</guid><title>Målvaktsträning</title><description>Nu finns möjlighet för alla spelare som är intresserade eller nyfikna på att vara målvakt att tränas av A-lagets tränare Thomas Welander.&lt;br&gt;Tiden är på Norvalla kl 11-12 söndagarna 3/5, 17/5, 31/5, 14/6, 28/6, 16/8, 30/8, 13/9 och 27/9 (se kalendern). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Ingen anmälan behövs så det är bara att dyka upp!&lt;br&gt;&lt;br&gt;//Tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-05-01 19:33&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8088698/Malvaktstraning</link><pubDate>Fri, 01 May 2026 17:33:40 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">898495be-4c34-2b8d-9563-dfbbde6d3ef9</guid><title>Klädprovning tisdag 28 april</title><description>Hej&lt;br&gt;Imorgon tisdag 28/4 mellan kl 18-19:30 är det klädprovning för laget vid konstgräsplanen, Karlsäng. &lt;br&gt;&lt;br&gt;//Tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-27 14:42&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8085365/Kladprovning-tisdag-28-april</link><pubDate>Mon, 27 Apr 2026 12:42:40 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">59e04b2e-6f8e-08c2-1d49-4f686600328a</guid><title>Hemmamatch 25/4 och cup i Borlänge 26/4</title><description>Hej&lt;br&gt;Nu ser vi fram emot en fullspäckad fotbollshelg!&lt;br&gt;Tyvärr har vi inte fått tillräckligt med matchställ som det ser ut i dagsläget så de som ska spela match på lördag och cup på söndag ombeds ta med svarta strumpor och svarta shorts om man har. Några få par kommer finnas att låna. Röda matchtröjor finns till samtliga.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Viktig information om söndagens cup finns upplagt under dokument här på laget.se. Läs gärna igenom informationen!&lt;br&gt;De 3 första matcherna kommer spelas på plan 5 (Sportfältets lilla konstgräsplan) och sista matchen spelas på plan 4 (Maservallen).&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses!&lt;br&gt;/Tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-24 08:52&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8082994/Hemmamatch-25-4-och-cup-i-Borlange-26-4</link><pubDate>Fri, 24 Apr 2026 06:52:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">e6c43698-a487-efd2-570c-8095edd7cc84</guid><title>Samlingstider och spelprogram Cup i Borlänge</title><description>Vi har nu fått spelschemat för cupen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi spelar totalt 4 st matcher&lt;br&gt;&lt;br&gt;13:20 Sandviken&lt;br&gt;14:00 Samuelsdal&lt;br&gt;&lt;br&gt;16:20 Säter&lt;br&gt;17:00 Hedemora&lt;br&gt;&lt;br&gt;Samlingtiden är 10:30 vid karlsäng eller 12:30 i Borlänge.&lt;br&gt;Maservallen heter arenan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ni som har fått röda matchkläder ta med dem.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Samtliga tar med Svarta shorts och sturmpor om man har. Kommentera på denna nyhet om ni har svarta shorts och strumpor, samt om ni åker direkt, kommer till samling har plats i bil eller behöver skjuts.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-23 09:18&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8082225/Samlingstider-och-spelprogram-Cup-i-Borlange</link><pubDate>Thu, 23 Apr 2026 07:18:22 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">9e84db09-a36f-0f62-e8d4-6ebafef12da1</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11852526_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="141049" /><title>Fotbollsfritids</title><description>Här kommer information om fotbollsfritids som drar igång i början av maj!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-20 21:05&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8080452/Fotbollsfritids</link><pubDate>Mon, 20 Apr 2026 19:05:19 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">25e948a4-d844-451f-1c03-42b81603e3c9</guid><title>Cup i Borlänge söndag 26/4</title><description>Vi har fått plats på cupen i Borlänge.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Spelschemat är inte klart än ( har väntat på det därav det sena tillkännagivandet.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ny kallelse kommer skicka´skickas ut så snart vi har tiderna så vi vet när vi ska samlas samt även för en överblick om vilka som ev behöver skjuts eller vilka som har plats för någon extra spelare i bilen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Träningsmatch lördag 25/4.&lt;br&gt;På lördagen spelar vi träningsmatch mot Ervalla. Vi kommer i första hand kalla spelare födda 2015 och sedan fylla ut med 2014 spelare då Ervalla är ett 2015 lag. Och våra 2015 tjejer nästan alltid möter äldre spelare.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer likt förra året att ha 2 lag i seriespel. Som det sett ut hittils på träningarna så kommer det bli tufft. Förra året hade vi 25 spelare i truppen när säsongen startade. Hittils i år har vi haft 18 spelare som tränat, men vi hoppas att fler hittar tillbaka nu när vädret börjar lämpa sig för fotboll på riktigt.&lt;br&gt;Med det sagt så kommer en del spelare att få dubbla och spela matcher med båda lagen. Vi ledare har inte någon fast lagindelning men då lagen spelar i olika nivåer så kommer vissa matcher vara bättre lämpade för vissa spelare beroende på vilka motståndare vi möter.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer normalt kalla 10-11 spelare per match och önskar likt förra året besked så snabbt som möjligt så vi kan komplettera laget om vi får återbud. Ett snabbt "kan ej" svar på en kallelse är lika bra som ett att man kan deltaga för då vet att kallelsen kommit fram och vi slipper vandra i ovishet om vilka som kan spela eller ej.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Uppstartsaktiviteten. I eftermiddag har vi uppstart. Det finns en fotbollsplan i anslutning till loklaen vi ska vara i. Så ta gärna med fotbollsskor oömma kläder ( Kanske träningoverall?) Då vi troligen är ute en del av tiden om vädret och temperaturen tillåter. Aktiviteten kommer vara mobilfri, de får givetvis ha med sig mobil men de kommer inte ha dem tillgängliga då vi ska umgås IRL och inte använda mobiler.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Aktiviteten slutar 20:00. Om någon förälder kan tänka sig att komma ut till 19:30 och hjälpa till med städning och disk så är det välkommet. Skriv en kommentar nedan i så fall.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vägbeskrivning. Om man kommer vägen från Nora via Ås. Fortsätt rakt genom Striberg. Vägen smalnar av ca 50 meter efter Gruvbboa ( mitt i Striberg)  där det är trafik i endast en riktning då det är en busshållplats. Kör förbi busshållplatsen. Ca 100 meter efter den svänger man vänster ner på en grusväg. Det är skyltat "idrottsplats".&lt;br&gt;Fortsätt 150 meter på grusvägen så ligger fotbollsplanen på höger sida.&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-18 07:30&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8077934/Cup-i-Borlange-sondag-26-4</link><pubDate>Sat, 18 Apr 2026 05:30:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">1a56e22d-9072-160e-8b20-4be310411c8e</guid><title>Påsklovsträning, cup och lite säsongsinfo </title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Under påsklovet kommer våra ordinarie träningar på kvällstid att vara inställda. Den träning och aktiviteter som erbjuds är de som Nora BK arrangerar. Så träning sker Tisdag, onsdag och fredag. ( se kalendern för vilka tider). Önskvärt är såklart att så många som möjligt deltagare när föreningen ordnar med utomstående tränare som kommer hit från bland annat Degerfors.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördag 11/4 spelar vi första träningsmatchen. Kallade spelare har fått kallelse på mail svara gärna så snart som möjligt så vi vet om vi behöver kalla fler.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lördag 18/4 planerar vi att ha "kick off" för tjejerna på kvällen. Allt är inte spikat men ni får gärna "save the date". Denna aktivitet var tidigare planerad till fredagen 17/4 men pga många återbud har vi ändrat dag.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Cupförfrågan.&lt;br&gt;Vi har fått förfrågan / möjlighet att åka på Cup söndag 26/4 i Borlänge. Om vi åker och om vi åker med 1 eller 2 lag beror på hur många som kan. Vi behöver besked senast onsdag 8/4 ( 19:00). Kallelse till detta skickas inom kort så svara gärna så snart som möjligt. Ett tydligt "Kan ej deltaga" underlättar även det för oss ledare i vår planering.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Städning på stan.&lt;br&gt;Troligtvis kommer vi likt tidigare år få städa på stan 1-2 helger. Vi har ännu inte tilldelats något schema men återkommer så snart vi vet något om detta.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Föreningsaktiviteter lördag 9/5.&lt;br&gt;Lördag 9/5 är hela förseningen inbjuden till en föreningsaktiviteter i Degerfors. Ev kan det bli aktuellt för oss att spela match mot Degerfors 2014 samt att titta på allsvensk match på eftermiddagen.&lt;br&gt;&lt;br&gt;BollKalle / BollFia.&lt;br&gt;Varje lag i förerningen kommer att vara BollFia på  några av A lagets hemmamatcher. Just nu har vi tilldelats 2 matcher. Kalendern kommer att uppdateras med datum och tid så fort vi får det.&lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Ledarna&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-04-06 12:24&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8070293/Pasklovstraning-cup-och-lite-sasongsinfo-</link><pubDate>Mon, 06 Apr 2026 10:24:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">8ebc5769-555d-077f-f2ef-2f402185df77</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11829480_medium.jpg" type="image/jpeg" length="128043" /><title>Föräldrainformation från Nora BK ikväll 18:00 via TEAMS</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Ikväll 18:00 har föreningen möte på Teams för vårdnadshavare. Det vore såklart önskvärt om så många som möjligt kan deltaga så har alla fått så samlad och korrekt information på en och samma gång.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Länken till mötet finner ni nedan.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Microsoft Teams-möte&lt;br&gt;Anslut från datorn, mobilappen eller rumenheten&lt;br&gt;&lt;a href="https://emea01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fteams.live.com%2Fmeet%2F93791543244089%3Fp%3DHM67TdcV8gUtlCA1OE&amp;data=05%7C02%7C%7C2649bfae447748662f7008de859af26d%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C639095097691452441%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJFbXB0eU1hcGkiOnRydWUsIlYiOiIwLjAuMDAwMCIsIlAiOiJXaW4zMiIsIkFOIjoiTWFpbCIsIldUIjoyfQ%3D%3D%7C0%7C%7C%7C&amp;sdata=y4n13THhxkeDcuXs9zOLxg220s6QcG7g3DXi%2FlYIx50%3D&amp;reserved=0" target="_blank"&gt;Klicka här för att ansluta till mötet&lt;/a&gt;&lt;br&gt;Mötes-ID: 937 915 432 440 89&lt;br&gt;Lösenord: EA9v8t&lt;br&gt;Ladda ned Teams | Anslut på webben&lt;br&gt;Läs mer | Mötesalternativ&lt;br&gt;&lt;br&gt;Tisdagen på påsklovet 7/4 tränar vi INTE på kvällen. Önskvärt är istället att så många som möjligt deltar på påsklovsträningen den eftermiddagen 14:30-16:00. Nora BK har ordnat med en tränare från "fotbollsprofilen" på Lindesbergsgymnasium, som kommer och håller i träningen och vore såklart bra om så många som mögligt kunde träna då när klubben anstänger sig och fixar med specialträningar.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi skickar separat kallelse till just den träningen för att kunna ge klubben besked.&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-29 13:19&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8065421/Foraldrainformation-fran-Nora-BK-ikvall-1800-via-TEAMS</link><pubDate>Sun, 29 Mar 2026 11:19:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">32538d72-409c-e48a-33ed-4a9f297573d2</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11826647_medium.jpeg" type="image/jpeg" length="193989" /><title>Påsklovsträning</title><description>Så roligt det är att nu vara igång med årets säsong och det är härligt att träffa alla spelare igen!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Under påsklovet erbjuds träningar och styrelsen i Nora BK ser gärna att lagen i föreningen är med. För vår del är tiderna tisdag kl 14:30-16 och fredag 10:30-12 (se bifogad bild). &lt;br&gt;&lt;br&gt;Skriv en kommentar om ert barn planerar att vara med!&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-25 21:02&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8063192/Pasklovstraning</link><pubDate>Wed, 25 Mar 2026 20:02:51 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">c659f911-e7e9-2a51-48f9-7c82d05535e6</guid><title>Säsongsstart</title><description>Äntligen närmar vi oss starten av denna fotbollssäsong!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi kommer till en början träna tisdagar kl 17-18:30 och onsdagar kl 18-19:30 med första träningstillfällen tisdagen 24/3 på konstgräsplanen. Senare under säsongen tillkommer med största sannolikhet ännu ett träningstillfälle, detta för att så många som möjligt ska kunna spela fotboll i alla fall någon/några gånger per vecka samtidigt som man har andra aktiviteter. &lt;br&gt;&lt;br&gt;SAVE THE DATE&lt;br&gt;För att starta säsongen på bästa sätt planerar vi för en rolig kväll fredagen 17/4 ca kl 17-21. Mer info om detta kommer senare men planera gärna in detta datum redan nu!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ses!&lt;br&gt;Mvh Ledarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-03-13 21:41&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8055256/Sasongsstart</link><pubDate>Fri, 13 Mar 2026 20:41:39 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">b1e63f21-f42c-4748-57ab-0d673970fde5</guid><title>Fotbollträning på sportlovet</title><description>Hej!&lt;br&gt;&lt;br&gt;Under sportlovet kommer det finnas möjlighet att spela fotboll inomhus. Tiderna är 12:30-14:00 i idrottshuset.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Det kommer vara gemensamt träning för killar och tjejer födda 2011-2015.&lt;br&gt;Det krävs ingen föranmälan men vi skickar ut en kallelse så vet vi ungefär hur många som kan tänkas dyka upp.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi ska anmäla lag till seriespel senast 1/3 så om någon har för avsikt att sluta får ni gärna meddela. Annars räknar vi med att alla som spelade förra året kommer vara med även i år.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vi räknar med att börja träna mer frekvent från starten på april, ev något tidigare om vintern försvinner snabbt. Alla som har vinteridrotter ska dock så klart spela klart den säsongen först.&lt;br&gt;&lt;br&gt;/ Tränarna&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2026-02-13 19:00&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8038117/Fotbolltraning-pa-sportlovet</link><pubDate>Fri, 13 Feb 2026 18:00:00 GMT</pubDate></item><item><guid isPermaLink="false">5c3e42b7-4fe7-c0d2-e93e-e98eacd2e2bf</guid><enclosure url="https://laget001.blob.core.windows.net/11738256_medium.jpg" type="image/jpeg" length="159198" /><title>Kom och titta på Cup 13/12  eller Spela match inomhus 14/12</title><description>&lt;b&gt;På lördag 13/12 spelar vi Cup i idrottshuset mellan kl 15:30-19:30.&lt;/b&gt;&lt;br&gt;&lt;br&gt;Lagen som kommer att deltaga är &lt;br&gt;Nora BK&lt;br&gt;Lillkyrka&lt;br&gt;Laxå&lt;br&gt;Örebro Syrianska&lt;br&gt;&lt;br&gt;De som ska spela är redan kallade men för övriga får ni såklart gärna komma ner och kolla.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Vill man kan man beställa en ostbricka likt den på bilden att äta under turneringen. Den kostar 140 kr ( Normalpris 249 kr) skriv en kommentar senast 12/12: 21:00 om ni vill beställa.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;b&gt;Nora kommer att spela med följande spelare:&lt;/b&gt;&lt;br&gt;Lovelia&lt;br&gt;Nike&lt;br&gt;Tea&lt;br&gt;Emi&lt;br&gt;Julia&lt;br&gt;Clara&lt;br&gt;Noelle &lt;br&gt;Milou&lt;br&gt;Kina&lt;br&gt;Matilda R&lt;br&gt;Hilda&lt;br&gt;&lt;br&gt;Spelschema kan ni se på bilden.&lt;br&gt;&lt;br&gt;På söndag 14/12 spelar vi träningsmatch / matcher mot KIF Örebro i Rostahallarna, Örebro 15:00-17:00.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Till de matcherna hade vi tänkt att åka med 14 st spelare. Det innebär att det finns några platser kvar att fylla även bland spelare som inte tränat inomhus. ( Som det ser ut just nu finns det 4-5 platser vakanta). Så vill man vara med på söndag och spela match. Skriv en kommentar.&lt;br&gt;&lt;br&gt;Laget kommer att fyllas på efter förljande prioritering.&lt;br&gt;Tränat / spelat inomhus&lt;br&gt;I vilken ordning man kommenterar&lt;br&gt;&lt;br&gt;Samling är 14:30 vid rostahallarna.&lt;br&gt;&lt;br&gt;&lt;br/&gt;&lt;br/&gt;&lt;i&gt;Publicerad: 2025-12-10 15:40&lt;/i&gt;</description><link>https://www.laget.se/F2014-2015/News/8004239/Kom-och-titta-pa-Cup-13-12-eller-Spela-match-inomhus-14-12</link><pubDate>Wed, 10 Dec 2025 14:40:00 GMT</pubDate></item></channel></rss>