!! Säsongsstart !!
Hej på er! Nu är det snart dags för tekning av säsongen 2025/2026 och vi hoppas att ni längtar lika mycket som vi gör! Här kommer "lite" information om säsongen som innehåller en del spännande nyheter! TRÄNARE & LEDARE Här ser det likadant ut denna säsong som föregående säsong. Alexandra & Emilia fortsätter som tränare och Annica & Sofia är lagledare. TRÄNINGSTIDER Våra träningstider denna säsong är: Tisdagar 20.00-21.00 (kan ev bli till 21.30) Torsdagar 19.30-21.00 Tanken är att vi startar med en träning i veckan tills fotbollen är slut. Dessa träningar kommer att vara på olika dagar och den första är måndag 1/9 kl 18.15-19.30. SERIESPEL Planen är att spela en serie i Västernorrland denna säsong. Den serien innebär att vi får spela enbart mot tjejlag, vilket vi tycker är toppen! Den serien är planerad att starta nån gång i oktober, men exakt datum har vi inte ännu. Om det inte går att få till ett seriespel i Västernorrland, blir det spel i Jämtland istället. Serien i Västernorrland innebär såklart längre resor än tidigare. Vi jobbar på att få ekonomisk support från klubben för att kunna boka buss till några av dessa tillfällen. Men i övrigt behövs såklart att ni föräldrar ställer upp, vilket vi hoppas och tror att ni vill. Vårt förslag är att vi tillsammans gör upp en ersättning till de chaufförer som kör till matcherna. Exempelvis att en resa till Sundsvall kostar x antal kronor per person, Ö-vik kostar x antal kronor osv. CUPER Vi har planerat för tre cuper denna säsong. Östersundscupen 24-26 oktober 2025 Laget är anmält men vi vet inte om det blir spel än. Det hänger på om det kommer in tillräckligt många lag för att cupen får ihop alla detaljer. Men vi hoppas att allt går enligt plan, då detta är ett bra sätt att kicka igång säsongen på! Paradiscupen 2-4 januari 2026 Anmälan är inskickad och vi väntar på svar gällande dispenser. Umecupen april 2026 Anmälan är inte öppen ännu men planen är att vi ska delta i den cupen, då vi tyckte det var en bra cup förra året. LAGKASSA & FÖRSÄLJNING Som ni vet så behöver vi en lagkassa, kanske mer nu än tidigare säsonger. Vi har planerat för några försäljningar som ni redan nu kan börja jobba med om ni vill. En cup kostar ca 15-20 000:-, så målet med försäljningarna är att få in minst 50 000:- (gärna mer) till lagkassan, för att täcka upp kostnader för cuper, tränararvode samt ev kringarrangemang tillsammans med laget. Vi har ett minsta säljmål på 8 enheter per spelare, men såklart - ju fler enheter, desto mer klirr i kassan - så sälj som bara den! New Body Säljstart supersnart - 30 september Säljmål 8 enheter/spelare Kakservice Säljstart supersnart - 30 september Säljmål 8 enheter/spelare Som info, förra året sålde vi 339 paket, vilket i snitt innebär ca 25 paket per säljare, och detta gav drygt 11 000:- till lagkassan. Längre fram i höst kommer vi starta försäljning av Delikatesskungen och även Bingolotter närmare jul. Dessa kan ni redan nu sondera terrängen för bland era nära, kära, grannar och andra köpstarka personer, så de är beredda när vi drar igång (och inte köper från nån annan innan vi hinner starta försäljningen). Säljmål för Delikatesskungen är även här minst 8 enheter/spelare och Bingolotterna minst 15 lotter/spelare. Vi har även 6 förpackningar plastpåsar som finns kvar att sälja, om ni vet om någon som vill köpa. Kontakta Sofia isf. Vi vet att det kan vara tufft med försäljningar, det tycker vi också. Vi har därför försökt hitta produkter som är lättsålda samt leverantörer som har en smidig försäljningssida med direktleveranser osv. Så kämpa på så löser vi det tillsammans! UPPSTART AV LAG FÖDDA 2018 Vi har fått erbjudande om att våra tjejer kan få vara med i uppstarten av våra yngsta innebandylag under hösten. Uppdraget innebär att man leder träningarna de 3 första veckorna samt är tillgänglig den 4e träningen. Därefter finns även möjlighet att fortsätta vara tränare, om ingen förälder i laget ställer upp. Men det är inget man “kräver” från klubben, utan det får man isf komma överens med respektive föräldragrupp isf. Vi kommer att ta upp intresseanmälan från tjejerna och beroende på hur många som vill så lottar vi ut uppdragen. Dessa träningar är på Storviken på onsdagar kl 17-19 och är veckorna 41-43 + 44 eller 45. VITGÅRDEN Vi saknar en frivillig till parkeringsvakt den 28/9 kl 11- ca 13.15 - meddela nån ledare du som kan ställa upp! SPELARMÖTE & FÖRÄLDRAMÖTE Vi kommer att ha föräldramöte och spelarmöte den 11 sep. Vi föräldrar träffas kl 18-19 på Åkreäng IP i omklädningsrum 2, därefter träffar vi spelarna i samma omklädningsrum kl 19.15-ca 20.00. Det blev mycket information nu, men om ni mot förmodan ändå undrar något så hör ni av er! Ha det fint så ses vi snart! Med vänlig hälsning, Annica & Sofia
F-10/11/12 Innebandy
26 aug
6kommentarer
Avslutningsmiddag
På måndag skulle vi vilja ta med tjejerna på en avslutningsmiddag i stan på Gusto för lagkassans räkning. Vi tänker att vi ska knyta ihop säsongen och även blicka framåt mot kommande säsong. Hoppas alla kan komma trots relativt kort varsel. Anmäl er i kallelsen så vi vet hur uppslutningen ser ut. Med vänlig hälsning, Emilia Alex Sofia Annica
F-10/11/12 Innebandy
9 apr
0kommentarer
Umecupen Info, tider, packlista mm
Nu är det snart dags för cup igen, äntligen! Vi kommer att spela i klassen F12 grupp C. Matcherna spelas med 2 x 15min i gruppspelet. I placeringsmatcher och i slutspel är matcherna 2x20min (med effektiv tid de tre sista minuterna). Cupen avgörs i A- samt B-slutspel. Spelschemat ser ut som följande med reservation för ändringar: Fredag 4 april 20:00 Örnsköldsviks IBF F12 – Brunflo FK (Midgårdshallen) Lördag 5 april 08:45 IBF Dalen F13 – Brunflo FK (Umeå Energi Arena Vind Väst) 12:30 Brunflo FK – Team Thoréngruppen Ungdom SK (Umeå Energi Arena Vatten) Tidsplan fredag 4 april (med reservation för ändringar) 16:00 Samling IKEA för gemensam middag för den som kan/vill/hinner (betalas ur egen kassa) 17:30 Samling Hedlundaskolan för inpackning i klassrummet 18:40 Mot Midgårdshallen för match – skjuts av föräldrar 19:00 Samling Midgårdshallen 20:00 Match Midgårdshallen (klar ca 20:40) Dusch på Midgårdshallen 21.10 Kvällsfika Dragonskolan (skjuts av föräldrar) 21:30 Åter till Hedlundaskolan ? Natt. Tidsplan lördag 5 april (med reservation för ändringar) 06:00 Uppstigning 06:45 Promenad till Dragonskolan 07:00 Frukost – Dragonskolan 07:30 Avresa till Umeå Energi Arena 07:45 Samling Umeå Energi Arena Vind Väst 08:45 Match – Umeå Energi Arena Vind Väst (klar ca 09:20) 09:30-10:30 Tid att se på andra matcher 10:45 Lunch – Dragonskolan 11:30 Samling inför match – Umeå Energi Arena Vatten 12:30 Match – Umeå Energi Arena Vatten (klar ca 13:05) Slutspel… Mat Våra måltider serveras på Dragonskolan, ca 600 m från Hedlundaskolan. Frukost: 06:00-09:00 Lunch: 10:30-14:00 Spagetti & köttfärssås Middag: 16:00-20:00 Marinerad kycklingfilé & örtbakad potatis med bea & pepparsås Vi har ingen lunch (eller middag) på söndagen så det får vi lösa när vi vet hur vårt spelschema ser ut den dagen. Dessa måltider betalas ur egen ficka. Det är bra om man har med lite energipåfyllnad som de kan ta till om de känner att de behöver något och vi kommer att ha en kylbox i klassrummet om man behöver förvara något kallt. Packlista - Uppblåsbar madrass (max 90 cm/person) - Lakan - Täcke eller sovsäck - Kudde - En filt/liggunderlag som täcker att lägga under hela madrassen (tar bort gnissel mellan madrass & golv samt ger värme, det blir kallt på luftmadrassen efter en stund) - Pyjamas - Ögonbindel - Toalett- och duschgrejer - Duschhandduk - Mediciner vid behov - Laddare till mobil - skarvsladd - ev Hörlurar - Galge att hänga upp svettiga kläder - Inneskor/tofflor - Kläder för ombyte - Ytterkläder för lek/promenad utomhus inkl mössa & vantar. Matchpackning - Ryggsäck (eller annan lämplig väska) - Svarta shorts, strumpor & tränings-t-shirt (om man har) - Skor - Klubba - Innebandyglasögon - Hårband, hårsnodd - Tejp, om man behöver det - Vattenflaska - Överdragskläder (långbyxor och långärmad tröja) - Duschgrejor (vi duschar direkt efter första matchen) - Mellis mellan matcherna Gällande godis så kommer det självklart finnas utrymme för detta. Men vi styr det lite beroende på hur vårt spelschema ser ut. Vi vill också att spelarna undviker energidrycker under cupen. Messenger Under cupen kommer vi att använda oss av messenger för att dela information och be om hjälp med transport osv. Så ni som ska följa på cupen kolla gärna så att ni har gruppen i ordning :) Tror det var all nödvändig information men säg till om ni undrar något mera! Med vänliga hälsningar Annica & Sofia
F-10/11/12 Innebandy
29 mar
0kommentarer
Visa fler nyheter