• Anteckningar från föräldramöte 11/4 2024

    Nedan följer minnesanteckningar från föräldramötet den 11 april. Agenda & syfte för föräldramötet Isabelle och Frida lyfte ett antal frågor, både för information men också frågor och uppgifter där vi behöver hjälp från fler föräldrar. Nedan sammanfattar i stora drag vad vi informerade om. Ava och Hedda, våra duktiga ungdomstränare, fortsätter att träna och coacha under matcherna men med stöttning av Isabelle och Frida, samt fler föräldrar (återkommer nedan). Ava och Hedda tar ansvar för att coacha lag gul på deras matcher och Frida och Isabelle för lag svart. 1. Matcher under säsongen. Vi har anmält två lag till St Erikscupen. Matchserierna är indelade efter ålder och tre kategorier; lätt, medel och svår. Vi har två lag anmälda i F16 medel, dock inte i samma serie. Om vi märker att nivån är för låg eller hög, dvs om matcherna inte passar tjejernas nivå, så kan vi byta serie. Viktigt! Vi har två lag (lag gul och svart) men vi är ett lag men två matchgrupper, i syfte att ge tjejerna mer speltid. Men det kan bli så att vi behöver stötta upp varandra i de olika lagen när vi har hög frånvaro i det ena laget etc. Viktigt att vi föräldrar också pratar med barnen om detta så att vi inte blir för uppdelade enligt matchgrupperna. 2. Lagindelning • Träningstider och upplägg för träning – Vi strävar efter att bygga lagkänsla och glädje för fotbollen och utgår från enkla övningar med mycket egen boll och lära sig hur fotboll fungerar etc. • Vi delar upp tjejerna mer för att få bättre kvalitet i träningarna – ställer då krav på fler vuxna vid träningen. Om ni är på plats vid sidan vill vi att ni erbjuder oss stöd och hjälp vid träningen så vi kan dela upp tjejerna i olika träningsövningar när ni har möjlighet till det. • Ava och Hedda fortfarande tränare men kan få förhinder då och då så vi behöver kunna stötta dem. • Vi samlas innan träningarna ombytta och redo så vi kan starta 16.30. Kom 16.20! • Ordentlig utrustning (rätt skor och benskydd). Se till att tjejerna har med sig det! Om ni vill ha hjälp att beställa klubbkläder görs det via Stadiums klubbsida. Fråga oss om ni inte hittar. • ”Spontanträningar”. Utöver fasta träningstider kan det komma kallelser med spontana aktiviteter när vi hittar ett sådant utrymme. 3. Cuper under året (föräldrar får gärna komma med förslag. Dock en begränsad budget så det kan bli aktuellt med liten avgift per barn för fler cuper. Vi siktar på ytterligare två cuper, en efter sommaren och en efter säsongen i höst. 4. Föräldraansvariga lag svart / lag gul. Frida och Isabelle är föräldraansvariga för lag svart. Vi behöver två reserver. (Malin visade intresse – tack!) Utöver det behöver vi föräldrar som känner ansvar för lag gul, att coacha och planera/kalla till matcher. (Fredrik, Raphael anmälde intresse men kan inte alltid vara med.) Våra matcher krockar då och då och även om Hedda och Ava kan vara med är det inte alltid det passar dem. Fler föräldrar visade intresse vid föräldramötet och kan hjälpa till i olika stor utsträckning – jättetack till er! Men vi behöver fler föräldrar så om ni som inte var med har utrymme att hjälpa oss, hör av er till Frida eller Isabelle så kan vi resonera om det tillsammans. Det handlar till exempel om att hålla i en träning när vi har förhinder, vara med på träningarna så vi kan ha fler moment och mindre stillastående tjejer, sköta caféet mm. 5. Caféet. Vi ska stå i caféet i klubbhuset vid ett par tillfällen för att ställa upp för klubben men också en möjlighet att samla in pengar till laget så vi kan göra roliga saker tillsammans. Lediga dagar: 15-15/6, 10-11/8, 17-18/8, 21-22/9, 12-13/10, 19-20/10. Meddela Frida eller Isabelle om ni har möjlighet att ta lead på detta och vilken/vilka dagar ni föredrar! 6. Lagkassa För att kunna hantera nycklar till klubbhus, avslutningsfika, inköp av visst material skulle vi vilja upprätta en lagkassa för sådana inköp. Vi ber föräldrar swisha 100 kronor per spelare som vi kommer föra in i vår digitala lagkassa. Vi hoppas på er förståelse för detta! Swisha Frida Källström: 070 221 82 23 7. Övrigt • Kom ihåg att svara på anmälningar i appen ”Laget” – viktigt för att kunna planera deltagande på matcher. • Vi har startat en Whatsapp-grupp för kommunikation, samåkning mm inför matcher. Anslut er till denna via QR-kod i separat nyhet. Lagindelning Denna gäller tills vidare men det kan bli förändringar under säsongen beroende på nya spelare eller spelare som slutar. Lag Gul Marta Marley-Zoe Alba Vera D Lily Camille Louise Edda Ella Billie Nicole Alice Amelie Elise Hilda Flora Lag Svart Vera A Line Nora Frida Junie Tessa Hedvig Johanna Eli Clara Aini Wilma Tessa Tack till alla som kom för ett trevligt möte! F15/16 12 apr 3kommentarer
  • What’s App grupp

    Länk till what’s app gruppen: https://chat.whatsapp.com/GI83Iay9j6Y13bn9E2rdGf F15/16 11 apr 0kommentarer
  • Spelschema för Farstacupen

    Spelschemat för cupen i Farsta (Farsta IP) den 24 mars är nu klar. Vi har anmält två lag, gul och svart. Tjejerna spelar tre matcher, och matcherna är 1*20 minuter. Det kommer finnas ett café med försäljning av korv, hamburgare, toast, fikabröd, dricka, kaffe, te med mera. Spelschema Lag GUL 13-13.20 Farsta svart- Essinge IK GUL 14-14.20 Essinge IK GUL - Tyresö strand 15.30-15.50 Essinge IK GUL - Ingarö Spelschema Lag SVART 13.30-13.50 Essinge IK SVART - Tungelsta 15-15.20 Skarpnäck - Essinge IK SVART 16-16.20 Essinge IK SVART - Farsta röd Samling på plats 30 minuter innan första matchen. Underlaget är konstgräs. Glöm inte benskydd och om ni har en matchtröja hemma, ta med den! Mer info finns här: https://www.svenskalag.se/focfarstafotboll-farstacupen Heja EIK! F15/16 13 mar 3kommentarer
  • Visa fler nyheter